20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760020 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #660 på: 31. Mars 2012, 17:30 »
Slenger meg på denne nasjonalitetsdebatten. Enig med Frode, og ser virkelig ikke hva som er så spesielt med engelske spillere. Jeg forstår at engelskmenn helst vil ha flest engelske spillere, men hvorfor skal vi norske være så opptatte av dette?
Jeg personlig driter i om spilleren er fra Togo, Serbia eller England, så lenge han er det best mulige alternativet.
En annen ting er spillestilen. Jeg syntes at engelske spillere jevnt over har sine begrensninger i forhold til mer "eksotiske" nasjonaliteter. Og jeg foretrekker helt klart disse eksotiske spillerne, men det blir jo en litt annen diskusjon.
Og som flere har påpekt, spør Liverpool hvordan satsingen på engelske spillere har gått :D
Men skal jo innrømme det at det er utrolig tilfredsstillende å dyrke frem egne spillere, og da er de jo ofte engelske, men blir jo ikke det samme. Så lenge det skal kjøpes, kjøp det beste.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 31. Mars 2012, 17:44 »
Slenger meg på denne nasjonalitetsdebatten. Enig med Frode, og ser virkelig ikke hva som er så spesielt med engelske spillere. Jeg forstår at engelskmenn helst vil ha flest engelske spillere, men hvorfor skal vi norske være så opptatte av dette?
Jeg personlig driter i om spilleren er fra Togo, Serbia eller England, så lenge han er det best mulige alternativet.
En annen ting er spillestilen. Jeg syntes at engelske spillere jevnt over har sine begrensninger i forhold til mer "eksotiske" nasjonaliteter. Og jeg foretrekker helt klart disse eksotiske spillerne, men det blir jo en litt annen diskusjon.
Og som flere har påpekt, spør Liverpool hvordan satsingen på engelske spillere har gått :D
Men skal jo innrømme det at det er utrolig tilfredsstillende å dyrke frem egne spillere, og da er de jo ofte engelske, men blir jo ikke det samme. Så lenge det skal kjøpes, kjøp det beste.

+ 1 :gp:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 31. Mars 2012, 19:00 »
Jeg ser bare ikke hvorfor norske NUFC fans spesielt skulle ønske seg engelske spillere fremfor spillere fra andre nasjoner. Og når vi i tillegg vet at engelske spillere er overpriset og dyre i drift synes jeg det blir tull.
Jeg foretrekker heller gode spillere fremfor å handle på grunn av nasjonalitet. Har NUFC noen spillere som må og bør skiftes ut så er det Williamson og Simpson. Hvilke nasjonalitet erstatterne har gir jeg blanke f... i, bare de er gode nok og kan heve klubben enda nærmere toppen.

Jeg skulle gjerne sett noen norske eller danske spillere i klubben, men de må være gode nok.

Det er ditt syn på det. So er det noken andre, meg inkludert, som har eit heilt anna syn på det. Les kva me skriv. Alle veit at engelske spelara er overprisa og at det derfor er uaktuelt svi av det lille me har av midlar på desse. Alle gode spelara er dyre i drift. Ein kan finna gode kjøp i England og, men sjølvsagt er det eit større utval utanfor Storbritannia.
For å setja det på spissen; Viss alle spelarane og managerane i PL var utlendingar og talentsatsninga frå eigne akademi var ikkje-eksisterande, hadde det verkeleg vore noke ein gir blanke f... i? Då er me i so fall totalt ueinige, og fint er det.
Og for å gjenta meg sjølv, det er ingen som har sagt at me skal kjøpa overprisa engelske spelara. Eg håpar me satsar på spelara frå eige akademi, at me speidar etter dei beste talenta i England og Storbritannia på lik linje med for eksempel Frankrike og i tillegg gjere kjøp som Tiote-kjøpet.
Dette Liverpool-argumentet er so ufatteleg dårleg. Trengte vel ikkje å vera Einstein for å sjå at dei summane dei betalte var heilt på trynet og at nokre av spelarane ikkje er gode nok skal dei komma blandt topp 4 per dags dato. Hadde det ikkje vore for den Britiske spelaren Carroll so hadde me ikkje fått latterleg mykje pengar, derfor må det vera god butikk få fram fleire "Carroll`ar" :)
« Siste redigering: 31. Mars 2012, 19:05 av lgrinde »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 31. Mars 2012, 21:35 »
Det er ditt syn på det. So er det noken andre, meg inkludert, som har eit heilt anna syn på det.

For det første, jeg har da ikke påtvunget noen av dere mine synspunkter. Alt jeg har gjort er å stille spørsmålstegn og komme med mine egne synspunkter på den saken, og det må jo være lovlig på ett diskusjonsforum......
For det andre har ikke jeg skrevet noenting om talentsatsingen og nedleggelse av den. Så hvor får du den fra? Er stor forskjell på å kjøpe engelsk søppel fra andre lag og å prøve å få frem bedre spillere selv.

Forøvrig 100% enig med Skjæren over her.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 31. Mars 2012, 22:36 »
Må si jeg kunne ønsket meg Mackie om QPR skulle rykke ned. Likeable spiller, med en direkte spillestil som har ført til noen goaller og assists.

Peter

• Gjest
« Svar #665 på: 31. Mars 2012, 22:56 »
Kunne ønsket meg Joey Barton tilbake, jeg!  :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 31. Mars 2012, 22:59 »
Kunne ønsket meg Joey Barton tilbake, jeg!  :)

Da er vi to. Men aldri om Ashley ønsker han tilbake.
« Siste redigering: 31. Mars 2012, 23:12 av Eriksen »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 31. Mars 2012, 23:25 »
Det er ditt syn på det. So er det noken andre, meg inkludert, som har eit heilt anna syn på det.

For det første, jeg har da ikke påtvunget noen av dere mine synspunkter. Alt jeg har gjort er å stille spørsmålstegn og komme med mine egne synspunkter på den saken, og det må jo være lovlig på ett diskusjonsforum......
For det andre har ikke jeg skrevet noenting om talentsatsingen og nedleggelse av den. Så hvor får du den fra? Er stor forskjell på å kjøpe engelsk søppel fra andre lag og å prøve å få frem bedre spillere selv.

Forøvrig 100% enig med Skjæren over her.

Eg var litt for krass mot deg der, det beklagar eg. Samtidig tykkjer eg du var lite forståelsefull mot eit par av oss som vil ha minimum ei gruppe av britiske spelara i laget og.
Kven har sagt at me skal kjøpa engelsk søppel frå andre lag?. Fint, då har me begge fått fram våre meiningar. Eg berre reagerar på at du ikkje har noko i mot at Barclays Premier League kunn består av utlendingar.
« Siste redigering: 31. Mars 2012, 23:29 av lgrinde »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 01. April 2012, 00:14 »
Og da er jeg og ashley to Eriksen. Barton tilbake?? Så digg være kvitt overbetalte, halvgamle, bråkemaker og garderobe gråter at jeg finner ikke superlativer. å selge/ gi bort barton og nolan gjorde klubben godt!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 01. April 2012, 01:22 »
Enig med deg her TooN. Salget av disse to har i ettertid vist seg å være genialt. Føler ikke vi har noen spillere nå som føler seg større enn klubben. Eller ihvertfall ingen som går ut i media å bekrefter det ;D

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 01. April 2012, 01:40 »
Ville ikke hatt Barton tilbake om han ble kastet etter oss....

Helt enig med Toon her.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 01. April 2012, 01:48 »
Hva tror folk om Krul blir solgt i sommer, kan Forster gjøre jobben? Han har vært meget stabil for Celtic i år og har vist litt samme egenskap som Hart har. det å kunne ta fram en klasseredning etter å ha stått i ro i et kvarter, men han får jo ikke mange skuddene mot seg så vanskelig å si om han kan gjøre en god nok jobb for oss.

Tror ikke Krul forsvinner, men om det skulle skje vil det bli spennende å se hva vi gjør....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 01. April 2012, 04:11 »
Hadde tatt Barton over søppel-Ober anytime, evt Barton over Guthrie anytime. Jess.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #673 på: 01. April 2012, 09:04 »
Spelaren Joey Barton tilbake? Ja. Personen, nei.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 01. April 2012, 09:34 »
Ganske sikker krul blir. Så vanskelig spekulere i det. Vi må signere ny kontrakt med guthrie og ba. Føler det er kunn disse to vi kan miste. Tiote blir for dyr samme med krul og de begge har laaaange kontrakter.