20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00  (Lest 41822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00
« Svar #150 på: 05. Mars 2011, 17:59 »
Faen! Synes Taylor gjør en dårlig jobb som back idag, kommer aldri skikkelig opp i press og ballfører(arteta) får skyte uten problemer.
I tilleg var det lite gøts i laget, når Tiote fikk ballen dypt var det bare Colo som var ledig, veldig statisk fremover, dårlig kamp!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 05. Mars 2011, 18:01 »
Jaja..det var en fortjent seier. Everton hadde flere 4 store muligheter til å punktere kampen.. Men med den skadelisten vi nå har er det ikke noe rart at vi taper i dag..  Pardews formasjon i dag var faktisk ikke vellykket. Etter mitt skjønn var det tabbe å bruke både simpson og taylor.. Sistnevnte rygget farlig ved et par anledninger og inviterte en så god spiller som arteta inn i boksen flere ganger, og en av gangene ble det mål. . Ferguson klarte seg godt, jeg tror det hadde vært bedre om Pardew hadde startet med ferguson på venstrekant og Jonas på høyre og simpson på back..

Hvis jeg skal trekke frem tre spillere i dag må det bli Williamson, Best og Tiote..De var gode..

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #152 på: 05. Mars 2011, 18:01 »
Vel, dette var skuffende. Vi måtte vinne kampen skulle vi ha noe håp opp Europa. Bredden er ikke stor nok, og det skulle bare mangle ettersom vi er nyopprykket. Til sommeren skal det handles og da håper jeg at vi slipper å se spillere som Løvenkrands spille 90 minutter.

Bekymringsfullt at Enrique måtte ut og muligens Jonas og Best sliter med skade. Den skadelista begynner å bli veeeeeeeeeeeeeldig lang igjen - som den nesten alltid har vært.
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 05. Mars 2011, 18:06 »
Er viktig å ikke grave seg fullstendig ned: Vi er nyopprykket og har bøttevis med skader. Hadde dette vært prestasjonen med alle på banen, ville jeg derimot vært bekymret. Tross alt mangler vi Ranger, Enrique, HBA, Ireland og Barton. 4 forbanna gode spillere som vi har måtte klare oss uten.
Så jævlig bittert at Barton er ute: Med ham ville vi stått med 6 poeng til i stedet for ett..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 05. Mars 2011, 18:07 »
Jaja..det var en fortjent seier. Everton hadde flere 4 store muligheter til å punktere kampen.. Men med den skadelisten vi nå har er det ikke noe rart at vi taper i dag..  Pardews formasjon i dag var faktisk ikke vellykket. Etter mitt skjønn var det tabbe å bruke både simpson og taylor.. Sistnevnte rygget farlig ved et par anledninger og inviterte en så god spiller som arteta inn i boksen flere ganger, og en av gangene ble det mål. . Ferguson klarte seg godt, jeg tror det hadde vært bedre om Pardew hadde startet med ferguson på venstrekant og Jonas på høyre og simpson på back..

Hvis jeg skal trekke frem tre spillere i dag må det bli Williamson, Best og Tiote..De var gode..

Tykkjer Taylor sleit veldig på sida si. Ellers einig i dei du nemne, vil og dra fram Jonas som eg tykkjer har ein god kamp. Har og komme seg litt på innleggsfronten, som han viser når Best headar utanfor i 1 omg.

Eg er veldig glad for at det no er 2 veker til neste kamp. Dei 2 siste kampane har vore skuffande. Men mi har tross alt ei lang skadeliste. Håpar mi kan stille med vårt beste lag i neste kamp. Kanskje bortsett frå Arfa.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #155 på: 05. Mars 2011, 18:08 »
Faen for en tragedie. Først våkner jeg i pausen etter at alarmen sviktet, så isolerer jeg meg i en time for å se kampen i opptak når den er ferdig. Og når klokken slår 6 så er det første som skjer at "Newcastle - Everton 1-2" dukker opp på ESPN-rulleskjermen. Helsvart dag!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #156 på: 05. Mars 2011, 18:14 »
skal være glade om man ikke rykker ned..
så idag åssen alan pardew tenker om løva..
løva va klart den dårligste spillleren idag.
og så få lov å spille 90 min..tragedisk.
håper jeg virkelig aldri får se løva mere i newcastle trøya..

når det er sagt så synes jeg ikke enrique spilte noe bra før han ble bytta ut.
elendige pasninger bak og forran..pluss han virker overmodig og høy på pæra..vært god i år men skriver han ike ny kontrakt før sommeren så håper jeg vi selger han.trenger han ja men langt fra uerstattelig.

best er vår beste spiss.men trenger 2 nye uans..amøba er langt fra god nok og løva skal være glad om han finner seg ny klubb i det hele tatt..kuqi er tragisk at man hente i stedenfor ewerton..el cisse.
cisse er en kvalm fyr.men gir han oss mål er det glemt på dagen..

alan pardew har gjort det bra men tror vi nå ser kvalitetene hans som manager..
greit det er ikke en sterk stall og videre.men taktisk så ser man noe a det han besitter..NADA

dere som har ropt på europa..per dags dato er vi langt fra gode nok te å kvalle oss..

det vi trenger er ny keeper el satse på foster..

nye backer..
sentral kreativ sentral midtbane .høyre og venstre ving..og 2 nye spiser..

kansje sikte mot topp 6 da....

Simmi

• Gjest
« Svar #157 på: 05. Mars 2011, 18:19 »

elendige pasninger bak og forran..pluss han virker overmodig og høy på pæra..vært god i år men skriver han ike ny kontrakt før sommeren så håper jeg vi selger han.trenger han ja men langt fra uerstattelig.

best er vår beste spiss.men trenger 2 nye uans..amøba er langt fra god nok og løva skal være glad om han finner seg ny klubb i det hele tatt..kuqi er tragisk at man hente i stedenfor ewerton..el cisse.

greit det er ikke en sterk stall og videre.men taktisk så ser man noe a det han besitter..NADA

dere som har ropt på europa..per dags dato er vi langt fra gode nok te å kvalle oss..

nye backer..

Hahahaha, vil du ha ny venstreback? Har du fulgt med på Newcastle de siste åra?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 05. Mars 2011, 18:24 »
vi har Simpson på høyre ving og venstre back.
vi har Løven som spiss og som høyre ving.
Vi har Taylor som høyre back.
Vi har Enrique som må gå ut med skade midt i kampen.

Jeg vil påstå at det er vanskelig for Pardew å få til noe med dette mannskapet som har folk ute av posisjoner. At han velger å fortsette med 4-4-2 mot slutten av kampen og tar av Best og lar løven stå på banen er ikke det værste han har gjort. Skal han legge om til en helt ny formasjon midt i kampen når halve laget spiller ute av posisjon allerede?

Jeg skjønner avgjørelsen.

Guthrie er på tur ut av klubben. Det at han ikke blir brukt i dag er et klart signal på at han ikke har en fremtid. Jeg tror Ireland er hans erstatter. Noe som i seg selv ikke er så dumt.

Ferguson er bra offansivt, men sliter litt deffansivt. Han blir noe alene bake ilag med Colo på slutten.. men jeg tror jeg ville sendt han på styrke rommet en liten tur.

Jonas var stor idag!
Han kom, ble mett og dett var dett....

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #159 på: 05. Mars 2011, 18:31 »

nye backer..

Hahahaha, vil du ha ny venstreback? Har du fulgt med på Newcastle de siste åra?

sikkert mange år lenger enn deg..

91 begynte jeg følge med newcastle.

men om enrique ikke skriver kontrakt før sommeren vil jeg ha han solgt..MIN MENING.....
finnes ekstremt mange venstre backer som er bedre..deriblant Riise.

Enrique virke nonsjelang og håven når han spiller.og idag fikk han det ikke te.
og han spilte ikke bra før han ble skada.
håper han er tebake før neste kamp..er ikke noen i klubben som er bedre..ferguson virker ikke habil han hel..men han er egentlig venstre ving da..så gjorde det ok..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #160 på: 05. Mars 2011, 18:34 »
Voldsom negativitet der luny_81. Ikke så enig i din vurderinger for å være ærlig. Ikke det at jeg noen gang har ropt på europa, men så helsvart er det ikke.

Løven spilte vel i mangel av alternativ i dag. Greit å hvile Best siste 5, og slettes ikke sikker på at Kuqi og Shola er match-fit noe kanskje Ameobi demonstrer i dag med stive touch. Et alternativ hadde vært å kjørt mer Hughton-stil og trekt Nolan lenger opp, men tror Best blir for sped i en slik formasjon.

At Pardew ikke besitter noe som helst av taktiske egenskaper er jeg også sterkt uenig i. Synes de byttene og grepene han har gjort siden han har komt til klubben taler for det motsatte.

Ny keeper? Tja, Harper står utrolig bra i dag og holder greit nivået. Forster og Krul er begge svært lovende og håper vi satser på disse istedetfor å jakte keeper i sommer.

Nye backer? Ja, iallefall backup. Blir Enrique så trenger vi ikke å svi altfor mye på en venstreback, mener at Ferguson kanskje kan dyrkes i den rollen også selv om han helt klart ser piggest ut fremover. Høyreback trenger vi en som pusher Simpson eller kanskje helst er bedre.

Sentral kreativ midtbane. Ja, forsåvidt enig her. Men det skal bli spennende å se hvordan man bruker Ben Arfa. Det er vel i en slik rolle han trivest best. Barton kan også fylle denne rollen greit om han slipper å spille kant, jamfør under.

Høyre og venstre ving trenger vi, altfor tynt og ser helst Barton mer sentralt. Jonas er grei å beholde, han trenger å forbedre på leveringene sine, men skaper mye og synes han blir bedre og bedre.

2 nye spisser? Ser helst tre men vet at det kanskje er litt urealistisk. Ameobi er en grei og lojal squadplayer, mens Best er i ferd med å spille seg til at han fortjener å satses på. Likvel minst 2, og muligens 3.

Som jeg har nevnt i andre poster synes jeg det er helt greit vi styrer unna Cissé, og en Ewerthon som ikke engang snakker språket. De kunne kanskje scoret en del, men personlig så synes jeg det er greit vi ikke gikk for disse. Men rasjonelt sett så ser jeg helt klart grunner som kan tale for ditt syn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 05. Mars 2011, 18:34 »
Uenig i de taktiske disposisjonene til Pardew. Syns jo det er ganske hoderystende å ta ut vår farligste spiller mot slutten, dersom det ikke var noen skade - og jeg kunne ihvertfall ikke se at Best slet med det. Og jeg ville vel faktisk heller beholdt Taylor på bana og tatt ut Løven for Ferguson - flytta Jonas over på høyrekant og hatt Ferguson som venstreving. Løven var elendig, og han ER elendig som ving hvordan du enn vrir og vender på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 05. Mars 2011, 18:43 »
Jonas var brukbar ja.. Men han gjorde ting litt for tungvint også.. Hibbert fikk kort tidlig i kampen og som kommentarene nevnte skulle vi vært mye flinkere til å sette opp Jonas en mot en mot Hibbert. Det kunne ha medført to gule kort på ham. Dessverre mangletvi  Bartons ballfordelingsegenskaper.  Det sier litt om vår skadesituasjon når vår defensive midtbanespiller omtrent er alene i å fordele ballene offensivt.

Var så mange marginer som bikket mot oss før denne kampen skademessig at tap er naturlig. Verken Ireland, Guthrie eller Barton ble klare til kampen. I tillegg ble Ranger skadet slik at vi dermed mistet vår største impaktspiller med evne til å snu kampen når vi ligger under. Og som det ikke er nok må Enrique gå ut i begynnelsen av kampen med strekk..

Synd Pardew ikke satt Jonas på høyre og Ferguson på venstre fra start. Tror vi kanskje kunne ha fått noe ut av kampen da.
« Siste redigering: 05. Mars 2011, 18:51 av InspectorC »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 05. Mars 2011, 18:45 »
Uenig i de taktiske disposisjonene til Pardew. Syns jo det er ganske hoderystende å ta ut vår farligste spiller mot slutten, dersom det ikke var noen skade - og jeg kunne ihvertfall ikke se at Best slet med det. Og jeg ville vel faktisk heller beholdt Taylor på bana og tatt ut Løven for Ferguson - flytta Jonas over på høyrekant og hatt Ferguson som venstreving. Løven var elendig, og han ER elendig som ving hvordan du enn vrir og vender på det.

Forsåvidt fornuftig, men synes det likevel var greit å ta ut Taylor. Han rygget omtrent helt inn i mål i dag, og fremover var det ikke mye han bidro med. Han er nok helt klart best som stopper. Løvenkrands holder ikke mål, men er ikke mye annet som er friskt for tiden. Aller helst hadde jeg kanskje sett at Pardew heller i utgangspunktet satset på noen fra akademiet.

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #164 på: 05. Mars 2011, 18:46 »
Voldsom negativitet der luny_81. Ikke så enig i din vurderinger for å være ærlig. Ikke det at jeg noen gang har ropt på europa, men så helsvart er det ikke.

Løven spilte vel i mangel av alternativ i dag. Greit å hvile Best siste 5, og slettes ikke sikker på at Kuqi og Shola er match-fit noe kanskje Ameobi demonstrer i dag med stive touch. Et alternativ hadde vært å kjørt mer Hughton-stil og trekt Nolan lenger opp, men tror Best blir for sped i en slik formasjon.

At Pardew ikke besitter noe som helst av taktiske egenskaper er jeg også sterkt uenig i. Synes de byttene og grepene han har gjort siden han har komt til klubben taler for det motsatte.

Ny keeper? Tja, Harper står utrolig bra i dag og holder greit nivået. Forster og Krul er begge svært lovende og håper vi satser på disse istedetfor å jakte keeper i sommer.

Nye backer? Ja, iallefall backup. Blir Enrique så trenger vi ikke å svi altfor mye på en venstreback, mener at Ferguson kanskje kan dyrkes i den rollen også selv om han helt klart ser piggest ut fremover. Høyreback trenger vi en som pusher Simpson eller kanskje helst er bedre.

Sentral kreativ midtbane. Ja, forsåvidt enig her. Men det skal bli spennende å se hvordan man bruker Ben Arfa. Det er vel i en slik rolle han trivest best. Barton kan også fylle denne rollen greit om han slipper å spille kant, jamfør under.

Høyre og venstre ving trenger vi, altfor tynt og ser helst Barton mer sentralt. Jonas er grei å beholde, han trenger å forbedre på leveringene sine, men skaper mye og synes han blir bedre og bedre.

2 nye spisser? Ser helst tre men vet at det kanskje er litt urealistisk. Ameobi er en grei og lojal squadplayer, mens Best er i ferd med å spille seg til at han fortjener å satses på. Likvel minst 2, og muligens 3.

Som jeg har nevnt i andre poster synes jeg det er helt greit vi styrer unna Cissé, og en Ewerthon som ikke engang snakker språket. De kunne kanskje scoret en del, men personlig så synes jeg det er greit vi ikke gikk for disse. Men rasjonelt sett så ser jeg helt klart grunner som kan tale for ditt syn.

veldg negativ rett etter kampen...

hadde sett veldig frem te denne kampen og trodde på seier..
men alt ialt så er det forsvaret som sviktet denne gang..
at ballen gikk mellom beina te enrique er tilfeldig..men alikevel synd.
men synes ikke han va god idag.
er kun for backup for enrique..men kun om han signerer ny kontrakt.

neste gang er hvertfall barton og ireland på banen håper jeg..

men enig der..3 nye og ranger på lån..

ben arta tipper jeg er tenkt på kanten..noe jeg er imot..heller rett bak 2 spisser..
og tiote forran forsvaret og 2 rene vinger da barton passer bra te høyre..men om noen er skada..(som er en selvfølge i newcastle) er vi veldig svekket..
se bare nå når barton er borte..

er ikke så mye som må forandres..men spillere inn og beholde nøkkelspillerene..

men alt er opp te MA om man får penger..tror vi får penger..men 1/3 a det som vi forventer..