20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tour de France 2011  (Lest 17545 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2011
« Svar #45 på: 19. Juli 2011, 14:11 »
Enig. Ihvertfall et perfekt tidspunkt å starte et norsk lag på nå. Flere norske sykkelryttere står uten kontrakt etter sesongen og et HTC lag som kansje blir lagt ned da de sliter med å finne sponsorer gjør at det ikke nødvendigvis blir veldig hardt å finne utmerkede ryttere til et nystartet lag.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 19. Juli 2011, 14:41 »
Hva kreves egentlig for at de skal kunne delta i Tour de France? Hvis vi sier at de får til et norsk pro-tour lag nå, hva må til for at de kan stille i tdf 2012? Laget til Sastre er jo f.eks ikke med i år. Jeg vil tro at det ikke holder med Thor og Edvald, og at man dermed må tiltrekke seg toppsyklister fra andre land.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #47 på: 19. Juli 2011, 16:45 »
Haha, tenk om THor blir tatt for doping nå.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 19. Juli 2011, 16:53 »
Eg er mållaus...Men hadde håpa at Hagen tok etter at han jobba så hardt
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 19. Juli 2011, 17:34 »
Haha, tenk om THor blir tatt for doping nå.
Hvor kom egentlig den kommentaren fra?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 19. Juli 2011, 17:52 »
1. Pro Tour lag (http://no.wikipedia.org/wiki/UCI_ProTour / http://en.wikipedia.org/wiki/UCI_ProTour)
2. Evnt. få wildcard (går som oftest til franske kontinentallag

Det er kravet.

Cervelo Test Team fikk vel Wildcard omtrent kun på grunn av Sastre og Hushovd i 2009?
Hjelper veldig å ha et lag med noen få profiler og selvfølgelig et godt og tett arbeid i antidoping programmet.
Er jo noen lag som er blitt ekskludert på grunn av et frynsete rykte, eller ikke invitert i det hele tatt. Astana har vel også blitt "kastet" ut av TdF midt i rittet........

Forresten en meget spennende etappe idag. Både for oss nordmenn som fikk se 2 nordmenn kjempe om etappeseieren og den durablige fighten blant sammenlagkanonene. Blir meget spennende dager som kommer nå. Bare ikke de kommende fjelletappene blir kortet ned.

Simmi

• Gjest
« Svar #51 på: 19. Juli 2011, 21:15 »
JEG VAR DER!  ;D 50 m fra mål!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 19. Juli 2011, 23:26 »
Ser fortsatt ikke at noen nordmenn kan hamle opp med Hushovd som tidenes største nordmann i idrettsverden. Han har jo faktisk en enorm status i en av verdens mest populære idretter. Lette litt for moro skyld på de største avisene i Europa og USA akkurat nå for å se om de skrev noe, og de fleste har jo spesialseksjoner for TDF, og har skrevet lange artikler om Hushovd både i dag og ved hans andre triumfer. De eneste som kanskje kan måle seg i norsk målestokk er etter min mening fotballspillere, som Solskjær, Riise, og TA Flo. Det er også folk som har hatt enromt stor konkurranse i sin idrett, og som har oppnådd en posisjon på øverste nivå.

Ser jo også på twitter at Hushovd regelmessig blir hyllet av de enda større stjernene i sirkuset. Igjen gjorde han en både taktisk og fysisk kjempeetappe, og det er utrolig imponerende.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 19. Juli 2011, 23:36 »
Forøvrig er jeg enige med de som sier at mindre doping i sykkelsporten kan åpne for større norsk suksess. Sykkelpersonligheter får spørsmål om doping relativt ofte, og man kan vel enkelte ganger se litt på svarene fra rytterne på hvor god samvittighet de har. Noen er meget offensive og går hardt ut mot doping, andre blir veldig vage og unnvikende. Jeg er vel egentlig ikke i tvil etter det jeg har hørt fra Arvesen, Hushovd og agen om at de ikke er dopet, og det virker jo som om det norske sykkelmiljøet er ganske fritt for det.

Mens f.eks Armstrong, en mann som ellers virker veldig frittalende, rettferdig og offensiv, blir straks mer ukomfortabel når temaet kommer opp...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 20. Juli 2011, 03:44 »
Det blir kanskje litt feil å ikke regne med langrenns og skiskytter utøverene våre, fordi de presterer i små idretter, men jeg har nesten lyst å luke de vekk når man snakker om de aller største bragdene. Noen særlig bedre idrettsutøver enn Thor Hushovd tror jeg vi knapt har hatt. Som du nevner Berntsen, så er det noen fotballspillere som også fortjener å nevnes helt der oppe. Vi har Riise og Solskjær som begge har spilt en stor rolle for sine lag som tok hjem verdens mest prestisjefulle klubbtrofe i fotball. Så har vi Shampo som har spilt all-star kamp i NHL. Susann Pettersen med seiere på LPGA turen. Prestasjoner i store internasjonale idretter er noe spesielt!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #55 på: 20. Juli 2011, 16:40 »
Fy faen Edvald er RÅ! Stikker 11 km fra mål! HÅPER VIRKELIG DET HOLDER INN!!!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 20. Juli 2011, 17:07 »
Fantastisk rett og slett! :D

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 20. Juli 2011, 17:46 »
Hvordan er dette MULIG??

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 20. Juli 2011, 18:29 »
Ubeskrivelig...Får større og større respekt for den fyren...Og så er han så ydmjuk..
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 20. Juli 2011, 18:39 »
Trenger ikke være mye sykkelpatriot for å like dette nei :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida