20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456381 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #3405 på: 15. April 2012, 18:00 »
Og Tevez fekk gult kort for filming i går!!! Den var jo soleklar, mens dette er filming på høgste nivå. Hadde vore bra for fotballen viss slikt vart slege hardt ned på.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3406 på: 15. April 2012, 18:02 »
Ja, det er det.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3407 på: 15. April 2012, 18:08 »
Det var jo kontakt, noe den GIF'en ikke viser så tydelig. Men det var minimalt, og han overspiller så til de grader...

Young søker jo Villa-spilleren.. Young løper jo mot forsvareren, tråkker på foten hans og flyr.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3408 på: 15. April 2012, 18:12 »
Hyller Hutton for den! La Young få kjenne hva vondt er!
« Siste redigering: 15. April 2012, 18:15 av Eriksen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3409 på: 15. April 2012, 19:25 »
- Ashley Young er en stor skam. Han er den største juksemakeren i ligaen. Sprellene hans er en vits, skriver Newcastles Ryan Taylor på Twitter.

- Rart hvordan alle bortsett fra Manchester United-fans mener det var filming, legger Newcastle-spilleren til.

Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3410 på: 15. April 2012, 21:32 »
Sir Alex Ferguson mener straffesparket var klart, men United-sjefen innrømmer at Young gjorde mye ut av situasjonen.

- Han gikk for straffesparket. Han ble tatt, og det var et dramatisk fall. Det er ikke tvil om at det var straffespark. De kan ikke klage, for Ashley lurte dem, sier Ferguson.

Pinlig av Fergie.. Hadde noen gjort det mot Man Utd, hadde han frest mot både dommeren og spilleren..

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3411 på: 16. April 2012, 00:16 »
http://www.youtube.com/watch?v=H8gKmQ6Hrro

Fantastisk klipp, har sett den her uttalige ganger!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3412 på: 16. April 2012, 00:19 »
Kamara er sinnsykt fet. Legendarisk klipp.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3413 på: 16. April 2012, 02:18 »
Ut fra den GIF'en ser det ut som en grusom filming - isåfall er det pinlig. Men er det ikke rutinert å oppsøke kontakt i slike situasjoner for å få straffe? Jeg mener - om det er det dere reagerer på - så fatter jeg lite. For Sir Alex har isolert sett rett når han kommenterer en situasjon hvor en spiller selv oppsøker kontakten for å bli felt - for det er da en smart manøver mange gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3414 på: 16. April 2012, 02:23 »
Noen vil kalle det en smart manøver, jeg kaller det juks.
Same old Shearer, always scoring!

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3415 på: 16. April 2012, 02:32 »
Det smarte vil være og prøve å gjøre noe med ballen når du først er innenfor 16 meteren, med ball og i tillegg rettvendt. Hvis dommeren ikke blåser, og det burde han ikke gjort, så har du tapt en sjanse, og muligens tilegnet deg et gult kort. Det at Ferguson kaller det smart, anser jeg som nok et forsøk på og vri fokus bort fra at det er filming. Det derimot kan gjerne kalles smart av en manager, men akk så fordragelig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3416 på: 16. April 2012, 02:35 »
Ikke sett denne - men slike situasjoner der spillere oppsøker motstandernes ben inni boksen, er det noe folk blir sjokkert over? Det er det jeg syns er merkelig dersom folk reagerer stort på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3417 på: 16. April 2012, 02:42 »
Blir ikke sjokkert, men forundrer meg over at de heller ikke prøver å score/gjøre noe mer ut av det, når de allerede er i en meget bra posisjon. Det er en litt deffansiv holdning. Vanligvis blir jo slikt avslørt av dommeren, gjerne med et gult kort.

Det som kan være skummelt for en spiller er hvis du blir oppfattet som en repeterende juksemaker. Ingen klarer å være helt objektive, selv ikke dommerstanden, om ikke mer enn i underbevisstheten. Tror Suarez skal slite litt med å bli kvitt det stempelet, og nå er Young også på god vei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3418 på: 16. April 2012, 02:48 »
Jeg kan ikke kommentere dagens hendelse isolert - men på generell basis er det ofte redningen når du er i en trengt situasjon inni feltet. I farta kommer jeg ihvertfall på at Welbeck har gjort det tidligere i sesongen, mot hvem huskes ikke, men hvor han smart fremprovoserer et straffespark. I mine øyne er det muligens defensivt, men helt legitimt og taktisk smart. Samtidig står en forsvarer igjen med skyld når han stikker ut det avgjørende beinet som tar mannen.
Men som sagt - nå snakker jeg generelt og ikke dagens hendelse som jeg ikke kan kommentere.

Selvfølgelig står du tilbake jævla dumt når du ikke lykkes. Andy Carroll er jo stjerneeksempelet hvor han ikke var i en så trengt situasjon at han trengte oppsøke kontakt - samtidig som forsvarer (eller keeper da) Tim Krul faktisk var så kald og smart at han trakk seg når han så hva som var i gjære.

http://www.dagbladet.no/2012/04/15/sport/tippeligaen/sandnes_ulf/tromso_il/21121449/

Ser også at Bo Andersen for SU ikke liker slike situasjoner hvor spillere gjør slikt - som han skalla østeuropeeren gjorde for avskummet. Men - det er ikke ulovlig, og jeg kaller det taktisk smart når du er på vei inn i en trengt situasjon.
« Siste redigering: 16. April 2012, 03:26 av Kristoffer »

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3419 på: 16. April 2012, 09:12 »
http://fotball.aftenposten.no/england/article232663.ece

Newcastle-stjerna Ryan Taylor kaller Young en skam! :ler:
he shagged your lass, taylor shagged your lass