20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45  (Lest 35536 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 30/12, kl. 20.45
« Svar #15 på: 27. Des. 2011, 19:31 »
Best trenger nok en kamp på benken ja, men det er ikkje fordi HBA har vert nevneverdig god når han har spilt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27. Des. 2011, 21:00 »
Obertan kommer til å bli eid totalt denne kampen - noe annet vil overraske meg stort. Møter da også PLs beste venstreback da.
Håper også på Ben Arfa fra start. Han er jo en slik type spiller som kan finne på å bikke en slik kamp i vår favør. Dessuten er jeg redd for at LFC etterhvert skal få litt mer marginer og dyktighet på sin side. De skaper voldsomt med sjanser - og det er jo nesten slik at man bare venter på at det skal løsne skikkelig der..
Jeg er rett og slett ikke noe glad i kampene på jævla Anfield.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27. Des. 2011, 21:26 »
Jeg har lyst til å flytte Ben arfa ut på venstrekanten i denne kampen. Tror det er vår eneste mulighet til å skape noe fra den kanten iallefall. Best har ikke imponert meg i det siste, så han skal ut og kan bli erstattet av Vuckick i en hengende spissrolle. Håper på dette laget(men tviler på at Pardew tør):

Krul
Simpson-Williamsom-Colo-Santon
                     Tioté
       Ben Arfa-Cabaye- Jonas
                         Vuckic
                    Ba

Edit:Mener selvfølgelig å flytte Ben Arfa ut til høyre :P
« Siste redigering: 27. Des. 2011, 21:32 av tveit »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 27. Des. 2011, 21:42 »
Jeg er uenig i det laget ditt tveit.
Jeg synes ikke dette er en kamp hvor vi skal hive inn Vuckic. Vi trenger også bedre defensive spillere enn Ben Arfa på kant. Obertan er riktignok ikke strålende defensivt, men han jobber langt mer en Ben Arfa uansett.
Jeg vil ha minst mulig forandringer på laget. Det eneste er at jeg håper Ben Arfa starter på topp, eller rett bak Ba, for å få farligheter også sentralt. Det å ta opp kampen i luftrommet mot Skrtel og Agger ser jeg ikke noe poeng i. Får Ben Arfa og Cabaye til litt sentralt i banen og bundet opp litt LFC spillere der vil det gi mer muligheter på kantene for Jonas og Obertan. Må prøve å holde ballen langs bakken på topp. Både Skrtel og Agger kan slite litt tempomessig. Får vi ballen til å gå hurtig og kommer i skuddposisjon er spillere som Ben Arfa, Cabaye og Ba meget farlige.
LFC har gode backer i Enrique og Johnson, men Jonas og Obertan kan også gjøre livet surt for dem. Obertan spilte en absolutt godkjent andreomgang nå sist, og hadde en veldig god kamp på Old Trafford mot Evra.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28. Des. 2011, 13:06 »
Tror på følgende lag
Krul
Simpson-Williamson-Colo-Santon
Obertan-Tiote-Cabaye-Jonas
Ba-Shola

Vil si at midtbanen vår er vel så god om ikke bedre enn Liverpool sin, (Adam, Henderson, Downing, Maxi vil jeg tro de starter med). De har kanskje bedre vinger, men Tiote-Cabaye pisser på Adam(god med ball, men ufattelig treig) og Henderson(mangler kreativitet) etter min mening. Ba er jo et angrep alene og er, uavhengig av spissmakker, mer giftig enn Suarez/Carroll. Så vil egentlig si at det kun er defensivt at Liverpool er særlig sterkere enn oss. Har derfor trua på minst ett poeng, så fremt forsvaret vårt klarer å holde sånn noenlunde stand. Ser gjerne at Ben Arfa kommer inn litt ut i kampen, da han fortsatt virker å mangle lite gran "sharpness", og kan komme mer til sin rett når motstanderen begynner å bli sliten. Også derfor jeg har satt Shola inn på topp, han er svær og sterk og kan bli viktig både på dødballer og i luftrommet mot Skrtel og Agger, samt at han kan utrette utrolige ting dersom han har dagen(noe han forsåvidt ikke har spesielt ofte, men kanskje i denne kampen) . Obertan er kun i laget fordi det virker som om han har klippekort og ser det derfor som utenkelig at han ikke starter, og når Ben Arfa ikke får spille i denne posisjonen så har vi vel egentlig ikke så mange bedre alternativer?
Tips: 1-1 (Suarez og Ba)   

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 28. Des. 2011, 14:29 »
Fantastisk :D Men da lukter det vel Carroll-start, og det ville jo vært typisk om det hadde løsnet for han i akkurat den kampen. Oh, well. Suarez ute er bra uansett.  :nikke:

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 28. Des. 2011, 14:41 »
heller carroll en suarez mot williamson :)
lt;3 Newcastle <3

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 28. Des. 2011, 14:54 »
Vet ikke om det er en god eller dårlig ting at Suarez er ute mot oss.. Er jo typisk at både Bellamy og Carroll putter mot oss :P

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 28. Des. 2011, 15:33 »
Det fine er jo det at nå har vel bare pool 7 spillere som realistisk sett kan bekle de midten og angrepet? Blir litt mer forutsigbart når de bare har et trumfkort på benken. Håper og tror vi skal vinne midtbanen i denne kampen. Blir dessuten veldig spennende å se Ben Arfa mot Liverpool. Det er en matchup jeg har trua på.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #25 på: 28. Des. 2011, 15:37 »
Vel dette er en kamp jeg uansett ikke får sett :(

Neste mot Man U på tv2 zebra derimot :D

Ulf

• Kaptein
  • Norwegian Geordie 4 Ever
    • Vis profil
« Svar #26 på: 28. Des. 2011, 16:43 »
blir sinnsykt vanskelig å unngå tap her. LFC har produsert ENORMT med sjanser de siste 5-6 kampene. kun uflaks som har gjort at de ikke har bøttet inn mål. Tror vi får oss en kraftig på kjeften i denne kampen. Ser for meg at Krul må stå ennå bedre enn Given gjorde i sin siste opptreden på Anfield som Newcastle spiller.

Jeg tror Williamson og Colo får nok å stri med mot Carroll.
"Takk for følget." -Sigurd Rushfeldt's svar på reporterens spørsmål om han nå har en hilsen til Brattbakk etter å tatt scoringsrekorden :)

Dahl78

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 på: 28. Des. 2011, 20:14 »
En artikkel på Liverpool.no om Carroll. http://www.liverpool.no/storypg.aspx?id=31224&zone=84
Sikkert endel her inne som har lest den tidligere.
Vedkommende som skrev den ser helst at Bellamy og Maxi Rodriguez danner spisspar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 28. Des. 2011, 23:33 »
En artikkel på Liverpool.no om Carroll. http://www.liverpool.no/storypg.aspx?id=31224&zone=84
Sikkert endel her inne som har lest den tidligere.
Vedkommende som skrev den ser helst at Bellamy og Maxi Rodriguez danner spisspar.

Det er dei to eg er redd for.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 29. Des. 2011, 00:01 »
Må ærlig innrømme at jeg overhode ikke er redd for Maxi. Synes han er en skikkelig middelmådighet. Mer redd for Carroll pga hans ekstremegenskaper i lufta.