20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293057 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1680 på: 12. Mai 2011, 23:27 »
En målrate på ~25% i fransk liga i år er for meg svakt selv om Brest er et svakt lag. Ville iallefall ikke satt mye penger på at han skulle score med sine 4 mål på 73 skudd de siste 20 kampene fra start (+2 innhopp).

Misforstå meg rett, jeg er ikke bastant i mot, men utifra det jeg kan se av prestasjoner så forbeholder jeg meg retten å være skeptisk. Skal også gjenta meg selv her og nevne at jeg ofte er skeptisk til fransk liga. :)

Mener det må være mye annet der ute som man kan grave frem som er minst like spennende. Både Caicedo og Ibi?ević er gode alternativ i så måte!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1681 på: 13. Mai 2011, 09:29 »
Aldri hørt om spilleren, men de tallene du finner frem der Hughie var ikke spesielt imponerende, så basert på dette er jeg enig i at det må finnes bedre alternativer der ute.

Jeg synes Pardew og co bør se litt på lagene som rykker ned og om det er noe å hente der. Om West Ham rykker ned så er det flere spillere fra det laget som jeg synes er interessante.
James Tomkins er jo en veldig talentfull og spennende spiller. Kan benyttes både på høyrebacken og sentralt i forsvaret. Har jo landskamper for alle Englands aldersbestemte lag helt fra U16 og opp til U21.
En annen ung spiller på West Ham som er interessant er jo Jack Collison. Han er jo like gammel som Tomkins med sine 22 år. Han gjorde comeback i forrige kamp for West Ham mot Blackburn etter 14 md ute med skade. En risiko å hente muligens, men holder han seg skadefri er det jo et voldsomt potensial i han. Har hatt ganske lik skade som Gosling.
En annen ung spiller de har er jo Junior Stanislas. Veldig rask ving som til tross for sin unge alder står med godt over 50 kamper for West Ham.
Freddie Sears har jo blitt linket til klubben tidligere og er jo også en spennende ung spiller.

Et av West Ham sitt kallenavn er jo "The Academy of Football" etter alle talentene de har fått frem opp igjennom årene. Og det kallenavnet står jo fremdeles godt til klubben.

Hadde heller ikke sagt nei til Demba Ba. Har imponert meg veldig siden hans overgang i januar. Scott Parker må også gjerne ta turen tilbake til NUFC for å spille ved siden av Tiotè på midtbanen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1682 på: 13. Mai 2011, 10:35 »
Vi skal ha fått avslått bud på M'Bengue;

HIGHLY-RATED France international Cheikh M?Bengue has revealed that Newcastle United have opened the bidding for him ? and said he is interested in the prospect of replacing Jose Enrique at St James? Park.

Speaking to a French football website yesterday, the Toulouse and France under-21 left-back revealed that United have had an initial offer for his services turned down. But he said that Newcastle?s interest was ?pleasing?, opening the door for a new bid later in the summer.

Read More http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/05/13/newcastle-united-want-me-says-french-star-cheikh-m-bengue-61634-28686664/#ixzz1MDgEp6kF

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1683 på: 13. Mai 2011, 10:46 »
Sitat
Meanwhile, United have absolutely no interest in Watford striker Danny Graham ? despite reports linking them with the npower Championship?s top scorer.

The Gateshead-born forward is almost certain to leave the Hornets this summer, but St James? Park will not be his destination.

The club are aiming higher than second-tier stars this summer, something that also means they are unlikely to swoop for Cardiff?s Jay Bothroyd

+1

Håper vi får inn en, helst to gode spisser som er betraktelig bedre enn de vi har i dag. Og da bør vi sikte høyere enn Championship.
Vil gjerne ha inn noen fra frankrike/nederland e.l

Eller så er det positivt at vi prøver oss på unge talentfulle spillere. Vil heller se M'Bengue inn enn Warnock!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1684 på: 13. Mai 2011, 11:23 »
Er vell enig i det meste du sier her og ja løp og kjøp ;) Men det var vell ingen andre (desverre) en Pique selv som lagde trøbbel :P Hadde det ikke vert for at de trilla ball store deler av kampen hadde de bytta ut Pique relativt tidligt vil jeg tro.. Årets verste kamp av noen i Barca drakta !

PS : STOR STOR Fan av Pique

Hehe, joa, det var et Barça på lavgir som møtte opp på Ciutat de Valencia på onsdag, og både Piqué og Abidal var delvis horrible. Sistnevnte får dog kun kreditt for å være SÅ raskt på vei tilbake fra sykdom.

Men mer generelt sett så syns jeg faktisk Caicedo har hatt en OK sesong, med 14 fulltreffere for froskene. I tillegg har han prøvd seg noe i PL før, og på ingen måte gjort seg bort, hvis jeg husker riktig?

i mine øyne oppfyller Caicedo de fleste kravene:
- Riktig alder (ikke veldig gammel ennå vel?)
- Riktig posisjon
- Riktige kvaliteter (stor og sterk men også OK teknikk?)
- Riktig prisklasse (forhåpentligvis?)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1685 på: 13. Mai 2011, 16:07 »
Men mer generelt sett så syns jeg faktisk Caicedo har hatt en OK sesong, med 14 fulltreffere for froskene. I tillegg har han prøvd seg noe i PL før, og på ingen måte gjort seg bort, hvis jeg husker riktig?

Caicedo hadde i 2008/09 sesongen (han var 19 år da) 5 mål på 10 kamper fra start og 7 innhopp i PL. De fleste av disse kampene ble han byttet ut i 60.-70. minutt og innbyttene kom i +80. minutt. Kan legge til at han scorte 3 mål i UEFA-cupen på 2 (3) kamper.

Dette er noen år siden nå og utviklingen ser ut til å være brukbar. Han har som du nevner 14 mål på 23 (5) kamper for Levante.

i mine øyne oppfyller Caicedo de fleste kravene:
- Riktig alder (ikke veldig gammel ennå vel?)
- Riktig posisjon
- Riktige kvaliteter (stor og sterk men også OK teknikk?)
- Riktig prisklasse (forhåpentligvis?)
- Han blir 23 år i september, så den er riktig ja.
- Jepp.
- Virker sånn ja.
- Forhåpentligvis, skal vel ryddes litt i Manchester City, og antar at de kommer til å svi penger på en angriper til i sommer, og da ofres nok Caicedo som må begynne å få seg fast spilletid. Noe Newcastle kan tilby! ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1686 på: 14. Mai 2011, 02:02 »
I følge footballfancast.com er Mexes free agent i sommer. Følger minimalt med på italiensk fotball, men det burde vel være interessant? Alderen på 29, og lønnen taler vel kanskje litt i mot, men hadde gledelig tatt i mot han! Dog er han vel interessant for andre klubber også.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1687 på: 14. Mai 2011, 02:08 »
Det stemmer det. Han takket nei til videre spill i Roma. Men Mexes er såpass god og har hatt en veldig solid sesong i år, så han nok kan velge og vrake i klubber som står sterkere enn det vi gjør. Vært linket ganske sterkt til AC Milan blant annet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1688 på: 14. Mai 2011, 02:11 »
Faen, hadde vi snappet Nigel Reo-Coker, Johan Elmander, Seb Larsson og Philippe Mexes på free transfer, hadde det vært et suksessfullt vindu! :P Veit jo at det ikke skjer, men lov å drømme. Da hadde vi bare manglet en ordentlig god spiss til...

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1689 på: 14. Mai 2011, 11:09 »
Newcastlesupporter siden 1992

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1690 på: 14. Mai 2011, 11:10 »
I følge footballfancast.com er Mexes free agent i sommer. Følger minimalt med på italiensk fotball, men det burde vel være interessant? Alderen på 29, og lønnen taler vel kanskje litt i mot, men hadde gledelig tatt i mot han! Dog er han vel interessant for andre klubber også.
Han har skrevet under for AC Milan desverre :)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1691 på: 14. Mai 2011, 13:12 »
Var innom N-O forumet og fant denne linken her:
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/165897/Ajax_wil_niet_voldoen_aan_vraagprijs_AZ.html

Står på nederlandsk, men ser i artikkelene at både NUFC og Dortmund er nevnt.

Likte veldig godt navnet hans (Kolbeinn Sigthórsson) og synes derfor at han bør kjøpes.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1692 på: 14. Mai 2011, 14:28 »
Hvis det stemmer at Thiago Alcantara fra Barcelona er uten kontrakt til sommeren, hadde jeg virkelig håpet vi hadde kastet oss inn i kampen om signaturen hans.
Teknisk sentral midtbanespiller.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Siste redigering: 14. Mai 2011, 19:13 av wiigen »
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1694 på: 14. Mai 2011, 20:47 »
Ser ikkje hva vi skal med Cheick Diabaté, han er jo ikkje god nok. Klarte ikkje å få fast plass hos Nancy på utlån engang, hadde 2 kamper for a-laget, resten på reservelaget.
Newcastlesupporter siden 1992