20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 102262 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #240 på: 09. Jan. 2012, 17:32 »
Syns egentlig det er litt smålig og henge seg opp i det. Som nevnt, han har vært her 6mnd, han skylder oss intet. Greit han skal oppføre seg profesjonelt, noe jeg syns han gjør, men det der kan bare ha vært en liten "forsnakkelse".
Same old Shearer, always scoring!

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #241 på: 09. Jan. 2012, 17:36 »
Syns egentlig det er litt smålig og henge seg opp i det. Som nevnt, han har vært her 6mnd, han skylder oss intet. Greit han skal oppføre seg profesjonelt, noe jeg syns han gjør, men det der kan bare ha vært en liten "forsnakkelse".

Nå sier jo Demba Ba at en overgang ikke er aktuelt i januar siden han vil konsentrere seg om Senegal og Newcastle, og at ACN er midt i januarvinduet. Kanskje skal vi prise oss lykkelige for ACN. Gi mannen en ny og forbedret kontrakt i sommer og behold han

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 09. Jan. 2012, 17:43 »

"Han skylder oss intet". Forstår virkelig ikke hvorfor dette nevnes. Han har en kontrakt med Newcastle, og bør derfor ikke snakke om overganger til andre klubber. Så enkelt er det. Det er ingen "stor" sak egentlig. En spiller er åpen for et bytte til favorittklubben som i tillegg er i medgang/viser ambisjoner. Likefullt bør han holde seg for god til å snakke om det i offentligheten, nå.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 09. Jan. 2012, 18:01 »
Ja, men velger å tro han heller forsnakket seg litt, ble misforstått etc enn at han bare driter i oss:)

Men meg om det!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 10. Jan. 2012, 00:27 »
Kommer aldri til å komme opp noe særlig med legender i dagens fotball, spesielt ikke blant de mindre klubbene. Altfor mye illojalitet og penger.. Spillere skifter jo klubb nesten annenhvert år.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 10. Jan. 2012, 10:56 »
Det er naivt å tro at Demba Ba er veldig lojal til Newcastle. En kontrakt er ikke stort mer enn et stykke papir. Det er naivt å tro at Ba i alle intervjuer skal svare "jeg spiller for Newcastle, dermed basta". For det vil skape minst like mye spekulasjoner. Hva mener han med å si "jeg spiller..."? Mener han ditt, mener han datt? Hva er det han prøver å si?

Dukker det opp konkrete tilbud fra for eksempel PSG, vil det naturligvis være interessant for Ba. Men enn så lenge har han kontrakt med Newcastle, og trives godt der. Ba sier det enkelt og greit rett frem. Tenk om alle hadde vært like ærlige. Carlos Tevez, for eksempel.

Wayne Rooney er ikke spesielt mer lojal til Man Utd han, enn Ba er til Newcastle. Forskjellen er bare at det er få klubber som matcher Man Utd på lønn, trofeer, ambisjoner og ikke minst manager. Det er kanskje litt mer fristende å jobbe med Carlo Ancelotti enn "who the f... is Alan Pardew?", og det er kanskje litt mer fristende å tjene store penger i PSG, med store muligheter for å vinne titler, enn i "lille" Newcastle, som plasker i sin egen lille andedam.

Jeg skjønner at noen er skuffet over at Ba ikke lyver oss rett opp i trynet, men jeg synes det er befriende med en ærlig fotballspiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Richiii

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #246 på: 10. Jan. 2012, 17:28 »
Lurer egentligt på en ting.

Vist ryktene om at klausulen er på +- 7mill, hva er vitsen? ser ikke helt logikken.

Vist spilleren blir en hit, som i dette tilfellet, er det jo ikke noe overaskelse at dette blir dratt frem som et pressmiddel for en forbedret kontrakt. som igjen fører til stor interesse blant andre klubber.

Si Demba Ba hadde blitt en flopp, da hadde vel ikke den klausulen helle hjulpet noe særlig. En spiss som kom "gratis" til newcastle, men skårer ikke mål, tviler på vi hadde fått så mye som 7 mill for han.

Hadde Newcastle noe å tape på å sette klausulen betraktelig høyere? eller er det Ba og agenten som har krevd å få den så lav, for så å bruke Newcastle som et springbrett?

Personlig heller jeg mot det siste.

Jeg ser ikke hvordan Newcastle skulle tjene noe på å ha ein klausul på 7 mill for en spiss i verdensklasse.

Arrester meg de som vil, just my thoughts :)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 10. Jan. 2012, 18:46 »
Det var vel ærlig talt ingen som kunne forutse at Ba skulle oppleve noe i nærheten av den suksessen han nå nyter, så at klausulen ligger lavt er nok forståelig, men tåpelig.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 10. Jan. 2012, 19:00 »
Det var vel ærlig talt ingen som kunne forutse at Ba skulle oppleve noe i nærheten av den suksessen han nå nyter, så at klausulen ligger lavt er nok forståelig, men tåpelig.

Det er sant, men uansett er 7M altfor lite. Det er jo noe sånt Kuyt er verdt. Og hadde vi så liten tro på Ba, så hadde det ikke vært no vits å hente han  :fisk:

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 10. Jan. 2012, 19:08 »
Det var nok en del interesse rundt Ba da vi fikk han gratis. F.eks. har jo Moyes hevdet at de var interessert, men ikke kunne gi han et like bra tilbud som det vi ga. Vi virker jo å være direkte mot slike klausuler som vel bare kommer spilleren til gode, så det er nok Ba og agenten som har fått til dette. Nå er det jo faktisk slik at Ba er 26 år snart og hvis en storklubb skal ta sjansen på en spiller som ikke har kommet gjennom to medicaler så begynner tiden å bli noe knapp. En klausul som er under markedspris hvis han gjør en god sesong kan vel hjelpe på.
« Siste redigering: 10. Jan. 2012, 19:12 av fredd »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 10. Jan. 2012, 21:39 »
http://www.nufcblog.org/2012/01/redknapp-now-admits-ba-release-clause-tal-was-guff/#.TwyhMoFeS2B

Redknapp i intervju om at han egentlig ikke har pepling på klausulen til Ba.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 10. Jan. 2012, 23:04 »
Alt han sa i det hele tatt var jo bare "I've heard some rumors about that.". Sikkert bare noe som har blitt opphauset i media.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 11. Jan. 2012, 11:27 »
Men at Redknapp går ut og snakker i en hel uke om løse rykter som han har hørt gjennom sine veldig gode kompiser i pressen, sier jo da ganske mye om hvilke moralske skrupler den idioten har. Ikke så rart at han flere ganger har vært anklaget for korrupsjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #253 på: 11. Jan. 2012, 12:03 »
Ser at den agenten nufcblog.com har basert historien sin om at Manutd er intressert i Demba på, er samme agenten Demba skjeller ut på twitter og avkrefter at han er agenten hans. Meget.

Dembabafoot er den bekrefta twitterkontoen til Ba.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 11. Jan. 2012, 15:12 »
Men at Redknapp går ut og snakker i en hel uke om løse rykter som han har hørt gjennom sine veldig gode kompiser i pressen, sier jo da ganske mye om hvilke moralske skrupler den idioten har. Ikke så rart at han flere ganger har vært anklaget for korrupsjon.
Hadde litt sansen for Redknapp før, men det er borte nå. Liten slimål. Forstår heller ikke poenget med det han har drevet med i det siste. Hva er det han tjener på det? Få vekk interessen for egne spillere kanskje, men ikke så mye mer enn det..