20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291387 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1365 på: 23. April 2011, 21:20 »
Han spilte flere kamper i fjor kyrre, men bomma likevel på mange sjanser..

Ung spiller med mye potensiale og han har karrieren fremfor seg. Etter min mening synes jeg du har litt tynne argument, i tillegg til at du liker Løvenkrands. Så jeg forstår ikke helt Inspector :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1366 på: 23. April 2011, 22:39 »
Han spilte flere kamper i fjor kyrre, men bomma likevel på mange sjanser..

Ung spiller med mye potensiale og han har karrieren fremfor seg. Etter min mening synes jeg du har litt tynne argument, i tillegg til at du liker Løvenkrands. Så jeg forstår ikke helt Inspector :)

Bendtner har ikke så værst statistikk han. I de 4 siste sesongene for Arsenal (fra han var 19 og frem til idag) så har han spilt 148 kamper i alle turneringer, putta 45 mål, samt at han har 23 assists. Men det skal nevnes at av de 148 kampene er 71 av dem som innbytter. Så for å vri litt på dette har Nicklas Bendtner 45 mål og 23 assists på 77 starter....... hehe, dette var min egen vri........ men likefult sant.

At han bommer så veldig på sjanser synes jeg er en overdrivelse. Forrige sesong hadde Bendtner 53 skudd på mål der 6 av dem gikk inn. Robin van Persie hadde 76 og puttet på 9 av dem. Rooney hadde f.eks. 182 skudd på mål og puttet på 26 av dem. Anelka hadde 98 skudd og 11 mål. Dette er kun fra PL forrige sesong.
Setter man dette opp mot verandre så er ikke Bendtner noen storsløser av sjanser sammenlignet med de andre jeg nevner.

Bendtner er definitivt bedre enn samtlige av spisser vi ser i dagens NUFC stall, og det er viktig med en litt stor og sterk spiss som kan spille bra over en hel sesong (ikke som Ameobi, litt på og litt av).
Uansett er jeg litt skeptisk til Bendtner av en eller annen grunn.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1367 på: 23. April 2011, 23:00 »
Uansett er jeg litt skeptisk til Bendtner av en eller annen grunn.

Ja, det er noe som skurrer, men kvalitetene som fotballspiller mener jeg er mer enn gode nok for Newcastle. Mannen er veldig høy på seg selv, noe som er relativt godt kjent. Leste en historie om Bendtner som 16 åring på en av sine første a-lagstreninger. Han var ekstremt uredd, hadde masse selvtillitt og skjellte like så greit ut Thierry Henry. Det at han er en egoist og er glad i seg selv er neppe veldig unikt blant fotballproffene i England, og her snakker man om en ung spiller som kan formes med de riktige omgivelsene. Som jeg sa i går, så tror jeg sterke personligheter som Nolan og Barton ville fått dansken lett ned på jorda hvis det skulle være nødvendig. Ingen tvil om at Bendtner trenger å skyte fart på karrieren, og da kan han gjerne bli Newcastle spiller for min del.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1368 på: 24. April 2011, 01:28 »
Vil ikke ha Bendtner. Pga personlighet, ikke mangel på
Kvalitet

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1369 på: 24. April 2011, 01:30 »
Er det spisser tilgjengelig i sommer som har en bedre alder, eller kjenner PL bedre? Han kommer ikke til å skyte oss inn i himmelen, men jeg vil mene at det er kurant å si at han er bedre enn det vi har nå. Håper Newcastle tenker å forbedre, og ikke bare vente på at gullkjøpet skal dukke opp en eller annen plass.

Hva tror dere om pris?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1370 på: 24. April 2011, 09:07 »
Gode argumenter der Frode. . Han har god målratio og som du viser har han vært innbytter i del kamper. Men spørsmålet er om målene kommer som et resultat av at han spiller på et veldig godt lag. Dette medfører at han i større grad vil få "ferdigserverte" mål og oftere vil komme i gode avslutningsposisjoner.  For å illustrere kan vi helt hypotetisk anta at han ved å spille for arsenal vil komme i 5-6 brukbare avslutningsmuligheter i løpet av en kamp. Men ved å spille for f.eks oss kan hans avslutningsmulighetene være begrenset til halvparten. Dette er et resultat av at vi ikke har spillere som nsri og fabregas til å servere ham. Dermed trenger vi først og fremst en kynisk og god avslutter, som setter sjansene som kommer i løpet av kampen. Og etter det jeg har sett av Bendter er ikke han den typen. Ja han har ok snitt, men fordi han spiller i arsenal får han  bøttevis med avslutningsmulighter også.  Satt litt på spissen: Løven ville helt sikkert ha stått med flere enn 5 mål om han hadde hatt Fabregas og Nasri til å slå stikkpasningene han elsker :)

Og i tillegg har han, som du og flere nevner et for stort ego..
« Siste redigering: 24. April 2011, 09:09 av InspectorC »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1371 på: 24. April 2011, 10:36 »
Det du skriver over her synes jeg blir for mye tull og antakelser og som du selv skriver kun en hypotese.
At Bendtner har puttet noen "ferdig serverte mål" er jo ikke så usannsynlig, men du glemmer å få med deg at det er noe Løvenkrands også har. Uansett så putter de jo siste finishen på angrepet og viser at de er på rett sted til rett tid og gjør det i så måte enkelt for medspillerne. Det er ikke slik at noen av dem "stjeler" mål fra lagkompiser.

At Løvenkrands hadde puttet mer om han hadde spilt for Arsenal kan godt hende, men akkurat det laget er han så milevis langt unna å være i nærheten av det er lite vits å diskutere. Du glemmer at Arsenal hadde blitt veldig svekket om Løvenkrands f.eks. skulle spilt spiss istedenfor van Persie eller for den saks skyld Bendtner.

Du snakker til stadighet om disse stikkpasningene og lure løpene til Løvenkrands. Har han i det hele tatt puttet på noen slike gjennomspill? Mot WBA kranglet han inn et mål etter en Carroll duell/retur, mot Birmingham, Wolves og West Ham puttet han omtrent fra 4-7 meter etter fine crosser fra henholdsvis Barton og Jonas, og det siste var på skuddet fra 20 meter igår.

Uansett hvor mye du skulle ønske det så er det ikke vits å prøve å sammenligne Løvenkrands og Bendtner. Det er klasseforskjell på dem. Bendtner er mye bedre på alle områder og faser av spillet, og har også ferdigheter til å kunne gjøre litt på egenhånd.
Bendtner har teknikk, god skuddfot med begge ben (det har han vist i Arsenal og for Danmark flere ganger nå), han er stor og sterk og derfor en vanskelig spiller å møte, hans største styrke er vel luftrommet og hodespillet hans.

Det er jo en grunn til at Bendtner, selv om han er 8 år yngre enn Løvenkrands, står med 12 mål på 38 landskamper mot Løvenkrands 1 mål på 22 landskamper.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 24. April 2011, 10:47 »
Vil ikke ha Bendtner. Pga personlighet, ikke mangel på
Kvalitet
Henger meg på her. Et potensielt ødeleggende element i garderoben også.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 24. April 2011, 10:50 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 24. April 2011, 11:02 »
Frode. Jeg har aldri sagt at Bendter er bedre enn Løven..Jeg kom med et "satt på spissen" eksempel ifht betydningen av å ha et godt lag rundt seg.  Som jeg har gjentatt, til det kjedsommelige: årsaken til at Løven ikke skårer på gjennombrudd er fordi vi ikke har en sentral ballfordeler i stand til å slå gjennombruddspasninger. Løven passer ikke inn i vår spillestil. Vi er faktisk dødballag nr en pl..Ingen har skåret flere mål på dødballer enn oss, hvis kan stole på tv2s kommentator i manu-kampen.

Det kan hende Bendter passer godt inn i vårt lag, men det kan også hende at han kommer til å slite i større grad når han må spille på et svakere lag. Til tross for at han har god statistikk for arsenal er det ikke automatikk i at han vil gjøre det godt for f.eks oss. Sorry, men Bendter har ikke imponert  meg. I de kampene jeg har sett ham gjør han ting for tungvint og som sagt er han ineffektiv foran mål. Jeg tror han vil slite i større grad hos et svakere lag fordi han vil komme til færre avslutninger. Men selvsagt, det kan hende at han gjør andre spillere gode også. Usikkerhetsmomentene rundt ham er derimot for store. Prisen vil også være for høy.
« Siste redigering: 24. April 2011, 11:04 av InspectorC »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 24. April 2011, 11:06 »
Hva med den ene gangen Løven kom igjennom i går da? Han viste virkelig sin klasse da. Treg, ubeslutsom og en avslutning som endte med å trille over dødlinja! Klasse!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 24. April 2011, 11:19 »
Hehe.. Løven var mutters alene og løpet var på kanten og ikke rett foran mål.. Hvor var løpene til Shola, Barton og Nolan? De skulle selvsagt ha kommet i fullt firsprang inn i bpool-boksen. Men fordi Løven ikke hadde spillere med seg var han alene mot to forsvarsspillere. Og da sier resultatet seg selv. Hadde derimot løpene fra vår midtbane kommet, kunne Løven i stedet gått ned mot kortlinja og lagt inn 45 grader. Det skulle vært mulig. Bpool var ikke organiserte for fem flate øre

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 24. April 2011, 11:30 »
Så han må ha løp rett foran mål for at han skal ha sjans asså? Gjerne 10-20 meter til nærmeste motstander også? En klassespiss ville i den situasjonen ha skjært inn foran forsvareren for å skaffe seg en bedre vinkel mot mål, samtidig som forsvareren da risikerer å felle spissen og bli utvist.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 24. April 2011, 11:38 »
Men vi har ikke en klassespiss. Det er mye verre av midtbanen og shola å henge igjen. Jeg har akkurat sett situasjonen igjen. Shola befant seg på vår egen banehalvdel. Nolan var 4 meter fra Colo. Nolan skulle selvsagt tatt rommet til Shola og Shola skulle vært høyre opp på banen. Den eneste som virkelig kom på løp var Simpson. Hadde bare en spiller vært med fremover kunne det ha medført mål fordi begge bpoolspillerne dekket Løven. Det var et hav av rom å ta av, dessverre orket ingen av våre spillere å ta løpene.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 24. April 2011, 11:47 »
Nå var det vel Shola som slo pasningen etter å ha vunnet ballen på egen banehalvdel. At ingen andre har rukket å komme inn i feltet i den situasjonen er jo helt naturlig mtp at Løvenkrands lå på midtstreken, mens midtbanen hadde jobbet hjemover etter et Blackpool-angrep.