20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283076 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #2805 på: 06. Juni 2011, 23:38 »
Shane Long kunne jeg virkelig tenkt meg, skader ikke å ha slike spillere i stallen. Han har alderen på sin side, scorer mål og kan tilføre laget fart i angrepet, som vi mangler for øyeblikket. Henter vi Gameiro eller en annen klassespiss og har Best og Long i bakhånd er vi bra dekket. Kan se for meg Long som en fin spiller å bytte innpå mot litt slitne stoppere utover i kamper.

Han har bevist at han holder høyt nivå i CC, så ser ingen grunn til at han ikke kan gjøre en god jobb i PL. Som sagt, smart spiller å ha i laget...

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2806 på: 06. Juni 2011, 23:52 »
Har fulgt denne Barton/Nolan diskusjonen her inne en stund nå, og må si jeg lar meg overraske over folk som ikke har noe i mot at begge forsvinner denne sommeren. For det første har begge to vært veldig viktige brikker i årets lag. Nolan har scoret 11 mål fra midtbanen. Barton har servert ca 10 mål(?). Nolan lot Carroll bo hos seg når han mistet grepet. Da Houghton fikk sparken stod begge to fram som ledere. Barton har antydet at han kan gå NED i lønn for å få litt lenger kontrakt. Den eneste negative hendelsen med noen av de to var når Barton koste litt med Gamsten.
Sesongen sett under et er begge de to VELDIG viktige brikker til at Newcastle plasserte seg trygt og godt oppe på tabellen. Men nå som det ser ut til at klubben vil bruke en del av pengene for Carroll skal begge kastes på hodet og rævva ut? Nei, det er jeg ikke med på. Det er umulig å si når en fotballspiller er ferdig på topp. Noen er 29, noen er 32. Men noe som ikke kan kjøpes er kontuinitet på og utenfor banen. Det er positivt at klubben ikke vil kaste dyre kontrakter etter gamle spillere, men vi er nødt til å ha noen med rutine fra PL på laget. Når de i tillegg virker å være veldig fornøyde i Newcastle og vil fortsette der er ingen ting bedre enn det. Dessuten, hvis Barton kan gå ned i lønn, mot at han får for eks. et år lengre kontrakt kan totalpakka bli omtrent den samme. Nolan har vel to år igjen av sin kontrakt og det haster ikke like mye med han, men å kvitte seg med begge to i sommer virker for meg hodeløst. Det vil komme skader og karantener, og da vil jeg heller ha Barton og Nolan i troppen foran f.eks Alan Smith. Sier ikke at vi skal tømme banken for noen av dem, men jeg mener det er verdt å beholde de så lenge den økonomiske totalpakka er fornuftig for klubben. Jeg tror det kan bli dyrere for klubben på sikt å kaste ut spillere med rutine så fort vi har litt penger mellom henda. Kontinuitet er viktig og gjennomtrekk av spillere er drepen for en klubb. Vi kan ikke bytte ut halve startelleveren hver sommer, da er vi tilbake i Championship før vi aner det.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2807 på: 07. Juni 2011, 00:01 »
Enig, flott innlegg. Gir ikke et godt intrykk av klubben til nye spillere når de ser at det er slik vi behandler spillere som har jobbet hardt for oss i flere år, blitt med oss ned og hjulpet oss opp igjen. Begge holdt, som du sier, klubben samlet da Ashley fikk det for seg at Hughtons tid var over, og de fikk laget til å konsentrere seg om fotballen. De er våre viktigste spillere og kan fort ha mange år igjen på høyt nivå. De er ennå ikke tretti og fotballspillere varer lenger å lenger, har sikkert tre-fire år til i seg ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2808 på: 07. Juni 2011, 00:01 »
Er det noen som ikke har noe i mot at begge forsvinner i sommer? Det diskusjonen går ut på her er vel stort sett kontraktslengde ved evt nye kontrakter.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2809 på: 07. Juni 2011, 00:21 »
Herregud so mykje ufornuftig det er i innlegget ditt, Tim Buch! Eg er som sagt totalt ueinig!

hehe, det er helt greit! Diskusjonsforum hadde vært kjedelig hvis ikke.

Nå er vi for så vidt enig i hele situasjonen, men å undergrave lederegenskapene og samholdet disse gutta har skapt i laget, samt at de ble med oss ned gjør de til viktige brikker. I tillegg, du sier at Nolan kun har vært viktig i 2 sesonger? Vel, ikke så dumt estimert det siden han kom for to og en halv sesong siden. Det i seg selv sier en hel del.

Føler du misforstod innlegget mitt, for jeg er enig i at disse bør byttes ut - men over sikt. Dette er ikke FM, hvor spilleren med mest stats nødvendigvis er den som løfter laget vårt mest i løpet av noen uker. Flopper bør de fleste i Newcastle ha et forhold til, og selvom det ser godt ut mtp. transfers til nå (Gervinho, Cabaye og Gosling, Ben Arfa for den saks skyld) vil ikke dette dermed si at vi skal kjitte stammen ut av laget. En overgang for meg, er ikke vellykket før spilleren faktisk hever laget, mer enn på papiret.

Misforsto deg ikke, og er helt enig. Var bare den ene lille delen om at de har prestert i flere sesonger jeg følte en uendelig trang til å rette på. Synes heller ikke at de burde selges i sommer. Skjønner ikke helt hvorfor Nolan er et tema egentlig, siden kontrakten hans ikke går ut før om 2 år. Vi burde holde på han hvertfall i 1 år til også se hvordan vi og han ligger an sportslig før noe ny kontrakt er aktuelt. For Barton sin del så vil jeg heller at han ser ut kontrakten her enn at han forsvinner.

Nettopp. Men sjansene er også tilstede for at begge presterer bra til de er 35. Likeså at yngre, fremadstormende spillere stagnerer eller pådrar seg skadeproblemer, eller at utenlandske importer ikke takler Premier League. Jeg mener at man bør ta den risikoen for å beholde spillere som har bevist at de duger, og som skaper kontinuitet både på banen og i garderoben.

Til hvilken som helst pris? Har du sett Nolan? Han huffer og peser etter 15 min, og er ganske rund i kantene. Tror du virkelig han kommer til å klare og følge tempoet som kreves i PL om 2 år til når kontrakten hans går ut?

Barton tror jeg kan holde et høyt nivå en god stund nå som han har sluttet å drikke, og lever nå generelt et sunnere liv. Klarer han å fortsette denne livsstilen, og i tillegg holde seg unna trøbbel? Kanskje, men mest sannsynlig ikke.

Jeg er enig med torfinn og Romance her. Ser helt klart Tim Buch's poenger meget godt - men vi snakker samtidig om to av de kanskje aller viktigste spillerne sportslig og utenfor bana kombinert. Det blir dermed en avveiningssak - men ihvertfall Barton har jo tydeligvis signalisert villighet til å gå ned i lønn - og en kontrakt frem til ham blir 32 år for en slik spillertype føler ikke jeg er spesielt sjokkerende eksempelvis.

Er enig i at de virker å være viktige brikker i spillegruppen utover det sportslige, og jeg hadde ikke sett noe problemer med å gi Barton en lang kontrakt hvis ikke det var for at det var Barton.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2810 på: 07. Juni 2011, 00:30 »
Noen ganger er det bare slik om man skal komme seg videre, må man handle. Og da kan man komme i slike situasjoner hvor noen av de gamle spillerne fort plutselig kan miste plassen i første 11. Men slik er nødvendig hvis man er en klubb med ambisjoner. Som Barton så fint sa det: "Sometimes you have to take a step backwards, to get forward."

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2811 på: 07. Juni 2011, 01:04 »
så da sies det vistnok..ja du gjettet riktig..på twitter at Neil Taylor has agreed a 5 year contract with #nufc Fee of 1m a bargain, yet again shrewd work in the transfer market by the club

ike som erstatter men som back up for enrique ja..

kan vise seg å være ett swoop..

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2812 på: 07. Juni 2011, 04:07 »
[Er enig i at de virker å være viktige brikker i spillegruppen utover det sportslige, og jeg hadde ikke sett noe problemer med å gi Barton en lang kontrakt hvis ikke det var for at det var Barton.

Begrunnelse? Fyren har vært en av våre viktigste spillere denne sesongen, og du vil ha ham ut fordi han har en mørk fortid? Det er jo tydelig at fyren har forandret livsstil, men noen blir aldri fornøyde...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2813 på: 07. Juni 2011, 07:24 »
Har heller ikke oppfattningen at noen vil selge Barton eller Nolan. Men skjønner godt at det ikke er krise med kontrakt fornying. Det er ikke umulig at Barton signerer i januar. Drar han så drar han. nolan er lite sannsynlig blir solgt i år.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2814 på: 07. Juni 2011, 07:30 »
Er det noen som ikke har noe i mot at begge forsvinner i sommer? Det diskusjonen går ut på her er vel stort sett kontraktslengde ved evt nye kontrakter.

Takk Daniel!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2815 på: 07. Juni 2011, 08:00 »
Jeg syns været vær ganske greit i dag :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2816 på: 07. Juni 2011, 08:24 »
Sweansea har bekreftet på sine hjemmesider at de har mottatt et bud fra oss på Neil Taylor.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2817 på: 07. Juni 2011, 08:43 »
Sweansea har bekreftet på sine hjemmesider at de har mottatt et bud fra oss på Neil Taylor.
For dei som må ha link, og ikkje trur på Daniel (TooN *kremt*)
;D

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2818 på: 07. Juni 2011, 08:54 »
Jeg tror ikke på det før jeg leser det på twitter!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2819 på: 07. Juni 2011, 09:12 »
Jeg tror ikke på det før jeg leser det på twitter!

;D