20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 103185 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #345 på: 07. April 2012, 17:14 »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #346 på: 07. April 2012, 20:08 »
Håper folk tenker seg om neste gang de tilter på en som ser sur ut på benken... Var jo flere som virket klar for å droppe BA i går...

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #347 på: 07. April 2012, 20:24 »
Greit at en spiss vil spille og score mål.

Men og sitte å se sur ut etter at lager har scort liker jeg ikke. Det burde mann kunne legge bak seg de få minuttene og feire sammen med resten av benken.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #348 på: 07. April 2012, 21:16 »
Han har vært mange hakk slappere enn før ANC, men han bør uansett være i første 11.
På hjemmebane kan 4-3-3 formasjonen være mere offensiv en den har blitt på bortebane og da passer han nok bedre inn..
Etter twitter svaret fra Demba Ba er det ingen grunn til snakke mer om reaksjonen hans. Det gir han heller grunn til å prestere i neste kamp vil jeg tro..

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #349 på: 08. April 2012, 05:39 »
Han har vært mange hakk slappere enn før ANC, men han bør uansett være i første 11.

Jeg var en av de få som faktisk forsvarte Gabriel Obertan når alle hatet han som verst. Men han var på det tidspunktet en del av et lag som veldig sjeldent tapte kamper, og i mine øyne gjorde han jobben sin! Derfor ville jeg ha Gabby i laget.

Det at Demba Ba ikke scorer plager meg ikke. Det plager meg derimot at han ikke vil glede seg på lagets/Papiss' vegne. Men når han først scorer, vil han finne tilbake til gleden. At folk i det hele tatt vurderer å droppe han, er for meg helt sykt. Han er en av de viktigste bidragsyterne vi har, uansett om han har en dårlig dag. Fordi han plutselig kan finne på å være livsfarlig for motstanderen....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #350 på: 08. April 2012, 13:02 »
Jeg var en av de få som faktisk forsvarte Gabriel Obertan når alle hatet han som verst. Men han var på det tidspunktet en del av et lag som veldig sjeldent tapte kamper, og i mine øyne gjorde han jobben sin! Derfor ville jeg ha Gabby i laget.
Forskjellen er jo astronomisk. Ba prøver, prøver og prøver. For tiden stemmer det ikke, men forsøkene hans er viktig, og farlige, og åpner for andre spillere. Motstanderne vil ha ett lite ekstra øye med han også, noe som også åpner for andre spillere. Og han tilfører laget egenskaper som få andre i laget har.
Obertan er bare ubrukelig, og hvem som helst kunne gjort den jobben han gjorde, og i tillegg bidratt med andre ting( bidra med bare en ting ville vært en oppgradering fra Obertan). Derfor faller det på sin egen urimelighet å sammenligne disse.
Jeg er jo forsåvidt enig i at jeg vil beholde Ba i laget, kanskje gi han en kamp på benken, men kun for å gi han litt ekstra tenning og overskudd. Som jeg skrev i kamptråden, kanskje vi kunne benket Cisse, og gitt Ba sjansen en hel(stor andel) kamp helt fremme, tror dette kunne slått positivt ut i form av mål og humør! Spørsmålet er jo om vi faktisk er gode nok til å spare spillere mot Bolton? jeg er usikker..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 08. April 2012, 16:22 »
Ba har vore veldig god fram til sist kamp mot Swansea. Det er kunn små marginar so har gjort at han ikkje har hatt eit par mål. Dei kjem snart. Og han skal sjølvsagt starta mot Bolton. Dette med at han ikkje gledar seg øve skåringa til Cisse er berre noko tabloidane bles opp.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #352 på: 08. April 2012, 17:13 »
Forskjellen er jo astronomisk. Ba prøver, prøver og prøver. For tiden stemmer det ikke, men forsøkene hans er viktig, og farlige, og åpner for andre spillere. Motstanderne vil ha ett lite ekstra øye med han også, noe som også åpner for andre spillere. Og han tilfører laget egenskaper som få andre i laget har.
Obertan er bare ubrukelig, og hvem som helst kunne gjort den jobben han gjorde, og i tillegg bidratt med andre ting( bidra med bare en ting ville vært en oppgradering fra Obertan). Derfor faller det på sin egen urimelighet å sammenligne disse.
Jeg er jo forsåvidt enig i at jeg vil beholde Ba i laget, kanskje gi han en kamp på benken, men kun for å gi han litt ekstra tenning og overskudd. Som jeg skrev i kamptråden, kanskje vi kunne benket Cisse, og gitt Ba sjansen en hel(stor andel) kamp helt fremme, tror dette kunne slått positivt ut i form av mål og humør! Spørsmålet er jo om vi faktisk er gode nok til å spare spillere mot Bolton? jeg er usikker..

11 dager til neste kamp etter Bolton. Topp laget, og få alle spillerne tent til å skvise ut hver siste dråpe av innsats de har, så kan de heller få et par hviledager.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 08. April 2012, 22:40 »
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2012/04/08/demba-ba-insists-he-s-happy-at-newcastle-united-79310-30716620/

DEMBA Ba insists he is happy at Newcastle United ? and not brooding at compatriot Papiss Demba Cisse snatching the goalscoring duties.

Case closed! :D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #354 på: 09. April 2012, 08:03 »

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #355 på: 11. April 2012, 14:44 »
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2012/04/08/demba-ba-insists-he-s-happy-at-newcastle-united-79310-30716620/

DEMBA Ba insists he is happy at Newcastle United ? and not brooding at compatriot Papiss Demba Cisse snatching the goalscoring duties.

Case closed! :D

Forholdet til Cisse er kanskje bra, men nektet han ikke å ta Pardew i hånden når han ble byttet ut mandag?
FVM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 11. April 2012, 14:48 »
Skrev det der før kampen.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #357 på: 11. April 2012, 15:03 »
Stemmer. Men da er jo kanskje "case open" igjen da.

Var det bare noe som skjedde i kampens hete, pga skuffelse over egen prestasjon? Eller ligger det noe mer bak?

Kan ikke akkurat se at Pardew gjorde noe galt, Ba presterte ikke, og Ameobi gjorde et ok innhopp.
FVM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 11. April 2012, 15:08 »
Pardew bagatelliserte det og sa at han forventa en reaksjon fra Ba da. Jeg tar det ikke så alvorlig enda - selv om det er åpenbart at han er frustrert om dagen. Så bare høydepunkter fra kampen - men der var det to situasjoner hvor gode gamle Ba kanskje ville scoret - ihvertfall ikke skusla vekk sjansene som han gjorde da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #359 på: 12. April 2012, 10:53 »
Han sa vel også (min tolkning av intervjuet av Pardew) at han, rett før "hendelsen", hadde provosert Ba (med vilje) for å få en reaksjon. Da han ikke fikk det han var ute etter ble Ba byttet ut kort etter og dét var Ba ikke spesielt fornøyd med.

Som Kristoffer sier, bagatelliserte Pardew "hendelsen".
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!