20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600  (Lest 63733 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600
« Svar #405 på: 20. Nov. 2011, 11:06 »
Har latt kampen synke litt nå... Var småskuffa igår kveld, så jeg røyk på en skikkelig smell og ble monsterdrita!

Uansett så synes jeg nok at City var det beste laget, fortjente 3 poeng, men ikke på måten det skjedde på. Alltid surt å tape på straffer, synes nr 2 var litt billig men jeg tror ikke det ville endret på resultatet sånn totalt sett. MEGET fornøyd med innsatsen til gutta. Du kunne lett se at de virkelig ville gi City kamp om poengene, og etter min mening er det vi som har plaget City mest av alle så langt. De sleit til seg poeng, og 2 straffer for å avgjøre det sier jo mye. Ben Arfa viser at han er en fantastisk fotballspiller med ballen i beina og når han er rettvendt foran mål. Ble faktisk stolt når han lekte med 4 City-forsvarer og smalt ballen i stopla, utsøkt! Litt mye slurv og feilpasninger i oppbyggingsfasen som gjør at vi stopper opp i overganger, men jeg velger å gi han en absolutt godkjent jobb!

Ellers kunne man lett se at Sammy koste seg ute på banen igår, han holdt jo tidvis lekestue med Clichy på kanten der! Rett og slett herlig å se på. Synes desverre at både Cabaye og Guthrie blir litt anonyme igår, men jeg tror man kan gi City æren for det. De var veldige gode til å styre midtbanen, og vi ble skikkelig pressa hver gang vi hadde ballen i laget. Saylor gjør nok en gang en gang et par redninger på strekk, og Coloccini er som vanlig solid, samme med Simpson. Raylor er nok en av våre svakeste idag, men det er faen ikke lett å forsvare seg mot det syke angrepet City mønstrer.  Litt skuffet over Ba ikke setter sjansene sine idag, men ikke alle kan være spot on hele tiden.

Kort oppsumert kan man si at vi beviste en gang for alle at vi ikke har flakset oss til en tredje plass, vi er kommet for å bli.

Bring on Manchester United. HOWAY THE LADS!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #406 på: 20. Nov. 2011, 11:29 »
Poenget er at richards forlater ballen for å lene seg bakover og inn i ben arfa, vel vitende om at dette kommer til å føre til at begge går overende.  Diving spør du meg. Vanskelig for dommern å se, men det ER diving.
Straffesituasjon #1 - skyter opp i armen på nært hold. Armen er ute, javel - men skal man løpe rundt med armene inntil seg da eller? man rekker ikke trekke inn armene der :\

Så to feilaktige straffer og santon innpå = 0-1 og 28 poeng på oss  ::p
If it has tits or wheels, count on problems!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 20. Nov. 2011, 12:48 »
Det var jo bare smart av Richards. Litt som den straffa QPR fikk mot Chelsea: gir du en erfaren motstander en mulighet til å gå i bakken så gjør han det. Var ikke stygt det HBA gjorde, men du kan ikke gjøre det innenfor egen 16...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 20. Nov. 2011, 13:28 »
Det største problemet for meg med den straffa er at det faktisk ikke er kontakt (bortsett fra hånda på skuldra) før Richards hiver seg ned. Skulle ikke vært dømt etter min mening. Men det er jo som sagt før, helt umulig for dommeren å se, så er overhode ikke bitter. Krever et par repriser for å se helt nøyaktig.
« Siste redigering: 20. Nov. 2011, 13:36 av torfinn »

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #409 på: 20. Nov. 2011, 13:35 »
Man Utd tråd?  :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 20. Nov. 2011, 20:57 »
Analyse av Citykampen. Vi vant bortimot ingen taklinger i midten. Tror vi kunne fått flere brudd og påfølgende målsjangser hvis Tiote hadde spilt.

http://www.leazesterrace.com/tactical-analysis-man-city-3-newcastle-1-19nov11/?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #411 på: 20. Nov. 2011, 22:45 »
La meg først presisere først som sist at eg er enig med dei som synest Raylor var svak. Eg synest også Santon bør få sjansen neste kamp, sjølv om eg har mine tvil på at det vil skje.

Når det er sagt, så kan vi ikkje slakte Raylor for alt som blei skapt frå høgresida til City på laurdag. I situasjonen der Richards låg heilt aleine på kanten av sekstenmeteren i 1. omgang, er det f.eks. Jonas som ligg heilt feil. Sistnemnte hadde ein forferdelig svak kamp, slik som mot QPR, og då mistar Raylor den hjelpa han vitterlig treng for å kunne fungere ute av posisjon. Spesielt mot såpass god motstand som Richards. Dette illustrerer sjølvsagt også at vi før eller seinare må få inn ein betre mann i hans posisjon før eller seinare.

Skal ein gi noko skryt til Raylor - som kanskje er berettiga etter at kritikken som venta blir einsidig - er det at han er veldig flink til å holde linja. Coloccini skal ha mykje av æra, men den unit-en vi har defensivt er så samkøyrde no at mange farlege angrep blir avverga. Ser ein på sjansar skapt av City mot oss, er eg sikker på at det er langt lavare enn det som er blitt skapt mot mange andre lag. Spesielt på City si heimebane. Den generelle tryggheita i forsvaret er garantert også ein viktig grunn til at Pards vegrar seg for å gjere endringar i forsvaret. Simpson har utvikla seg mykje, og ein del av grunnen til dette er garantert at han har fått spele heilt fast i eit etterkvart kjent system.

Dei to graverande feila som Raylor gjer skal han ha kritikk for, men eg er sikker på at han kan fortsette å gjere ein innsats, bak Jonas, i kampar mot svakare lag enn City og Man Utd. Og slike lag finst det heldigvis mange av. Men som sagt, no er det på tide at Santon - om Pards verkeleg vil satse på han - får sjansen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 21. Nov. 2011, 01:45 »
First of all - jeg har fremdeles kun sett Bas sjanse i førsteomgang, og de to første scoringene. Skal se resten av kampen i morgen, og vil gi mitt inntrykk av kampen da.

Jeg vil first of all forsvare Ryan Taylor litt. Ja, han står for to tabber som koster oss to mål. Straffen er soleklar. Selv om det er kloss hold, så har han armen i 90 graders vinkel, og når ballen da treffer arma, så er det straffe. Så enkelt og så vanskelig er det. Jeg synes faktisk dette er Taylors groveste feil. Skjønner at han prøver å gjøre seg stor, men du blir ikke så mye større av å ha armene rett ut fra kroppen, for armene er å regne for en "ulovlig" kroppsdel. Det er barnelærdom at du ikke skal forsvare deg på den måten i tette situasjoner innenfor 16-meteren.

Andremålet er han mer uheldig på, og det kommer enkelt og greit av at vi har en høyrebeint spiller på venstreback. Ballen havner på Raylors venstre fot, som får en dårlig touch og ballen havner hos Richards. På første reprise hugget jeg hodet av Raylor, men på andre reprise sydde jeg det på igjen. Det er slike situasjoner som kan oppstå når vi har en såpass "feilbeint" spiller på backen. Jeg er ganske sikker på at om Jose Enrique hadde vært i nøyaktig samme situasjon, ville han ha fått bedre kontroll på førstetouchen, og unngått baklengs, enkelt og greit i kraft av å være venstrebeint. Jeg kan vanskelig sammenligne med Santon da jeg ikke vet hvor god venstrefoten hans er, men han sier selv å være "tobeint", og i såfall skal også han klare å unngå den. Det er en stor tabbe, men han er mer uheldig enn udyktig.

Jeg så også at Krul blir fintet ut av Balotelli på straffesparket. Jeg tror ikke det hadde skjedd med Harper. Det er ingen tabbe, det er ingen stor sak, men det er et tegn på at Krul fremdeles er en veldig ung keeper som er under utvikling, og som har lett for å bli påvirket av slike tåpelige "finter" fra en såpass arrogant straffeskytter som Balotelli.

At vi taper 3-1 mot City er forventet. Jeg hadde fryktet langt verre sifre, for å si det sånn. Det måtte skje at vi tapte, og da er det like greit å gjøre det borte mot ligaens suverent beste lag. Neste kamp blir også en prøvelse, og jeg forventer nada der også. Vi skal ha lov til å bli skuffet når laget taper, men det er mange lag som skal være langt mer skuffet enn oss denne runden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #413 på: 21. Nov. 2011, 09:28 »
Skjønner ikke hvordan du frikjenner Raylor pga at han er høyrebent. Ballen kom inn i fin retning ift høyrebenet

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 21. Nov. 2011, 09:45 »
Problemet var vel heller at han snudde seg og stod med ryggen til i det pasningen ble slått, og hva man skal skylle det på er jeg litt usikker på.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #415 på: 21. Nov. 2011, 10:46 »
Aldri snu ryggen til ballen når motstanderene har den. Det er barnelærdom. Raylor gjør en grusom feil som han selvsagt må ta på sin kappe. Når det er sagt så har han vært meget god på backen, men jeg lurer på hva som må til for at Santon får en sjanse.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 21. Nov. 2011, 16:19 »
Jeg har sett situasjonen flere ganger nå, og vurderer situasjonen litt annerledes. Han har ryggen til i utgangspunktet, som er feil 1. Når han så snur seg kommer ballen på hans venstre fot. Da forsøker Raylor å skyve den over på høyre, for å få klarert. Feil 2. Så er han uheldig med at ballen derfra spretter i beina på Richards. Han burde bare ha klarert den med venstrefoten, men han tør ikke stole på venstrefoten sin, og da skjer den feilen. Det er synd, for bortsett fra de to tabbene spilte Raylor en okey kamp.

Jeg er uenig i at vi skal benke Raylor med det aller første. Så dårlig har han tross alt ikke vært. Og det må være lov å gjøre feil.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 21. Nov. 2011, 17:10 »
Da har jeg sett gjennom hele kampen, og jeg synes stemningen her på forumet var svært negativ i forhold til hvilken god kamp vi faktisk spilte. Vi stod ganske bra defensivt gjennom hele kampen. Ryan Taylor gjorde to personlige feil helt på tampen av første omgang, som kostet oss to scoringer. Det ville det sannsynligvis ikke gjort mot et dårligere lag. Vi er godt med i kampen frem til 1-0. Og vi er godt med i kampen i andreomgang også, helt frem til 3-0. Det var på ingen måte en typisk 3-0 kamp på det tidspunket. Vi hang godt med og hadde tre-fire FEITE sjanser, som uheldigvis ikke går i mål. Demba Ba scorer på 9 av 10 muligheter lik den han hadde i førsteomgang. Ben Arfa scorer også på 9 av 10 sjanser lik den han hadde i andreomgang. Og både Coloccini og Guthrie er nære scoring. Guthries forsøk i andreomgang kunne fort nådd Steven Taylor eller sneket seg inn i lengste hvisomatsåfremtifall at de ytterst små marginene hadde gått vår vei. Greame Souness ville snakket i det vide og brede om Fru Fortuna om han hadde vært manager. Dette er en av de beste kampene jeg har sett oss spille denne sesongen. Vi var mye bedre i denne enn mot Arsenal, for eksempel. Eller mot Sunderland for den del. Men her møtte vi et mye, mye, mye bedre lag og ble straffet for individuelle feil. Shit happens.

Hatem Ben Arfa var veldig frisk og viste mange glimt av hva han duger til. Han gjorde en såpass god jobb at jeg synes han uansett situasjon for Best bør få fornyet tillit. Best har strengt tatt ikke spilt seg ut han heller, men nå ble han en gang skadet, og Benny har utnyttet situasjonen perfekt i mine øyne, og bør starte også mot ManU.

Jeg tror også Ba bør starte foran Best. Ja, Best er en bedre target man, men jeg føler ikke nødvendigvis det er en target man vi trenger der fremme, når vi har Ben Arfa i mellomrommet. Da trenger vi en spiss som er bedre med ballen i beina, med akseptabel hurtighet og størst potensiale til å omsette sjanser i mål. Det er altså Demba Ba, og jeg synes Ba og Benny fungerte tidvis meget godt sammen mot City.

Våre svakeste i denne kampen var vår venstreside med Raylor og Jonas, i tillegg til playmaker Yohan Cabaye som var veldig usynlig i veldig store deler av kampen. Han er en deep lying playmaker-type, ingen ball winning midfielder som Tiote, hvis fravær var godt synlig. Cabaye er klart bedre når han kan ta mer offensivt ansvar. Det var det dessverre Guthrie som tok i denne kampen, og jeg synes Guthrie og Cabaye som typer blir litt for like hverandre til at begge kan komme godt ut av det. Nok en gang var det altså Cabaye som trakk det korteste strået, og jeg synes ikke det var fullstendig feil at Perch kom inn. At Jonas er dårlig når venstrebacken vår er dårlig - og omvendt, er ingen overraskelse. Sånn var det i Enriques tid også. De to var ofte god samtidig og dårlig samtidig. Jonas har en tendens til å "dra med seg" backen sin når han først har en dårlig dag. Kanskje fordi de to ofte har et såpass tett samarbeid og er såpass avhengige av hverandre, at når først ett ledd svikter, så svikter også det andre. Dog synes jeg Ryan med unntak av målene i førsteomgang gjorde en helt ok kamp. Men de to tabbene drar selvfølgelig totalinntrykket en god del ned.

Jeg registrerer forøvrig at Citys venstreside var relativt anonym. Danny Simpson hadde grei kontroll på det meste som kom på hans side, mens Ryan Taylor fikk kjørt seg i møte med Richards flere ganger.

Det andre straffesparket er på ingen måte direkte feil, og jeg synes det er vanskelig å se konkret hva som skjer, men det inntrykket som oftest går igjen er at Richards oppsøker armen til Ben Arfa, og faller dramatisk. Men armen er der, og straffesparket kan forsvares. Men det tilhører vel det litt billige slaget. Synes også Steven Taylor nok en gang viser oppofrende innsats, blokkerer skudd og redder på streken. Nøyaktig det man forventer av en slik no nonsense defender. Coloccini bryter foran, har ansvar for å sette linja og er sjefen i forsvaret, mens Taylor er sikring, duellstopper og den som vises best på TV. Det betyr også at de gangene Taylor ikke vinner en duell, så fører det ofte til mål imot eller til en stor sjanse, som da Krul må trekke frem en feberredning på headingen til Balotelli.

Som sagt, jeg synes vi gjør en god kamp. Vi kommer fra denne kampen med æren godt i behold. Synd med de tabbene til Raylor, og at enkeltspillere har en såpass dårlig dag på jobb. Men det er sånt som skjer. Vi ville neppe blitt like hardt straffet for det mot et dårligere lag.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #418 på: 21. Nov. 2011, 17:29 »
826 veldig gode ord der, Joakim. Stiller meg bak absolutt alt som blir sagt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 21. Nov. 2011, 18:53 »
Demba Ba scorer på 9 av 10 muligheter lik den han hadde i førsteomgang.

Feil! Har hatt to slike nå, og missa på begge.  ::p

Ellers, en meget god oppsummering Joakim. Og du er heldig som ikke sitter med en hjemmeeksamen i litteraturvitenskap, noe jeg regner med du ikke gjør siden du kan komme med en slik avhandling her inne.