20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283193 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4140 på: 23. Juni 2011, 09:28 »
Ikkje svarten om eg ville ha bytta bort Tiote mot Essien. Ufatteleg oppskrytt speler!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4141 på: 23. Juni 2011, 09:30 »
Da er vel på tide ta av seg Newcastle brillene:) essien er ikke annet enn klasse.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4142 på: 23. Juni 2011, 09:33 »
Altså, Essien har ikke vært like god i år som foregående år. Det er jo sant.
Men som Toon skriver, litt tjukke sebrabriller? Essien er en mer komplett spiller enn Tiote, og i form er han verdensklasse.

Ellers kan det jo som en liten "fun fact" nevnes at Essien er Tiotes store forbilde ;)

In other news: Irriterer meg så grønt over alle Liverpool-fans som sikler på Mata for tiden. De regner med at avtalen er i boks... Håper virkelig at noen av de store klubbene melder seg inn i kampen og nekter the bindippers denne fyren. Forhåpentligvis ønsker han Europaspill i sin nye klubb og. Krysser fingrene for at liverpool blåser 40-50 mill på litt flere Henderson-signeringer og lar Meireles gå.. :P
« Siste redigering: 23. Juni 2011, 09:36 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4143 på: 23. Juni 2011, 09:36 »
Inkompetentetullinger sier at Barnetta har vært i Newcastle i 3 dager, er han neste mann inn?
Det snakkes og om at Mathuidi har skrevet under, kommer til og skrive under.
Celtic skal ha bydd £1,5 mill for Foster, samt at de vurderer bud på £4mill for Best.

Og er ikke Gabriel Heinze uten kontrakt, gi han evt 1 år, fin backup på v.back og midtstopper.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4144 på: 23. Juni 2011, 09:37 »
Da er vel på tide ta av seg Newcastle brillene:) essien er ikke annet enn klasse.

Av det eg såg av Essien i fjor, så ville det ha vore ein dårleg deal. I tillegg er han 4 år eldre og krever høgare lønn. Tiote har og forbetringspotensiale. No brainer for min del.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4145 på: 23. Juni 2011, 09:37 »
Lars Arild, hvis Matuidi skriver under - Da snakker vi. Han er den beste DM`en i Ligue 1. Helt latterlig god spiller.  Jeg ser dog på det som lite sannsynlig. Tror han er for stor for oss. Men det samme kunne vel sies om Ben arfa ;)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4146 på: 23. Juni 2011, 09:39 »

Av det eg såg av Essien i fjor, så ville det ha vore ein dårleg deal. I tillegg er han 4 år eldre og krever høgare lønn. Tiote har og forbetringspotensiale. No brainer for min del.

Hvis man skal begynne å gå inn på slike ting vil jo selvfølgelig Tiote være en mer fornuftig løsning, helt klart. Men hvis du ser bort i fra lønn, alder, potensiale osv - Så er Essien point for point en langt bedre spiller enn Tiote, kan ikke sammenlignes engang. I form er han minst like god som Cheick defensivt - I tillegg bidrar han mye mer offensivt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4147 på: 23. Juni 2011, 09:40 »
Essien er en klassespiller, men blir eldre han også, og har vært mye skadeplaget den siste tiden. Hvis det plutselig er sånn at
Villas-Boas IKKE vil ha han med videre er det ikke umulig at han går for £10 mil. Til sammenligning så fikk jo Barcelona "bare"
10 millioner euro for Deco når Pep ikke ville ha ham som en del av sitt nye prosjekt i 2008. Å selge Essien rimmelig kan være en
grei måte å "bli kvitt ham på" hvis  han ikke er medregnet, samtidig som det ikke skremmer vekk potensielle kjøpere som også
må kalkulere inn lønna hans, som neppe kommer til å være småpenger. Men skadeplagene og alderen tatt i betraktning så
er ikke dette noe for Newcastle. Han er vel omsider "erfaren nok" til at f.eks AC Milan er interesserte.... :p

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4148 på: 23. Juni 2011, 09:43 »
Ikkje svarten om eg ville ha bytta bort Tiote mot Essien. Ufatteleg oppskrytt speler!

Uenig i at Essien er så oppskrytt, men han er mye skadet.
Er veldig usikker på om Tiote faktisk er så god som han har vært denne sesongen. Håper virkelig ikke han blir noen Wilson Palacios som var helt fantastisk i Wigan, og starten i Spurs.
Synes det er mange her inne som overvurderer våre egne, spesielt Ben Arfa og Tiote. Virker som enkelte her inne mener de er ypperste verdensklasse.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4149 på: 23. Juni 2011, 09:44 »
Haha,  sakset fra Liverpool-forumet:

Kjøpet av Phil Jones er det tåpeligste som har skjedd i internasjonal fotball i 2011. I samme kategori, "ingenting å grine over", vil jeg sette handelen med Ashley Young. Den mest oppskrytte spilleren i engelsk fotball siden David Ginola. At Manchester United har betalt mellom 150 og 200 millioner kroner for å ha ham på benken, får være deres problem. Manchester United er sommerens mest lettlurte lag. 400 millioner kroner for Jones og Young?! Det er galskap av verste sort. Liverpool kjøper nok det som trengs, når tiden er inne. Og jeg tror neppe det er grunn til å kjøpe så mange spillere. To-tre holder i første omgang.

Vet ikke hvor jeg skal begynne engang :D
Jordan "Støttepasning" Henderson var vel heller ikke billig...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4150 på: 23. Juni 2011, 09:48 »
Lukter "19 times bitterhet" lang vei...  ;D

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4151 på: 23. Juni 2011, 10:11 »
Deilig lese slikt. :) blir helt varm i hjertet av det:) syns nesten Carroll overgangen er den verste. Gi 35 mill for en mann som har spilt en halv ses i pl:) fælt å si det men håper Carroll blir shite. :)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4152 på: 23. Juni 2011, 10:27 »
selvfølgelig, håper jeg og :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4153 på: 23. Juni 2011, 12:02 »
TV2 melder at vi skal ha gitt grønt lys for Celtic til og snakke med Forster? Jeg mener IKKE han skal selges. Iallefall ikke for den summen der.

"Newcastle bekrefter torsdag at klubben har mottatt et bud på 15 millioner kroner fra Celtic på keeperen Fraser Forster.
St. James Park-klubben har gitt keeperen tillatelse til å snakke med Celtic. "
Dette skrev tv2.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4154 på: 23. Juni 2011, 12:11 »
15 millioner er ikke mye å skryte av. Da håper jeg hvertfall det er noe klausuler med slik at den summen kan øke.