20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 152419 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #795 på: 25. Okt. 2012, 10:09 »
Har Korscmar og Ojo endelig innsett at de er Ronaldo og Messi, og at Brann hindrer dem i å spille for Real Madrid og Inter? :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #796 på: 25. Okt. 2012, 10:20 »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 25. Okt. 2012, 10:46 »
Hva synes folk om at Molde sparer 12 førstelagsspillere i kveld? Jeg ser absolutt den taktiske fordelen i det, men for å være helt ærlig synes jeg det er voldsomt feigt og jeg tror Solskjær er den eneste treneren i Norge som kan kommer seg unna med det uten at det blir noe som helst oppstyr i media. Jeg er faktisk glad for at RBK stiller toppet lag i kveld, selv om det kan forverre sjansene våre til helga. Hva er vitsen med å spille hele sesongen for å komme til Europa om man bare skal bortprioritere det når man endelig kommer dit, slik at man skal ha muligheten til å komme dit igjen neste år?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 25. Okt. 2012, 10:50 »
Den store forskjellen i dag er jo at Rosenborg har hjemmekamp, mens Molde har bortekamp. Skjønner godt at Molde hviler spillere i dag. Det er i CL pengene ligger, og det er dit Molde satser for fullt på å komme neste sesong.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #799 på: 25. Okt. 2012, 11:28 »
Ja, pengene ligger i CL, og det er spenstig av Molde å satse mot det. Men jeg synes det er i overkant spenstig. Kravet for meg er at RBK spiller gruppespill i europa hvert år, enten det er EL, eller CL. Selv om jeg helt klart savner den helt spesielle stemningen som er med CL.

Likevel, synes Molde og Solskjær behandler dette som en annenrangs turnering. En turnering som består av høkkertlag som Atletico Madrid, Liverpool, Napoli, Lyon, Marseille, Inter, Tottenham og Newcastle.

Nei, det er klart det finnes ikke interessant med slike lag. Jeg forstår det, når Molde på død og liv ville trekke Liverpool og alle storlagene, men endte opp med lag de har en mulighet til å slå. Om Molde skulle kvale videre fra gruppen og kanskje komme seg enda et hakk eller to videre, til åttendedelsfinale eller kvartfinale (Gud forby) vil de jo ha tjent VELDIG mye hvis de skal ut i kvalifisering til CL neste høst.

Noe de heldigvis ikke skal.

Hadde Rosenborg gjort det samme hadde det blitt ramaskrik uten sidestykke. Pressen hadde forlangt Jan Jönssons hode på et fat, klubbens medlemmer ville vært i harnisk og det hadde blitt en suppe uten like. Molde derimot, slipper unna med alt, så lenge Solskjær sier at det ikke er et b-lag. For Solskjærs ord er lov.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #800 på: 25. Okt. 2012, 12:00 »
Hadde Rosenborg gjort det samme hadde det blitt ramaskrik uten sidestykke. Pressen hadde forlangt Jan Jönssons hode på et fat, klubbens medlemmer ville vært i harnisk og det hadde blitt en suppe uten like. Molde derimot, slipper unna med alt, så lenge Solskjær sier at det ikke er et b-lag. For Solskjærs ord er lov.

At du faktisk tror på dette må jo få folk til å tenke?  :P

Jeg synes for øvrig at det er greit av Molde. Hadde ikke reagert på om Brann hadde gjort det samme dersom de hadde en seriefinale på søndagen. Vil egentlig si at det mer viser ambisjoner enn mangel på ambisjoner.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 25. Okt. 2012, 17:14 »
Jeg synes definitivt ikke det er feigt av Molde. Dersom det faktisk øker sjansene deres til å vinne serien er det en ambisiøs og riktig ting å gjøre. Selvsagt mye viktigere å vinne TL enn å karre til seg et ekstra poeng i Europa. Med et par seriemesterskap på rad hvor de får sjansen til å samle seedingpoeng, penger og i beste fall en CL-plass kan de gjøre seg til et lag det blir svært tøft å ta igjen forspranget på.

Men jeg er litt skeptisk til hvor viktig det egentlig er å hvile disse spillerne. Det "tøffe" kampprogrammet er sterkt overvurdert spør du meg. 3 kamper på 6-7 dager er strengt tatt ikke så ille. Tipper den moralske boosten de hadde fått ved å få med seg et godt resultat i Europa ville vært langt viktigere enn den lille ekstra hvilen til noen spillere.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #802 på: 25. Okt. 2012, 20:46 »
RBK burde kanskje ha spart Ørlund i kveld.  :lol:

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 25. Okt. 2012, 21:01 »
RBK burde kanskje ha spart Ørlund i kveld.  :lol:

Er ofte sånn. Selv om det ikke er spesielt morsomt...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #804 på: 25. Okt. 2012, 21:08 »
Ja, jeg vet ikke hva dere har på benken (Lund Hansen?), men det virker for meg svært spesielt at Ørlund for fortsette kamp etter kamp etter kamp når jeg merker at mange RBK-fans har meldt om dårlig keeperspill i såpass lange perioder. Han gjorde jo sitt ytterste for å føkke opp mot Brann, og jeg ville ikke følt meg svært sikker når han møter Jo Inge Berget og Angan på søndag?

Om det finnes alternativer i TL-klasse, så ville jeg i hvert fall vurdert disse frem mot helgen.

Men nå er det NUFC,!!  :D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 25. Okt. 2012, 21:14 »
Jeg føler meg langt tryggere med Lund Hansen i mål enn med Ørlund.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #806 på: 25. Okt. 2012, 21:30 »
Lund Hansen var crap i adecco. Skjønte ingenting da RBK hentet han tilbake.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #807 på: 25. Okt. 2012, 22:50 »
Han er ikke så forbanna god, men han er tryggere enn Ørlund.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 26. Okt. 2012, 10:56 »
Å møte Angan har aldri vært en bekymring for meg. Han får jo Shola til å se ut som Messi.

Men med Ørlund i mål, så kan nok selv Angan være i stand til å score. Når Bård Finne ble æresmedlem i SK Brann etter å ha møtt partysvensken, så kan nok Angan fort bli det samme i Molde.

Likevel, til forskjell fra Jarstein, så bruker ikke Ørlund å dra med seg tabbene over i neste match, og spre usikkerhet i laget.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #809 på: 26. Okt. 2012, 19:45 »
Herregud for en storm i vannglass angående Molde.
Søderberg er jevngod med Bugge, og må få spille. Steenslid skal vel ta over for Forren og må satses på. Simonsen spiller (uheldigvis) ofte fra start. Ekpo er jo fast ( men vært lenge ute med skade), Angan er fast, Gatt er fast,Stamnestrø har spilt mye i år og gjort det bra. Linnes og Rindarøy er nettopp tilbake fra skade og matches forsiktig, Ødegård spilte bra i går selv om han var debutant. Hoseth er skadet, Berg Hestad tåler ikke 3 kamper på ei uke.

Når man da tar med seg at det er ei lang reise, med kort tid mellom kampene ihver ende, samt st det er tvilsomt om vi hadde greid poeng med toppet lag, ja da må det være greit å prioritere sånn