20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #2085 på: 26. Mai 2011, 21:42 »
Men det er jo det jeg sier jo, klart han bommer han også, men hvis du mener hans treffprosent er lavere enn deg og meg burde du sjekke om igjen faktisk.  (denne var ang. twitter og ITK diskujsonen, skulle kanskje quota, men det er uansett ikke så vesentlig i sammenhegen hvem som kommer inn så lenge vi forsterker)

Har fulgt han lenge og når han treffer virker det bare som han drar videre på et sannsynelig rykte.  Tror det ikke skal alt for mye til å skille ut de mest sannsynelige ryktene fra de kildene som treffer oftest å spille videre på disse, men han har også hatt mage feil der han har sagt det er "done deal". Lokaljournalistene på twitter tar han eller ikke særlig seriøst.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2086 på: 26. Mai 2011, 21:44 »
Det er jeg overhode ikke enig i daniel. Pool er ikke det de var. Til neste år har de ikke europa engang og laget som konkurrerer rundt de blir stadig bedre.. snakker da om Spurs,everton og kanskje newcastle til neste år eller året etter. Sann det er nå sitter topp 4 ganske sikkert med spurs som farligste utfordrer. Med spillere som bale,van der vaart er rett og slett en helt annen klasse en hva pool innehar. Gerrard er ikke det han var, alderen tar han snart også. de nye kjøpene til pool kan gå alle veier. Å bruke 35 mill p på Carroll er egentlig helt villlllt syyyykt. David villa kostet mindre. så syns pool virker desperate og jeg tror ikke de vil lykkes til neste år. Og kenny daglish sagen orker jeg ikke ta nå men se historien hans og hva han gjorde med newcastle så skjønner du hva kenny står for.. Faen meg håpløs.. Jeg hater pool og feira når kenny kom dit.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2087 på: 26. Mai 2011, 21:45 »
Til neste år har de ikke europa engang og laget som konkurrerer rundt de blir stadig bedre..
Og det blir ikke Liverpool?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2088 på: 26. Mai 2011, 21:47 »
nope.. skal vi ta de siste 3 årene til pool? blir de bedre? de går fra champ l til eurpoa league til ingen europa.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2089 på: 26. Mai 2011, 21:47 »
Pool vil nok gjøre et godt overgangsmarked i sommer og kommer nok mest sannsynlig til å ende over oss. Liverpool har tradisjon med å komme til Europa og det har ikke vi. Skulle vi ved nyttår ligge å kjempe med Pool om en europa-plass vil nok rutinen dems dessverre gi dem plassen. Viktig at vi ikke setter for store forhåpninger med en gang, da dette ikke akkurat har gitt gode resultater tidligere. Gjør vi noen smarte kjøp (Gameiro, Zog +2 til) i sommer + få inn free  agents som Larsson for å gi oss mer bredde, tror jeg på en topp 8 plassering neste sesong. Klarer vi det kan vi bygge videre....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2090 på: 26. Mai 2011, 21:48 »
Nei, jeg er vel bare mer realist enn det du er. De fleste på dette forumet er nok enige med meg i at Liverpool vil ende ganske langt foran oss neste sesong. De har allerede en bedre stall, de har eiere som viser ambisjoner og tydelig ønsker å forsterke klubben og de har et navn som gjør det mye enklere å tiltrekke seg gode spillere. Vi sliter med at en av våre beste spillere ønsker seg bort, vi solgte stjernespissen vår i januar og vi har en eier som ikke viser ambisjoner overhode.

De har bedre keeper, og  bedre spisser. Men midtbanen vår er fullt på høyden: HBA, Tiote, Barton, Jonas og kanskje Ireland er like godt som Gerrard, Lucas (!!) Mereles og Kuyt (!!). Glenn J er god i angrep men er en av de mest evneveike backene i forsvar. Per dags dato har vi definitivt en bedre venstreback. Colo er minst like god som Carragher. Ergo er ikke avstanden så stor som vi skal ha det til. Lpool per dags dato er et hardarbeidende lag. Men det er lite teknikk og finesse, noe de trenger om de skal slå de beste lagene. Noe de må gjøre om de skal ha håp om CL-plass. Dvs at hvis vi treffer på våre forsterkninger er vi plutselig på høyde med dem. Så positiv er jeg!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2091 på: 26. Mai 2011, 21:48 »
nope.. skal vi ta de siste 3 årene til pool? blir de bedre? de går fra champ l til eurpoa league til ingen europa.
Hehe, ja fordi de har hatt eiere på nivå med Mike Ashley. Nå har de en eier som virkelig har ambisjoner. Stor forskjell på det skjønner du.

Og Tottenham da? Gikk fra CL i fjor til Europa League nå....

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2092 på: 26. Mai 2011, 21:53 »
eier som redder klubben fra økonomisk krise? satser ungt og (ukjent) og ikke gir penger bort på høye lønninger. I renneste arsenal stil. jeg må si jeg er nok blant de som støtter mike fullt ut. han har gjort underverker med klubben. Hent annen klubb nå. Selv om vi ikke endte på øvre halvdel dette åpret syns jeg denne sesongen er en av de bedre siste 5 årene. mye bra resulater. vi slo pool, arsenal, u på brua. slike res har ikke skjedd på årevis. er helt klart mye mer positivt nå og det er faktisk ashley som har fiksa dette!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2093 på: 26. Mai 2011, 21:53 »
Hehe, ja fordi de har hatt eiere på nivå med Mike Ashley. Nå har de en eier som virkelig har ambisjoner. Stor forskjell på det skjønner du.

Og Tottenham da? Gikk fra CL i fjor til Europa League nå....

Det var smått utrolig at THam ikke klarte CL-plass. De vant jo mot mange av de beste lagene, men gikk på trynet hjemme mot Wolves og Blackpool. Redknapps store feil var at han ikke kjøpte en spiss i julevinduet. Bale har slått så mange ferdigskåra innlegg mellom forsvar og keeper Bale  i år. Problemet har vært at Bale og Vart ikke har hatt fart nok til å nå dem.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2094 på: 26. Mai 2011, 21:53 »
Men du er så irriterende positiv, Inspector!

- Du legger opp til at vi skal kjøpe 5-6 Tioter, mens Liverpool skal kjøpe seg vekk på tull. Hva er sannsynligheten for dette? Newcastle har ikke akkurat en historie for å lykkes på transfermarkedet!

- Etter én dårlig sesong er plutselig Gerrard piss elendig, mens Ben Arfa og Ireland er panserspillere som skal få oss opp og fram... DE HAR IKKE BEVIST EN DRITT!

Jeg velger å være skeptisk til alt av gode nyheter til det motsatte er bevist, og er mer en villig til å dele ut blåsejobber til samtlige på forumet hvis vi ender over Liverpool neste år. Det skjer nemlig ikke.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2095 på: 26. Mai 2011, 21:54 »
Det er jeg overhode ikke enig i daniel. Pool er ikke det de var. Til neste år har de ikke europa engang og laget som konkurrerer rundt de blir stadig bedre.. snakker da om Spurs,everton og kanskje newcastle til neste år eller året etter. Sann det er nå sitter topp 4 ganske sikkert med spurs som farligste utfordrer. Med spillere som bale,van der vaart er rett og slett en helt annen klasse en hva pool innehar. Gerrard er ikke det han var, alderen tar han snart også. de nye kjøpene til pool kan gå alle veier. Å bruke 35 mill p på Carroll er egentlig helt villlllt syyyykt. David villa kostet mindre. så syns pool virker desperate og jeg tror ikke de vil lykkes til neste år. Og kenny daglish sagen orker jeg ikke ta nå men se historien hans og hva han gjorde med newcastle så skjønner du hva kenny står for.. Faen meg håpløs.. Jeg hater pool og feira når kenny kom dit.

Jeg sitter med samme følelse selv. Alle kommer til å tippe Lpool i toppen neste sesong. Men det er alltid et lag som overrasker negativt. Og jeg tror det blir Lpool. Samtidig tror jeg vil vil overraske positivt.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2096 på: 26. Mai 2011, 21:57 »
Men du er så irriterende positiv, Inspector!

- Du legger opp til at vi skal kjøpe 5-6 Tioter, mens Liverpool skal kjøpe seg vekk på tull. Hva er sannsynligheten for dette? Newcastle har ikke akkurat en historie for å lykkes på transfermarkedet!

- Etter én dårlig sesong er plutselig Gerrard piss elendig, mens Ben Arfa og Ireland er panserspillere som skal få oss opp og fram... DE HAR IKKE BEVIST EN DRITT!

Jeg velger å være skeptisk til alt av gode nyheter til det motsatte er bevist, og er mer en villig til å dele ut blåsejobber til samtlige på forumet hvis vi ender over Liverpool neste år. Det skjer nemlig ikke.
Det gleder jeg meg til eivind:)

hehe

nei seff slår vi ikke pool til neste år. men jeg mener pool går sakte nedover mens new går sakte oppover. jeg tipper vi havner topp 10 neste år med noen smarte kjøp i sommer. pool blir 6-8
året etter er vi topp 8 ..rundt der pool er. skjønner?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2097 på: 26. Mai 2011, 21:57 »
På generelt grunnlag så synes jeg det er sjanseløst å skulle "vinne" fram i en diskusjon med "vedd med meg om at X skjer for Y kroner, hvis du ikke gjør det så har du feil".  ::)

Hvorvidt Liverpool kommer til å gjøre det bra neste sesong avhenger av mye rart, forsåvidt det samme for Newcastle. Men for de lagene som kom i topp 4 (muligens Tottenham også) i år så er det en mye mer stabil plattform å angripe neste sesong fra føler jeg, enn det Liverpool har. Så det kan bli langt tøffere for Liverpool å presse seg inn der enn det en Liverpoolifisert norsk presse (TV2) og andre Liverpoolfans fremsetter. De snakker jo om å utfordre på gullet som for meg blir en smule optimistisk. Da skal alle kort falle rett vei for å si det sånn.

Newcastle med maks uttelling på forsterkningene i sommer ser jeg på som en potenisell europakandidat. At de kommer over Liverpool tviler jeg sterkt på, men alt kan skje.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2098 på: 26. Mai 2011, 21:57 »
Eg håper du ikkje har tatt vann øve håve no Eivind :D
Venter i spenning...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2099 på: 26. Mai 2011, 21:58 »
Jaja, det er bare å skrive seg på lista for de som ønsker:

Jeg setter mine 500,- på at Liverpool ender topp 6, samt minimum 15 foran Newcastle.

Hvem er i mot?

1.
2.
3.