N'Zogbia på vei? Vil han komplettere midtbanen?
Charles N'Zogbia har fått tillatelse av Dave Whelan til å forlate Wigan - og med mindre en av de store kommer inn med et bud, føler jeg meg relativt sikker på at han er lysten på en retur til St.James' Park. Ikke minst på grunn av fransktalende spillere som Ben Arfa, Cabaye, Abeid og Tioté.
--> Men er N'Zogbia den siste brikken i midtbanepuslespillet?
Midtbanen består per dags dato av følgende spillere, rangert etter sannsynlige "roller":
"Førsteellever-materiale": Kevin Nolan, Joey Barton, Cheik Tioté, Jonas Gutierrez, Yohan Cabaye, Dan Gosling, Hatem Ben Arfa, (Charles N'Zogbia).
Backups: Danny Guthrie, Ryan Taylor, Shane Ferguson.
Talenter: Kazenga Lua-Lua, Mehdi Abeid, Haris Vuckic, Yven Moyo, Bradden Inman, Michael Richardson, Ryan Donaldson.
Søppel: Alan Smith, Wayne Routledge
Med fem på midten får vi antakeligvis noe slikt:
------------------------Ben Arfa (Nolan) ---------------------------
N'Zogbia (Ferguson)-------------------Jonas (Lua Lua)--------
------------------------------------------------------------------------
---------------Cabaye (Barton)-- Tioté (Gosling)----------------
Ut ifra hva vi så på slutten av sist sesong, synes jeg Lua-Lua er det svakeste kortet i denne oppstillingen, men så skal det også tas i betraktning at verken Ben Arfa, Cabaye eller Gosling noen gang har bevist noe for NUFC.
Men sett at vi henter N'Zogbia, syns jeg midtbanen er komplett - da Barton kan vikariere på høyrevingen.
Bottom line i dette alt for lange innlegget blir at med N'Zogbia inn, kan vi konsentrere oss om å hente to spisser og to backer - sett at José stikker.