20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443349 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1650 på: 09. Jan. 2012, 15:52 »
Jeg kan overhodet ikke forstå at Ba har en videresalgsklausul på £7 mill som gjelder også om vi holder oss i PL. Den strider mot alt MA står for. Strategien hans er jo basert på å kjøpe billig og selge dyrt. Tror klausulen eksisterer, men blir kun aktivert ved nedrykk.
Tror du har rett der ja, den gjelder nok kun med nedrykk. Det rimer bra med Ba sin avtale i West Ham og sørger for at han kunne forlate klubben greit. Ellers hadde jo dette vært, som du sier, så langt mulig ifra som det er mulig å komme en Ashley-deal ;) Men selvfølgelig vanskelig å vite med den mannen...

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1651 på: 09. Jan. 2012, 16:21 »
Mulig du er inne på noe der ja, Thomas. Men det kan fremdeles stemme, selv uten nedrykk involvert, med tanke på at han var free agent når han kom. £7 mill er jo fremdeles en god avkastning på en spiller vi ikke kjøpte, men henta gratis... Føler meg aldri trygg på Mike Ashley, men jeg har ekstremt vanskelig for å tro at Ba selges i dette vinduet, og høyst sannsynlig ikke neste heller. Ting er på vei opp, og jeg sliter med å finne de åpenbare klubbene som har et akutt behov for Ba. Klart han er god og alt det der, men jeg tviler på at f.eks Chelsea ville arkivert Torres for å hente Ba.

Vel vel, tiden vil vise. Håper han blir her lenge! =)

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1652 på: 09. Jan. 2012, 16:37 »
Jeg kan overhodet ikke forstå at Ba har en videresalgsklausul på £7 mill som gjelder også om vi holder oss i PL. Den strider mot alt MA står for. Strategien hans er jo basert på å kjøpe billig og selge dyrt. Tror klausulen eksisterer, men blir kun aktivert ved nedrykk.

Han visste at vi var blitt lovet en spiss og at pengene fra Carroll-salget skulle gå til nye spillere. Det nest beste etter å ta en liten sjanse ved å bruke (mindre) penger for forhåpentlig profitt, er gratis spillere med høyere overgangsklausuler enn sign-on-fees og agentpenger. At det finnes en klausul er det absolutt ingen tvil om. At den er på under £7m, og vil virke umiddelbart er jeg ikke overbevist om. Klubber burde ha ligget langflate etter ham - skadeplaget eller ikke.

I så fall helt håpløst av Ashley.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1653 på: 09. Jan. 2012, 17:45 »
Iflg. SkySports sier hvertfall Ba selv, at det ikke blir noe klubbskifte i januar.
Oscillons From The Anti-Sun

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1654 på: 09. Jan. 2012, 18:02 »
Han er jo bortevekk og lenger vekke enn det og. Samt han kommer jo nok ikke tilbake før i februar.
Ellers i denne saken.
Jeg tror ikke det dreier seg om noen form for klausul, så lenge vi holder oss i Premier League.
Vist det evt gjør det, så blir han iallefall ikke solgt før sommeren. Jeg tror heller ikke han hadde blitt solgt til sommeren, for Ashley hadde nok kommet med ny kontrakt før den tid.
Ser for meg han som en spiller som vil bli ganske lenge i denne klubben.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #1655 på: 09. Jan. 2012, 18:17 »
Las på ei engelsk side at han ikkje kan selges til PL klubb før til sommeren pga at spillere ikkje har anledning til å spille for 3 PL klubber iløpet av 12 mnd. Finn ikkje igjen sida sjølvsagt. Viss noken kan bekrefta/avkrefte om det finst en slik regel hadde det vore fint.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1656 på: 09. Jan. 2012, 18:21 »
bagdad bob: Den regelen er gylden, så det blir uansett ikke i januar. Men han kan være registrert i 3 klubber i løpet av 12 mnd, men kun spille for to av klubbene
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1657 på: 09. Jan. 2012, 18:22 »
Vi har vel vært innom den regelen et par ganger nå. Desverre så er det ikke 12 måneder men sesonger som teller.
Sitat
Players may be registered for a maximum of three clubs during the period from 1 July until 30 June of the following year. During this period, the player is only eligible to play in Official Matches for two clubs.   ?
Med andre ord er det fritt frem i så måte.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1658 på: 09. Jan. 2012, 19:12 »
Det virker jo uansett som det er PSG som er den store drømmen hans.
Oscillons From The Anti-Sun

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1659 på: 09. Jan. 2012, 20:12 »
Vi har vel vært innom den regelen et par ganger nå. Desverre så er det ikke 12 måneder men sesonger som teller.
Sitat
Players may be registered for a maximum of three clubs during the period from 1 July until 30 June of the following year. During this period, the player is only eligible to play in Official Matches for two clubs.   ?
Med andre ord er det fritt frem i så måte.

Trikset her, er at han ikke spilte for West Ham etter denne datoen, og ergo så kan han jo selvfølgelig nå spille for en annen klubb etter dette vinduet. Får bare håpe ACN blir avholdt på et sted uten mobildekning i år. Og at en ny forbedret kontrakt blir tilbudt det sekundet flyet med Ba lander i Newcastle. (Dette er noe jeg ikke tror noe særlig på, og regner Ba for borte i sommer)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1660 på: 09. Jan. 2012, 21:18 »
My point excactly! Skrekk og gru om vi mister Ba! Jeg tviler likevel på at det skjer nå, men det må settes fokus på at det er tvil og ikke sikkerhet.  :)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1661 på: 09. Jan. 2012, 21:41 »
Slapp av. BA blir hvertfall i klubben til sommeren ;)

Eneste er jo at alle kontraktsforhandlinger i Newcastle tar så forbanna lang tid, så tipper at Newcastle ikke får ræva i gir før til sommeren og da tror jeg at det kan være farlig for BA om han fortsetter i samme stil.

Nøkkelen nå må være å få signert Colo. Det er et meget viktig signal ovenfor de andre i stallen!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1662 på: 09. Jan. 2012, 22:00 »
Ja, jeg kommer til å sitte å bite negler gjennom hele dette overgangsvinduet....