20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 458416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #3015 på: 29. Mars 2012, 10:01 »
Vel, jeg har faktisk sympati med kronikkforfatteren. For det tradisjonelle Liverpool er - selv for meg - en klubb det er vanskelig å mislike. Jeg har aldri båret noe særlig nag til Liverpool. Jeg har alltid ansett dem for en hyggelig konkurrent, med en stolt historie. Jeg har alltid hatt stor respekt for Liverpools supportere.

Men de siste årene har ting forandret seg, som kronikkforfatteren sier. Liverpool er blitt en mindre åpen klubb, de spiller dårlig fotball, og de har og har hatt flere usympatiske spillere i sine rekker.
En klubb som Liverpool skal heller aldri ansette Roy Hodgson som manager. Alle vet at han ikke står for den fotballen Liverpool tradisjonelt har stått for. At Kenny Dalglish heller ikke står for den fotballen lenger, det kunne vi vel egentlig fortalt dem for lenge siden. Men de må få lov til å drømme. Drømmer er viktig for fotballsupportere.

Luis Suarez er en mann som står for alt det Liverpool IKKE står for, som kronikkforfatteren sier. Så når Liverpool står for det samme som Suarez, så er ikke Liverpool det de en gang var.

Det er forsåvidt hyggelig for en Newcastle-supporter. Men jeg vil være våken for at det samme kan skje også med vår favorittklubb. Derfor er det viktig å ha et kritisk og våkent blikk til det som skjer på styrerommet, og til manageren. Det viktigste er ikke nødvendigvis å vinne.

Luis Suarez er villig til å ta i bruk absolutt alle lovlige og ulovlige virkemidler for å vinne. Det er ikke jeg. Og derfor føler jeg helt klart med de Liverpool-supporterne som ikke lar seg engasjere av det som skjer i Liverpool om dagen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3016 på: 29. Mars 2012, 10:48 »
Veldig lett for meg å mislike klubben når du kommer fra en klasse med 14 gutter.

1 Newcastlefan
1 Unitedfan
12 Liverpoolfans

Har alltid HATET liverpool pga dem og deres "YNWA-holdning"

Måtte jo også ta siden til unitedsupporteren når de begynte snakke om trofeer osv.
Er ingenting jeg hater mer enn det historiesnakket til flere av poolsupporterene :D

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3017 på: 29. Mars 2012, 14:04 »
Det er ikke klubbhistorien det er noe feil ved, tvert imot så er det en klubb med mye sjel og en flott historie synes jeg. Det er forvaltningen av denne historien - utført av en uforholdsmessig stor del av klubbens fans og delvis av dens legender - som for meg er problematisk.

Tidvis vises null forståelse for at andre klubber og deres respektive fans kan ha en - for dem - like spesiell og magisk historie, det være seg i Manchester, Newcastle, Leeds, Stoke, Nottingham Forest eller hvem det måtte være.

Ydmykhet er nærmest fraværende og det kan nærmest virke som om man krever å bli omtalt med ærefrykt og at alle skal ha forståelse for at alt er så spesielt og magisk med den klubben. Alt kan ikke skrives på konto for rivalisering selv om jeg jo skjønner at det er noe spesielt for de som er født og oppvokst i den respektive byen. Det virker mer som om man klorer seg fast til gammel storhet fremfor å innse at det må tas store grep om man ønsker å gjenta en plass i toppen av britisk fotball. Man kan ikke kreve å være en toppklubb, det må man løpende fortjene gjennom prestasjoner.

Selvgodhet kler ingen, selv ikke om det til en viss grad kan være berettiget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3018 på: 29. Mars 2012, 14:58 »
 :clap:

Du satte ord på noe jeg tror veldig mange andre synes om mange LFC-fans - enten vi heier på NUFC, Spurs eller ManU.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3019 på: 29. Mars 2012, 15:10 »
Godt innlegg, Hughie! Jeg er helt enig.

Liverpool-supportere er en egen rase rett og slett fordi de ikke tåler noen som helst form for kritikk. Sier man noe som ikke faller helt i favør av liverpool, setter supporterne seg i en ekstrem forsvarsposisjon og fyrer løs med usakligheter tilbake. Det er klart at alle liverpool-supportere ikke er som dette, men det er allikevel en skremmende stor andel av dem som er det.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3020 på: 29. Mars 2012, 15:29 »
Flott innlegg Hugie!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3021 på: 29. Mars 2012, 16:02 »
Joda, det er mange Liverpool-supportere som er ufordragelige, oppblåste drittsekker. Og det er i stor grad de som er barn av Kenny Dalglish-æraen. Født fra sent 70-tall til tidlig 90-tall, og fått inn Liverpools verdensherredømme gjennom morsmelka. De som mener at Sir Alex Ferguson er Mørkets Fyrste, og at hans suksess er et komplott fra FA og FIFA mot Liverpool. En straff for Heysel og Hillsborough muligens.

Men jeg hadde sansen for Liverpool mer eller mindre frem til de vant CL. Da tok kvalmsekkene av noen supportere fra meg gleden ved å se et lag som spilte god fotball. Du hører stadig at man refererer til Istanbul. Den gang da. Da Liverpool tok revansj på resten av verden ved å vinne verdens gjeveste turnering for klubblag.
Likevel, jeg synes det er synd at klubben Liverpool nå har sunket så lavt at de på død og liv må støtte sin toppspiss, den ufordragelige Luis Suarez for alt det er verdt. Når de har sunket så lavt at rasisme er helt greit, så lenge det ikke går ut over noen av deres spillere. Jeg synes det er synd at så mange supportere har kastet seg på denne bølgen, og hevder at Suarez er utsatt for et komplott og greier og greier.

Personlig ser jeg gjerne at det "gamle" Liverpool kommer tilbake. Da har jeg overhodet ingen problemer med å sympatisere med klubben igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• Gjest
« Svar #3022 på: 29. Mars 2012, 16:10 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3366553.ece

Stemningen på Old Trafford er så laber at supporterne vil ta grep.

På borteturer i Europa League og Champions League denne sesongen har mange Manchester United-supportere kjent på en litt spesiell følelse: misunnelighet, skriver Manchester Evening News.

:lol: :spytt:

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3023 på: 29. Mars 2012, 17:37 »
Dette gjelder jo i noen grad også newcastlefansen.(selv om turistproblemet ikke er langt fra like stort) At det ikke er ståplasse i PL ødelegger mye for stemningen. Anbefaler å ta en titt i "Class support" tråden på N-O (sikkert mange som har gjort det). Mye syk stemning fra europeiske stadioner. Jeg tror hele England har blitt tatt igjen av flere andre ligaer.

video fra Borussia Dortmund b.la:

syke greier.

Men det er gøy at Manu kan være misunnelige på noen. Understreker at god stemning og sterke følelser ikke er ensbetydende med medaljer.
« Siste redigering: 29. Mars 2012, 17:40 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Christian

• Gjest
« Svar #3024 på: 29. Mars 2012, 18:56 »
BVB fansen er kjent for å være rå. Det er mange bra fans i Tyskland. Ellers har du land som Italia og Polen som har fans som lager mykje liv. (Dog, i desse landene ein del negative overskrifter, i motsetning til Tyskland)
« Siste redigering: 29. Mars 2012, 18:58 av Christian »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3025 på: 29. Mars 2012, 21:02 »
Tyske fans er helt fantastiske og har en stor del av æren for utviklingen av tysk fotball de siste årene. Jeg tror tysk fotball også vil passere Spania innen de ti neste årene, mye takket være fankulturen der!

Italia har jo vist hvordan det går med nivået når publikum svikter...

Christian

• Gjest
« Svar #3026 på: 29. Mars 2012, 22:41 »
Tyskland blir nok liga nr to bak PL om nokon år. (Og engelskmennene bør også passe på). Utviklingen i tysk fotball har vært enorm.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3027 på: 30. Mars 2012, 11:46 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/tottenham-vil-erstatte-redknapp-med-swanseamanager-3745518.html
Ja, hadde ikke akkurat sett for meg han. Men jeg tror han kan gjøre det bra. Vist det skjer.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3028 på: 30. Mars 2012, 13:23 »
Kunne selv tenkt meg Rodgers når vi skal erstatte Pardew. Imponert over hva han har fått til med Swansea og hvordan de fremstår som fotballag. Spennende å se hva han kan klare med et fotballag som Spurs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3029 på: 30. Mars 2012, 16:03 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/aston-villakapteinen-kreftsyk-3746106.html

Huff, håper han vinner denne seieren. Lykke til og god bedring.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.