20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00  (Lest 41829 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00
« Svar #225 på: 07. Mars 2011, 12:05 »
Du tar vel hardt i når du sier at så mange fra forsvaret vårt kan klassifiseres som nPC-klasse. Per nå presterer de jo bedre enn som så.
Ingen som sier at ikke mye skal gjøres, men 5 år er mye i fotball - og det må da være mulig å sette seg som mål om å utfordre topp 5-6 i løpet av 5 år. Det forutsetter selvfølgelig en langsiktig plan og fremtidsrettet arbeid - samt stabilitet. Alle som kjenner Newcastle veit selvfølgelig at det i utgangspunktet er utopi - men som fotballsupporter er det lov med tru og håp ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 07. Mars 2011, 13:04 »
Hvis vi skal være nådeløse her nå: hvor mange i forsvarsfireren mener folket egentlig holder nivå?

Jeg har selvfølgelig lyst til å si at jeg sitter på fasitt her, men er rimmelig i tvil selv også for å være helt ærlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 07. Mars 2011, 13:16 »
Colo og Jose holder åpenbart nivå. Danny Simpson føler jeg også har bevist seg å være grei PL-kvalitet. Neppe en back som holder når vi skal etablere oss på øvre halvdel - men samtidig har han på ingen måte gjort seg bort i PL. At han enda diskuteres rundt landslaget tyder jo litt på akkurat det. På siste stopperplass har vi Willie og Tayls - for meg er det jo åpenbart at begge de to har bevist at de holder PL-nivå inne. Tayls har tross alt spilt et betydelig antall PL-kamper allerede, og er i mine øyne det sterkeste kortet av de to - dog dessverre for skadeplaget. Willie har også tatt nivået overraskende bra, og passer bra sammen med Colo. Tidvis litt tempoproblemer, men enorm fysikk og har vist at han kan dominere mot gode lag.

Så for min del er konklusjonen at vi har et forsvar verdig PL, men at vi selvfølgelig trenger forsterkninger for å stabilisere oss på et høyere nivå. Høyreback først og fremst - men det er jo et faktum at høyrebacker er few and far between generelt i PL. Vi er også avhengig av at Tayls får orden på skadeproblemene og stabiliserer seg på et stabilt godt nivå. Eventuelt håper jeg uansett at vi kjøper inn en spennende midtstopper i sommer som utfordrer til dagens stoppere!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #228 på: 07. Mars 2011, 15:12 »

Så for min del er konklusjonen at vi har et forsvar verdig PL, men at vi selvfølgelig trenger forsterkninger for å stabilisere oss på et høyere nivå. Høyreback først og fremst - men det er jo et faktum at høyrebacker er few and far between generelt i PL. Vi er også avhengig av at Tayls får orden på skadeproblemene og stabiliserer seg på et stabilt godt nivå. Eventuelt håper jeg uansett at vi kjøper inn en spennende midtstopper i sommer som utfordrer til dagens stoppere!

Støtter meg til dette. Kanskje vi kan hente en erfaren og ettertraktet høyreback i Stephen Carr!!  ;D
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6800201,00.html
Smått utrolig, han er jo egentlig laaangt på overtid i karrieren...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #229 på: 07. Mars 2011, 15:20 »
Colo og Jose holder åpenbart nivå. Danny Simpson føler jeg også har bevist seg å være grei PL-kvalitet. Neppe en back som holder når vi skal etablere oss på øvre halvdel - men samtidig har han på ingen måte gjort seg bort i PL. At han enda diskuteres rundt landslaget tyder jo litt på akkurat det. På siste stopperplass har vi Willie og Tayls - for meg er det jo åpenbart at begge de to har bevist at de holder PL-nivå inne. Tayls har tross alt spilt et betydelig antall PL-kamper allerede, og er i mine øyne det sterkeste kortet av de to - dog dessverre for skadeplaget. Willie har også tatt nivået overraskende bra, og passer bra sammen med Colo. Tidvis litt tempoproblemer, men enorm fysikk og har vist at han kan dominere mot gode lag.

Jeg er litt uenig med deg på et par punkter all den tid du er litt mer positivt innstilt til vår bakre 4, men det er lov!
Simpson mener jeg er for dårlig defensivt. Hvis du tar en titt på de kampene han har møtt kreative vinger, så rygger han omtrent inn i eget mål. Det er livsfarlig, og du gjør ikke det ustraffet i premier league mot de litt bedre lagene. Taylor virker rett og slett ikke matchfit og var banens dårligste mot Everton. Williamson er god på hodet, men ellers mener jeg han er squadplayer i beste fall.  Nå har jeg ikke tallene i hodet, men jeg synes det er bekymringsverdig hvor mange poeng vi har tapt i kamper der vi har tatt ledelsen. Colo er egentlig en spiller jeg helst vil ha som sikring i midtforsvaret, samtidig er han for treig for det. Så ideelt sett ville jeg helst at vi kunne brukt han som støtende da han er god til å takle, og en raskere midtstopper bak han..

Når det gjelder underprestering og overprestering så vet jeg ikke helt hva jeg synes. Jeg tar meg ofte i å tenke hvor målene skal komme i fra når vi spiller, og synes vi er svært dårlige på utfordre&presse fra midtbanen. Men dette har naturlig nok sammenheng med at vi ikke har noen kreative spillere der. Tiote har måttet bevege seg opp i banen litt for ofte synes jeg, jeg vil ha han som DMC, og BARE det. Føler det potensiellt koster for mye hvis vi får kontringer i mot og han ikke ligger i sikring.
Jeg tror vi har overprestert bittelitt ifht. reel kvalitet og vil drive ned mot en 13-14 plass mot slutten av sesongen. Og det er egentlig ganske bra forhold tatt i betrakning!
Når det er sagt: Hadde vi vært litt heldigere med skader på bl.a Carroll, Ben arfa, Barton,shola osv, tror jeg vi kunne ha slåss om 7-8 plass.  Med fullt lag og fullt utnyttet potensiale, skal vi slåss på øvre halvdel. Men heller ikke mer. Vi mangler en dominant og kreativ midtbane, slik som arsenal ( uten sammenligning forøvrig). Det legger mindre press på backfirern, så da kan du tillate deg å ha visse huller bakover.

MEN] du kan ikke både ha huller bakover, OG en midtbane som ikke evner å utfordre mann til mann og sette press forover. Da rakner det. Og jeg føler litt at vi er der.
If it has tits or wheels, count on problems!

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #230 på: 07. Mars 2011, 16:06 »
ettersom innlegget ovenfor er aaalt for langt gidder jeg ikke å quote hele i hensyn til resten av leserne.

Jeg er sterkt uenig i at coloccini er for treg til å være sikring i forsvaret, han er faktisk ganske rask og enorm når det gjelder å lese spillet, trekke ut forsvarer til å bruke tid til at andre kommer på rett side, og ikke minst er han ekstremt sikker og flink i taklingsspillet sitt.

Vi har sterke kvaliteter i alle ledd, synes leon best virker å være en meget habil spiller, litt temposvak til tider, men kan for all del gjøre en ekstremt bra jobb for oss pdd.

Det klubben trenger nå er flere spillere, ikke erstattere på noen som helst måte, kanskje spillere med andre kvaliteter i posisjoner som kan endre kampbildet til vår fordel ala ranger allerede klarer å gjøre, men definitivt ikke erstattere. Tror vår ligaposisjon allerede viser oss hva dette laget er i stand til, sammen med noen resultater tidligere i sesongen.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #231 på: 07. Mars 2011, 16:32 »
Enig med Flatline i en god del ting. Egentlig det meste. Samtidig som jeg personlig synes Simpson og Taylor ikke helt holder mål sitter jeg med en følelse av at de egentlig er bedre enn som så. Likevel: når det gjelder første11ern er det, i min verden, prestasjonene som teller og ikke potensialet.

Hadde nok med fordel kunnet forsterke bak da det, som Flatline nevner, er foruroligende mange kamper nå hvor vi tar ledelsen men ikke klarer å holde på den. Vi har vel ihvertfall 4-5 kamper nå som har endt med uavgjort og hvor vi scoret først. Noen ganger er det vel "sånn det er", men synes helt ærlig at vi burde klart å dra i land seiern i ihvertfall 2-3 av de kampene.

Ser også på hva vi har liggende på sykestua av kvalitet og tenker at når Ireland, Barton, Raylor og Ben Arfa er tilbake har vi egentlig en ganske rå midtbane med tildels mye kreativitet. Med spisser som er i stand til å benytte seg av denne kreativiteten med løp og "tolking av offside" så skulle vi være i full stand til å lage kvalm for ganske mange lag i PL. Best er muligens på vei dit, men han sliter med offsiden har jeg inntrykk av... Tror kanskje vi trenger en kjapp spiss ala Løven, men med endel bedre uttelling - for det er vel egentlig det som mangler. Sjangser skaper vi stadig, men vi klarer ikke helt å omsette nok av dem til mål.

I forsvar skulle vi nok hatt en midtstopper til å ta over for Willi og Tayls (med mindre Tayls begynner å bevise noe - sammenhengende over tid altså!) og en høyrebeck for å erstatte Simpson - ihvertfall utfordre ham noe voldsomt om plassen.

Midtbanen synes jeg kanskje vi burde spe på med noe, litt avhengig av hvordan Ireland-sagaen går - men her føler jeg ikke det er "kritisk".

Angrepet bør styrkes med ett hurtigtog som kan det med å plassere ballen bak keeper - fightere/hold-up spillere har vi i både Shola og Best. Løven får enten slutte og sutre og begynne å putte eller finne seg en McD å jobbe på (litt lei av Løven nå :))...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 07. Mars 2011, 16:53 »
Hvis et salg av Taylor kunne ha definansiert et kjøp av Hangeland hadde jeg sagt ja tvert. Han ser jeg som den ultimate partner til Colo. Er overraskende god med ball, og helt uovervinnelig i lufa.

Simpson tror jeg kan bli bedre. Har litt tekniske begrensninger, men jobber mye.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #233 på: 07. Mars 2011, 17:58 »
ettersom innlegget ovenfor er aaalt for langt gidder jeg ikke å quote hele i hensyn til resten av leserne.

Jeg er sterkt uenig i at coloccini er for treg til å være sikring i forsvaret, han er faktisk ganske rask og enorm når det gjelder å lese spillet, trekke ut forsvarer til å bruke tid til at andre kommer på rett side, og ikke minst er han ekstremt sikker og flink i taklingsspillet sitt.

Vi har sterke kvaliteter i alle ledd, synes leon best virker å være en meget habil spiller, litt temposvak til tider, men kan for all del gjøre en ekstremt bra jobb for oss pdd.

Det klubben trenger nå er flere spillere, ikke erstattere på noen som helst måte, kanskje spillere med andre kvaliteter i posisjoner som kan endre kampbildet til vår fordel ala ranger allerede klarer å gjøre, men definitivt ikke erstattere. Tror vår ligaposisjon allerede viser oss hva dette laget er i stand til, sammen med noen resultater tidligere i sesongen.

Nå ble Colo fullstendig fraløpt av Walcott i Arsenalkampen, men det er egentlig ikke noe poeng i å dra fram, ettersom walcott løper ifra de aller fleste.. grunnen til at jeg ikke vil ha colo helt bakerst er fordi jeg har sett endel brølere av han enten feilvendt eller som siste mann foran keeper. Han har derimot andre kvaliteter slik som evnen til å gå forbi spillere, sette i gang ballen og et blikk forover. Ideelt sett vil jeg ha en rask, non-nonsense stopper i sikring, og heller colo som en halvkreativ støtende og taklende stopper i leddet bak tiote. da tror jeg det kunne blitt rimelig tett. Når det gjelder Taylor føler jeg at man kunne skrevet en hel bok med unnskyldninger om hvorfor han ikke er i form/fit for tiden. Jeg får litt vondt av at han er på 50.000 i uka.  Du sier vi trenger flere spillere, ikke erstattere.
Råder deg til å ta en titt på youtube under bobby-tiden, søk foreksempel på leeds 3 newcastle 4.
Vi mangler mer enn bare bredde, vi mangler matchvinnere og kreative ballfordelere.
Jeg tror dog mange av problemene KAN løses når ireland ben arfa og barton er tilbake i trespann sammen på midten.
Men inntil da trenger vi erstattere, de som er på banen nå er adekvat benkfyll. Da transfervinduet ikke åpner før til sommern og alle forhåpentligvis er tilbake innen da, blir dette bare rent hypotetisk da man ikke får gjort noe før den tid. I`m just calling it as I see it.
« Siste redigering: 07. Mars 2011, 18:00 av Flatline »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 07. Mars 2011, 18:18 »
Hvis vi skal være nådeløse her nå: hvor mange i forsvarsfireren mener folket egentlig holder nivå?

Jeg har selvfølgelig lyst til å si at jeg sitter på fasitt her, men er rimmelig i tvil selv også for å være helt ærlig.

Eh? Kva nivå snakkar du om?! Colo, Williamson, Taylor, Enrique og Simpson held alle PL-nivå, eg kan ikkje skjønna at folk kan sei noko anna. Det er jo berre å sjå på plasseringa vår, og gå inn å sjå på enkeltkampar. Som eit nyopprykka lag er målet denne sesongen å berga plassen, slik sett har mi eit veldig bra lag som held PL-nivå. No er ikkje plassen sikra endå, men mi har vist til no at mi held nivået. Viss mi tek ein topp 10 plassering so er dette øve all forventning. Per dags dato ligg mi på ein 9.plass.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #235 på: 07. Mars 2011, 18:43 »
og du mener denne plasseringen utelukkende skyldes forsvars-firern vår? Det blir for lett å tenke på den måten.

Mener du alle ledd i laget vårt er likestilte mht hvem som forsvarer plasseringen vår? Det vil alltid være sterke og svake spillere i ethvert lag. Også hos oss.

Hvis vi ikke hadde hatt tiote denne sesongen, men istedet smudge på midten, hvor tror du vi hadde ligget da?

Jeg tør ikke engang tenke på det.
Jeg er ikke blind for verken Taylor og Simpson sine kvaliteter, men førstnevnte trekker inn på midten og blottlegger hele høyresiden for Arteta, og Simpson i den posisjonen rygger konsekvent kamp etter kamp INN I EGEN 16-METER når han blir utfordret på flanken.
Er dette kvaliteter som du kan være bekjent av? Jeg mener begge deler er et stort problem. Vi har en case på høyreflanken defensivt, mankoen på høyrebacken generellt i hele premier league forandrer ikke på det.
« Siste redigering: 07. Mars 2011, 18:48 av Flatline »

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #236 på: 07. Mars 2011, 19:33 »

Eh? Kva nivå snakkar du om?! Colo, Williamson, Taylor, Enrique og Simpson held alle PL-nivå, eg kan ikkje skjønna at folk kan sei noko anna. Det er jo berre å sjå på plasseringa vår, og gå inn å sjå på enkeltkampar. Som eit nyopprykka lag er målet denne sesongen å berga plassen, slik sett har mi eit veldig bra lag som held PL-nivå. No er ikkje plassen sikra endå, men mi har vist til no at mi held nivået. Viss mi tek ein topp 10 plassering so er dette øve all forventning. Per dags dato ligg mi på ein 9.plass.

Andresesongen pleier å väre farlig töff for nyopprykkede. Veldig mange rykker ned andresesongen, etter å ha sjokkert den förste og havnet top ti. Nå stilte jo vi sterkere enn de fleste lag som rykker ned da vi gjorde det, og vi kom opp igjen med et sterkere mannskap enn det som er vanlig for CCC. Så vi havner liksom ikke i samme kategori som Burnley, Wolverhampton, Hull etc. Pluss at vi kan brenne 35 mill til sommeren 8) Men vi skal allikevel ikke tenke för höyt for neste sesong. Jeg kan se for meg at vi havner midt på tabellen igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 07. Mars 2011, 20:11 »
Enig der Batty.
Men flatline, det blir jo selvfølgelig veldig urettferdig å dømme Taylor basert på den ene kampen mot Everton der han atpåtil spilte back, noe han ikke har gjort på lange tider, du ser det?
Da bør vi absolutt ta med de andre kampene han har spilt denne sesongen, og der har han absolutt vært mer enn godkjent. Men at vi bør ha inn en stopper som utfordrer til dagens når Campbell forsvinner i sommer, det er ganske åpenbart.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #238 på: 07. Mars 2011, 20:31 »
Var veldig kjekt å sitte på St.James' på lørdag, til tross for tap.

Orker ikke skrive alt det jeg tenker om denne kampen, men kan komme med noen synspunkter.

Harper - Gjør to meget gode redninger. Det som irriterer meg, er at alt går i "slow-motion". I tillegg virker han veldig usikker med bena. Satt med hjertet i halsen på noen av tilbakespillene.
Taylor - Dårlig dag på jobben. Må ta en stor del av skylda for 1-1 målet. Rygger og rygger, i stedet for å støte på Arteta. Hadde et par gode offensive løp.
Coloccini - Bestemann i forsvar. Veldig trygg med ball, vinner mye på hodet og jobber godt.
Williamson - Grei kamp. Bra fysikk gjør at han vinner hodedueller. Virker ellers litt utrygg med ball i bena.
Enrique - Svak kamp av Jose. Mye feilpassninger og rare valg.
Simpson - Utrolig svak kamp på høyrevingen. Viser tydelig at han er best på back. Tar seg opp når han blir flyttet ned på backen. Sammen med Taylor, må Simpson ta ansvar for 1-1 målet.
Tiote - Fantastisk spiller! Spiller en god kamp. Gjør ting enkelt og jobber veldig bra. "Shooooot" runget over stadion hver gang Tiote hadde ball på 25 meter. Banens beste!
Nolan - Ok kamp. Jobber bra og gjør ting enkelt. Gir en god del instrukser til de andre spillerne!
Jonas - Løper, løper, løper og løper. Er en av få som faktisk prøver. Mye av ansvaret blir lagt på Gutierrez. Dessverre alt for liten bevegelse foran ham.
Løvenkrands - Svak kamp. Går mye på løp uten å få ball. Hadde vi hatt en midtbane som kunne tredd han gjennom, hadde han kommet til mange farlige sjanser.
Best - Pluss for målet. Står mye i offside og er for treg til å løpe ifra stopperne til Everton. Holder bra på ball.

Ameobi - Svakt innhopp av Shola! Dårlige touch og rare valg.
Ferguson - Greit innhopp. Morsomt å se han ved siden av Anichibebe(?), som lignet en bodybuilder ved siden av lille Shane ;D
Kuqi - Klarer ikke gjøre noe på de vel 6-7 minuttene han får.

Fra min plass var det forresten helt korrekt at dommeren fikk mye pes!

« Siste redigering: 08. Mars 2011, 07:53 av Vegard9 »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #239 på: 07. Mars 2011, 21:30 »
Folkens; hvis det at simmo og tayls rygger for mye er eneste grunnen til at dere vil erstatte dem, så stikk fingeren i jorda. Litt intensiv jobbing fra defensiv trenerstab, så er problemet løst. Husk at begge et unge ennå.