20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 765356 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2625 på: 12. Juni 2012, 00:56 »
Youtube løser åpenbart alt ja. Fant denne videoen - syns spilleren så ut som en spiller som kanskje kan bli vår egen Paul Scholes:

Get in! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2626 på: 12. Juni 2012, 00:58 »
Haha! :troll:

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2627 på: 12. Juni 2012, 07:39 »
Eg husket godt at vi såg på videoen "Wing Wizard" med ein herjande Damian Duff rett før vi signerte han i 2006. For ein skuffelse!  :ler:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2628 på: 12. Juni 2012, 07:46 »
Duff var ikke akkurat et utskrevet blad da vi kjøpte han! Hadde jo herjet i PL for Blackburn og tildels for Chelsea også!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2629 på: 12. Juni 2012, 08:12 »
Det skal seiast, men poenget var heller dette med at vi fekk enorme forventningar av DET youtube-klippet. Floppet jo totalt.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2630 på: 12. Juni 2012, 08:34 »
Se noen videoer med Obertan på Youtube, og du vil bli lurt til å tro at han er den nye C. Ronaldo  ;) Raske og/eller tekniske spillere ser ofte veldig bra ut i sånne videoer.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2631 på: 12. Juni 2012, 08:47 »
Ser veldig bra ut denne Yevhen Konoplayanka  :iik: Blir litt annleis å følge han i fleire kampar, i stadenfor å kun sjå ein skryte-video av han på you tube  :drool: Det går liksom litt fortere enn med Jonas :nikke:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2632 på: 12. Juni 2012, 08:55 »
Synes bare det er trist vi ikke har sikra Debuchy enda, kommer nok dessverre aldri til å få hunken slik han spiller nå!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2633 på: 12. Juni 2012, 09:05 »
Man vet jo aldri. Hvis Frankrike blir slått ut av gruppespillet er det håp. Om Frankrike kommer seg videre og Deubuchy fortsetter å brilliere like mye som i går tror jeg vi kan glemme ham. Deubuchy beviser hvor dårlig Simpson egentlig er offensivt. En back av Deubuchys kaliber vil gjøre laget vårt mer balansert og ikke minst tilføre angrepet vårt en helt annen dimensjon.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2634 på: 12. Juni 2012, 09:23 »
Spørsmålet mitt er om Debuchy er for dårlig defensivt. For det jeg så av han mot England var ikke mye å rope hurra for.  Defensivt var han alltid på etterskudd. Tok mann, ikke ball, og burde fått langt flere frispark mot seg. Offensivt har han et gudsbenådet talent. Men høyreback i Alan Pardews balanserte mannskap? Skeptisk. Debuchy og Ben Arfa på samme side vil i mine øyne være katastrofe. Det er ikke hva jeg kaller et balansert lag.

Fantastisk talent. En liten Roberto Carlos, uten å dra sammenligningen for langt. Men slik jeg kjenner Alan Pardew passer han ikke helt inn i Pardiolas fotballfilosofi. Til det er han altfor offensivt anlagt, og etterlater seg enorme rom defensivt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2635 på: 12. Juni 2012, 09:46 »
Spørsmålet mitt er om Debuchy er for dårlig defensivt. For det jeg så av han mot England var ikke mye å rope hurra for.  Defensivt var han alltid på etterskudd. Tok mann, ikke ball, og burde fått langt flere frispark mot seg. Offensivt har han et gudsbenådet talent. Men høyreback i Alan Pardews balanserte mannskap? Skeptisk. Debuchy og Ben Arfa på samme side vil i mine øyne være katastrofe. Det er ikke hva jeg kaller et balansert lag.

Fantastisk talent. En liten Roberto Carlos, uten å dra sammenligningen for langt. Men slik jeg kjenner Alan Pardew passer han ikke helt inn i Pardiolas fotballfilosofi. Til det er han altfor offensivt anlagt, og etterlater seg enorme rom defensivt.

Lets agree to disagree :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2636 på: 12. Juni 2012, 09:50 »

Når han er god nok for frankrike er han uansett per definisjon bedre enn Simpson begge veier ;) Etter det jeg har lest er han bedre enn Sagna fremover, men ikke så god bakover. Det betyr derimot ikke at Deubuchy er svak i forsvar, bare at Sagna er eksepsjonelt god defensivt. Jeg fikk kun sett 2. omgang av kampen. Ut i fra det jeg så synes jeg ikke han var så svak i forsvar som du sier joakim. Dessuten vil en back som regel etterlate seg store rom når han er med så mye fremover som Deubuchy gjorde i går. En tommelfingerregel er da at motsatt back, Evra, skal holde igjen for å skape litt mer balanse i forsvar. Det var ikke slik at Deubuchy gikk på hodeløse løp fremover? De gangene han var med resulterte det som regel i et innlegg, corner ol. Problemet var heller at Frankrike i alt for liten grad var for lite flink til å fylle etter med spillere i boksen. Det var som regel Benzema mot en skokk fra England. Og som hovedregel synes jeg det er bedre at en back lager frispark enn at han rygger og praktisk talt inviterer motstanderen inn i 16 meteren.
« Siste redigering: 12. Juni 2012, 09:52 av Thomas »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2637 på: 12. Juni 2012, 10:23 »
Jeg ser ikke for meg at Santon holder igjen mens Debuchy går, eller motsatt, for å overføre det til Newcastle. Begge disse har sine store, store, store forser offensivt.

Jeg sier ikke at han gikk på hodeløse løp offensivt. Han var meget god offensivt. Han imponerte meg stort offensivt. Men jeg synes han var VELDIG svak defensivt. Og jeg synes tross alt hovedoppgavene til en forsvarsspiller er nettopp å forsvare seg. Hindre motstanderen i å få sjanser og scoringer. Hadde dommeren vært bedre, hadde han gitt bort flere frispark som England kunne utnyttet.

Det er nesten så jeg synes det er bedre å rygge, enn å gi bort frispark på 16-meterstreken.

Men jeg har aldri sett Debuchy før. Og han skal i rettferdighetens navn få to kamper til på å overbevise meg om at jeg tar fullstendig feil, og at mine bekymringer er grunnløse. Uansett om han blir Newcastle-spiller eller ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2638 på: 12. Juni 2012, 10:41 »
I følge The Sun har "Newcastle been told to double their £4m bid for Ajax midfielder Vurnon Anita".
Keep calm and put Shola on.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2639 på: 12. Juni 2012, 10:41 »
Men Deubuchy kan ikke være to plasser samtidig. Når han går på løp vil det bli rom bak ham som gjør Frankrike sårbare på overganger.  Kunsten er å finne balansen mellom når det er fornuftig å gå på løp og når det er best å holde igjen. Santon har manglet denne evnen i flere kamper.  England skapte ikke så mye mot Frankrike i etablert forsvar ut i fra det jeg så. Ergo mener jeg at det å kalle Deubuchy for VELDIG svak bakover i gårsdagens kamp er å ta vel hardt i.  Det er helt naturlig at det skapes mye på Deubuchys side hvis han har vært med opp og det blir brudd i mot på hans side fordi Frankrike ikke evner å avslutte angrepet. Om Deubuchy hadde vært svak i etablert forsvar har saken vært en annen...
« Siste redigering: 12. Juni 2012, 10:43 av Thomas »