20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 104303 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #90 på: 07. Okt. 2011, 17:01 »
Haha, argumenteres det virkelig for at Ben Arfa er bedre enn Bale?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 07. Okt. 2011, 17:10 »
Ikke bedre, men kommer Ben Arfa opp på sitt tidligere nivå er han en topp spiller.

Noreng

• Gjest
« Svar #92 på: 07. Okt. 2011, 17:14 »
Det er for tidlig å prise Ben Arfa så til de grader opp til skyen. Bale er klasse, og Ben Arfa har potensiale. Vi får vente å se.. Når det gjelder kampen, bør vi change a winning team. Tre på midtbanen kan være en genistrek, ellers kan vi bli overkjørt.
Om Santon starter eller ikke, lar Pardrew velge, utifra form på trening o.l. Men hadde vært fett om han hadde kommet inn med en knall kamp.

Krul
Simpson-Colo-Taylor-Santon/Raylor
Tiote
Obertan-Cabaye-Ben Arfa-Jonas
Best/Ba (ba er vel usikker til kampen)

Har trua på at vi kan unngå tap her!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 07. Okt. 2011, 17:18 »
Ben-arfa har allerede vist sitt potensiale. Ingen spørsmålstegn der. Eneste spørsmålet er om han blir like god som han var før skaden.

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #94 på: 07. Okt. 2011, 17:35 »
Gleder meg uansett som en unge til denne kampen, blir første turen over!  ;D Selvsagt litt gambling mot et såpass godt lag, men desto morsommere hvis vi får tre poeng  ;D

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #95 på: 07. Okt. 2011, 17:48 »
Haha, argumenteres det virkelig for at Ben Arfa er bedre enn Bale?

Ja, tydeligvis. Men vi er på et Newcastle forum da, trossalt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 07. Okt. 2011, 17:59 »
Nå er jo denne Bale vs Barfa komt litt ut av sammenheng. Poenget mitt var iallefall at vi møter ikke PL beste spiller neste helg. Bale er ikke så forbanna verdensklasse. Til det bidrar han for lite. Det er mange spillere i PL jeg hadde tatt før Bale.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 07. Okt. 2011, 18:17 »
Folk må seriøst begynne å lese meldingene grundigere.. :) INGEN som har sagt at HBA PER DAGS DATO er bedre enn Bale. Det blant Flatline og jeg prøver å få frem er derimot at HBAs POTENSIALE er større. Han KAN bli en bedre spiller..

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #98 på: 07. Okt. 2011, 18:33 »
Folk må seriøst begynne å lese meldingene grundigere.. :) INGEN som har sagt at HBA PER DAGS DATO er bedre enn Bale. Det blant Flatline og jeg prøver å få frem er derimot at HBAs POTENSIALE er større. Han KAN bli en bedre spiller..

Jaja, du må få lov til å mene det. Jeg bare syns det blir litt drøyt å melde.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #99 på: 07. Okt. 2011, 19:18 »
Nå er jo denne Bale vs Barfa komt litt ut av sammenheng. Poenget mitt var iallefall at vi møter ikke PL beste spiller neste helg. Bale er ikke så forbanna verdensklasse. Til det bidrar han for lite. Det er mange spillere i PL jeg hadde tatt før Bale.

+1 Oppsummerer det greit synes jeg!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 07. Okt. 2011, 19:59 »

+1 Oppsummerer det greit synes jeg!

Jepp..Jeg er så inhabil at jeg ville ikke byttet HBA mot Bale fordi jeg mener HBA har potensiale til å bli en enda bedre spiller..Bale er egentlig en v2 av Riise..

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 07. Okt. 2011, 20:03 »
Barfa rekker ikke Bale til knæra. Barfa var en av verdens beste talenter da han var rundt 18 år. Så stagnerte han og ble aldri den stjernen de trodde.at barfa kan bli så mye bedre er nok for sent gutten er jo langt oppe på 20 tallet i alder. Og hadde bennern vært så god som enkelte her mener hadde han nok ikke spilt i Newcastle.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 07. Okt. 2011, 20:31 »
Barfa rekker ikke Bale til knæra. Barfa var en av verdens beste talenter da han var rundt 18 år. Så stagnerte han og ble aldri den stjernen de trodde.at barfa kan bli så mye bedre er nok for sent gutten er jo langt oppe på 20 tallet i alder. Og hadde bennern vært så god som enkelte her mener hadde han nok ikke spilt i Newcastle.

Kanskje litt typisk for oss anglofile nordmenn at talenter i england må naturligvis være større og bedre enn de man finner f.eks andre europeiske land. Jeg vil bare påpeke at jeg har hørt om HBA en god stund før han signerte for oss, og han er bare to år eldre enn Bale. Jeg så ham leke seg med Liverpool i CL, og da var han vel rundt 19-20 år, og jeg skal garantere deg at Benitez ikke gjorde amatørfeilen i forsvar som Inter gjorde mot Bale. Liverpool på den tiden var kanskje ett av de  best defensivt organiserte lagene i verden. Tror du årsaken til at Everton klarte å markere ut Bale men ikke HBA er fordi sistenenvte er dårligere enn førstnevnte? Her er et annet eksempel, fra en franskmann på NO:

"Hatem "unproven" in PL ? Maybe.
Otherwise, he played 25 CL and 9 europa league matches, between 2004 and 2009 (between his 17 and 22) and scored 7 goals.
In 2007 (he was 20 years old) with Lyon, he memorably atomised Stuttgart by himself and scored twice."

Stikk inn på HBA-tråden på NO og du finner franskmenn som satt på spissen vet hva HBA spiser til frokost. Det kommer ikke av at HBA er så karismatisk, men fordi han er et av de største talentene fra Frankrike. Når vi i tillegg faktorerer inn at Frankrike er et godt fotballland og har avlet noen av de beste fotballspillerene gjennom tidene, med et veldig godt landslag så sier det seg selv at du skal være meget god for å bli lagt merke til.   Wenger og Ginola har som sagt uttalt at HBA er et av de største talentene for sin generasjon, så bør de være en pekepinn på HBAs potensiale. De er ikke to nobodys for  si det sånn,.

Jeg har sett både Bale og HBA (pre-nufc) spille og HBA gjør ting med ballen som Bale bare kan drømme om. Så å si at HBA ikke når Bale opp til knærne blir bare fullstendig feil, og leder meg til å tro at du ikke har sett HBA spille før han signerte for oss.
« Siste redigering: 07. Okt. 2011, 20:41 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 07. Okt. 2011, 20:36 »
Det er vel så enkelt som at Ben Arfa er en av enormt mange talenter som aldri har slått skikkelig til...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 07. Okt. 2011, 20:40 »
Det er vel så enkelt som at Ben Arfa er en av enormt mange talenter som aldri har slått skikkelig til...

Han var jo strålende i CL, så at han ikke har slått  til blir litt feil. Akkurat som Bale fikk han seg en liten nedtur. Forhåpentligvis vil han igjen realisere karrieren og potensiale sitt hos oss :)