20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443361 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #420 på: 04. Nov. 2011, 01:13 »
Det var vel Sør-Afrika som dreit seg ut på det der, Nigeria spilte vel bare ræva og klarte ikke å kvalifisere seg :)

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #421 på: 04. Nov. 2011, 01:30 »
Haha, du tok den ikke, Chrisnr. 9?

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #422 på: 04. Nov. 2011, 01:36 »
haha nei ikke før jeg leste en gang til :-[

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #423 på: 04. Nov. 2011, 07:59 »
Syns vi trenger ein spiss ala hernandez på Manu, en som er lur i boksen, god teknikk og god fart.

Edit: Og som ikkje reiser til ACN;)

Leon Best :thumbu:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #424 på: 04. Nov. 2011, 08:24 »
eg trurn uansett om Nigeria ble kvalisert så ville ikkje Ameobi bli med. Han vil heller spille for Newcastle. Han har hjertet sitt i Newcastle.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 04. Nov. 2011, 09:46 »
Seriøst!? Skal ærlig innrømme at jeg ikke sleiker tabellene i ACN-kvaliken, men at en stormakt i afrikansk målestokk som Nigeria er med, det tok jeg som en selvfølgelighet.  :-[

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 04. Nov. 2011, 09:50 »
Husker det ble et ramaskrik og han fotballpresidenten trua vel med det ene og det andre etter fiaskoen!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 04. Nov. 2011, 14:06 »
Hva tenker folk her om Mame Biram Diouf da? Veldig usikker selv, men navnet bare dukka opp. Chamakh er jo en annen spiller som sliter med spilletid, han hadde jeg glatt tatt imot, syns han fikk for lite tillit i Arsenal.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 04. Nov. 2011, 14:11 »
Husker det ble et ramaskrik og han fotballpresidenten trua vel med det ene og det andre etter fiaskoen!
Hehe, fiaskoen var vel VM 2010. Wikipedia har følgende å fortelle:
Sitat fra: Wikipeida
On June 30, after Nigeria's exit from the 2010 FIFA World Cup, Nigerian President Goodluck Jonathan punished the team for a poor campaign by imposing a 2-year ban from international competition.[5] This would have resulted in the Nigerians missing out on both the 2012 qualifying phase and the 2012 African Cup of Nations. However, on July 5, the Nigerian government dropped the ban after FIFA threatened to impose harsher international sanctions as a result of the government interference.[6] Nigeria competed in qualifying for the 2012 Africa Cup of Nations as scheduled.

Ser videre at Nigeria ble nummer to i sin kvalikgruppe, men et godt stykke unna å kvalifisere seg.
« Siste redigering: 04. Nov. 2011, 14:17 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 04. Nov. 2011, 14:21 »
Hva tenker folk her om Mame Biram Diouf da? Veldig usikker selv, men navnet bare dukka opp. Chamakh er jo en annen spiller som sliter med spilletid, han hadde jeg glatt tatt imot, syns han fikk for lite tillit i Arsenal.
Ingen av disse er særlig fristende når vi blir linket til Maiga og Derdiyok.

Og Diouf? Ærlig talt, han skal slite hardt med å skyve Løven vekk fra benken.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #430 på: 04. Nov. 2011, 14:47 »
seriøst! Er vi meir linka med Derdiyok enn det i sommer?! Han har eg alltid lyst på!  :drool:
« Siste redigering: 04. Nov. 2011, 16:27 av TimKnut »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 04. Nov. 2011, 18:10 »
Ingen av disse er særlig fristende når vi blir linket til Maiga og Derdiyok.

Og Diouf? Ærlig talt, han skal slite hardt med å skyve Løven vekk fra benken.

Nei, det er vel sant det ja ;) Fikk han bare plutselig inn i hodet av en eller annen grunn :blink:

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #432 på: 05. Nov. 2011, 18:30 »
ønsker meg en god venstreback, og etter wengers kjøp av ny venstreback, er det kanskje en mulighet for at vi kan få gibbs til en rimelig pris. hvis vi finner en annen god frisparkskytter, er det ikke mye vi har bruk for ryan taylor. taylor burde takke bla. jonas, stopperne, cabaye og spessielt tiote for at vi ikke har lekket bakover.

satser på at santon etterhvert tar over høyrebacken, og håper han utvikler seg til en bedre spiller enn simpson... skulle gjerne hatt samba, olsson eller en god stopper som kunne gitt oss litt bredde, konkurranse, og som kan gå rett inn på laget. men det er ikke det viktigste akkurat nå.

så savner jeg en kreativ god passningsspiller sentralt på midtbanen, sammen med cabaye, og gjerne tiote bak, i en 3manns midtbane, med 2 vinger og en spiss. aqulaini(liverpool) virker å være til salgs, og holder et meget høyt nivå. spørsmålet er om han vil bli i england.

obertan har bra fart men er for dårlig med pasninger, innlegg, avslutninger og teknikk, og han mister ballen for mye. mulig ben arfa kan ta denne plassen og gjøre det strålende, men han virker litt dårlig taktisk og ego, og ødelegger litt for spillet, håper han forbedrer dette, for da har vi en klassespiller.

og skulle gjerne hatt en spiss, som også kan spille på vingen ved skaderproblemer, så han ikke blir sittende for mye på benken, om ba fortsetter å storspille.. en spiss med gode avslutningsegenskaper, fart, og gode kreative passninger.

nå virker det som pardew foretrekker 4-4-2, og da blir midtbanespiller mindre interessant, mens ønsket om en spiss blir enda større. bortsett fra ba, syns jeg ingen holder noe høyt nivå. bortsett fra ranger som har imponert meg gang på gang, og jeg ville elsket å se han få flere sjanser. hughton ga han mange sjanser, så jeg skjønner ikke hvorfor pardew ikke har  han på benken en gang..

selv om vi har hatt en god sesongstart, liker jeg ikke helt formasjonen og hvilke spillere pardew velger å satse på. 4-4-2 trodde jeg var dødd ut, nå som alle de beste lagene/trenerne spiller en slags 4-5-1 eller 4-3-3 som virker som det beste alternativet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 05. Nov. 2011, 22:12 »
442 vil nok aldri "dø ut". Og jeg synes ikke det er det minste feil med måten Pardew vil at laget skal spille. Jeg anser Cabaye for å være en dyptliggende playmaker. Og i Hatem Ben Arfa har vi en David Silva light. Når han blir varm i trøya tror jeg ingen kan ta fra han den offensive midtbanerollen. I mine øyne spiller vi nemlig mer 4-2-3-1 enn 4-4-2. Forskjellen er i verste fall minimal. En spiss som også kan spille ving hadde vært flott, og kommer Maiga i januar, så har vi vel også det. Mener å ha lest at Maiga også kan spille på kant. Hva angår Ranger så har Pardew sagt ettertrykkelig at han vil ha profesjonelle spillere, som har fokus på fotballen og som ikke er på forsiden av tabloidene hver søndag. Nile Ranger har ikke de riktige holdningene, og jeg sliter uansett med å se hvordan han skal forsterke oss nevneverdig på topp, der Leon Best imponerer, og Demba Ba overgår de flestes forventninger. Og jeg ser ikke at han skal danke ut hurtige, versatile Sammy Ameobi som kan spille like godt på kant som på topp.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 05. Nov. 2011, 22:16 »
Hehe. En enormt krevende post i mine øyne når vi er u beseiret. Jeg er enig i forsterkninger, men ikke i den grad.

Jeg ønsker meg en back/midtstopper type alla Heitinga eller Lescott. Ikke de i seg selv, men en som er samme type. Slik jeg har forstått det kan pieters være mannen vi trenger.

Maiga er ok utfordrer framme. Da ønsker jeg meg en ekstra Cabaye slik at vi har en utfordrer ved skader. Marvin har jo connection med Maiga så det hadde vært noe:)

Maks 3 stk:)
Han kom, ble mett og dett var dett....