20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291604 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3600 på: 16. Juni 2011, 15:15 »
Herregud, nå må enkelte her inne roe ned med dyrkingen av Nolan. Når dere rakker ned på Cabaye før han har spilt et eneste minutt blir det bare helt latterlig.
Jeg har ingen som helst tvil om at Cabaye har mye mer å tilføre oss enn Nolan. Nolan har skåra 3 mål etter at Carroll stakk, noe som tilsier at han har en svært begrenset spillestil.  Han er perfekt til å håndtere nedfallsfrukt etter Caroll inne i 16-metern, utenom det er han en PASSASJER på midtbanen. En krigende passasjer, ja vel, men likefullt en passasjer.

Jeg ser konturene av et arsenal-light lag her, som spiller angrepsfotball igjennom midten. Dette er jeg SÆRS positiv til. Opptil flere ganger forrige sesong satt jeg og rev meg i håret når jeg så kamper, grunnet vår patetiske midtbane. VEL, nå ser det ut som hele midtbanen blir omstrukturert. Dette er SPENNENDE.  Jeg er ikke veldig fan av enda en hånd-til-munn sesong der vi "sjokkerer" på bortebane med kontringsmål og ellers kriger som et conference-lag ( ref. arsenalkampen), mens vi går på brøler etter brøler hjemme fordi vi ikke evner å FØRE kamper. Dette er Midtbanen sin oppgave. Både Barton og Nolan er temposvake og trege.

Det er hysterisk at vi rakker ned på en nysignert midtbanespiller som har ført laget sitt til Champions league, vunnet Ligue 1 og spiller på det franske landslaget, mens Nolan som kun interesserte et Wankershiplag, ja han skal vi felle krokodilletårer for.

Har noen av dere tenkt på ringeffekten av det faktum at vi nå har en fransk stamme av LANDSLAGS-spillere? Dette kan godt tiltrekke andre franskmenn på HØYT nivå som kanskje ellers ikke ville gått til oss.

Enhver tilnærming til den fine fotballen vi spilte under Sir Bobby, om det skulle fungere eller ikke, er i min bok velkommen. Gampefotballen vi har spilt til nå imponerer ingen utenom hardbarka Newcastle-tilhengere, og ihvertfall ikke undertegnede.
If it has tits or wheels, count on problems!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3601 på: 16. Juni 2011, 15:33 »
Eh, er vel ingen som rakker ned på Cabaye. Men det gjennstår jo å se om han er bedre enn Nolan når sesongen starter (utenom på papiret), og jeg mener det kunne vært greit å ha Nolan i tilfelle dette skulle rakne. 
Synes det er smått utrolig at så mange mener midtbanen vårt hadde vært så konge med Insomnia, Barnetta, Cabaye, Gervinho osv osv, jeg er enig at ereksjon er rett rundt hjørnet når man ser på laget sort på hvitt, men husk at dette også SKAL fungerer sammen i praksis også.
For all del, sjansen for at det skal fungerer er stor, men om det ikke skulle gjøre det er jeg redd sesong 08 kan hjemsøke oss.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3602 på: 16. Juni 2011, 15:49 »
Hvem har rakket ned på han da ?
Er det å rakke ned på en spiller, å si at det ikke er sikkert han lykkes ? For all del han kan sikkert bli en kjempespiller, personlig har jeg ikke sett han en eneste kamp, men til og me Paolo Maldini i sine storhets dager hadde hatt problemer med å tette NUFC forsvaret.
Ingen er garantert å lykkes i england, men håper selvfølgelig han gjør d.

Skal vi spille rask fotball, så er Nolan ikke den smarteste å ha, MEN, hva med å ha litt av begge deler ? Og hva me å belønne di som har gjort / gjør en strålende jobb for klubben. Profesjonell til tusen, og alle har bare gode ord om kapteinen, men så sender vi han avgårde så fort vi har sjangsen.
Vis han er bærebjelken i laget sammen med Barton, hvorfor fjernes han ? og hva skjer OM vi skulle rykket ned i CCC. IKKE EN SPILLER hadde blitt igjen i klubben.
Dette er risky business på høgt plan, men signerer Barton for 4 år, skal jeg være fornøyd :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3603 på: 16. Juni 2011, 16:01 »
Enig i prinsipp et Tommen.  Utfordringen ligger i det økonomiske. Vi kan ikke betale en spiller 100 mill bare fordi han er bra for lagmoralen..

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3604 på: 16. Juni 2011, 16:22 »
Og hva me å belønne di som har gjort / gjør en strålende jobb for klubben. Profesjonell til tusen, og alle har bare gode ord om kapteinen, men så sender vi han avgårde så fort vi har sjangsen.

Ingen skal belønnes dobbelt opp for noe de tidligere har gjort for klubben. akkurat det virker det som enkelte her har litt problemer med å fatte. De er i utgangspunktet godt betalt fra før av, enhver diskusjon om hvilke spillere som skal bekle førsteelveren må ta utgangspunkt i hva de kan tilby her og nå samt fremover.

Vi kan ikke ha gamle legender som i kraft av sin sosiale status og laugbær skal belønnes med selvskreven plass og feite 5-årskontrakter.

Nolan ble av ulike årsaker ikke med videre, da stoler jeg på at Ashley + Pardew har en annen visjon som ikke er foregnelig med Nolan som spillertype. Om dette er det riktige valget gjenstår jo å se.
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3605 på: 16. Juni 2011, 16:24 »
Nolan har skåra 3 mål etter at Carroll stakk, noe som tilsier at han har en svært begrenset spillestil.

For n'te gang, Nolan har scoret 4 mål etter at Carroll sluttet å spille for klubben vår, hans siste kamp var mot Tottenham 28.12.10. Må nesten regne fra den kampen om dette skal gi noen som helst mening.

4 mål på 14 siste kampene er slettes ikke verst for en hvilken som helst midtbanespiller i Premier League, det er bare noen få som holder et bedre snitt enn det i årets sesong, og de fleste der tar straffer/dødballer. Denne "grusomme" uttellingen uten Carroll hadde altså resultert i at han hadde bare scort 11 mål på 38 kamper...

Det kan virke som det perverse snittet med 8 mål på de første 14 kampene skal holdes imot han når vi bedømmer målraten etter nyttår.

Om man skal arrestere Nolan på noe så må det nesten bli noe annet enn målene hans altså. Det er en del relle svakheter å ta av.

Kan forøvrig ikke se mye rakking på Cabaye.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3606 på: 16. Juni 2011, 16:26 »
Vi kan ikke ha gamle legender som i kraft av sin sosiale status og laugbær skal belønnes med selvskreven plass og feite 5-årskontrakter.

Nolan ble av ulike årsaker ikke med videre, da stoler jeg på at Ashley + Pardew har en annen visjon som ikke er foregnelig med Nolan som spillertype. Om dette er det riktige valget gjenstår jo å se.

Her er vi enige!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3607 på: 16. Juni 2011, 16:33 »
Herregud, nå må enkelte her inne roe ned med dyrkingen av Nolan. Når dere rakker ned på Cabaye før han har spilt et eneste minutt blir det bare helt latterlig.
Jeg har ingen som helst tvil om at Cabaye har mye mer å tilføre oss enn Nolan. Nolan har skåra 3 mål etter at Carroll stakk, noe som tilsier at han har en svært begrenset spillestil.  Han er perfekt til å håndtere nedfallsfrukt etter Caroll inne i 16-metern, utenom det er han en PASSASJER på midtbanen. En krigende passasjer, ja vel, men likefullt en passasjer.

Jeg ser konturene av et arsenal-light lag her, som spiller angrepsfotball igjennom midten. Dette er jeg SÆRS positiv til. Opptil flere ganger forrige sesong satt jeg og rev meg i håret når jeg så kamper, grunnet vår patetiske midtbane. VEL, nå ser det ut som hele midtbanen blir omstrukturert. Dette er SPENNENDE.  Jeg er ikke veldig fan av enda en hånd-til-munn sesong der vi "sjokkerer" på bortebane med kontringsmål og ellers kriger som et conference-lag ( ref. arsenalkampen), mens vi går på brøler etter brøler hjemme fordi vi ikke evner å FØRE kamper. Dette er Midtbanen sin oppgave. Både Barton og Nolan er temposvake og trege.

Det er hysterisk at vi rakker ned på en nysignert midtbanespiller som har ført laget sitt til Champions league, vunnet Ligue 1 og spiller på det franske landslaget, mens Nolan som kun interesserte et Wankershiplag, ja han skal vi felle krokodilletårer for.

Har noen av dere tenkt på ringeffekten av det faktum at vi nå har en fransk stamme av LANDSLAGS-spillere? Dette kan godt tiltrekke andre franskmenn på HØYT nivå som kanskje ellers ikke ville gått til oss.

Enhver tilnærming til den fine fotballen vi spilte under Sir Bobby, om det skulle fungere eller ikke, er i min bok velkommen. Gampefotballen vi har spilt til nå imponerer ingen utenom hardbarka Newcastle-tilhengere, og ihvertfall ikke undertegnede.

Er helt enig.Eneste jeg syns er rart med overgangen er prisen og at han er vår kaptein. Men når alt skal sies om lagmoralen og stemningen i garderoben så er jo på bunn og grunn både barton,nolan,carroll alle helt idioter i hodet:):) Hadde vært verre om s taylor hadde gått . han er mr newcastle:)

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3608 på: 16. Juni 2011, 16:37 »
Og hva me å belønne di som har gjort / gjør en strålende jobb for klubben. Profesjonell til tusen, og alle har bare gode ord om kapteinen, men så sender vi han avgårde så fort vi har sjangsen.

Nolan ble av ulike årsaker ikke med videre, da stoler jeg på at Ashley + Pardew har en annen visjon som ikke er foregnelig
med Nolan som spillertype. Om dette er det riktige valget gjenstår jo å se.

Stole på Pardwho og Cashley? Say what? Noen som tilsier at du skal gjøre det?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3609 på: 16. Juni 2011, 16:37 »
Nei nei..Sholadinhio er Mr. Newcastle. Vi har sparket managere i hytt og gevær, men Sholadinhio har alltid overlevd, merkelig nok.. :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3610 på: 16. Juni 2011, 16:40 »
Isolert sett ville Nolan kostet oss £13,2 mill i lønn + £4,5 mill (?) i alternativkostnad = £17,7 mill med samme kontrakt.
Ganske heftig, synes Hammmers gambler stort her...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3611 på: 16. Juni 2011, 16:44 »
En gammel klisje er jo at laget aldri er bedre enn sitt svakeste ledd. Er vel selvfølgelig ikke utenkelig at Nolan ville fått bedre arbeidsbetingelser med en sterkere spiss tilbake på topp.
Vi får ta tiden til hjelp og se hva utfallet blir come 1. september. Følelsesmessig er det ikke til å unngå å si at det er trist her og nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kniksen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3612 på: 16. Juni 2011, 16:48 »
Er Barton, Carroll og Nolan alle idioter i hodet? Alle 3, hvertfall Nolan og Barton bidro til at steminingen og harmonien i garderoben til Newcastle var fantastisk! 2 folk med ryggrad, som har stått bak laget i 2 år nå. Uten Nolan og Barton hadde vi ikke vært der vi er idag. Så å kalle dem idioter er i mine øyne så feil som det kan få blitt.

Prøvde å quote kun TooN, klarte ikke det. Men sikter hvertfall til siste innlegget ditt ;)
« Siste redigering: 16. Juni 2011, 16:50 av Kniksen »

Andersen

• Flaskebærer
  • *
  • Tsk tsk.
    • Vis profil
« Svar #3613 på: 16. Juni 2011, 16:56 »
Nolan går ned som top 3 kapteiner i Newcastles tid spør du meg. Men alle så jo hvor begrenset mannen var. Tiote måtte nærmest gjøre alt alene, og vil få mye bedre betingelser å jobbe med nå vil jeg tro.

Og det virket som Nolan var ganske hypp på sikre framtiden sin, ettersom han nå fikk en 55k/uka 5års kontrakt, mens her ville han bare fått ett år ekstra samt at han mest sannsynligvis ville sittet på benken.

Jeg takker Nolan for alt han har gjort, men jeg tror vi vil komme bedre ut av det hvis vi får handlet inn riktige spillere.

Barton har også kostet oss ekstremt mye mens han har vært her. En god sesong gjør han ikke til gud, jeg håper på å få inn noen med mer fart og teknikk som vi kan ha på kanten.
Fuglene i mitt hjerte: Lillestrøm SK og Newcastle United FC

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3614 på: 16. Juni 2011, 17:21 »
Nei nei..Sholadinhio er Mr. Newcastle. Vi har sparket managere i hytt og gevær, men Sholadinhio har alltid overlevd, merkelig nok.. :)

hmm... Hva tror du grunnen til dette er? Det finnes vel ikke noen klubber som vil hente Sholadinho?
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!