20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1920 på: 23. Mai 2011, 12:51 »
Pardew re new signings:

I don?t think anything will happen immediately. I think players and their agents will be hanging on. Most agents will be advising their players not to sign at the moment.

http://www.nufcblog.org/2011/05/pardew-re-new-signings-i-dont-think-anything-will-happen-immediately/

Kan ikke bare den mannen holde litt kjeft..Plutselig er det ny spiller på vei inn og dagen etterpå er vi igjen i rute til handlig transferday 31 august klokken 23.59

Dette høres mer ut som det Newcastle United jeg kjenner.  :)

Syns egentlig dette er veldig ærlige ord for penga. Selv om jeg leste det som var skrevet i Sunday Sun igår, så klarte jeg ikke helt å tro så veldig på det, at en landslgsspiller kom til å signere for oss i løpet av denne uka.

Noe av årsaken, tror jeg, til at vi må finne oss i å være tålmodige, er nok fordi vi ikke nødvendigvis alltid vil være den aktuelle spillerens førstevalg. Skal vi være litt ambisiøse med overgangsmålene våre så må vi innse at vi ser etter spillere som kanskje venter i det lengste og håper på "noe bedre enn  Newcastle United". For oss som fans så kan dette virke ganske utenkelig, men jeg vil tro at en del spillere faktisk tenker slik, og jeg kan ærlig talt ikke klandre dem.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1921 på: 23. Mai 2011, 12:56 »
Jeg må også legge til at selv om en spiller _kan_ blik verdensklasse på FM så er det ikke alltid han blir det, alop123.

Virker litt som om du har det for deg at spillere med godt talent automatisk blir verdensklasse, slik er det jo ikke.
Er jo noe som skal klaffe også, spilletid og ikke mye/lange skader spiller også mye inn.

Det var litt off-topic, mye av grunnen til at FM ikke kan/burde taes veldig seriøst er jo fordi det ofte er fans av laga som står bare research.
Sarpsborg har bla. hatt noen vanvittige spillere i flere av de siste fmene.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1922 på: 23. Mai 2011, 13:05 »
Ben Arfa var jo stortalent på FM, kom no til toon han ;D

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1923 på: 23. Mai 2011, 13:11 »
En midtstopper jeg kunne ha tenkt meg er Zhanko Jørgensen fra FCK.Kjapp og sterk, har vel vist i CL at han ikke står tilbake fra noen. Trenger ikke å være så dyr, and he fits the profile ;)

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #1924 på: 23. Mai 2011, 13:13 »
Jeg må også legge til at selv om en spiller _kan_ blik verdensklasse på FM så er det ikke alltid han blir det, alop123.

Virker litt som om du har det for deg at spillere med godt talent automatisk blir verdensklasse, slik er det jo ikke.
Er jo noe som skal klaffe også, spilletid og ikke mye/lange skader spiller også mye inn.
Hehe, eg beklager og ha gjort meg misforstått. Eg meiner ikkje at eit bra FM-talent automatisk blir "verdensklasse" med rett veiledning. Eg forbinder FM's "verdensklasse-vurdering" som ein god sjans at spilleren kan bli ein god og gjerne internasjonal spiller på høgt nivå.
Når eg sa verdensklasse, meinte eg det i FM-uttrykk, og ikkje mine egne ord.
Det er nok ikkje berre "blod-fans"-speidere med urealistiske totalt urealistiske vurderinger i FM, heller lokale samarbeid av praktiske og økonomiske årsaker tenker eg. Ellers hadde jo alle vært skamgod! Men Hoås på Sarpsborg er jo eit litt moro eksempel ;)
Og hovedpoenget er at me hentet Abeid gratis, og at gutten kan ha potensiall, og at det er ein god "risk" å hente han.
No skal eg ikkje sei at Abeid blir ein god fotball-spiller for Newcastle, men alle forutsetninger ser vertfall ut til å være til stede!
Virker det som eg har det for meg at alle spillere med godt talent automatisk blir verdensklasse? FM er berre ein liten referanse eller pekepinne, eg ser ikkje på det svart/hvit sjølv om eg digger dei "fargene"  ;)
« Siste redigering: 23. Mai 2011, 13:24 av alop123 »
Venter i spenning...

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #1925 på: 23. Mai 2011, 13:27 »
Men spørsmålet er da, var desse talenta kjent før dei vart gode på FM eller etter? For det blir litt feil å rekne talent som alt er kjent som talent i verdensklasse.
Alle dei eg nemnte der har eg henta når dei var tenåringer, før dei vart kjent ja...
+ Mange mange andre, kan heller prøve å lage ein stor liste om eg gidder...
Venter i spenning...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1926 på: 23. Mai 2011, 13:28 »
Ser noen nevner Guardado som en kandidat på venstrekant. God spiller, men skulle heller sett at vi henter Balazs Dzsudzsak fra PSV. Følger ok med på Eredivisie og må si at han har vært outstanding. En innleggs, og dødballfot, som har skapt mye mål og er på linje med noe av det beste jeg har sett i PL på lang tid. Står også med hele 16! mål på 33 kamper i år, noe som er meget sterkt av en ving. I fjor putta han 14 så ingen tilfeldighet. 5 av årets scoringer har kommet mens han har spilt spiss, men ikke noe minus at han kan steppe inn der også i tilfelle skade. Han har en høyde og fysikk som gjør at jeg tror han kan passe bedre i PL enn Guardado. 24 år gammel. Hva syns dere om denne ungareren?

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1927 på: 23. Mai 2011, 14:43 »
Ryker lønnstaket for å få inn Zog?

Ikke verdens mest pålitelige kilde kanskje. Uansett er jeg relativt ubestemt på om jeg liker det eller ikke :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1928 på: 23. Mai 2011, 15:54 »
Kilda er The People og Anal Oliver :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1929 på: 23. Mai 2011, 15:57 »
Ryker lønnstaket for å få inn Zog?

Ikke verdens mest pålitelige kilde kanskje. Uansett er jeg relativt ubestemt på om jeg liker det eller ikke :)

Det kan være at han har et satt en grensen for den TOTALE lønnen for spillerne. Zogs høye lønn kan f.eks kompanseres mot at Enrique selges.  Ryktene skal visst ha det til at Enrique var tilbudt omtrent det samme.  Enrique er derimot ikke så god at han fortjener den lønna spør dere meg. Baines hadde vært en annen sak. Hvis vi kvitter oss med Enrique, tror jeg Zogs lønn kan forsvares. Men jeg ser helt at vi ikke pøser ut 120 000 i uka på to spillere for de neste fem årene. Så da står valget mellom Zog og Enrique. Da velger jeg førstnevnte, faktisk :)

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1930 på: 23. Mai 2011, 20:58 »
Hva med Dame N'doye fra FC Køben? Viser klasse i Danmark og har spilt godt i CL. Hangeland er et eksempel på at det spillere fra Danmark kan klaffe.

Mer enn 3 mill pund kan jeg heller ikke tenke meg at han kan koste.

Hva tror dere? Ikke som en den store spiss-signeringen, men en av to spisser inn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1931 på: 23. Mai 2011, 21:11 »
http://www.sport.co.uk/news/Football/53687/He_has_made_his_decision_and_he_has_told_it_to_Arsenal.aspx?

Avhengig av prisen syns jeg at vi bør vurdere godeste Bendtner inn. 8 mill høres vel mye ut, men jeg kan da umulig tro at noen er villig til å betale så mye for ham heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1932 på: 23. Mai 2011, 21:14 »
Bendtner høres spennende ut, men virker å ha veeldig høye tanker om seg selv. Men herregud, god spiller....

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1933 på: 23. Mai 2011, 21:26 »
Bendtner, N'Zogbia, Barton, Ben Arfa, Nolan og Smith i samme garderobe skulle gjort seg ;)

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1934 på: 23. Mai 2011, 21:27 »
Bendtner høres utrolig kjedelig ut. Ikke har han noen voldsom målstatistikk heller.