20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291877 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4186 på: 24. Juni 2011, 11:01 »
6 millioner, haha. Det er en vits. Stoke har ikke penger, så ikke bekymre deg for mye for det.
Jeg tror faktisk at vi er DEN MEST attraktive klubben utenfor Topp-6 i PL denne sommeren. Grunnene til det er flere.
For det første spiller vi for 50.000 uke ut og uke inn, for det andre har signeringene hittil i sommer vist ambisjoner og kløkt, plutselig har vi en bråte av spillere som er MEGET Kjente på kontinentet, herav flere franske landslagsspillere. For det tredje har vi fremdeles en krigskasse på en halv milliard som det ikke er brukt et øre av enda.

om N`zogbia kommer nå er det en bonus, men med Marveaux ombord og Ferguson som backup tror jeg vi er greit dekket på kanten nå egentlig. Ikke det at jeg ikke vil ha han, men 9 millioner pund for en spiller med ETT år igjen av kontrakten i en posisjon vi allerede er dekket på? Wigan drømmer.

Håper vi beholder Jonas og Barton,  kjøper en #9 spiss til 15-20 mill, et spisstalent til 3-5 millioner, selger Best og Ameobi, og legger resten av pengene i en ny høyreback av internasjonal klasse, en eventuell erstatter for Enrique ( med Neil Taylor som spennende backup), og en stopper-makker til Colo.
Potenza ser spennende ut faktisk!

Tanker?
If it has tits or wheels, count on problems!

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #4187 på: 24. Juni 2011, 11:43 »
Endelig skal jeg begynne å slenge meg på i diskusjonen! Har lest hver post på denne tråden i ukesvis :) Så først, stor takk rettes til Christian, Igrinde, Flatline, Nordin, Fredd, Joakim osv! :)

Ang disse spillerkjøpene du snakker om Flatline. Jeg er 100% enig i det du skriver om Zog. Vi har dekning, men en sånn klassespiller er gull verdt i stallen. Ja, prisen er stiv, men han er verdt det, spør du meg, OM vi faktisk har pengene, og det ikke går sterkt utover spisskjøp. For min tankegang er kanskje litt pessimistisk, men sånn er det å heie på nufc ;) Ingenting hadde vært bedre enn Zog, en klassespiss, en backup-spiss/talent, solid høyreback, venstreback, og en klassemidtstopper ved siden av Colo, SAMTIDIG som vi rensker klubben for stallfyllet Best, Ameobi(kan bli for min del), Gutrhie, Routledge, Smith, Perch osv... Men er dette realistisk? Jeg føler det blir litt for mye FM. Ser virkelig ikke for meg at Cashley skal vende på femøringen og bruke så mye penger som trengs for at denne våte drømmen skal bli virkelig! Så, totalt enig, men har mine tvil...

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4188 på: 24. Juni 2011, 12:02 »
Noen svevende tanker!  8)

Lurer på om noen i NUFC har tenkt tanken å hente Ibicevic.
Er tilgjengelig for cut-price og har vel vært dynamitt sammen med Ba i Hoffenheim tidligere.
Jeg vet ikke noe om forholdet mellom de 2, kanskje det er anstrengt. Men tanken kan da ikke være dum?

Kan Forster brukes i en deal der vi henter Izaguirre?

Morimoto er på desperat jakt etter ny klubb. Hadde vært en spennende ,rimelig og "økonomisk" signering!

Forlan skal være til salgs. Han har blitt gammel, men innehar fortsatt mye klasse. Rutinen hans ville vært gull verdt
og innstillingen hans har det aldri vært noe feil med. Aktuell for riktig pris?

Føler meg ganske sikker på at vi har Felipe Caicedo på lista vår. For 5 millioner er han MYE kvalitet for pengene!
Håper vi ender opp med han.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4189 på: 24. Juni 2011, 12:15 »
Endelig skal jeg begynne å slenge meg på i diskusjonen! Har lest hver post på denne tråden i ukesvis :) Så først, stor takk rettes til Christian, Igrinde, Flatline, Nordin, Fredd, Joakim osv! :)

Ang disse spillerkjøpene du snakker om Flatline. Jeg er 100% enig i det du skriver om Zog. Vi har dekning, men en sånn klassespiller er gull verdt i stallen. Ja, prisen er stiv, men han er verdt det, spør du meg, OM vi faktisk har pengene, og det ikke går sterkt utover spisskjøp. For min tankegang er kanskje litt pessimistisk, men sånn er det å heie på nufc ;) Ingenting hadde vært bedre enn Zog, en klassespiss, en backup-spiss/talent, solid høyreback, venstreback, og en klassemidtstopper ved siden av Colo, SAMTIDIG som vi rensker klubben for stallfyllet Best, Ameobi(kan bli for min del), Gutrhie, Routledge, Smith, Perch osv... Men er dette realistisk? Jeg føler det blir litt for mye FM. Ser virkelig ikke for meg at Cashley skal vende på femøringen og bruke så mye penger som trengs for at denne våte drømmen skal bli virkelig! Så, totalt enig, men har mine tvil...

Poenget er at å ha Zog som stallspiller blir

A:  Altfor dyrt
B: Ikke veldig populært

Tror ikke han er fornøyd med å slite benk for å si det sånn, til den prisen forventer vel de fleste at han starter. Jeg er positiv til Zog, men man må forutsette at i et nullsums-spill går N`Zogbia handelen på bekostning av en annen posisjon. Da vil jeg heller synke pengene i forsvaret eller på spiss-plass.
Ser helst at det gjenværende transfer-budsjettet ( hva nå enn dèt er) blir brukt på forsvar og spiss :)

Hvis vi derimot selger Jonas for 6 mill, vil 9 mill for Zog være en god deal :D
« Siste redigering: 24. Juni 2011, 12:26 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #4190 på: 24. Juni 2011, 12:49 »
Ikkje meir enn 6mill for Zoggi, var det me fekk av dem, ikkje et øre meir ska dem få!  ;D
Newcastlesupporter siden 1992

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4191 på: 24. Juni 2011, 13:09 »
Ikkje meir enn 6mill for Zoggi, var det me fekk av dem, ikkje et øre meir ska dem få!  ;D

Vi fikk vel Ryan Taylor i tillegg...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4192 på: 24. Juni 2011, 13:09 »
Var det ikke 8 han gikk for? Sikkert jeg som husker feil. Men de har jo uansett betalt lønnen hans i halvannet år, så vi har noen mill å gå på før det blir en dårlig deal å kjøpe han tilbake :P

Andrei

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4193 på: 24. Juni 2011, 13:55 »
Kan ikke Jonas spille høyre ving også? Synes huske han prøver å få til innlegg med høyrefoten de fleste gangene. Hvis Barton drar flyttes Jonas over til høyre side og Zoggy tar venstre ving. Han vet vi jo mestrer nivået i premier leauge i motsetning til nykjøpet Sylvain Marveaux. Så kan man diskutere om 9 mill er vel anvendte penger hvis vi kan få han gratis neste sommer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4194 på: 24. Juni 2011, 14:06 »
"Stoke are said to be planning a £6million bid for Chelsea's England Under-21 international striker Daniel Sturridge, who impressed on loan with Bolton last season". Skysports.

Lykke til Stoke! "Omtalte spiller" (;)) er verdt det dobbelte, og en cutprice er det kun snakk om hvis Villas-Boas ikke vil ha "ham" med videre. Men £6 mil. blir uansett litt for lite. Da blir det budkrig og prisen ender antagelig på iallfall det dobbelte, men igjen: det er denne spilleren, hvis navn vi ikke nevner, fortsatt verdt, basert på dagens marked og fjorsesongens prestasjoner.

Det er f*** meg til å grine av, hvis jævla Stoke stikker av med denne spilleren, uansett pris!

Er veldig enig med Flatline i at Newcastle må være en av de mest attraktive klubbene utenfor topp-7.

Når det kommer til N'Zogbia så er jeg redd at det IKKE er enten £9 mil. nå eller gratis neste år -dessverre. Kjøper ikke Newcastle N'Zogbia tilbake nå, så tror jeg noen andre snapper ham opp denne sommeren, og da blir han neppe billigere neste sesong, med mindere han plutselig begynner å underprestere noe voldsomt. £9 mil. for N'Zogbia kan meget vel være meget godt anvendte penger det, men IKKE hvis det skal gå på bekostning av en ny nier først og fremst. Forsvaret er vel også litt sårbart, er tre stoppere nok neste sesong? Det hadde ikke vært nok i den sesongen vi nettop har lagt bak oss, det har vi sett. I tillegg så hadde det ikke vært gærnt med en ny høyreback heller. Venstrebacken er jo litt sånn at den nesten "ordner seg selv" aller iallfall kan holdes utenfor regnestykket. Det beste er jo hvis José Enrique signerer en ny kontrakt, hvis IKKE så blir han solgt, og klubben sitter igjen med nok penger til å hente en erstatter.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4195 på: 24. Juni 2011, 14:07 »
får vi zoggy så kan jo godt guti henvises til benken for min del. Han lager en del frispark til oss men urten det syns jeg ikke han akkurat er en krutt ving

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4196 på: 24. Juni 2011, 14:12 »
SkySports melder:
" Newcastle are believed to be stepping up their interest in forward duo Teteh and Mohamed Bangura. Reports in Scandinavia claim that the Premier League side have run the rule over both men."
Noen som kjenner til disse?
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7001816,00.html

Evning Chronicle avviser disse ryktene idag:
Sitat fra: Evening Chronicle
And despite national reports that United were interested in AIK Solna?s forward duo Teteh and Mohamed Bangura, such talk has been rubbished by Newcastle.
Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news//tm_headline=fabricio-coloccini-keen-to-stay-at-newcastle%26method=full%26objectid=28934375%26siteid=72703-name_page.html#ixzz1QC8YR8tz

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4197 på: 24. Juni 2011, 14:12 »
N'Zogbia er en strålende spiller, men støtter Flatline fullt ut at det er en ny nummer 9 vi må bruke pengene på nå. Med Ben Arfa, Jonas, Shane Ferguson på venstre og Barton, Jonas, Gosling på høyre i tillegg til Marveaux som kan spille på begge sider har vi brukbar dekning på kantene.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4198 på: 24. Juni 2011, 14:15 »
Skysports.com understands that Newcastle have circulated the name of Wayne Routledge to a number of other clubs.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_7003153,00.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Noe Championship-klubber burde absolutt være interessert. CH og Birmingham muligens en av dem.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4199 på: 24. Juni 2011, 14:21 »
Routledge, Perch, Guthrie, og Løvenkrands til Brums for... skal vi si £5,5 mil?  ;D

Hughton klarte jo å rykke opp med disse spillerne med Newcastle, minus Perch, som allikevel var brukbar i Championship, da satser vi på at han klarer det en gang til.

Hvis man da i tillegg, på en eller annen mirakuløs måte klarer å få prakket Smith på Leeds også da, så er sommerens clearout langt på veit gjennomført.

For det skjer jo...  :P