20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal, lør 05.02 16:00  (Lest 89309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal, lør 05.02 16:00
« Svar #496 på: 08. Feb. 2011, 20:28 »
ahah big Mac live på radioen der nå ??
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 08. Feb. 2011, 20:52 »
Har akkurat sett 1. omgangen på nytt. Nesten utrolig at vi slipper inn to mål på hodet i 1. når vi til de grader er så dominerende i alle hodedueller i 2. omgang. Simpsons 2. omgang er stor. Løp opp og ned som en jojo hele omgangen. Beste jeg har sett av ham.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #498 på: 09. Feb. 2011, 10:28 »
Simpsons 2. omgang er stor. Løp opp og ned som en jojo hele omgangen. Beste jeg har sett av ham.

Kunne ikke vært mer enig. Den mannen har jeg irritert meg over litt for ofte, men 2. omgang mot Arsenal var han intet annet enn kvalitet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 09. Feb. 2011, 10:30 »
Har akkurat sett 1. omgangen på nytt. Nesten utrolig at vi slipper inn to mål på hodet i 1. når vi til de grader er så dominerende i alle hodedueller i 2. omgang. Simpsons 2. omgang er stor. Løp opp og ned som en jojo hele omgangen. Beste jeg har sett av ham.

Einig. Han var og veldig nærme ei skåring. Hugsar ikkje om det var på 0-4 eller 1-4.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 09. Feb. 2011, 12:54 »
På 0-4 ja. Han var jo dessuten den forsvareren som kom best fra det etter førsteomgang, der de tre andre overhodet ikke var på nett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 09. Feb. 2011, 15:56 »
På 0-4 ja. Han var jo dessuten den forsvareren som kom best fra det etter førsteomgang, der de tre andre overhodet ikke var på nett.

Både Colo og Williamson hang ikke med. De skal ta ut asespillerne i hodedueller. Alle innleggene kommer på Enriques side, men det betyr nødvendigvis ikke at han gjorde en dårlig jobb. Hans aller viktigste jobb er å lede angriperen UTOVER i banen slik at han blir tvunget til å legge inn i stedet for å avslutte.. Deretter er det stopperne først og fremst og deretter Simpsons ansvar å ta seg av nedfallsfrukten. Simpson gjorde f.eks kardinafeilen og ledet Lennon innover da han utlignet mot oss.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 09. Feb. 2011, 17:20 »

Helt enig. Faktisk så syns jeg Danny Simpson har gjort sine saker i Premier League forholdsvis bra denne sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 09. Feb. 2011, 17:27 »
Helt klart. Selvfølgelig ingen klasseback, men han virker til å være klar over sine fysiske begrensninger, og jeg syns han er en ganske solid back. Han rygger litt for mye slik mange påpeker, men jeg synes ikke han selger seg like hyppig i dueller som han ofte hadde en tendens til i CCC. Bidrar også til å skape mye rom for Barton på høyresiden gjennom jobbinga si.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #504 på: 09. Feb. 2011, 18:15 »
Synes Enrique må ta en god del skyld på begge målene til RvP. Langt fra tett nok oppe i motspiller, og lar Sagna og Walcott få altfor mye rom og tid. Enrique spilte en horribel første omgang mener jeg, sammen med Willy og Colo. Simpson kom relativt hederlig fra det, men han hadde vel ikke all verden å gjøre?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 09. Feb. 2011, 19:38 »
Synes Enrique må ta en god del skyld på begge målene til RvP. Langt fra tett nok oppe i motspiller, og lar Sagna og Walcott få altfor mye rom og tid. Enrique spilte en horribel første omgang mener jeg, sammen med Willy og Colo. Simpson kom relativt hederlig fra det, men han hadde vel ikke all verden å gjøre?

Enrique tar ut dybde for å sikre seg mot farten til Walcott. Det er livsfarlig å gå tett oppi Walcott og så bli fintet ut. Da kan sistenevnte spasere inn i 16m. Derfor er det bedre at Enrique leder Walcott utover og tvinger ham til å legge inn, noe han gjorde. Var dårlig stopperspill på begge hodemålene. Spesielt headinga til van persie var markeringen dårlig. Han var alene i boksen, likevel fikk han hoppe opp mellom to stoppere. Svakt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #506 på: 09. Feb. 2011, 20:11 »
Med fysikken og farten til Enrique, mener jeg at han helt klart bør ligge tettere oppi. Spesielt ettersom Walcott er inne i 16-meteren. Snakker om rett før innlegget kommer.

På headingen til RvP bør Colo/Willy plukke opp RvP. Men også her at Enrique er altfor langt unna Sagna, og lar han få legge inn altfor lett. Enrique kan skylde på at han ikke har sikring i den duellen, og at Jonas bør hjelpe han, i stedet for å stå å se på. Men han bør uansett ligge tettere i Sagna.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 09. Feb. 2011, 21:02 »

Enrique tar ut dybde for å sikre seg mot farten til Walcott. Det er livsfarlig å gå tett oppi Walcott og så bli fintet ut. Da kan sistenevnte spasere inn i 16m. Derfor er det bedre at Enrique leder Walcott utover og tvinger ham til å legge inn, noe han gjorde. Var dårlig stopperspill på begge hodemålene. Spesielt headinga til van persie var markeringen dårlig. Han var alene i boksen, likevel fikk han hoppe opp mellom to stoppere. Svakt.

Det du sier ville vert riktig om Walcott hadde utfordra Enrique høgre i bana med stort bakrom. Inne i boksen må man dog vere langt meir offensiv i forsvarspillet

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 09. Feb. 2011, 21:07 »

Det du sier ville vert riktig om Walcott hadde utfordra Enrique høgre i bana med stort bakrom. Inne i boksen må man dog vere langt meir offensiv i forsvarspillet

Enig, men han var ikke inne i boksen. Han ledet dem ut til kant. Innleggene kom fra kanten og ikke rundt boksområdet... Da har Enrique gjort jobben sin..

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 09. Feb. 2011, 21:16 »

Enig, men han var ikke inne i boksen. Han ledet dem ut til kant. Innleggene kom fra kanten og ikke rundt boksområdet... Da har Enrique gjort jobben sin..

Ei stund sia eg såg måla sist, men meiner å huske at Walcott fikk alt for god tid, inne i boksen, til å prikke ut Van Persie på hans første.