20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 196906 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #240 på: 11. Des. 2011, 21:20 »
UTG : Mener du seriøst at Ronaldo er en bedre fotballspiller enn Messi?

Jeg vet du liker han best og syns han er kjekkest men er han virkelig, i dine øyne, den BESTE av de to?

Kjenner jeg blir svimmel av argumentasjonen om at Messi har så sykt mye bedre lagkamerater.. Bare derfor er god :P
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #241 på: 11. Des. 2011, 21:35 »
Ja.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #242 på: 11. Des. 2011, 22:33 »
Når man drar "spiller på det beste laget" trikset om Messi, hvorpå man lovpriser Ronaldo for at han har bevist nivået i to av verdens beste ligaer, da rakner logikken. Si meg igjen; Ronaldo spilte på scums - burde det ikke diskvalifisere ham for å ha spilt for et for godt lag?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 11. Des. 2011, 22:45 »
Slik lagene framstår nå, så vil jeg vel si at Real Madrid er bedre i alle posisjoner, bortsett fra at Messi er bedre enn Ronaldo og Xavi bedre enn Xabi Alonso.
Hva i alle dager er det du sier nå?

Kanskje å ta litt vel hardt i, da Alves også er en bedre spiller enn Arbeloa som oftest spiller på HB i Real. Men ellers mener jeg at Casillas er bedre enn Valdes, Ramos bedre enn Pique (marginalt), Pepe bedre enn Puyol (men Barca har også sjelden spilt med dette stopperparet i år), Coentrao/Marcelo bedre enn Abidal, Diarra bedre enn Busquets, Di Maria bedre enn Pedro/Cuenca, Benzema bedre enn Villa, og Özil bedre enn Iniesta. Real leder vel også fortsatt ligaen med tre poeng eller noe. Det er selvsagt verdt å nevne at Barca har spillere som Keita, Sanchez, Alcantara, Fabregas i bakhånd, og den bredden har ikke Real. Men jeg mener bestemt at de spillerne jeg nevner på Real er bedre enn sine motparter i Barca, på det jeg mener er de beste/mest brukte førsteelleverene. Flere av Barcaspillerne har vel slitt med noen skader i høst, så mulig at det inntrykket kan endres litt i løpet av sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 11. Des. 2011, 22:47 »
Barca forbi etter seieren - ligger a poeng, men Real har en kamp til gode.

Forøvrig enig med bjørni. Stadig like idiotisk å frata CR for all skyld etter nok en bleik kamp mot Barca på bakgrunn av slike argumenter. Ronaldo skal strengt tatt være en av spillerne som står frem for Real og bikker kampen i deres favør. Istedet sto jo Messi veldig frem og var med på det motsatt. Sjokk gitt.
« Siste redigering: 11. Des. 2011, 22:49 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 11. Des. 2011, 22:48 »
Slik er det ja! Men mot "søppellagene" er jo det i praksis tre poeng foran... ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 11. Des. 2011, 22:54 »
Veldig uenig i noen av vurderingene dine, Torfinn. Özil bedre enn Iniesta? Den tror jeg ikke det er mange som er enige med deg i. Synes heller ikke Ramos er bedre enn Pique. I mine øyne er Pique en av de ypperste midtstopperne i verden. Synes heller ikke Benzema er bedre enn Villa, men i den vurderingen er jeg mer åpen for diskusjon :)

Uansett har begge lag verdensklassespillere i alle ledd. Var ikke 13 av 23 spillere eller noe på lista til Ballon d'Or?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 11. Des. 2011, 23:05 »
Selvsagt lov å være uenig! Er absolutt åpen for diskusjon på både Özil-Iniesta og Ramos-Pique. Er vel mest smak og behag da alle fire er fantastiske spillere. Men mener i alle fall at Ramos tar Pique på grunn av fysikken. Villa har vært direkte svak denne sesongen, mens Benzema derimot virkelig har begynt å vise hva som bor i ham, noe som har resultert i 8 mål mot Villas 5, og Villa har også spilt et par kamper mer.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #248 på: 11. Des. 2011, 23:26 »
Casillas vs Valdes.  1-0
Coentrao vs Alves 0-1
Pepe vs Puyol 1-1
Ramos vs Pique 1-0
Marcelo vs Abidal 1-1

Men viktig å tenke spillestil her også, Abidal er vanvittig ballsikker, og holder igjen slik at Alves er like mye ving når Barca har ball (som er godt over halve kampen)! Derfor kan barca bruke både Iniesta og Fabregas da de ikke trenger annen breddeholder enn Alves!

Alonsi vs Xavi 0-1
Diarra vs Busquetd 1-1
Di Maria vs Iniesta 0-1
Özil vs Fabregas 1-0
Ronaldo vs Messi 0-1
Benzema vs Sanches 1-0

Totalt = uavgjort

Men umulig å sammenligne da spillestilene er så forskjellige... Men Messi presterer jevnt bedre enn Ronaldo, men begge har til gode å prestere med landslag i mesterskap! Rangerer Zidane foran begge! Også foran Pele og Diego M.
« Siste redigering: 11. Des. 2011, 23:37 av Chris_Waddle »
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 11. Des. 2011, 23:51 »
Kjenner faktisk jeg blir litt lei meg av noe av det jeg leser.. Ronaldo og Qzil; Fantastiske fotballspillere, men mange lysår bak messi og Iniesta..

Obertan bedre enn Nani? :)
Same old Shearer, always scoring!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #250 på: 12. Des. 2011, 00:02 »
øzil har bittelittegrann mer å bevise for at jeg skal omtale han i samme åndedrag som Iniesta...
If it has tits or wheels, count on problems!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #251 på: 12. Des. 2011, 00:12 »
Når man drar "spiller på det beste laget" trikset om Messi, hvorpå man lovpriser Ronaldo for at han har bevist nivået i to av verdens beste ligaer, da rakner logikken. Si meg igjen; Ronaldo spilte på scums - burde det ikke diskvalifisere ham for å ha spilt for et for godt lag?

Hva mener du egentlig her?

Skrev tidligere at Ronaldo spilte på kanskje det jevnt over beste laget i England på det tidspunktet. Er det det du vil ha svar på?  :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #252 på: 12. Des. 2011, 02:09 »
Ja?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #253 på: 12. Des. 2011, 07:26 »
Da ville jeg anbefalt deg å lese litt i tråden før du spør.  :fisk:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 12. Des. 2011, 08:55 »
Jeg ville anbefalt deg å tenke over argumentet om at Ronaldo har dominert i verdens to beste ligaer, mens Messi bare møter søppelmotstand. ;)

Og:

Og siden du drar søppelmotstand-argumentet kan det vel være verdt å nevne at Messi har 43 mål og 13 assists på 63 CL-kamper, og Ronaldo har 32 mål på 80 kamper i Europa. Fant dessverre ikke stats på assists.