20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke - Newcastle 31/10 kl. 2100  (Lest 46938 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlhen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Stoke - Newcastle 31/10 kl. 2100
« Svar #285 på: 01. Nov. 2011, 00:44 »
Kan nesten ikke huske sist gang jeg var så stolt over å være Newcastle fan! :drool:
Gutta gir alt for hverandre utpå der, gir seg aldri!
Selv om Demba Ba skårte alle 3 målene, så er dette ingenting annet enn en stor lagseier 8)
 :pard:

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 01. Nov. 2011, 00:51 »

Någen som vett koffor Cabaye gikk ud?

Liste meg inn å gi dama festkjeppen. Hun får en stooor overraskelse da hun i kveld skal få ha sex med yohan cabaye:)

Han måtte rekke siste flyet til norge for å tilfredstille dama til TooN, selv om det nok er TooN selv som blir mest tilfredstilt...

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #287 på: 01. Nov. 2011, 01:03 »
Krul: Virka litt usikker ved en 2-3 anledninger, men ellers kan jeg ikke sette fingen på stort. I en kamp der vi mangler litt på luftstyrken, er det helt ok å ha en keeper med den rekkevidden han har.
R.Taylor Tatt motstanden i betraktning, går litt for mange av klareringene til kast, men ellers har jeg ikke noe å utsette på Taylor. Får bank mer enn en gang, men reiser seg og fighter videre. Er det flere som har lagt merke til venstrebein-crossene hans, forresten?  :D
Colo Leser spillet veldig bra, og spiller oss fint ut fra forsvar. Det mannen mangler i fysikk tar han igjen i teknikk og klokskap. Gang på gang.
Zorro Spiller med brukket nese, og maske, og det virker ikke til å hemme ham litt en gang. Crouch tar ham i et par dueller, men når en ser hvor lite Robo faktisk utretter i denne kampen, er mye pga arbeidet til Taylor.
Simpson Har åpenbart fått beskjed om å holde seg tilbake i banen. Greit nok at Pennant er den beste kantspilleren til Stoke, men det skjer faktisk ingenting på venstresiden deres. Noen av returløpene til Danny var MEGET bra.
Jonas Mindre aktiv fremover enn vanlig, men det virker som det er av taktiske årsaker. I andre omgang trekker han faktisk inn i banen og fungerer som en sentral midtbane/anker når vi mister ball. Ser dritsliten ut etter en omgang (i kjent stil,) men fighter kanskje mest av samtlige i dag.
Sorthår-dvergene Sleit kanskje litt med å skille dem fra hverandre hele kampen, men kan si såpass at jeg ikke savna Tiote. Påpekte før kampen at det var viktig vi vant midtbanen. Det gjorde vi. Hver gang forsvarsrekka vant en duell, var Guthrie eller Cabaye der og plukka opp ballen, la den død, og måkte den opp mot vår offensive trio. love it.
Obertan Neste person som gnæger om Marveaux fra start, har ikke sett kampen i dag. Obertan en av våre aller beste. Kanskje så høyt som nr.2 på min liste. Løper MYE, tørr utfordre, spiller veldig bra sammen med Best og serverer glimrende 1-0 til Ba. Har selvfølgelig mer å gå på, men det forteller mer om potensialet jeg ser i spilleren.
Ba Godkjent
Best Kan gjerne få opp staminaen sin litt, så han holder en hel kamp. Før han blir sliten er han nemlig jævlig bra. Vinner duellen som fører til 1-0, serverer 2-0, og er mannen som blir revet ned på 3-0. Syns jevnt over vi er bedre med Best enn med Ben Arfa, og trodde aldri jeg skulle si det.
« Siste redigering: 01. Nov. 2011, 01:12 av Sigurd »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 01. Nov. 2011, 01:05 »
Veldig godt oppsummert Sigurd ;)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 01. Nov. 2011, 01:11 »
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 01. Nov. 2011, 01:42 »
Godt oppsummert. Stort sett enig. Og hva annet er det å si om Ba? Han gjør det han får betalt for, verken mer eller mindre. At Woody blir statist er sjelden å se, men B&B gjør han til en junior.

Fantastisk kamp av samtlige i dag. Føler kanskje Raylor tidvis sliter vel mye med Pennant, men han er heldigvis aldri alene. Simpson var nesten usynlig i dag, det må være et godt tegn.

Krul fomler litt ved et par anledninger og er av og til på halvdistanse, men det er småpirk på en ellers særdeles god dag. Krul tar enorme steg for hver kamp. Har veldig vanskelige arbeidsforhold i dag, men er sterkere og større enn Crouch i nesten hver duell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 01. Nov. 2011, 07:41 »
Må jo også gi ekstra skryt til Guthrie syns jeg. Kun to min PL tidligere i år og så kommer han inn og nedlegger en enorm jobb på midten. herlig å se at vi har spillere som kan komme inn i bakhånd.

Når jeg så på benken vår i går så mener jeg at nesten samtlige av de er gode nok til å kunne starte en kamp, uavhengig om vi har skader eller ikke. det er ikke ofte jeg har sett i NUFC :D :D :D SYYYKE DAGER!!!

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #293 på: 01. Nov. 2011, 07:56 »
Jeg mangler ord :drool:
Har ventet i flere kamper at vi skal gå på den normale smellen? Men nei da. Dette laget imponerer meg noe helt enormt.
Det er gode tider å det er fantastiske tider, nå er det begge disse samtidig for meg.
Lenge leve Newcastle United :hest:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #294 på: 01. Nov. 2011, 08:31 »
Dette er så bra at eg syntest det er synd me ikkje skal ha Man U hjemme til helga 8)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 01. Nov. 2011, 08:32 »
Argh! Fikk ikke sett kampen, men dette tror jeg var testen over alle tester pga tapet mot Blackburn. Flere regnet kanskje med at det tapet ville medføre at vi ville gå på en tapsrekke av dimensjoner. Når vi klarer å reise oss og ta med oss tre poeng fra en av de jævligste bortebanene i PL, så er det stort, spesielt med tanke på at Tiote ikke spilte. Hyggelig at Guthrie og Obertan gjorde det bra. Sistnevnte kan være spesielt viktig mot slike lag fordi han er med å skape bredde og strekker opp motstanderen. Med Barton på laget tror jeg vi kunne ha tapt denne kampen, fordi han generelt trakk for mye inn og slo for mange høye baller. Dette ville ha passet Stoke perfekt.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 01. Nov. 2011, 09:00 »
Det er en overhengende fare for at mange her inne får seg en down-to-earth-opplevelse.
Sa pessimisten..
Beklager at jeg er pessimist. Dette er en feig taktikk for min egen del for å lindre en eventuell skuffelse noe. Har aldri for høye forventninger, selv om jeg alltid har et stort håp.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #297 på: 01. Nov. 2011, 09:32 »
Knallkamp i går. Jonas er best, med Guthrie som en god nummer to. Rett og slett en jævlig bra kamp av Guthrie. Men hele laget presterer veldig bra. Ba er rett og slett et beist. Helvete, for en spiller!
Obertan var også veldig god. Liker at Obertan blir igjen på topp på dødballer. Synes det funka veldig bra.

Alt i alt en knallkamp. Rett og slett jævlig bra!

-boris
Søte, søte blekkspruter.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 01. Nov. 2011, 10:02 »
Fra teamtalks kamprapport. Interessant lesning fra et taktisk standpunkt

Sitat
Key to combating Stoke's strengths is cutting off their delivery at source and Ba was the first line of defence in that respect as he was detailed to get straight on to goalkeeper Asmir Begovic and prevent him kicking out early.

There also was plenty of hard work done out out wide, especially on Newcastle's left, with winger Jonas Gutierrez spending more time doubling up with Ryan Taylor on Jermaine Pennant than he did attacking.

When it came to defending set-pieces, striker Leon Best was employed to good effect at the back to combat their opponents' aerial power while Gabriel Obertan occupied a high, wide position to ensure there was always an attacking outlet.

That provided the platform for Ba to do what he does best at the other end and Newcastle's 12th-minute opener would not have looked out of place in the Stoke coaching manual.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 01. Nov. 2011, 10:12 »
Jeg kan umulig se for meg at det er mange spillere i PL som er sterkere i kroppen enn Best. Han vinner omtrent alle dueller og er helt sinnsyk på å ta ned ball med mann i rygg og holde på den, noe som selvfølgelig er livsfarlig for motstanderlaget når vi har en latterlig rask Obertan på høyrekanten som bare venter på den riktige pasningen. Det skal rett og slett bli veldig vanskelig for både Ben Arfa og Marveaux å spille seg inn på dette laget for det er ingen av de offensive spillerne våre som fortjener å bli vraket.