20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1035 på: 29. Mars 2011, 07:49 »
Joa, men tipper de forespurte seg om rimelig mange spillere. Det er en laaang vei fra en forespørsel til et bud.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 29. Mars 2011, 08:17 »
Er vel bare en fax? :P

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 29. Mars 2011, 09:00 »
Joa, men tipper de forespurte seg om rimelig mange spillere. Det er en laaang vei fra en forespørsel til et bud.

Det er godt mulig, men det blir bare spekulasjoner. Faktum er at vi viste interesse.

Ellers er min oppfordring til Pardew å sende inn et skambud på Canales på en £7-8 m. Real Madrid skal visst være klare til å selge, og har blant annet varslet Liverpool som dog visstnok ikke vil betale mer enn £6m.
« Siste redigering: 29. Mars 2011, 09:16 av 17Parker »

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 29. Mars 2011, 09:28 »
Henger meg på Canales. Var tidvis ekstremt god for Racing, og er vel fortsatt ikke fylt 20? Vil sikkert kunne gli greit inn i gruppen også, med José, Colo og Jonas rundt seg. Det at han ikke får spille for Real i den alderen han er, sier vel egentlig ingenting...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 29. Mars 2011, 12:42 »
Har ikke sett noe særlig av Canales selv, men registrerer bare at en på NO som føler La Liga tett mener at han absolutt ikke vil passe inn i PL.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 29. Mars 2011, 18:34 »
Har ikke sett noe særlig av Canales selv, men registrerer bare at en på NO som føler La Liga tett mener at han absolutt ikke vil passe inn i PL.

Jeg følger ikke La Liga tett vil jeg si, men ser en del kamper. Canales er noe omstendelig så det høye tempoet i Premier League kan bli en røff overgang for han. Men han har ekstrem teknikk så dette kan han selvfølgelig tilpasse seg. Derimot er nok kanskje største spørsmålstegnet fysikken hans. Med sine 65kg så vil han nok bli gjenstand for mye juling vil jeg tro.

Når det er sagt så er vel Ben Arfa også bare 65kg og glad i ball som Canales. Han virker vi jo til å ha tro på. Ben Arfa har jo en ekstrem ferdighet i farten som gjør at saken skiller seg noe, men det er jo ikke umulig at Canales kan gjøre sine saker godt i Premier League.

£7-8m mener jeg derimot er mye. Han ble kjøpt for £4m for et år siden og har siden det spilt 1 kamp fra start og 7 innhopp og klart en assist på den tiden, og virker ikke til å ha utviklet seg så mye med benkeslitingen. Så hvorfor han skal doble seg i verdi ser jeg ikke helt, og er heller med på Liverpool sin verdi eller kanskje lavere. Iallefall for at vi skal bite på, men han er jo et spennende talent! :)

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 29. Mars 2011, 19:38 »

Jeg følger ikke La Liga tett vil jeg si, men ser en del kamper. Canales er noe omstendelig så det høye tempoet i Premier League kan bli en røff overgang for han. Men han har ekstrem teknikk så dette kan han selvfølgelig tilpasse seg. Derimot er nok kanskje største spørsmålstegnet fysikken hans. Med sine 65kg så vil han nok bli gjenstand for mye juling vil jeg tro.

Når det er sagt så er vel Ben Arfa også bare 65kg og glad i ball som Canales. Han virker vi jo til å ha tro på. Ben Arfa har jo en ekstrem ferdighet i farten som gjør at saken skiller seg noe, men det er jo ikke umulig at Canales kan gjøre sine saker godt i Premier League.

£7-8m mener jeg derimot er mye. Han ble kjøpt for £4m for et år siden og har siden det spilt 1 kamp fra start og 7 innhopp og klart en assist på den tiden, og virker ikke til å ha utviklet seg så mye med benkeslitingen. Så hvorfor han skal doble seg i verdi ser jeg ikke helt, og er heller med på Liverpool sin verdi eller kanskje lavere. Iallefall for at vi skal bite på, men han er jo et spennende talent! :)

Ditt første poeng ser jeg absolutt, og om det er noe som kommer til å felle ham i Premier League, er det at han er litt for omstendelig. At spillere er svake/veier lite føler jeg derimot er et litt utbrukt ankepunkt på linje med at spillere er for små osv. Det er så mange tilfeller av små/svake spillere som klarer seg utmerket nå at jeg ikke levner det noen spesiell tanke.

Da Canales ble kjøpt fra Racing var han bare 18 år og hadde bare ett år igjen av kontrakten. Naturligvis ble prisen lav. At £7-8 m er for mye, er jeg rett og slett veldig uenig i. Det er selvsagt langt i fra noen garanti for at han passer inn i PL, men at han er et eksepsjonelt talent som er verdt enda mer enn det igjen, er det ingen tvil om. Spesielt i dagens marked.

Foruten om kampene for Real Madrid har han forøvrig også fått med seg 4 u21-kamper hvor han har scoret 2 mål.

Dét sagt - jeg tror Real Madrid er fornuftige nok til at de beholder ham.
« Siste redigering: 29. Mars 2011, 19:52 av 17Parker »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 29. Mars 2011, 21:43 »
Ditt første poeng ser jeg absolutt, og om det er noe som kommer til å felle ham i Premier League, er det at han er litt for omstendelig. At spillere er svake/veier lite føler jeg derimot er et litt utbrukt ankepunkt på linje med at spillere er for små osv. Det er så mange tilfeller av små/svake spillere som klarer seg utmerket nå at jeg ikke levner det noen spesiell tanke.

Jeg synes slettes ikke det er så mange tilfeller av omstendelige, små og svake spillere i Premier League. De fleste besitter enten styrke eller tempo i spillet sitt, noe jeg ikke vil si at Canales besitter i nevneverdig grad.

Ser man de største profilene som har preget Premier League de siste ti årene så tror jeg vi kan med fakta i hånden trygt slå fast at skepsis til svake/små/lette spillere ikke er et utbrukt ankepunkt. Men unntak finnes det jo også såklart. De som er under 70kg, og iallefall 65kg, besitter enten tempo i spillet sitt (Lennon 67kg) eller har likevel sterk fysikk (Evra 67kg). Dette er mitt inntrykk iallefall. Kommer ikke på mange (om noen) små og svake spillere som har prestert bra i Premier League kun med gode pasninger og dribleferdigheter.

Uansett så var ikke poenget mitt at spillere som er lette og svake ikke kan spille i Premier League, vi har jo bevis på det motsatte. Man kan jo også trene opp iallefall styrke, og man kan øke tempoet i spillet sitt/endre spillestil, men det er jo slettes ikke sikkert at dette går. Iallefall ikke uten at det går utover andre ting.

Synes likevel det er grunn til skepsis. Iallefall kan det by på problemer i forhold til utfoldelsen med ball. En ballbesittende spiller som liker å bruke tid, og som har lite styrke, fart og størrelse, vil få mye juling i Premier League. Og det er det ikke alle spillere som har psyken til å ta, eller har kropp som tåler det. Jeg mener at det er fair å stille spørsmål ved dette angående Canales.

Da Canales ble kjøpt fra Racing var han bare 18 år og hadde bare ett år igjen av kontrakten. Naturligvis ble prisen lav. At £7-8 m er for mye, er jeg rett og slett veldig uenig i. Det er selvsagt langt i fra noen garanti for at han passer inn i PL, men at han er et eksepsjonelt talent som er verdt enda mer enn det igjen, er det ingen tvil om. Spesielt i dagens marked.

Ok, jeg ser den. Han var forøvrig over 19 år når han gikk, men hadde bare et halvt år igjen av kontrakten sin ser jeg. Real betalte for å sikre seg at han ikke signerte på Bosman for blant annet Manchester United som var hissig på grøten. Så det setter jo verdisettingen i et noe annet lys. Jeg gikk kanskje litt hardt ut mot den sånn sett så det skal jeg hjertens innrømme.

Jeg forholdt meg egentlig bare til din i utgangspunktet verdi på £7-8m og at andre klubber ikke var villige til å betale dette. Så ved første øyekast rynket jeg litt på nesen av å betale dobbel pris for en spiller som har hatt 1 start og 7 innhopp på 8 måneder.

Han kan selvsagt vise seg å være en svært god investering, selv for £8m. Han er et svært stort talent, og har mye rom for utvikling enda. Blitt litt bremset av skader i år. Men det skal sies at det (naturligvis) ikke er mange utenlandske 20-åringer som selges for £7-8m, iallefall ikke utenfor kjøpeklubbene i toppen av ligaen.

Jeg mener likevel at for vår del er £7-8m mye penger, men ikke nødvendigvis for mye. Avhenger jo litt av hvor mye vi har å rutte med til sommeren da.

Foruten om kampene for Real Madrid har han forøvrig også fått med seg 4 u21-kamper hvor han har scoret 2 mål.

Dét sagt - jeg tror Real Madrid er fornuftige nok til at de beholder ham.

Ja, han gjør det brukbart på U21, men om det er det store barometeret for spill i Premier League vet jeg ikke helt.

Ser ikke helt Real Madrid sitt behov i å selge han jeg heller, og iallefall ikke at han da skulle ha behov for å spille i Newcastle. Hvis £8m er slik et skambud så tror jeg vi kan regne med at det kommer flere kanoner på banen enn Liverpool (som har £6m som utgangspunkt i forhandlingen) eller Newcastle.

Tror at Canales passer svært godt i spansk serie, eller muligens italiensk. Der får han tid på seg og tempoet passer bedre.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 29. Mars 2011, 23:19 »

Jeg synes slettes ikke det er så mange tilfeller av omstendelige, små og svake spillere i Premier League. De fleste besitter enten styrke eller tempo i spillet sitt, noe jeg ikke vil si at Canales besitter i nevneverdig grad.

Ser man de største profilene som har preget Premier League de siste ti årene så tror jeg vi kan med fakta i hånden trygt slå fast at skepsis til svake/små/lette spillere ikke er et utbrukt ankepunkt. Men unntak finnes det jo også såklart. De som er under 70kg, og iallefall 65kg, besitter enten tempo i spillet sitt (Lennon 67kg) eller har likevel sterk fysikk (Evra 67kg). Dette er mitt inntrykk iallefall. Kommer ikke på mange (om noen) små og svake spillere som har prestert bra i Premier League kun med gode pasninger og dribleferdigheter.

Uansett så var ikke poenget mitt at spillere som er lette og svake ikke kan spille i Premier League, vi har jo bevis på det motsatte. Man kan jo også trene opp iallefall styrke, og man kan øke tempoet i spillet sitt/endre spillestil, men det er jo slettes ikke sikkert at dette går. Iallefall ikke uten at det går utover andre ting.

Synes likevel det er grunn til skepsis. Iallefall kan det by på problemer i forhold til utfoldelsen med ball. En ballbesittende spiller som liker å bruke tid, og som har lite styrke, fart og størrelse, vil få mye juling i Premier League. Og det er det ikke alle spillere som har psyken til å ta, eller har kropp som tåler det. Jeg mener at det er fair å stille spørsmål ved dette angående Canales.

Jeg mener likevel at for vår del er £7-8m mye penger, men ikke nødvendigvis for mye. Avhenger jo litt av hvor mye vi har å rutte med til sommeren da.

Ja, han gjør det brukbart på U21, men om det er det store barometeret for spill i Premier League vet jeg ikke helt.

Ser ikke helt Real Madrid sitt behov i å selge han jeg heller, og iallefall ikke at han da skulle ha behov for å spille i Newcastle. Hvis £8m er slik et skambud så tror jeg vi kan regne med at det kommer flere kanoner på banen enn Liverpool (som har £6m som utgangspunkt i forhandlingen) eller Newcastle.

Tror at Canales passer svært godt i spansk serie, eller muligens italiensk. Der får han tid på seg og tempoet passer bedre.

Uten å tenke noe grundig over det kommer jeg i farten på Scholes som har mestret det å være både liten, veik og ikke spesielt rask, og samtidig gjøre det fantastisk i PL. I tillegg har vi Mikel Arteta som jeg mener er veldig lik Canales i spillestil. Jeg står fortsatt ved at små/svake-argumentet er utbrukt, men at det er andre faktorer som eventuelt spiller inn på hvordan en spiller vil klare seg. Men ja, det er absolutt grunn til skepsis.

Hva penger gjelder ser jeg selvfølgelig den at det må prioriteres. Man bruker ikke opp halve transferbudsjettet på en unggutt, når man har andre posisjoner som bør/skal forsterkes. Og det med kvalitetsspillere, altså mye penger. Får man derimot gjort de viktigste kjøpene og har penger igjen, mener jeg at Canales til en £7-8 m er et potensielt røverkjøp.

Jeg har ikke sagt at u21-kamper er noe målestokk for Premier League. Jeg nevnte de kampene fordi det forteller en litt annen historie enn omtrent ingenting spill i Real Madrid.  Han har også vist at han takler La Liga ypperlig for Racing. Greit med litt perspektiv på det hele.

Skjønner heller ikke helt hvorfor Real Madrid skulle selge Canales nå, men slik sier rykter fra visstnok "seriøse" aviser. Jeg tviler ellers sterkt på at han kommer til Newcastle, men om han skulle komme, er spilletid nok et argument. I tillegg har vi flere spansk-talende på laget som jo må være positivt.
« Siste redigering: 29. Mars 2011, 23:49 av 17Parker »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 30. Mars 2011, 00:01 »
Greie eksempel du trekker frem. Men synes at både Scholes og Arteta har mer tempo i spillet sitt enn det Canales har. Kan vel kanskje kalle de noen av unntakene. Føler likevel at det er større fare for å falle igjennom om du har fysikken til Arteta, enn eksempelvis Steven Gerrard som hverken er stor eller liten.

Størrelse er altså intet hinder for suksess i Premier League, jeg håper jo blant annet at Ben Arfa skal takle det greit, men det fortoner seg for meg som et ankepunkt da det er et moment som er mindre enn ideelt. Man kan jo for eksempel ha suksess i Premier League selv om man ikke klarer å springe fort, det er det drøssevis av eksempel på. Men foretrekker likevel en spiller med hurtighet, og er man treig så er det et ankepunkt som kan gi grunn til skepsis. Samme gjelder teknikk, spilleforståelse osv. Synes det er litt rart at mange mener at størrelse ikke betyr noe når så mye annet skal ha betydning. Tenker ikke nødvendigvis på deg da du viser en litt mer sammensatt vurdering.

Jeg bestrider på ingen måte at mannen er et kjempetalent altså. Grunnen til at jeg trekte frem at han har gjort lite ut av seg i år var den stive prisøkningen som ble presentert i det originale innlegget, noe som jeg etter å ha sett nærmere på forstår mer av nå.

Tror vi i bunn og grunn er noenlunde enige om Canales, bare at vi opererte med litt ulike definisjoner på hva vi diskuterte i utgangspunktet.
« Siste redigering: 30. Mars 2011, 01:26 av Hughie »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 30. Mars 2011, 00:29 »
Ikke for å være hæstkuk, men det er jo ikke dødsnødvendig å sitere hele, svære innlegg når det er temmelig åpenbart hvem man svarer? :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 30. Mars 2011, 01:03 »
Støtter den Kristoffer. Viser kjapt til denne og anmoder folk om å ta en titt.

Sjekk spesielt ut punkt 2 & 4.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 30. Mars 2011, 01:32 »
Så over det nå, og ser at det er en del tekst ja.Slettet det jeg følte jeg kunne slette.

Når det er sagt, er det ikke bedre at slik moderering blir tatt på PM? Har sett en del ganger der moderering og oppfordringer fra brukere til posteformat og språk nesten tar over tråden. Føler da at litt av poenget forsvinner.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 30. Mars 2011, 09:01 »
De 2 spillerene som det er snakk om til sommeren skal være spillere som ikke har kontrakt eller kontrakten går ut til sommeren.
Usikker på hvem dette er, men leste det på en eller annen side iallefall.

Ser og vi linkes til Gera som i går scoret 2 mål mot Holland. Men legger ikke noe inn i det, siden han ikke har den rette alderen.

Canales, tror det bare er å glemme han. Kansje vi kan få han på et års lån, vist superheldig kansje med klausul om en overgangssum.
Vår danske venn Eriksen kan vi nesten direkte tilby fast plass på laget, så vi burde kansje gå for han. Blir nok en høy sum, men går fortsatt an og utvikle både spilleren og utvikle prisen til det positive.

Blir spennende dager foran oss, neida mener mnd.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 30. Mars 2011, 09:14 »
De 2 spillerene som det er snakk om til sommeren skal være spillere som ikke har kontrakt eller kontrakten går ut til sommeren.
Usikker på hvem dette er, men leste det på en eller annen side iallefall.

Skuffende. Hadde håpet at vi hadde fått napp på noen kvalitetsspillere ala Gervinho som har snakket varmt om oss. Overraskende er det vel dog ikke. Er vel mer vanlig å forhandle med spillere uten kontrakt til sommeren, enn andre.

Hvor har du det fra forresten?
« Siste redigering: 30. Mars 2011, 09:17 av 17Parker »