20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290384 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5730 på: 25. Juli 2011, 22:22 »
Er enig med Christian at S. Taylor kan fungere som back om det skulle komme inn en ny stopper!

Det står hvertfall ikke på viljen hans til å være med fremover på banen, ferdighetene er kanskje en annen sak!

Simpson har vel signert ny kontrakt så frykter nok vi må lide med han som førstevalg hvertfall en sesong til.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5731 på: 25. Juli 2011, 22:23 »
Hvordan uttales egentlig den c-en på tyrkisk? Er det vanlig K eller en S-lyd som franskmennene, portugiserne og katalanerne bruker?

Lurer på om det ikke var her inne jeg leste for en stund tilbake at det er en tsj-lyd? Var det Hughie som skrev det tro? Denne tråden begynnner å bli så lang at jeg ikke engang vurderer å begynne å lete. :P

Det stemmer at jeg postet dette. En "ç" eller c med cedille uttales på tyrkisk som "ch" som i chump eller "tsj" som i Tsjetsjenia om du vil. Igjen jeg snakker ikke tyrkisk, men det er det jeg fant etter litt detektivarbeid. Om han også heter Erding så er jeg litt nysgjerrig på det, ser det blir brukt mye. Men har forstått det slik at det i utgangspunktet bare er fransk media som har operert med dette, antageligvis siden de ikke har bokstaven i alfabetet og feilaktig har antatt at den er en g? Også har denne feilen følgt med til enkelte engelske medier og blogger.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5732 på: 25. Juli 2011, 22:25 »
Hva navn har han på drakta?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5733 på: 25. Juli 2011, 22:39 »
Ja ser han opererer med G på PSG-drakta, men dette kan fortsatt være fordi c med cedille ikke finnes på fransk? Aner ikke jeg igrunnen. Fra Wikipedia: "Mevlüt Erdinç (born 25 February 1987) is a Turkish footballer. He currently plays for Newcastle United as a striker. He is a Turkish and a French citizen. His surname is commonly spelt Erding by the French media.". Kan være han står med Mevlut Erding i det franske passet kanskje?

Fonetikken for bokstaven:
Ç   ç   /tʃ/   As ch in champion

Noen som kan tyrkisk eller tyrkisk grammatikk kan kanskje hjelpe til? :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #5734 på: 25. Juli 2011, 22:40 »
Blir vel som Arshavin og Shevchenko. Skrives forskjellig fra land til land, tilogmed fornavnet dems. Norsk presse skrev jo Sjevsjenko. Veit at de også skriver Arsjavin. Hva dette kommer av, aner jeg ikke. Fornavnet dems endres jo fra Andriy til Andrei.
For meg blir det Erding, ettersom det er det som står på drakta hans..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5735 på: 25. Juli 2011, 23:01 »
Hva navn har han på drakta?

Kunne heller tenke meg det navnet som står under tallet, enn over. Affelol!
If it has tits or wheels, count on problems!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5736 på: 26. Juli 2011, 00:30 »
Ja ser han opererer med G på PSG-drakta, men dette kan fortsatt være fordi c med cedille ikke finnes på fransk? Aner ikke jeg igrunnen. Fra Wikipedia: "Mevlüt Erdinç (born 25 February 1987) is a Turkish footballer. He currently plays for Newcastle United as a striker. He is a Turkish and a French citizen. His surname is commonly spelt Erding by the French media.". Kan være han står med Mevlut Erding i det franske passet kanskje?

Fonetikken for bokstaven:
Ç   ç   /tʃ/   As ch in champion :P

Noen som kan tyrkisk eller tyrkisk grammatikk kan kanskje hjelpe til? :)

Det er noe rusk i kilden din så vet ikke om wiki er rett å stole på når det gjelder Newcastle spissen :P
Han kom, ble mett og dett var dett....

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5737 på: 26. Juli 2011, 00:45 »
Hehe, ja enkelte foregriper omstendighetene på wikipedia rett som det er! :)

Peter

• Gjest
« Svar #5738 på: 26. Juli 2011, 01:18 »
Skjønner ikke at folk kan være negative til Erding på noen som helst måte. Vi mangler spisstyper av Erdings kalibre. Fra før har vi en tanker i Ba, en target spiss i Best, en smart spiller i Løvenkrands og et hurtigtog i Ranger. I mine øyne er Erding en kombinasjon av alle disse spissene. Han er smart i løpene sine og generellt en fotballsmart spiller. Han er rask, sterk og veldig målfarlig.
Om Pardew greier å komponere laget på en riktig måte, med spillertyper som passer hverandre er jeg sikker på at Erding vil lykkes, ikke bare for egen del, men han vil også gjøre sånn at andre spillere får mer rom. En spiller som Løvenkrands, som var ganske udugelig i år, har mange av de tingene som skal til for å score mål i PL, men han må ha hjelp. Midtbanen er forholdsvis god på gjennombruddspasninger, men så lenge Løvenkrands har spillt har det aldri vært en spiss til å hjelpe. Erding har nok fotballforståelse og løpskapasitet til å kunne dra forsvarspillerne vekk fra Peter så han får mye rom alene.
Erding er ikke et angrep alene, men hans kvaliteter er store nok til å fortserke angrepet som lagdel.
« Siste redigering: 26. Juli 2011, 01:25 av Peter »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5739 på: 26. Juli 2011, 01:24 »
Blir nok Erdinç med uttale som Erdintsj for min del. Hører iallefall på klipp at det er slik det uttales på tyrkisk.  :P

- Uttalen fra et tyrkisk nyhetsklipp

Forøvrig virker det som om han pleier å ha Mevlüt på drakta for Tyrkia, iallefall hadde han det i et kampklipp som jeg så fra Finland-Tyrkia.

- Forvirringen er total    :-\

Så får vi se om han ender opp i klubben da...  ;)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #5740 på: 26. Juli 2011, 09:54 »
Ja takk til Crouch, faktisk. Prisen 9 mill pund er eg dog usikker på. Vi betalte jo 6 mill pund for Xisco, så sånn sett er jo han verd summen.

Når det gjelder venstreback så passer ikkje Wayne Bridge profilen vår. Hadde ikkje klaga om vi hadde signert Warnock eller Shorey som erstatter for Enrique.
« Siste redigering: 26. Juli 2011, 09:57 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5741 på: 26. Juli 2011, 10:05 »
Crouch er faktisk en av de spillerne jeg ønsker meg minst i hele PL.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5743 på: 26. Juli 2011, 10:31 »
Crouch? Å fy da!

Nå må ikke pressen overdrive at Newcastle ikke har scoret på USA turneen ennå, det ser jeg på som svært lite dramatisk. Det verste med det, er jo alt medieoppstyret som bare gjør Pardew og spillernes jobb vanskeligere. Men som sagt: to treningskamper i USA er svært lite dramatisk, spesielt dersom man tar flere uheldige omstendigheter i betraktning.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5744 på: 26. Juli 2011, 12:11 »
Crouch er ubrukelig..Herregud så mange ferdigskårende innlegg Bale leverte i fjor som Crouch ikke klarte å omsette til mål. I tillegg er han ikke så god på hodet så folk skal ha det til.. Dårlig spenst og kroppsstyrke så han klarer ikke å få mye ut av innleggene uten at de er helt perfekte. Aldri i verden om vi kommer til å kjøpe han. Passer ikke inn i vår kjøpsprofil overhodet.