20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den store drinktråden!  (Lest 17706 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Den store drinktråden!
« på: 26. Aug. 2011, 19:24 »
Har en tendens til å drikke meg litt lei på øl i perioder, og da er det greit å kunne variere med litt forksjellige drinker. Har akkurat kommet inn i en slik periode, og trenger derfor litt inspirasjon til gode drinker jeg kan lage :)
Pluss at dette kan være en fin tråd for alle å dele sine oppskrifter :D

Min desiderte favorittdrink må være Jägerbomb. Ikke akkurat en komplisert drink å lage, man bare fyller et shotteglass med jäger, og et annet glass med red bull(eller en annen type energidrikk litt smak og behag akkurat det der :P). Hvor mye red bull man skal ha avhenger jo av hvor sterk man vil ha drinken. Så bare slipper man hele shotteglasset oppi glasset med red bull. Og da er man egentlig ferdig, emn jeg liker også å ha noen limeskiver oppi i tilegg ;)

Hva er deres favoritter?
« Siste redigering: 26. Aug. 2011, 19:26 av tveit »

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #1 på: 26. Aug. 2011, 19:43 »
Jeg er ingen fan av et shotteglass i drinken, men å blande jäger og battery/red bull er ikke feil.
Ellers går det i enkle drinker for min del, vodka battery, cola og rum, gin tonic osv.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26. Aug. 2011, 19:51 »
Nå er det ikke akkurat en superdrink, men var hos en kammerat på innflytningsfest og da fikk jeg prøve vodka med vaniljesaus (og sjokoladepudding). Høres HELT jævlig ut, men for min del er vodka og vaniljesaus en sikker vinner, selv om jeg egentlig misliker vodka sånn passe.
Jeg, og alle jeg kjenner var også negativ til vodka og vaniljesaus siden det høres drøyt vondt ut, men jeg og sånn ca. alle jeg har latt prøve det har endt opp svært fornøyd.

8) :o :D
Nei.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3 på: 26. Aug. 2011, 19:57 »
Går veldig mye i rom, cola og lime for min del. Nå i fadderuka gikk jeg selvfølgelig tom for cola på en piratfest, og som den piraten jeg er, så prøvde jeg først å blande rommen ut med vann. Det smakte ganske jævlig. Men så prøvde jeg rom og melk, og det var overraskende godt! Litt sånn karamell-milkshakesmak på den, og andre folk synes også det var overraskende godt.

Vanlijesaus er generelt digg, så tviler ikke på at vodka og vaniljesaus smaker godt, boris :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26. Aug. 2011, 20:03 »
Haha gikk også tom for blandevann en gang, og da ble det vodka og sjokolademelk. VAr ekstremt skeptisk til min egen drink, og var egentlig klar for å løpe på dass og spy, men det var overaskende godt. Smakte litt som baileys egentlig. Nå er ikke jeg noen stor fan av baileys, men det var absolutt brukbart når jeg ikke hadde noe annet :)

Det hørtes jævlig kvalmt ut boris, men får vel prøve det en gang også :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Aug. 2011, 22:00 »
Selvfølgelig, man drikker seg ikke full på kun vaniljesaus og vodka. Men og starte med et glass vaniljesaus og vodka før man hopper over på øllen er suksess her i huset, og gjerne et glass litt seinere også.

Sjokolademelk høres dog litt uffent ut, men nå er jeg ikke så veldig glad i sjokolademelk til og starte med. Men ser for meg at jordbærmelk og vodka kan ende opp som en schlager! :P
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Aug. 2011, 22:15 »
Jeg pleier å variere litt, men her er noen enkle jeg synes er gode:

Svart rom (Jamaican Rum) og ingefærøl m/lime       (Går så fort lei rom og cola, men går en gang i blant.)

Vodka og Fanta Exotic

Gode gamle Razz og Cola

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Aug. 2011, 22:30 »
Vodka og Fanta Exotic

Har du aldri vært 14?  :P

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Aug. 2011, 22:39 »
Flere fine og kreative løsninger her  :)

Personlig så er det aldri feil med en white russian. Masse is i et glass, 1 shot vodka, 1 shot kahlua også topp opp med h-melk. Fan-fucking-tastic.  :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Aug. 2011, 22:40 »
Vodka og Fanta Exotic

Jo selvfølgelig har jeg det. Men denne har jeg faktisk aldri smakt før i sommer, og jeg synes det var mer enn brukbart. Er flere år siden jeg sist drakk Fanta Exotic, så mulig jeg blir lei den i lengden. Drakk du mye Fanta Exotic og vodka da du var 14?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Aug. 2011, 22:44 »
Vodka og Fanta Exotic

Jo selvfølgelig har jeg det. Men denne har jeg faktisk aldri smakt før i sommer, og jeg synes det var mer enn brukbart. Er flere år siden jeg sist drakk Fanta Exotic, så mulig jeg blir lei den i lengden. Drakk du mye Fanta Exotic og vodka da du var 14?

Var vel 16, eller kanskje 17, poenget mitt skjønte du vel uansett?
Mulig den er god, men tør rett og slett ikke ta sjansen igjen.  :P

Russer razz er forøvrig en god drink, schweppes(?) russian og razz, fabelaktig!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26. Aug. 2011, 22:51 »
Mange enkle drinker som funker fint så lenge man ikke overdriver.

Rom&cola, jack&cola, gin&tonic, gin&appelsinjuice, razz&sprite

sikkert flere også som jeg ikke kommer på i farta.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Aug. 2011, 22:56 »
Mexicola er jo en klassiker. Drakk masse av denne, meget inspirert av et raid med QOTSA-lytting, for ein fem-seks år tilbake.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27. Aug. 2011, 01:05 »
Eventyr mojito :)

Lime(1/2stk), mynte(12 blader) og brunsukker/sukker(2-3 ts) krunsjes sammen.  Knust is, bacardi rom (4cl) og eventyrbrus(rødbrus)(12cl)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Aug. 2011, 01:16 »
Sitat fra: Aslak
Men så prøvde jeg rom og melk, og det var overraskende godt!
Det kan du aldri få meg til å tro. Sprit og melk er rett og slett FY!

Forsåvidt også rom og cola.

Enkelte ting skal man ALDRI, ALDRI blande ut med alkohol. Det er rett og slett blasfemi! Melk og cola er hellige kuer og skal ALDRI blandes med alkohol eller andre ting (ikke en gang vann).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon