20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #3045 på: 01. Feb. 2012, 15:35 »
Kjære toon. Okei, hvis jeg hadde bestemt ville jeg gitt alle 2 års kontrakter, og selvsagt at klubben har opsjon på forlengelse. Så enkelt er det helt sikkert!!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3046 på: 01. Feb. 2012, 15:47 »
I og med at Colo er meget dyktig på og plassere seg riktig, er det en god egenskap når ikke farten er så høy. Han er meget dyktig i spillet sitt med gode passninger og rutine.

Fra sesongen startet og til jul så jeg ikke han gjøre en eneste bommert. Det er det svært sjelden han gjør nå også. Han er av spillertype som jeg mener holder et godt nivå til han er 34 og er og blir en viktig brikke for Newcastle. 5,5 år er helt greit for min del. Jeg tror uansett ikke han får 75 000 pund i uka alle disse årene.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #3047 på: 01. Feb. 2012, 16:40 »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3048 på: 01. Feb. 2012, 16:56 »
Haha. Lært meg bruke kjære i stedet for å si noe stygt når jeg blir irritert:) ble jo utestengt fra forumet sist pga en tulle komentar til torfinn.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3049 på: 01. Feb. 2012, 17:07 »
Om 5,5 år for Colo er for mye, er ikke noe vi har grunnlag for å vite på dette tidspunktet, spesielt ikke siden vi kjenner alle (eller noen av) detaljene i kontrakten.  Men jeg er HELT enig i at det for en såpass viktig spiller kanskje kan være bedre å betale for et år eller to for mye, kontra å miste de 3 viktigste årene til en annen klubb. 

Det kan selvsagt også ses på fra den annen side, at de andre gangene vi har hevet penger etter spillere som var eller ble utdanket hos oss, så håpte man når man gjorde det at de skulle holde godt nivå all den tid kontrakten varte.  Jeg prøver å se begge sidene, men konkluderer for meg selv at jeg er godt fornøyd med dette.  Er det noe vi har sett de siste årene i klubben, så er det at man har gått bort fra å gjøre ting basert på risiko, og gått over til å gjøre ting på kalkulert risiko.  Det er en _VESENTLIG_ forskjell, og jeg er ikke i tvil om at støtteapparatet har noe håndfast å basere avgjørelsen om 5,5 års forlengelse på.
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3050 på: 01. Feb. 2012, 17:18 »
Jeg ser den. Men jeg ser også på det faktum at Colo "aldri" er skadd - og ikke er en spillertype hvis styrke aldri har vært fart i utgangspunktet. Slike stoppere kan vare til godt uti 30-åra. For meg er det viktig at vi sikrer oss Colo de neste åra - og jeg tror ikke klubben slenger ut unaturlig høye lønninger når Colo er eldre. Akkurat der stoler jeg på Mr. Sexylubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3051 på: 01. Feb. 2012, 17:25 »
5,5 års kontrakt til Colo kan godt virke lenge, men tatt i betraktning hans skadehistorikk, at han er en fantastisk fotballspiller, meget sentral i laget og at hans sterkeste sider ikke blir dårligere med alderen, så er det en no-brainer å gi han en lengre kontrakt. Sist, men ikke minst, må vi ikke glemme vår nåværende midtstopper-situasjon. Vi har 3 stoppere, hvorav Williamson ikke bør være fast inventar i PL. Da kan vi ikke sjanse på at Colo godtar en kort kontrakt, eller at vi får inn en yngre spiller av samme kaliber.

Kjør på, gi mannen kontrakt og sørg for at han legger opp i svart og hvitt!

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #3052 på: 01. Feb. 2012, 17:58 »
Jeg feirer ny kontrakt med en god whiskey og skåler for kaptein Colo. Har vært med ned i Coca-Cola liga og fører oss ut i Europa. God nyhet dette.u

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3053 på: 01. Feb. 2012, 17:59 »
5,5 for Colo er jo perfekt da (hvis det skjer). Han er jo så vidt blitt 30 år jo. Han har sikkert mer enn 5 og halvt år i seg på toppnivå også. En veldig seriøs og profesjonell spiller det der gitt. Tviler på at han drar på ville fyllekuler når anledningen byr seg, for å si det sånn. Trene, sove, spise kind of guy.

Nå er det jo vanskelig å spå fremtiden uansett da, men jeg hopper litt i taket hvis han signerer den kontrakten. :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3054 på: 01. Feb. 2012, 18:02 »
Jeg feirer ny kontrakt med en god whiskey og skåler for kaptein Colo. Har vært med ned i Coca-Cola liga og fører oss ut i Europa. God nyhet dette.u
Hold your horses. Har ikke signert enda. Whisky/whiskey bør selvsagt nytes uansett. :thumbu:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3055 på: 01. Feb. 2012, 19:07 »
Dette med at farten aldri har vært hans styrke kan jo slå særdeles negativt ut også da. Hvis farten blir merkbart dårligere fra et allerede dårlig nivå kan man fort få seriøse tempoproblemer... Da hjelper det ikke hvor god teknisk man er eller hvor god man er i posisjoneringsspillet. 

:coloccini:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3056 på: 01. Feb. 2012, 20:33 »
Konge om han signerer ny kontrakt  :coloccini:

Fikk meg Coloccini-drakt i posten forrige uke ;)

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #3057 på: 01. Feb. 2012, 20:41 »
Hold your horses. Har ikke signert enda. Whisky/whiskey bør selvsagt nytes uansett. :thumbu:
Trodde utifra alt vissvass snakket at han hadde signert... Whiskey i glasset og klar til kamp:)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3058 på: 01. Feb. 2012, 20:46 »
Konge om han signerer ny kontrakt  :coloccini:

Fikk meg Coloccini-drakt i posten forrige uke ;)

tenk om han ikke signerer, og drar til pool i sommer  :grine:
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #3059 på: 01. Feb. 2012, 20:46 »
ser forresten IVersen er frigitt er dette en som vi kan signe??