20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Young Magpies  (Lest 97049 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Young Magpies
« Svar #465 på: 28. Sep. 2014, 19:19 »
Enkelt fortalt. Det defensive teller ikkje på dette forumet. Så derfor er Ben Arfa kjempegod her inne og Haidara er milevis bedre enn Dummet.  :)

Nei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #466 på: 28. Sep. 2014, 22:38 »
Ja Benson, nøyaktig de jeg/vi mener. Men imotsetning til Frode (selv om jeg er uenig i mye), så har jeg fortsatt til gode å lese ett skikkelig veloverveid fra deg, så please. Skal likevel prøve å tydeliggjøre litt for deg;

1. Ett akademi skal avle frem gode spillere. Med unntak av Aarons (muligens Armstrong som jeg har sett lite av) så syntes jeg det er skremmende svakt det som er kommet frem. Spillere som Dummett er, som jeg tidligere har påpekt, ikke hva ett akademi skal fremstille, da han i mine øyne har veldig begrensede ferdigheter rent fotballteknisk, og slike spillere kan komme fra hvor som helst. Videre, at det popper opp en spiller som Aarons i en så stor klubb Newcastle, skulle bare mangle innimellom, og derfor velger jeg å kritisere det som til nå har blitt gjort, og de som er nærmest i dagens tropp. Men som det har blitt sagt tidligere, og som jeg er helt enig i, dette arbeidet tar tid, men jeg tror det tar noen år til før vi ser noen skikkelige resultater av arbeidet og satsingen som blir lagt ned i akademiet.

2. Jeg har sagt det før, og sier det igjen, per dags dato er Haidara og Dummett ikke så veldig lang fra hverandre i rene prestasjoner. De som skiller de, er at Haidara har veldig spennende ferdigheter, register og potensial til å bli en meget god spiller, men Dummett ikke har noenting av dette; derav grå, kjedelig og begrenset. Derfor syntes jeg det er utrolig frustrerende at han ikke får spille på seg selvtillit og erfaring til at dette potensialet kan slå ut i full blomst, når laget ikke svekkes av det, hans utforderere ikke er bedre, og ikke har det samme utviklingspotensialet. Jeg ser rett og slett ingen fordeler med å bruke Dummett fremfor Haidara, hverken på kort eller lang sikt, utenom i visse kamper der Dummett's styrker kan gjøre en forskjell, men disse syntes jeg det er få av.

3. Jeg er ikke enig i argumentet om favorisering. Dette har blitt brukt i diskusjoner der vi har potensielt gode spillere som får få sjanser, og spillere som ikke presterer bedre, hver eneste gang blir prioritert fremfor andre, og får veldig mange flere kamper. Dersom Haidara hadde vært søppel, og Dummett hadde spilt utrolig bra, så kunne man spilt dette kortet, men jeg har fortsatt til gode å se Dummett vise noe som gjør at han bør starte fremfor Haidara, rent prestasjonsmessig. Da ville jeg 98/100 ganger valgt den spilleren med utviklingspotensialet, og ikke kalt dette favorisering, men smart.

4. De kildene som brukes syntes jeg blir irrelevante, og jeg for min del bruker dem ekstremt sjeldent, om det er for å fremheve Ben Arfa eller undergrave Pardew. For eksempel, så er disse prestasjonene helt klart veldig påvirket av Pardews gameplan, og da kommer Dummett mye bedre til sin rett enn Haidara når dette fremstilles. Ikke fordi ferdighetene hans er bedre, men fordi ferdighetene han (evt svakhetene) passer bedre (blir mer usynlige) i ett slik system. Bare ett kjapt eksempel på at jeg syntes slik statistikk er lite verdt, fordi det påvirkes av veldig mye annet.

5. Jeg har ikke noe spesielt hat mot Dummett, han er en ærlig og hardtarbeidende local som gjør som godt han kan. Men som så mange ganger tidligere, foretrekker Pardew safe, begrensede spillere, fremfor å utvikle uforutsigbare spillere (på godt og vondt) som kan bli så utrolig mye bedre i lengden. Når disse begrensede spillerne heller ikke presterer nevneverdig bedre, så klarer jeg rett og slett ikke å forstå hvorfor, og det er en kilde til enorm frustrasjon.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 28. Sep. 2014, 23:03 »
Jaja synes ialfall forsvaret har stått bedre dei kampene Dummett speler ift Haidara. Mulig han er kjedelig men han limer ialfall igjen forsvaret meir enn det Haidara evner. Haidara skyter fra 40m og gjør mykje rart egentlig. Hadde resten av forsvaret vert kvalitet kunne han kanskje vert ein ide men foretrekker den som er best defansivt så lenge forsvaret slepper inn over 2 mål i snitt.

Gidder ikkje skrive "veloverdreide" innlegg det har eg prøvd på og dei blir det gjort sport i å "misforstå" og å bli :lol: av.  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #468 på: 29. Sep. 2014, 09:55 »
Ein ting eg saknar med akademiet og klubben generelt, er at det ikkje verkar til å vere noko spesielt fokus på å få fram dei typane spelarar som førstelaget etterspør. I dei beste klubbane skapar ein spelartypar, ikkje enkeltspelarar. Ein ser t.d. tydelig på Anita at han er eit Ajax-produkt, på same måte som ein ser at Xavi er eit Barcelona-produkt. Når sistnemnde blir fasa ut, veit ein med sikkerheit at det kjem opp liknande typar som han frå akademiet. Desse har då også ein enklare veg til å bli fasa inn i førstelaget.

Med oss kan ein nesten heller trekke lodd om kva neste talent vil representere av kvalitetar. Å få opp to-tre Haïdara-typar blir irrelevant, om det ikkje er den typen spelarar førstelaget ønsker å bruke som venstreback. Det plagar meg mindre at Dummett blir føretrekt framfor Häidara, enn det plagar meg at forskjellen på det dei representerer er så stor. Om ein skal rotere mellom to så ulike spelartypar, tyder vel dette nærast på at ein ikkje veit kva kurs klubben skal ha på venstreback-feltet.

Dette er noko som Skjæren (og andre) har vore innom, og er eit synspunkt som etter mitt syn dessverre har blitt riktigare for kvar månad som har gått. For min eigen del er det ikkje kva Pardew representerer som er det største problemet, men at han ikkje reindyrkar stilen sin meir konsekvent. Ein ser ein enorm diskrepans mellom det som skjer på transfermarknaden og måten spelarar blir brukt. Eg trur dette hadde vore eit mindre problem om Pardew hadde hatt makt på transferfronten til å hente typar som han veit å bruke, men då alle veit at dette ikkje stemmer overeins med Ashley sin strategi, hadde ei skilsmisse mellom Pardew og klubben vore på sin plass. 

Dummett som spelartype representerer meir det Williamson bringer til bordet, og såleis burde vel heller han vere den han konkurrerte mest mot.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 29. Sep. 2014, 10:09 »
Dummett som spelartype representerer meir det Williamson bringer til bordet, og såleis burde vel heller han vere den han konkurrerte mest mot.

Veldig enig i det du skriver. Mangelen på noen klar visjon rent fotballfilosofisk er jo ganske åpenbar gjennom hele klubben per dags dato. Vi er i større grad bare en bedriftsenhet med mål om å utvikle og selge spillere til høyest mulig profitt.

For øvrig - du tenker at Dummett burde utfordre Williamson som stopper fremfor å legge beslag på venstreback?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #470 på: 29. Sep. 2014, 10:12 »
Précisément.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #471 på: 29. Sep. 2014, 13:28 »
Veldig enig med deg Hans, men samtidig er føler jeg det er greit å kunne ha forskjellige typer i samme posisjon også. F.eks Tiote og Anita. Tiote er god å ha når vi skal ligge og forsvare oss mot ballsikre motstandere, mens Anita er mer den som kan føre med seg ballen fremover og er mer offensiv.

De kan selvsagt brukes sammen også, men var kun for å understreke poenget.
Når det kommer til akademiet, så bør det utvikles spillertyper i større grad enn noe annet ja. Da blir det lettere å komme inn å gjøre en god jobb på a-laget.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #472 på: 07. Okt. 2014, 17:05 »
Ferreira og Armstrong fortsetter å putte mål for reservelaget.

http://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/armstrong-and-ferreyra-on-target-for-newcastle-in-behind-closed-doors-game-1-6882782

På tide å teste dem i to-spann med Cisse? Sultne spillere er vel *akkurat* det vi trenger?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 07. Okt. 2014, 17:09 »
nesj. trenger mer av Gouffran og Sissoko. Kaaaaan jo være at de for første gang på 8 mnd spiller til mer enn en 1er på børsen 
:pardy:
« Siste redigering: 07. Okt. 2014, 22:55 av Martin »

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #474 på: 13. Nov. 2014, 10:16 »
Stoke U21 - Newcastle U21 På tv 2 sumo i kveld

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #475 på: 16. Jan. 2015, 14:22 »
MAGPIES PAIR JOIN GATESHEAD

Gateshead have signed Newcastle pair Callum Roberts and Adam Campbell from Premier League side Newcastle United on loan.

Striker Campbell, 20, and winger Roberts, 17, join the Conference Premier side on 28-day youth loans.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 17. Jan. 2015, 00:01 »
Skremmende at Campbell allerede er blitt 20 år og ikke komt lenger at han må på dette nivået for å spille.
Vil overraske meg om han noen ganger slår til i Newcastle. Hadde troen på han for noen år siden.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #477 på: 17. Jan. 2015, 01:01 »
Ja. Synes vi bør ta sats på å skaffe flere samarbeidsklubber, på et høyere nivå. Gateshead og St. Mirren lukter det ikke akkurat klasse av! League 2 burde være minstekravet, dog er det jo greit at Roberts lånes ut til Gateshead. Er bare snakk om 28 dager. Men mener sånn mer generelt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #478 på: 27. Jan. 2015, 21:32 »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 28. Jan. 2015, 14:10 »
To store vingtalenter opp til a-laget på under ett år. Det er rimelig bra saker  :thumbu: