20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vinn drømmetur til Newcastle!  (Lest 13833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Vinn drømmetur til Newcastle!
« Svar #30 på: 02. Mai 2011, 13:18 »
Det er jeg ikke sikker på, Christian. Mye av innholdet var ganske personlig, så det er nok best at jeg lar være.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #31 på: 02. Mai 2011, 17:13 »
De mente nok at vinnerne kom til å bli offentliggjort 1. mai, ikke at fristen gikk ut den datoen. I tillegg så vil jeg gjette at 99 % av søknadene ble levert inn ganske tidlig i perioden da både NewUtd.no og TV2 reklamerte for konkurransen, så tviler på at det var mange som ikke ble tatt med i betraktningen.
Det er nok riktig og jeg tviler også på at det var mange som ikke ble tatt med i betrakningen. Står likefullt på mitt :)

Sitat fra: Fra originalt innlegg og linken i originalt innlegg
Frist: 1. mai.
« Siste redigering: 02. Mai 2011, 17:15 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 02. Mai 2011, 17:19 »
Hva er det egentlig du snakker om ElvenKind?
Hvem som helst kunne jo være med i konkurransen så lenge de leverte innen fristen?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 02. Mai 2011, 19:00 »
Hva er det du egentlig står for? At konkurransen ble avsluttet et par dager før planlagt, når alle fikk flere uker på seg til å sende inn søknader? Mulig jeg er dum, men jeg forstår ikke kritikken :)

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #34 på: 03. Mai 2011, 08:55 »
Er ikke kritikk, folkens, og jeg bryr meg egentlig ikke i det hele tatt (regner med dere legger merke til smileyene rundt om?). Ro ned :)

Jeg mener at når fristen for innlevering er 1. mai, 2011 - er det unaturlig at vinneren trekkes den samme datoen. Legger til grunn følgende:
Regner med at vinneren blir offentliggjort ca 7-8. mai.
Jeg ble kontaktet 26. april og ble bedt om å rangere fem av de ti beste besvarelsene som de hadde plukket ut.

Siden rangering gjøres basert på påmeldinger frem til 25/26 april betyr det, slik jeg leser det, at påmeldinger etter 25/26 og frem til 01 mai ikke blir tatt hensyn til.

Mer en kuriositet enn noe annet. ;)

Hva er det du egentlig står for? At konkurransen ble avsluttet et par dager før planlagt, når alle fikk flere uker på seg til å sende inn søknader? Mulig jeg er dum, men jeg forstår ikke kritikken :)
Kort oppsummert: Ja. Tenker som så at en konkurranse for egentlig hva som helst bør klare å overholde sine egne frister. Blir, for å sette det *svært* på kanten, som om man plutselig ikke skulle få levere selvangivelsen 30. april, men stenger muligheten uka før. Man har jo tross alt hatt 2 månder på å levere ;)

Og, nei, du er ikke dum i det hele tatt. Det er jeg som er spesialist på å henge meg opp i detaljer :D
« Siste redigering: 03. Mai 2011, 08:56 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 03. Mai 2011, 09:17 »
Jeg vet om flere som sendte svar 30. april, og siden det sto at fristen var 1. mai trodde jeg, samt andre, at det var greit. Så sier meg ganske enig med ElvenKind, faktisk. Setter man en frist så må man neste overholde den fristen. Man kan ikke sette en frist for noe, for så å drite i den fristen, samme hvor lang tid man har hatt på seg å sende inn svaret. det blir for dumt.

Hvem som har skyld i det, derimot, har jeg null peiling på. Men om jeg skal gjette så regner med at det er de som ahr fiksa hele greia som står bak denne fuck-uppen. Kjipt, men jaja. Lite man får gjort med det. Livet går videre uansett. :)
Nei.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #36 på: 04. Mai 2011, 21:09 »
Jeg vet om flere som sendte svar 30. april, og siden det sto at fristen var 1. mai trodde jeg, samt andre, at det var greit. Så sier meg ganske enig med ElvenKind, faktisk. Setter man en frist så må man neste overholde den fristen. Man kan ikke sette en frist for noe, for så å drite i den fristen, samme hvor lang tid man har hatt på seg å sende inn svaret. det blir for dumt.

Hvem som har skyld i det, derimot, har jeg null peiling på. Men om jeg skal gjette så regner med at det er de som ahr fiksa hele greia som står bak denne fuck-uppen. Kjipt, men jaja. Lite man får gjort med det. Livet går videre uansett. :)
Må ha vært surt for de som sendte inn innenfor fristen for å oppleve å ikke komme i betraktning. Jeg var heldigvis ute i god tid selv, så da slipper jeg å irritere meg over annet enn å ha tapt for noen med en bedre "søknad".
Livet er svart/hvitt!

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 04. Mai 2011, 21:30 »
Var det i det hele tatt en dedikert Newcastlesupporter som vant, denne Janne Kristin? Har fortsatt tilgode å møte på en kvinnelig supporter i Norge, men kan jo uansett hende det er den andre halvdelen som er supporter  ??? Går utifra at gulroten for mange var VIP-behandlingen på stadion, og sånn sett ville det vært litt bortkastet om det eksempelvis var en Liverpoolsupporter som vant.

Skal uansett innrømme at jeg sitter med en følelelse at valget av Janne Kristin var "politisk korrekt" fra arrangørens side, men dette er selvfølgelig ren spekulasjon   ;)For egen del var jeg uansett ikke med i konkurransen, så spiller relativt liten rolle for min del.

Husker fra tidligere en gang, samme arrangør søkte etter en vanlig Nordmann til å skrive barguide for området. Såvidt jeg husker var finalistene stort sett tidligere reisereportere, ledere av ølklubber, og andre "professionals". Ble ganske irritert over at de la frem konkurransen som om den var for "mannen i gata", men endte opp med stort sett fagfolk...  :P

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #38 på: 04. Mai 2011, 22:00 »
Jeg svarte den 30. Hadde ikke tid til å gjøre det før. Og så finner jeg ut av dette. Hadde mest sannsynlig ikke vunnet uansett, men hadde vært fint om jeg ihvertfall hadde fått sjansen, siden fristen var den 1. mai.

Og jeg legger ikke noen skyld på Nordin her, om det virker slikt.
Søte, søte blekkspruter.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 04. Mai 2011, 22:46 »
Jeg skjønner at folk er misfornøyde med at trekningen ble foretatt før fristen, men at folk ikke har hatt tid til å avsette en time eller to på de ukene konkurransen lå ute er bare bullshit. Jeg søkte aldri, men hadde jeg gjort det hadde jeg vært tidlig ute rett og slett pga iver etter å vinne en så sinnsykt fet premie.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 05. Mai 2011, 00:04 »
Mer enn nok legetime årsaker til å utsette en søknad. Eks: Tenke over en god årsak(kanskje den mest naturlige), dataproblemer, bortreist på jobb eller ferie etc.

Selv om du har skrevet en søknad, så er det ikke sikkert man sender den med en gang. I slike situasjoner pleier jeg ofte å skrive et utkast, som jeg lar ligge, mens tankene får tid til å bearbeide det jeg har skrevet, og så gjør jeg muligens endel endringer. Bruker denne innfallsvinkelen hele tiden i jobben, og hvis noen hadde endret en frist der, så ville det vært et lov/regelbrudd.

I denne konkurransen setter selvfølgelig arrangøren reglene selv, men en frist er en frist. Noe annet er bare merkelig og uprofesjonelt.
« Siste redigering: 05. Mai 2011, 00:08 av Ipt »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #41 på: 05. Mai 2011, 00:25 »
Det finnes en del andre ting å bruke tiden sin på enn å sutre over at en konkurranse (som var gratis og hadde fine premier- creds!) ble avsluttet en eller to dager for tidlig. Godt initiativ fra de som holdt konkurransen, og gratulerer til vinneren(e)!

Føler ikke at verken Nordin, Newutd, TV2 eller Lundekvam skal få noe pepper når de gjør den innsatsen de gjør. Greit nok at de avsluttet konkurransen tidligere enn antatt, men håper da virkelig ikke at jorden skal gå under for noen av den grunn.

Smiil nå. :)

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 05. Mai 2011, 01:20 »
Er vel ingen som er særlig såret. Initiativet, innsatsen og konkurransen er topp, men det endrer ikke faktum om at fristen burde vært holdt.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #43 på: 05. Mai 2011, 01:26 »
Da er vi nok enige. Men når det går fra å si i fra til å bli sutring, så må man bare reagere. ;)

Men no hard feelings.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 05. Mai 2011, 05:17 »
Jeg er enig i at dette var uprofesjonelt fra arrangørens side. Ble litt overrasket selv da jeg ble bedt om å rangere de beste besvarelsene så tidlig som 26. april. Jeg trodde ikke dette var en "big deal" ettersom jeg gikk ut i fra at de aller fleste søkte med en gang nyheten kom ut (den falt bort fra hovedsiden vår rimelig fort, og fikk bare PR foran kampene mot Villa og Man Utd om jeg ikke husker feil). Men det virker jo som om at mange er påvirket av dette, og det er jo beklagelig, så jeg skjønner definitivt frustrasjonen. Jeg skal sende en mail til arrangøren og be om en forklaring, og hinte om at de bør komme med en aldri så liten "kompensasjonskonkurranse" for de dette gikk utover :)
« Siste redigering: 05. Mai 2011, 05:23 av Nordin »