Black er vel det mest aksepterte ja. Det er jo en mye høyere terskel for f.eks banning i engelske medier, så vil tro det samme gjelder for ukorrekt språkbruk. Jeg visste heller ikke at det skylle være så ille å si fargede, men slikt er ofte veldig forskjellig på forskjellige språk.
Uten at det har sammenheng med akkurat denne saken, så minner det du sier meg om en hendelse i Liverpool mens jeg bodde der. Jeg var på Everton Puben før Toffees - Toon i 2001/2002. Jeg hadde den blå NUFC drakta under jakka, og den var så lik Toffees i fargen, at ingen reagerte. Jeg fikk påspandert masser av øl, fordi de trodde jeg var fan av hjemmelaget. (årsaken til at jeg var på den pubben var at kompisen min heiet på everton). Uansett; en lokal radioreporter kom og intervjuet oss, og gav klar beskjed før han skrudde på mikken at her var det bare å banne i veg på verst tenkelige vis, så lenge vi holdt oss til Norsk. All banning på Engelsk var forbudt. Så vi snakka lenge og vel og fikk thumbs up flere ganger av gjengen rundt om i pubben. Jeg turte ikke annet enn å tippe Toffees seier, men sukret det litt ved å si jeg håpte at hvis Everton scoret, så var det Big Dunc som scoret

Husker ikke resultatet helt, men tror det ble 1-3 og at Nobby scoret minst 1 av målene.