20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man Utd 04/01, kl. 21:00  (Lest 61893 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Newcastle - Man Utd 04/01, kl. 21:00
« Svar #45 på: 02. Jan. 2012, 18:02 »
Har da satt 294,33 kr på B (1-0) til 2.95 i odds. Stealing candy from a baby...
er dette jeg vurderer å bruke feriepengene på i år :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 02. Jan. 2012, 18:21 »
Han må no ha litt taktiske egenskaper siden vi ligger der vi ligger;)
Mot de bedre lagene sliter han voldsomt med taktikken. Samt at han er ekstremt dårlig til å ta grep i kamper vi sliter. Kampen mot Norwich og QPR e eksempler på det.
Jeg føler vi hadde en ok taktikk mot Arsanal, Man City, ManU og Chelsea. At alt gikk rakt åt helvete mot Liverpool, betyr ikke at han sliter voldsomt med taktikken mot de store lagene. Mot Chelsea var vi svært, svært nære et fortjent poeng, hvis bare vi hadde fått beholde Taylor. Mot ManU fikk vi et noe ufortjent poeng, men vi fikk likefullt poeng, og det var ikke BARE flaks. Mot Man City var vi faktisk ikke så dårlige, men vi tapte for et lag som på det tidspunktet var tilnærmet totalt uovervinnelige og usårbare.

Det var heller ikke taktiske feil som kostet oss mot Chelsea, det handlet mer om tretthet og ikke minst at vi var en mann mindre, på slutten av en kamp Chelsea desperat ønsket og ikke minst trengte å vinne, i en periode hvor Daniel Sturridge minte meg veldig om brasilianske Ronaldo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 02. Jan. 2012, 18:36 »
Er ikke mot de beste laga jeg klager på taktikken. Det er når vi spiller med en frykt og respekt for de dårlige laga lik de vi har mot de bedre laga jeg blir oppgitt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 02. Jan. 2012, 18:59 »
Exactly!
Problemet ligger ikke mot storlaga, det ligger mot de små.

Vi skal ikke møte Norwich og Swanse med samme overdrevne respekt som vi møter Man City og Man Utd med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 02. Jan. 2012, 19:06 »
Ja, det blir som om vi sier til omverdenen at vi ikke har tro på egne ferdigheter. Helt enig. Det irriterer meg. Men nå skal det jo sies at vi har mistet mye av selvtilliten i takt med skader på sentrale spillere. Spillerne virker rett og slett usikre.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 02. Jan. 2012, 19:14 »
Forventer absolutt ingenting fra denne kampen. Valencia kommer til å kjøre karusell med Raylor, vingene våre kommer til å skape 0 og Ba vil bli vår eneste spiller som kjenner lukten av scoring.

0-3.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 02. Jan. 2012, 19:18 »
Ikke enig. Denne kampen har vi akt å vinne så her blir det bedre vilkår for vingene våre. Om jeg skulle satt penger på denne hadde jeg satt de på H (1-0) . Altså vinst på u også. Eneste jeg finner som verdi her. Eller tiote gult kort.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 02. Jan. 2012, 19:22 »
Er ikke mot de beste laga jeg klager på taktikken. Det er når vi spiller med en frykt og respekt for de dårlige laga lik de vi har mot de bedre laga jeg blir oppgitt.

Exactly!
Problemet ligger ikke mot storlaga, det ligger mot de små.

Vi skal ikke møte Norwich og Swanse med samme overdrevne respekt som vi møter Man City og Man Utd med.

Når man ser på tilgjengelige spillere i begge kampene, at vi faktisk scorer to mot Norwich og spillemessig overtak og sjanseskapningen mot Swansea så mener jeg helt klart at det taktiske ikke var hovedproblemet i akkurat disse kampene. Jeg mener det var langt verre mot eksempelvis QPR og WBA.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 02. Jan. 2012, 21:06 »
Flere enn meg som synes at den sentrale midtbanen svikter oss litt om dagen? Synes både Cabaye og Tiote blir liggende alt for lavt i lange perioder og vi får ikke noe trykk offensivt. Når i tillegg vingene våre er ubrukelige om dagen så blir det tynt, noe vi så spesielt mot Liverpool på fredag.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 02. Jan. 2012, 21:17 »
Det som irriterte noe grenseløst mot Liverpool var at hver gang Colo eller tiote spilte den fram fikk de den tilbake med en gang. Nesten ikke en gang vendte de andre rundt for å føre spillet videre. Det endte som vi såg støttepasning etter den andre, og var ganske horibelt å se på. Det var jo ingen som ville gjøre noe med ballen.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 02. Jan. 2012, 21:22 »
Jepp. Jeg regna med at vi skulle vinne kampen på midten mot Liverpool med Tioté og Cabaye, men der tok jeg jammen meg feil, gitt. Spearing og Adam hadde full kontroll. Og som Fluffy skriver var det ingen som tok initiativ. Tamt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 02. Jan. 2012, 21:51 »
Flere enn meg som synes at den sentrale midtbanen svikter oss litt om dagen? Synes både Cabaye og Tiote blir liggende alt for lavt i lange perioder og vi får ikke noe trykk offensivt. Når i tillegg vingene våre er ubrukelige om dagen så blir det tynt, noe vi så spesielt mot Liverpool på fredag.

Helt klart. Midtbanen har vært langt under pari.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 02. Jan. 2012, 22:00 »
Det som irriterte noe grenseløst mot Liverpool var at hver gang Colo eller tiote spilte den fram fikk de den tilbake med en gang. Nesten ikke en gang vendte de andre rundt for å føre spillet videre. Det endte som vi såg støttepasning etter den andre, og var ganske horibelt å se på. Det var jo ingen som ville gjøre noe med ballen.

Skjer det same på onsdag so verte det stygt!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 02. Jan. 2012, 22:31 »
Hehe..Er lenge siden jeg har sett noe like planløst som det vi vartet opp med der.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #59 på: 03. Jan. 2012, 00:55 »

Virker som at det er endel av Pardews taktikk, spesielt på bortebane. Taktikken hadde vore grei nok den om vi hadde hatt dugelige vinger.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!