20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)  (Lest 35386 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)
« Svar #165 på: 26. Des. 2010, 17:50 »
Nok en fet sjanse til Ranger. Dårlig at han ikke klarer å treffe ballen med hodet der.. Synes uansett vi bør ta med oss det positive her. Vi har vært klart på høyde med city som har investert milliarder..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 26. Des. 2010, 17:55 »
Hadde nok av sjanser til å ta denne kampen. Litt mer rutine i laget og vi hadde tatt denne kampen. Det vi savner er en litt mer effektiv spiss på topp. Ranger er håpløs i avslutningsøyeblikkene. Hadde vi hatt litt mer iskald spiss på topp kunne vi ha tatt alle tre poengene..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 26. Des. 2010, 17:56 »
Kampen i dag taper vi først og fremst pga blemmer i forsvar.. Satans surt!!

Simmi

• Gjest
« Svar #168 på: 26. Des. 2010, 17:58 »
Denne kampen var vi maks uheldige. City utnytter tabbene våre.

1. målet var Kruls feil.
2. målet var mest Nolans feil, litt Colo.
3. målet var maks uflaks.

Lurer på hvordan kampen hadde blitt uten de to scoringene etter fem min....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 26. Des. 2010, 18:01 »
Colo - Taylor = Katastrofe

Colo - Williamson = Klasse

Så du kampen? Vil du laste noen av midtstopperne for målene?

Samtlige mål imot er noen forbanna pissmål. Første målet er uten tvil Krul sitt. Andre målet er det vel Tiotè som roter vekk ballen rett utenfor egen 16 meter. 3. målet er vi heller ikke heldige med, men er mer uflaks enn at vi skal begynne å legge skylden på noen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 26. Des. 2010, 18:02 »
Irriterende at to tidlige feil skal ødellege. Vi spiller brukbart etter det og vinner ballbesittelsen stort.

Selvfølgelig kommer InsepctrorC med sine stikk til Taylor når vi får mål mot. Ser ingen grunn i dag heller for å skyld på Taylor for målene. Tiote derimot spiller ballen i bakbeina til Nolan på 2-0, men det er det vel ingen som har nevnt.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 26. Des. 2010, 18:03 »
Synes ikke vi var spesiellt dårlige i dag, men city er et bra fotballag(i den grad man kan kalle det et "lag"), og de utnyttet de feilene vi gjorde til det fulle. Dette er ikke en kamp jeg hadde forventet at vi skulle få noe ifra, og derfor tar jeg ikke dette tapet så tungt.
Sammenligner vi laget til city med laget vårt spiller for spiller, er city helt overlegne, så vi skal være godt fornøyd med at vi klarte å styre denne kampen, selv om vi ikke klarte å utnytte det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 26. Des. 2010, 18:06 »
Skal ikke ta i fra Tevez 2 og 3 målet. For det første var innlegget til Milner på 2. målet helt fantastisk. For det andre hadde Tevez et godt løp hvor han kjører motsatte bevegelser (dvs først springer han mot milner før han skjærer inn i banen) og for det tredje var avslutningen god. Tevez var den store forskjellen i dag synes jeg. Hadde vi hatt en litt bedre spiss på topp sammen med Carroll ville vi ha tatt denne kampen. Synes forsvaret gjorde en god jobb. Colo, Tayls og Tiote var smårustne i begynnelsen, men spilte seg flott opp. Tiote eide midtbanen i store deler av kampen. 1 og 2. målet kommer av at vi starter med spillere som ikke har rutine (Tiote og Krul), dvs at vi da går på slike smeller mot bedre lag til tider. Carrolls mangel på rutine kan kanskje være årsaken til at han ikke satt den gedigne muligheten i 1. omgang. Den MÅ inn. Men å spille med ungdommer kommer garantert til å lønne seg i lengden. Hvis jeg skal peke på noen som skuffet meg så må det være Nolan, Routledge og Jonas. Sistnevnte gjør en utrettelig jobb. Men ingen av vingene maktet å legge inn godt nok. Var flere ganger både Jonas og Routledge lå godt an, men dessverre ble angrepet ødelagt av håpløse innlegg. Nolan var grusom helt til han ble flyttet ned på midten. Så lenge vi ikke evner å fore ham, viser Nolan at han kan være en belastning utenfor boksene.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 26. Des. 2010, 18:08 »
Colo - Taylor = Katastrofe

Colo - Williamson = Klasse

Så du kampen? Vil du laste noen av midtstopperne for målene?

Samtlige mål imot er noen forbanna pissmål. Første målet er uten tvil Krul sitt. Andre målet er det vel Tiotè som roter vekk ballen rett utenfor egen 16 meter. 3. målet er vi heller ikke heldige med, men er mer uflaks enn at vi skal begynne å legge skylden på noen.

Jeg så kampen.

Jeg laster ingen spesielle for målene, jeg sier bare at dette er det gode gamle kaoset bak som gjorde at vi rykket ned for to år siden. Hvem som gjør hva driter jeg i, problemet er bare at når Colo og Taylor spiller sammen så slipper vi altfor mange dritt mål. De som er uenige bør se høydepunkter fra sesongen vi rykket ned.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #174 på: 26. Des. 2010, 18:09 »
Skjønner egentlig ikke at man kan laste noen for andre målet...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 26. Des. 2010, 18:10 »
Irriterende at to tidlige feil skal ødellege. Vi spiller brukbart etter det og vinner ballbesittelsen stort.

Selvfølgelig kommer InsepctrorC med sine stikk til Taylor når vi får mål mot. Ser ingen grunn i dag heller for å skyld på Taylor for målene. Tiote derimot spiller ballen i bakbeina til Nolan på 2-0, men det er det vel ingen som har nevnt.

Da kan vi jo si at det er typisk deg å frikjenne taylor for alt han gjør. Både Tayls og Colo kunne kanskje ha gjort bedre i den situasjonen. Kanskje colo skulle ha fulgt tevez lengre inn, samtidig kan ikke Tays ta ut så mye dybde at han blir stående omtrent rett foran Krul. Tayls har full oversikt over situasjonen, ingen andre cityspillere var i nærheten, og dette bør Tayls se. Når Tevez springer inn i Colos blindsone, kan ikke det være et hav av rom mellom Tayls og Colo.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 26. Des. 2010, 18:15 »
Jeg laster ingen spesielle for målene, jeg sier bare at dette er det gode gamle kaoset bak som gjorde at vi rykket ned for to år siden. Hvem som gjør hva driter jeg i, problemet er bare at når Colo og Taylor spiller sammen så slipper vi altfor mange dritt mål. De som er uenige bør se høydepunkter fra sesongen vi rykket ned.

Vi hadde helt sikkert berget plassen den sesongen om ikke de 2 hadde spilt midtstoppere sammen. Var jo bare Colo - Taylor som var elendige da. Backene, midtbanen og spissene leverte jo over all forventing den gang.

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #177 på: 26. Des. 2010, 18:16 »
Synd med det første etter 1 min og 16 sek. Krul og kun Krul sin feil.2 målet var ikke så dårlig av oss men kanskje litt  slappt forsvar. Vi kommer inn i kampen og klarer å holde oss på høyde med Shity. Blei mere liv når Ranger kom inn og Nolan spilte der han er best.. syns det var ufortjent med 1-3 men men... Da blir det stot seier mot Spurs!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 26. Des. 2010, 18:18 »

Vi hadde helt sikkert berget plassen den sesongen om ikke de 2 hadde spilt midtstoppere sammen. Var jo bare Colo - Taylor som var elendige da. Backene, midtbanen og spissene leverte jo over all forventing den gang.

Flott, da er vi enige.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 26. Des. 2010, 18:23 »

Flott, da er vi enige.

Det har jeg ikke sagt/skrevet. Teorien din får du holde for deg selv.