20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastles fremtid  (Lest 2984 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian A

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Newcastles fremtid
« på: 12. Feb. 2011, 22:32 »
Skrev et innlegg om dette på et annet forum, og tenkte at det vel så gjerne hører hjemme her. Kan være dette har blitt diskutert, men det har jeg sannsynligvis ikke fått med meg da jeg ikke følger med så mye her lengre.

Som Newcastlesupporter, er man veldig vant til nedturer og alltid forberedt på det utenkelige. Så lenge jeg har vært Newcastlesupporter har jeg sett positivt på ting, selv når vi rykket ned. Det var en mulighet til å bygge opp laget på nytt, noe vi også har gjort med "hell". Men akkurat nå er ser jeg ganske så negativt på ting, og det er det jeg ta for meg i denne tråden.

Slik som vi spiller for tiden, er det en skam at vi ikke har skikkelige spisser til å omsette sjansene. Selv når vi hadde Carroll føler jeg at en skikkelig god spiss var mangelvare. Carroll har en enorm hodestyrke, men mangler mye annet, som fart og avslutningsteknikk. Jada, han er enda ung og kan utvikle seg mye, men slik jeg ser det har han et begrenset potensial og kan nok aldri bli noe bedre enn en god PL-spiss.

Jeg skal ta for meg hver enkelt lagdel, og analysere litt.

KEEPER:
Harper holder enda et ok nivå, tross alderen og mangel på spilletid omtrent hele karrieren. I bakhånd har vi det jeg mener er en enda bedre keeper i Krul. Og jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke står fast i mål. Mange sier at Harper fortjener plassen grunnet hans lojalitet, men jeg kan ikke forstå hvorfor det skal gå utover det sportslige. Bak Krul har vi enda en lovende keeper i Forster, uten at jeg har sett for mye av han.

Enten bør Krul satses på, ellers bør en ny keeper handles inn.

FORSVAR:
Her har vi klubbens beste spiller i Enrique, og en mann jeg mener er topp 3 venstrebacker i PL. Har dominert totalt på venstresiden i hele år, med trygghet, fart, styrke og ekstremt gode innlegg. Jeg kan ikke forstå hvorfor han skal bli i Newcastle etter denne sesongen, og ser på han som det heteste salgsobjektet. Backup på venstrebacken er ikke tilstede, så her må det handles.

Coloccini, Williamson og Taylor har vært de stopperene som har frekventert oftest i midtforsvaret i år. Coloccini kan på det beste være en god stopper, men er litt ustabil i prestasjonene. Mangler en del på spilleforståelse og er litt svak i duellene. Taylor er en mann som gir alt i duellene, og kan på en måte enda sees på som et talent, til tross for hans 24 år. Williamson burde ikke være noe mer enn backup, men skader har gjort at han har vært en del av startoppstillingen litt for ofte. Han har gjort sine saker OK, men her burde laget forsterkes.

På høyrebacken har vi Danny Simpson og Ryan Taylor. Merker at jeg fremdeles savner Beye her. En trygg og god back med gode kvaliteter både fremover og bakover. Simpson er en grei back med god fart, men mangler defensive kvaliteter og en høyrefot å supplementere farten med. Høyrefoten har R. Taylor, men mangler det meste av andre kvaliteter en back skal ha. Her trengs det noe nytt!

Etter min mening trenger vi en ny spiller i hvert ledd og vi kan selge Ryan Taylor.

MIDTBANE:
Ettersom Jonas er vår eneste skikkelige ving må det handles også her. Han har et meget godt samarbeid med Enrique på venstresiden, besitter stor fart og arbeidsvilje. Men han har kanskje PLs værste naturlige venstrefot?

Minst en ny ving må inn.

Sentralt er vi meget godt besatt, dog er lagdelen ganske aldrende. Barton, Tiote, Nolan, Guthrie, Ben Arfa og Ireland er de meste sentrale her. Barton, Tiote, Nolan, Ben Arfa og Ireland er etter min mening gode nok til å stille fra start. Jeg nekter å tro at de vil spille like bra neste år, og synes derfor det er synd at vi ikke har et skikkelig angrep til å omsette sjansene. Nå som Carroll er solgt kunne vi kanskje brukt en midtbane uten vinger:

Ben Arfa
Nolan                         Barton
                Tiote

Da har vi Ireland og Guthrie i bakhånd, noe som må sies å være mer enn godt nok.

Årets største overraskelse, Tiote, blir nok ikke i klubben veldig lenge. Forhåpentligvis får vi inn nok penger til å erstatte han. I tillegg hvis Ireland spiller bra, burde vi hente inn også han på en permanent overgang.

ANGREP:
Vår desidert svakeste lagdel, uten en eneste spiller som holde PL-nivå. Jeg mener at Nile Ranger er vårt sterkeste kort her, til tross for at han er blottet for avslutningsegenskaper. Stor og sterk, hurtig og innehar i tillegg tilstrekkelig teknikk. Best og Løvenkrands er begge Championship materiale, men innehar i hvertfall fart. Shefki Kuqi trengs egentlig ikke å nevnes, da han forhåpentligvis får veldig lite spilletid.

Her trenger vi to nye toppspisser.

Hva mener dere?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastles fremtid
« Svar #1 på: 13. Feb. 2011, 00:08 »
Skjønner ikke kommentaren om colo eller hvorfor Nolan skal spille vm men ellers ganske enig. Uansettfornøyd med nufc i dag

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #2 på: 13. Feb. 2011, 00:14 »
skjønner ikke helt hva du mener med aldrende midtbane...

Barton og Nolan er 28, Tiote 24, Gosling 21-22, Ben arfa 23, Jonas 27, Ireland er 22-24?
Noe jeg ikke har fått med meg?
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 13. Feb. 2011, 00:22 »
Kan legge til at Guthrie kun er 23 også, ikke akkurat på randen av karrieren. Alan Smith er i en alder av 30 (fyller 31 i oktober) den eldste midtbanespilleren vår, så at vi lider av en aldrende midtbane er i beste fall en tvilsom påstand.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13. Feb. 2011, 00:27 »
glemte selvfølgelig de to du nevnte, men guthrie er waterboy og Smith er vel ikke akkurat endeleddet i understellet vårt...

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13. Feb. 2011, 01:33 »
Grei igjennomgang.. Men den virker kansje litt uferdig? Er også litt uenig i noen av kommentarene dine :p

Bl.a mener du vi bør kjøpe inn 3 nye forsvarspillere? Njaaa... Vi burde handle en backup for Enrique hvis han ikke drar. Collo sin kansje største styrke er vell spillerforståelse? eller? Perch må selges. På midtbanen har vi mange gode (og merk, ikke eldrende) spillere. Beholder vi alle trenger vi kansje en ving. Ellers ingenting etter min mening.

På spissplass er nok alle enig, vi trenger noen i topp klasse. De vi har er langt fra gode nok.
Toon till I die.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13. Feb. 2011, 08:50 »
Sentralt er vi meget godt besatt, dog er lagdelen ganske aldrende. Barton, Tiote, Nolan, Guthrie, Ben Arfa og Ireland er de meste sentrale her. Barton, Tiote, Nolan, Ben Arfa og Ireland er etter min mening gode nok til å stille fra start. Jeg nekter å tro at de vil spille like bra neste år

Jeg er enig i noe, men reagerer mest på dette. Barton og Nolan er eldst av de du nevner her med sine 28 år, det er ingen alder for en spiller og jeg håper jeg ser de i NUFC drakt mange sesonger til, ihvertfall Barton.
Jeg ser heller ingen grunn til at de ikke skal fortsette å prestere like bra de neste sesongene. Forhåpentligvis blir jo NUFC forsterket og da vil jo hele laget mest sannsynlige prestere enda bedre.

Jeg synes heller ikke vi skal ta en så stor ryddesjau som du sikter til her, da blir jo nesten hele laget nytt, det kan også slå ut negativt.
Jeg tror vi i første omgang skal hente inn erstattere for de som forsvinner eller har forsvunnet (Carroll), bruke penger på gode talentfulle spillere med spisskompetanse/egenskaper som laget trenger. Vi må heller ikke glemme at vi har noen spennende unggutter som venter på muligheter. Pardew er kjent for å gi unge spillere spilletid nok til å vise seg frem, noe han også har hintet frempå i media at vil skje i NUFC også.

Så, hvem forsvinner? De som står uten kontrakt etter sommeren er Sol Campbell, Shefki Kuqi, pluss ungguttene Ryan Donaldson og Bradden Inman.
Videre har jo Ryan Taylor ytret ønske om klubbskifte om ikke han får mer spilletid. Danny Guthrie er også en spiller vi kan kvitte oss med. Den sentrale midtbanen er sterk nok (ihvertfall om Ireland kommer inn permanent også) fra før, og Guthrie har bare 1 år igjen av konbtrakten sin til sommeren. Bør derfor cashe inn det lille vi kan få for han. Det samme kan sies om Routledge og Xisco, bør ut av NUFC da de ikke har noen fremtid der.

Da mister vi altså Campbell, Kuqi, R. Taylor, Guthrie, Routledge og Xisco, + evt ungguttene. Disse (minus ungguttene) må hentes erstattere for, gode erstattere som kan gå rett inn på laget. Guthrie i bytte for Ireland er jo kansje allerede klar, men også de 5 andre bør byttes ut med gode spillere. 2 nye spisser for Xisco og Kuqi, 1 ny ving for Routledge, 1 ny back for R. Taylor, og 1 ny midtstopper for Campbell.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13. Feb. 2011, 14:05 »
Interessant tema egentlig. Jeg vil ikke evaluere hele laget i en post, da blir dette for langt.

Men som bjørni sa tidlig i denne tråden: Uansett fornøyd med NUFC idag.
Vi skal huske på at vi er nyopprykket denne sesongen, og at nyopprykkede lag har sine svakheter som må forsterkes er ingen overraskelse. Det gjelder Newcastle også.

Men se på hvordan vi fremsto mot Blackburn igår. En meget bra kamp hvor vi burde fått med oss alle tre poengene. Og borte mot Blackburn så er det slett ikke dårlig for Newcastle. Det er selvfølgelig å forvente av Arsenal og MænJu, men vi må stikke fingeren i jorda og innse at vi er dessverre ikke helt der, ennå.

Med Ameobi på banen igår hadde vi vunnet. Så enkelt vil jeg nesten tørre å påstå at det er. Vi mangler kvalitet "up front" og derfor ble det uavgjort igår. Øverste pri nå MÅ derfor bli å overleve denne sesongen. Deretter må vi ha minst én, helst to, gode spiss(er) i sommer. Deretter må vi se på vingene, Ben Arfa er snart tilbake og vil gi oss flere valgmuligheter der. Spørsmålet er om det er nok. Kanskje trenger vi enda en ving?

Like viktig blir det også å hente gode erstattere for de som eventuelt forsvinner. José Enrique og Tioté er vel de det er størst sannsynlighet for at vi mister dessverrre. Summene for disse to bør være nok til å hente brukbare erstattere.

Sol Campbell er det bare å slippe, han har uansett survet litt for mye etter Hiughtons avgang, Perch MÅ ut, han er katastrofe, og vi bør prøve å kvitte oss med Smith hvis det er praktisk mulig. Xisco bør heller aldri komme tilbake på klubbens lønningsliste.

Ryan Taylor vil jeg beholde, han var nylig ute og signaliserte at han ville være med å prøve seg som høyreving. Siden vi allerede mangler ett alternativ der, syns jeg vi bør beholde han inntil videre. Selvfølgelig må vi prøve å bytte ut alle som ikke er gode nok, men alle på en gang kan bli litt vanskelig, og da er ikke Ryan Taylor den det haster mest med å erstatte.

Ireland kan være en mulig erstatter for Smith eller tilogmed Guthrie hvis vi selger han, men foreløpig vil jeg være meget forsiktig med å konkludere med at Ireland bør kjøpes permanent. Han har mye å bevise før det bør være aktuelt

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13. Feb. 2011, 14:07 »
MIDTBANE:
Ettersom Jonas er vår eneste skikkelige ving må det handles også her. Han har et meget godt samarbeid med Enrique på venstresiden, besitter stor fart og arbeidsvilje. Men han har kanskje PLs værste naturlige venstrefot?
Kanskje ikkje så rart, når hans naturlege fot er høgre.
Hvilket betyr at han bør være god til å skjære innover fra venstrekanten? Problemer er bare at slik vi spiller så blir Jonas presset ned mot dørlinja og må forsøke å legge inn. Noe han har bevist IKKE er hans sterke side. Konklusjon: Pardew bør se på hvordan han kan utnytte Jonas sine egenskaper bedre!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15. Feb. 2011, 00:46 »
problemet vårt er at vi ikke har noen til å skjære igjennom på midten. verken barton ( for treig), Nolan ( for feit) eller Guthrie klarer det. Tiote gjør det men har for mye defensivt ansvar til å bli med helt opp. Jonas har det men han stopper enten opp, snubler i seg selv eller en gresstust, eller sender et innlegg inn i nærmeste avis-bod.
Forhåpentligvis er Ben arfa tilbake i gammelt slag, da har vi trequartistaen vi så sårt trenger.