20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tv2 Sumo i utlandet  (Lest 7722 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tv2 Sumo i utlandet
« på: 10. April 2011, 06:41 »
Heisann,

Er det noen her som for tiden bor i utlandet og har Tv2 Sumo abonnement?

Jeg studerer for tiden i Honolulu, og har skaffet meg en helt forferdelig tjeneste som sender PL kamper "direkte". Vil derfor kansellere det abonnementet etter at jeg hørte at det er en måte jeg kan ordne meg Sumo selv om jeg er i USA ved hjelp av noe VPN service. Noen som har noe kjennskap om dette??

Jeg er desperat.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tv2 Sumo i utlandet
« Svar #1 på: 10. April 2011, 09:31 »
Spørst hvor desperat du er.. Det er mulig å få tv2 sumo i utlandet, men da er selvsagt PL EKSKLUDERT

http://webtvsupport.tv2.no/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=125&nav=0,1

Alternativt kan du kjøpe et www.livesport247.com abonnement. Koster 4EUR i uka. Du må opprette en paypalkonto. Pengene trekkes automatisk hver uke. Du stopper trekket ved å gå inn på paypalkontoen din. Kvaliteten er bedre enn p2p, og du slipper hakking.  Jeg har sett nesten alle kampene gjennom den tjenesten, men jeg har nå benyttet meg av tv2s tilbud om 3 mnd sumo gull for kr 399..Kvalitetsforskjellen er stor.

Hvis du derimot vil ha tv2-sumo i god kvalitet, vil jeg heller investere i et VPN-abonnement. www.strongvpn.com har vært i gamet lenge. Vpn4all.com og hidemyass.com har fått bedre anmeldelser, men de har ingen vpnserver i Norge. Strongvpn.com er vesentlig billigere  enn de to andre jeg har nevnt, årsabonnement koster bare 300 kr. Men de kompenserer ved at de kun tillatter serverbytte x antall ganger per mnd før de tar betaling.. Vil du f.eks se amerikansk tv på hulu.com og switcher dermed ofte, vil strongvpn.com bli den dyreste av dem alle. Men hvis du derimot kun tenker å se PL er valget enkelt.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10. April 2011, 09:57 »
Har kun tenkt å se PL kamper på sumo, og jeg skal bare være her borte i 2 mnd til, så tenkte VPN i 2 mnd også Sumo sport i 2 mnd.

Har brukt livesport i noen år, men er blitt litt prippen, så vil ha bildekvaliteten til Sumo, også er det jo litt gøy med analyser fra studio i pausen også.

Men funker vpn på sumo her i USA dersom det ikke er vpnserver i norge? Rotet litt rundt på strongvpn.com, men kan ikke si jeg skjønte greia helt, hehe.

Takk for hjelpen!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. April 2011, 10:04 »
Nei, hvis du vil ha Tv2 sumo må vpn-serveren være lokalisert i Norge.. Det er der hele poenget liger: Ved å fjernkople deg til en vpnserver i Norge lurer du tv2 sumo til å tro at du befinner deg i Norge når du faktisk ikke er det..

Forøvrig har sender livesport de norske pl-sendingene, så du får med deg studio. Siden du kun skal være borte i 2 mnd til, hadde jeg valgt den enkle løsningen..livesport...  Men strongvpn har livesupport og de hjelper deg med oppsettet hvis du lurer på noe...De pakkene de tilbyr er litt rotete ja..

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. April 2011, 10:14 »
Hmm..du har et poeng.

Hvordan er livesport for tiden da? hehe.

Hadde det for to år siden, og da var det ganske dårlig bildekvalitet. Har det blitt noe bedre, eller er det samme gamle?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. April 2011, 10:17 »
Det er litt bedre bildekvalitet enn tidligere.. Men bedre enn p2p..og du slipper tidslag og hakkingen er minimal, hvilket er grunnen til at jeg ikke liker p2p. Ingenting er mer irriterende enn hakking midt i en stor sjanse.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. April 2011, 10:26 »
Ja, fy fader.

Jeg kjøpte måndesabonnement på foxsoccer.tv i går og så Sunderlandkampen. Vet ikke helt hva slags tjeneste det er, men de bruker silverlight som på Sumo, men det hoppet voldsomt. Plutselig gikk feeden tilbake 15 minutter, og ble hengendes etter i lang tid, så hopper den plutselig tilbake til livefeeden, og da har det seff vært mål. Fikk med meg to av fem mål, og misset replay i pausen  og ved slutt pga samme problemet. Kokte i toppen. Prøvde å se noen av de andre kampene også, men der var det akkurat samme problem.

Får prøve livesport til Villakampen, og ta en vurdering etter det  :)

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #7 på: 10. April 2011, 22:36 »
Jeg bruker Sumo + en VPN-service som heter SuperVPN. Koster $8 i mnd og virker ganske bra.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11. April 2011, 04:48 »
NorDino:)

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #9 på: 11. April 2011, 08:04 »
Hehe ja. Var liksom litt rart at to NUFC-fans skulle spørre om akkurat det samme på samme tidspunkt :) Du kan låne min Sumo og VPN for å se om det funker for deg, hvis du vil. Abonnementet mitt løp ut i går, men skal kjøpe et nytt tremåneders-abonnement når det nærmer seg ny PL-runde.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 11. April 2011, 08:38 »
Takk for tilbudet, men prøvde livesport i går, og det gikk sånn tålig. Klarer nok å leve med det ut sesongen hvertfall.  :)