20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)  (Lest 35387 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)
« Svar #180 på: 26. Des. 2010, 18:24 »
Haha, du er faen meg patetisk. Se situasjonen en gang til, du.

Synes det er rimelig patetisk og kalle noen patetisk bare fordi de har en annen mening enn deg.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 26. Des. 2010, 18:50 »
Irriterende at to tidlige feil skal ødellege. Vi spiller brukbart etter det og vinner ballbesittelsen stort.

Selvfølgelig kommer InsepctrorC med sine stikk til Taylor når vi får mål mot. Ser ingen grunn i dag heller for å skyld på Taylor for målene. Tiote derimot spiller ballen i bakbeina til Nolan på 2-0, men det er det vel ingen som har nevnt.

Da kan vi jo si at det er typisk deg å frikjenne taylor for alt han gjør. Både Tayls og Colo kunne kanskje ha gjort bedre i den situasjonen. Kanskje colo skulle ha fulgt tevez lengre inn, samtidig kan ikke Tays ta ut så mye dybde at han blir stående omtrent rett foran Krul. Tayls har full oversikt over situasjonen, ingen andre cityspillere var i nærheten, og dette bør Tayls se. Når Tevez springer inn i Colos blindsone, kan ikke det være et hav av rom mellom Tayls og Colo.

Jeg pleier å se PL med venner så hvis du har fulgt med pleier jeg ikke å analysere alt hva taylor gjør her på forumet under kampene. Som oftest er det flere som kunne gjort ting annerledes når vi får mål imot, og det kunne sikkert Taylor idag også. Men å komme opp med hans navn hver gang vi slipper inn mål syntes jeg blir for dumt og idag er det heller ikke han som skal ha noe "hovedskyld". Tiote, Colo og Krul bør heller lastes hvis vi kun skal se på målene.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 26. Des. 2010, 19:02 »
Skuffende å se at vi gir bort kampen i de første fem minuttene av oppgjøret. Krul gjør en feil han sikkert lærer masse av, men det spørs om det ikke koster han plassen. Selv om Harper er en dårligere målvakt.

Håper også at Williamson er tilbake mot Spurs. Har rett og slett aldri sett Colo og Taylor fungere særlig godt sammen, og når Colo er vår klart beste stopper så må vi pusle på plass den best mulige makkeren for han.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #183 på: 26. Des. 2010, 19:29 »
Syn at vi slapp inn de to, for vi var egentlig mye bedre enn ManShitt. men deilig å se at rout, simpson og ranger imponerer!
Gan canny doon Toon!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 26. Des. 2010, 20:50 »
Helvete så jeg hater begge lagene fra manchester nå..

Der er noe vi en sjelden gang er enige om.......  ;)

Bortsett fra de 2 kjedelige feilene i de første 5 minuttene synes jeg NUFC gjør en veldig god match. Men de 2 feilene som laget gjør i starten avgjør på en måte hele kampen. Man kan ikke drive på å gi bort ballen på det viset så nærme egen 16 meter, det straffer seg gang på gang. Litt uheldig at det var Tevez som også fanget opp disse, er jo ikke tvil om at han er blant de aller beste spissene i verden.
Men sett bort ifra dette hadde NUFC mye ball og hadde god kontroll på ManCity. Var ikke ofte de kom med farligheter utover målene de puttet.

Stats fra BBC viser følgende:
Possession 60% - 40% i favør NUFC
Attempts on target: 10 - 6 i favør NUFC
Attempts off target: 10 -3 i favør NUFC
Corners: 6 - 3 i favør NUFC

Forskjellen er vel at ManCity har klassespillere over hele linja og med en 4-5-1 formasjon gjorde de det veldig vanskelig å trenge igjennom for NUFC. Vi hadde en meget god periode i forkant av reduseringen og rett etter deriblant Nolan hadde en gigantisk mulighet til å utligne til 2-2. Det hadde heller ikke vært ufortjent. Men vi manglet den turen og flaksen som man trengte idag. Synes forøvrig Carroll ble veldig bortdømt også.
Jeg har etterlyst mer kynisme i laget og gjør det igjen. Med et fyrtårn som Carroll på topp må vi oftere klinke ballen oppover i pressede situasjoner. Det skulle vi gjort uansett om Carroll er der eller ikke. Da unngår vi slike pissmål som de 2 første idag. Vi har ikke mange nok gode spillere til å spille oss ut av egen sone hver bidige gang. Av og til, og bare det.
« Siste redigering: 26. Des. 2010, 20:52 av Frode »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 26. Des. 2010, 20:55 »
Fryktelig kamp. Mye kunne nok vært bedre om ikke Krul bestemte seg for å gi City et mål etter et minutt. Synes jevnt over vi var bedre enn City, men idiotiske feil avgjør. Det er vel ofte det som er forskjellen på veldig gode lag og mindre gode lag.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 26. Des. 2010, 21:51 »
Håper også at Williamson er tilbake mot Spurs. Har rett og slett aldri sett Colo og Taylor fungere særlig godt sammen, og når Colo er vår klart beste stopper så må vi pusle på plass den best mulige makkeren for han.

Taylor og Colo spilte da sammen i første halvdel i sesongen i fjor da vi holdt nullen i mange kamper. Nå spilte de sammen for første gang på et år så syntes de skal få flere sjanser sammen.

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #187 på: 27. Des. 2010, 01:04 »
Stolt av å være Newcastle-supporter etter kampen idag.
Fantastisk stemning på stadion under hele kampen. Fansen lagde et fantastisk leven!
Spillerne ofret seg, gav aldri opp til tross for en forferdelig start. Vi vår SÅ nære ved å innhente Shitty. Vi snakker her om et lag som har investert i x antall milliarder kroner på spillerkjøp, og vi er et nyopprykket lag som rett og slett er bedre enn City i store deler av kampen.

Men synd at juniorfeil i starten gjør jobben så mye vanskeligere enn den kunne vært.
Uheldig med 3-1 målet. Tror faktisk vi hadde fått med oss poeng hvis vi hadde unngått det. Er vel tredje hjemmekamp på rad vi får et slik drittmål mot oss (at skuddet går via en av våre midtstoppere).

4 poeng totalt på tre knallharde hjemmekamper er godkjent. Håper laget bygger på det positive ut fra denne kampen inn mot kampen imorgen allerede. Så Modric & co måtte slite mot Villa med 10 mann i store deler av kampen. Vi kan overraske, som vi har gjort så mange ganger før denne sesongen. Gleder meg!!!

HOWAY THE LADS! ;D
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 27. Des. 2010, 10:11 »

Taylor og Colo spilte da sammen i første halvdel i sesongen i fjor da vi holdt nullen i mange kamper. Nå spilte de sammen for første gang på et år så syntes de skal få flere sjanser sammen.

De spilte sammen ca 15 kamper i CCC tror jeg, de gjorde det greit da men det var jo også pga av motstanden.

Hvorfor ønsker du å se Taylor sammen med Colo i stedet for Williamson? Colo og Williamson har spilt sammen i snart 1år og har kun 1-2 dårlige kamper seg i mellom. Det første gode stopperparet vi har hatt på nesten 10 år.

Dersom Taylor på død og liv skal spille så synes jeg han bør spille sammen med Williamson, så har vi hvertfall stoppere som utfyller hverandre.

Ideelt sett så hadde jeg hatt denne 4'eren

Taylor - Colo - Willi - Enrique

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 27. Des. 2010, 10:42 »
Helt enig Kesse.. Vi har alltid hatt et rufsete forsvar, men en av hovedårsakene til at Colo og Williamson har fungert sammen er at de har såpass klar arbeidsfordeling. Williamson tar hodedueller og colo bakrom. Hvorfor rykke opp i et stopperpar som har spilt nesten en sesong sammen.

Og Evind: . Selv om det ikke var noen klare skyldnere på 2. målet, skal ikke en midstopper rygge fra 16 meteren og innover til keeperen, hvilket Tayls gjorde.

Som sagt, det var utrolig irriterende med de enkle målene. City hadde før kampen scoret rundt 18 mål på bortebane, og 8-9 på hjemmebane. Det sier oss to ting: 1. City klarer ikke å kjøre kamper, hvilket forventes av dem på hjemmebane. De kjører generelt en bortelagsstrategi hvor de ligger bakpå og kjøre kontra. Dette fungerer godt på bortebane, men ikke på hjemmebane hvor de skal kjøre kampene, men hvor motstanderlaget i stedet legger seg bakpå. 2. Dette kan igjen reflekteres i det kommentatoren nevnte i går: City sliter når de kommer under og må kjøre kampen. Mao. hadde vi scoret først i går, ville vi med stor sannsynlighet fått med oss minimum ett poeng..

Til tross for at et par skuffelser dominerte vi kampen. Den ble selvsagt preget av de to tidlige unødvendige målene. Manchini kjører klassisk italiensk strategi: Når de leder kampen, legger de se bakpå og kontrollerer. Likevel var det marginer som gjorde at vi ikke lå likt til pause. De sjansene til Carroll var enorme.
« Siste redigering: 27. Des. 2010, 10:55 av InspectorC »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 27. Des. 2010, 11:37 »
Det var kun et lag på banen igår. Synd at det møtte opp 10 min forseint... Vi var gode og Carroll enorm.

Jeg ser at det ikke er lov til kritisere Taylor, men klarer ikke å la vær. Jeg TROR at Taylorv er dårlig på kommunikasjon. Han har aldri spillt i et godt midt forsvar, og han har hatt en del gode makkere.

Jeg håper han drar.
Han kom, ble mett og dett var dett....

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #191 på: 27. Des. 2010, 11:48 »
fikk ikke sett kampen, men når jeg har sett på statistikker fra kampen og liknende, så ser jeg at NUFC burde vunnet, men omtrent alle lag har sånne kamper i en sessong, vi knuser spurs!  ;D

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #192 på: 27. Des. 2010, 12:11 »
Det var kun et lag på banen igår. Synd at det møtte opp 10 min forseint... Vi var gode og Carroll enorm.

Jeg ser at det ikke er lov til kritisere Taylor, men klarer ikke å la vær. Jeg TROR at Taylorv er dårlig på kommunikasjon. Han har aldri spillt i et godt midt forsvar, og han har hatt en del gode makkere.

Har hatt gode, relativt lange periodar med både JAB og Woody ved sidan av seg. Problemet er at han aldri får meir enn éin sesong maks før spelarar blir bytta ut/endra/solgt.. Kor vidt han eller Williamson er den som bør ha plassen ved sidan av Coloccini er eit åpent spm, men med ny fireårskontrakt er det vel ting som tyder på at Pardew har tru på Saylor.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 27. Des. 2010, 12:27 »
marius91 og Frode:
Den statistikken dere snakker om her, sier ikke hele sannheten. Vi ligger under 2-0 før det er spilt 10 minutter, og da er City dessverre såpass mye bedre enn et forvilet Newcastle at de kan tillate oss å spille. Med såpass gode spillere på banen, og en så kynisk manager på sidelinjna (Mancini er tross alt italiensk) så får vi lov til å overta spillet fordi de sitter på kampen og kontrollerer den.

Det er ikke fordi City nødvendigvis er så me bedre enn oss. Men det er sånn kampbildet blir etter den horrible åpningen. City får en komfortabel ledelse, og kan spille på det de er gode på, og da får vi en jævelig tøff oppgave med å komme tilbake, det skal dog sies at vi gjør et helhjertet forsøk og skal ha for innsatsen. Vi er faktisk nærme på 2-2 også ved et par anledninger, men da står kampen og vipper. Vi kan få uavgjort, men vi kan også få det tredje og avgjørende målet imot. Dessverre så var det det siste som skjedde igår.

Dermed er det små marginer som vipper en kamp den ene eller den andre retningen, og jeg tror midtforsvarerne våre hadde sluppet billigere unna hvis vi hadde fått med oss uavgjort igår.

Når det gjelder de to første målene så tror jeg det første er avgjørende. Kampen har knapt begynt får vi havner i trøbbel og Krul er uheldig. Deretter kommer usikkerheten og når vi da mister ballen på midtbanen og City utnytter det maksimalt så er kampen nesten avgjort før den har begynt. Vi kan godt diskutere hvem som skulle følge Tevez på 2-0, men det er nå allerede grundig gjort her. Se heller på hva som skjer i forkant. Vi kløner bort ballen på midtbanen og setter forsvaret i en meget vanskelig situasjon, og som sagt: City var dødlig effektive. Vi har mange ganger før snakket om hvordan forsvaret må få bedre hjelp av midtbanen, ved 2-0 var det langt på vei Tioté som klønet det veldig til.

Kesse:
HVIS du har rett om at Colo og Taylor IKKE kan spille sammen, så er det meget urovekkende. Dog er jeg ikke helt villig til å trekke den konklusjonen helt ennå. Jeg vil gjerne se dem spille litt mer sammen, før vi avfeier den duoen. Championship ifjor var ingen målestokk sammenlignet med de utfordringene vi står overfor i år, derfor så gir ikke det gode nok svar. Det gjør heller ikke nedrykkssesongen, av to åpenbare årsaker. Det var et helt annet lag som rykket ned, enn det som kjemper med nebb og klør for å holde plassen idag. I tillegg så mener jeg å huske at Bassong var foretrukket i de fleste kampene den sesongen. Dermed føler jeg vel at Taylor og Colo aldri helt fikk tid til å lære seg å spille sammen.

Det er mulig at Colo og Willy spiller bedre sammen pr idag, siden de kjenner hverandre best\har spilt mest sammen, men jeg føler fortsatt at Taylor og Colo er det stopperparet som har størst potensiale. Derfor er jeg ikke helt villig til å avskrive duoen riktig ennå.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 27. Des. 2010, 12:41 »
Jeg kan selvsagt ikke gi et fasitsvar på at Colo og Taylor ikke fungerer sammen og aldri vil det heller. Men av det jeg har sett av de to sammen er det ingenting jeg føler de to kan som Colo - Williamson ikke kan. Jeg føler de to er altfor like spillertyper, og de fyller ikke hverandre ut som Colo - Williamson gjør. Det er først og fremst derfor jeg ikke vil at Taylor skal spille sammen med Colo.. Hadde vi visst at Colo og Taylor hadde gjort det bra tidligere, så kunne jeg vært litt mer tålmodig selvsagt. Men de har ingenting å vise til bortsett fra noen CCC kamper, derfor ser jeg ikke poenget med å sette ut Williamson av laget.

Men jeg ser gjerne at Taylor får prøve seg på HB, selvom Simpson har gjort det greit i år tror jeg Taylor kan være et enda bedre valg der.