20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660475 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1876 på: 02. Mai 2013, 17:13 »
http://www.nufcblog.org/2013/05/alan-pardew-in-statistics/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=alan-pardew-in-statistics

Pardew er rett over snittet sitt med tanke på poeng i PL, så regner med han er nøgd.

Disse tallene er rett og slett ikke bra nok med tanke på målsettningene som var før denne sesongen og med tanke på hva som er kjøpt inn.

Håper også Ashely ser dette og gjør opp en mening raskt.

Er det ikke vanlig at eier eller styreformann er ute og gir sin støtte til manageren og bekrefter at han er trygg i jobben eller er det litt mer fra FM verden?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1877 på: 02. Mai 2013, 17:59 »
http://www.nufcblog.com/2013/05/02/its-good-news-bad-news-for-newcastle/

Massadio ute mot West Ham. Nokon som har ein statestikk øve hamstrings i alle PL klubbane?

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1878 på: 02. Mai 2013, 18:20 »
Yanga Mbiwa ut på venstreback da. Det funker jo helt relativt bra det.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1879 på: 02. Mai 2013, 19:02 »
Yanga Mbiwa ut på venstreback da. Det funker jo helt relativt bra det.
Det blir nok Perch.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1880 på: 02. Mai 2013, 20:23 »
Ja perch på back og jonas på ving. Dødelig venstre side
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1881 på: 02. Mai 2013, 20:31 »
http://www.nufcblog.org/2013/05/alan-pardew-in-statistics/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=alan-pardew-in-statistics

Jeg synes ikke det er et problem at Pardew er defensiv orientert, det er jo forsåvidt bare bra om det hadde funket, men når det svikter så totalt på dette området gjennom hele sesongen så gjør Pardew det vanskelig for seg selv når han ikke kommer opp med en plan B.

Hadde NUFC under Pardew vært gjerrige og særdeles vanskelige å spille mot, som de var forrige sesong da han kjørte 4-4-2 formasjonen, tillater fansen at det offensive blir satt litt til side for gode resultater og bra med poengfangst.

Når han denne sesongen bytter formasjon til 4-5-1 eller 4-2-3-1 eller hva det nå er så blir det j.... baktungt, iallefall når Pardew er såpass feig fra før og gir spillerne få muligheter til å utfolde seg offensivt.
Skal man ha fansen med seg på St James Park så må man tørre å underholde, være det førende laget, stå/presse høyt å vinne ballen nærmere motstanderens mål og sette inn det ekstra giret man får når fansen er med laget.

Jeg tror ikke det er et problem at vi har solgt Nolan, Barton, osv, engelske spillere som var med klubben ned og med da de tok seg opp igjen og som gjorde sakene sine godt den første sesongen tilbake i PL. De spillerne vi har erstattet dem med er mye bedre i mine øyne. Jeg synes faktisk NUFC har en såpass god stall nå at den er sammenlignbar med den spillergruppa Sir Bobby Robson hadde. Det gjelder bare å bruke den riktig og utnytte de ferdighetene enkeltspillere har. Pardew tørr jo ikke engang å starte med dem, ihvertfall ikke alle samtidig.
Vi så det samme da han var i West Ham, han benket ofte Tevez og Mascherano, det samme som han nå gjør i NUFC der Ben Arfa ofte er å se på benken. Nå sist var Gouffran der også, mens en spiller som Perch fikk starte. I mine øyne burde jo en spiller som Anita også vært langt foran han i køen......

Jeg skulle gjerne sett Cisse, Gouffran, Ben Arfa, Sissoko og Marveaux få prøve seg fra start, latt laget stå høyt med offensive backer som Debuchy og Santon. Muligheten for å underholde fansen hjemme på St James Park har så avgjort vært til stede ved 18 anledninger denne sesongen, dessverre har ikke Pardew turt å ta muligheten noen av dem. Da kan han heller ikke forvente å få fansen sin støtte når det butter litt imot.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1882 på: 02. Mai 2013, 21:11 »

Jeg skulle gjerne sett Cisse, Gouffran, Ben Arfa, Sissoko og Marveaux få prøve seg fra start, latt laget stå høyt med offensive backer som Debuchy og Santon. Muligheten for å underholde fansen hjemme på St James Park har så avgjort vært til stede ved 18 anledninger denne sesongen, dessverre har ikke Pardew turt å ta muligheten noen av dem. Da kan han heller ikke forvente å få fansen sin støtte når det butter litt imot.

Det hadde vært en drøm!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1883 på: 02. Mai 2013, 21:34 »
Bortimot spot-on hva mine tanker angår.
Vi trenger nok en tydelig leder som manager, som virkelig veit å sette skapet på plass hvis nødvendig.

Hvis det stemmer at Colo er tilbake til helgen, vil nok det hjelpe Pardew enormt. Virker som om han har innflytelse, og er en leder bak der. Hvertfall mer enn vi har i de andre.
Men de andre kapteinvalgene Pardew har tatt (i Colo's fravær), skurrer litt for meg. Jonas og Cabaye? Sistnevnte må være fordi han angivelig skal være god kompis med de franske, men noe kaptein har han ikke vist seg å være. Jonas var et merkelig valg!

Rart ikke John Arne Riise med sine 110 landskamper har meldt seg til tjeneste...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1884 på: 02. Mai 2013, 23:34 »
Pardew gjorde en strålende jobb for oss i en og en halv sesong og hvis han sier opp/får sparken etter denne sesongen vil jeg sitte igjen med gode minner fra hans tid. Tiden hans er rett og slett gått ut i denne klubben og det tror jeg innerst inne han vet selv også. Dette kommer ikke av at han er en dårlig mananger, men av at han ikke lenger er rett manager for NUFC.

Dette oppsummerer mine tankar heilt presist. Han var ein viktig bidragsytar til vår beste ligaplassering på årevis, og det må vi ikkje gløyme midt oppi denne drittsesongen. Han skal sjølvsagt evaluerast på det han har gjort denne sesongen (som Frode gir ei briljant skildring av ovanfor), og då er konklusjonen at han bør erstattast av betre folk.

Men totalt sett har klubben tatt fine steg under Pardew. No må vi kanskje ta eit steg tilbake - og tenke litt over grunnmuren som skal konstituere United, samt lære av det vi har gjort feil denne sesongen - før vi hoppar to skritt fram igjen.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1885 på: 03. Mai 2013, 00:05 »
Pardew gjorde en strålende jobb for oss i en og en halv sesong og hvis han sier opp/får sparken etter denne sesongen vil jeg sitte igjen med gode minner fra hans tid. Tiden hans er rett og slett gått ut i denne klubben og det tror jeg innerst inne han vet selv også. Dette kommer ikke av at han er en dårlig mananger, men av at han ikke lenger er rett manager for NUFC.

Dette oppsummerer mine tankar heilt presist. Han var ein viktig bidragsytar til vår beste ligaplassering på årevis, og det må vi ikkje gløyme midt oppi denne drittsesongen. Han skal sjølvsagt evaluerast på det han har gjort denne sesongen (som Frode gir ei briljant skildring av ovanfor), og då er konklusjonen at han bør erstattast av betre folk.

Men totalt sett har klubben tatt fine steg under Pardew. No må vi kanskje ta eit steg tilbake - og tenke litt over grunnmuren som skal konstituere United, samt lære av det vi har gjort feil denne sesongen - før vi hoppar to skritt fram igjen.

Av ren nysgjerrighet, hvilke steg er det klubben har tatt som Pardew har æren for? Jeg ser det rett og slett ikke.
Jeg har ett ganske objektivt syn på Pardew (syntes jeg selv) og er enig i at fjorårssesongen skal han tildeles sin del av æren for, men hvilke steg er det snakk om? Overgangene tviler jeg sterkt på at han har så veldig mye med å gjøre, de hadde vi fått via Carr uavhengig av manager.. Ikke har vi en spesiell spillestil som vi står for, ikke har vi på noen som helst måte etablert oss noen andre plasser enn langt nede på tabellen. Føler ikke klubben har utviklet seg en dritt under Pardew, i beste fall på stedet hvil.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1886 på: 03. Mai 2013, 07:41 »
Av ren nysgjerrighet, hvilke steg er det klubben har tatt som Pardew har æren for? Jeg ser det rett og slett ikke.
Jeg har ett ganske objektivt syn på Pardew (syntes jeg selv) og er enig i at fjorårssesongen skal han tildeles sin del av æren for, men hvilke steg er det snakk om? Overgangene tviler jeg sterkt på at han har så veldig mye med å gjøre, de hadde vi fått via Carr uavhengig av manager.. Ikke har vi en spesiell spillestil som vi står for, ikke har vi på noen som helst måte etablert oss noen andre plasser enn langt nede på tabellen. Føler ikke klubben har utviklet seg en dritt under Pardew, i beste fall på stedet hvil.

:gp:

Og 100 % enig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1887 på: 03. Mai 2013, 08:17 »

Han tok oss til ein 5.plass i ein sesong der folk ikkje hadde vore so overraska om me heller ville lege der me gjer no på tabellen. Det var ein veldig god sesong og me overpresterte ja, men det at Pardew må få æra for det er vel ikkje det so mykje tvil om. Kvifor er det slik at han skal få æra for ALT som går dårleg og alle stega me har teke bakøve denne sesongen, men ikkje få noko æra for ALT som gjekk bra og stega me tok framøve. Ein må jo og nemna at me kom oss til kvartfinalen i EL denne sesongen der me rauk mot eit lag som no er i finalen. Dessutan var det ein stor gambling av Ashley og Co i sommar når dei ikkje henta inn fleire spelarar. Dette tvilar eg Pardew var so nøgd med. Det har jo vist seg som ein gedigen tabbe. 
Eg tykkjer folk her inne gløymer våre prestasjonar dei siste ca 8 sesongane. Eg får eit inntrykk av at me snakkar om Arsenal og ikkje Newcastle her. Det begynnar å verte nokre år sidan The Entertainers herja.  Kva er det denne klubben har oppnådd sidan Sheperd presterte og sparka Sir Bobby? Eg er einig i at Pardew må bytast ut, so ein treng ikkje kasta meg på bålet her no. Eg har ikkje tiltru til at Ashley skal finna nokon som er betre.
Sidan 5. plassen i 03/04 har me vore ein skikkeleg dårleg PL klubb som har rykka ned ein gong og vore langt vekke frå å vinna noko som helst. Eg får som sagt eit inntrykk av at fleire her har eit urealistisk og kortsiktig syn på kva klubben skal oppnå. For all del, eg vil ha inn ein manager som får oss til å spela offansiv fotball og skåra mykje mål. Og vinna mange trofè. Kvifor ser ikkje Ashley dette? Kvifor har me vore so dårlege dei siste 10 åra?

Season   Lev   League   Pos   Pld   W   D   L   F   A   W   D   L   F   A   W   D   L   F   A   Pts
2012/2013   1   Barclays Premier League   17th/20   35   9   1   8   24   30   1   6   10   19   36   10   7   18   43   66   37
2011/2012   1   Barclays Premier League   5th/20   38   11   5   3   29   17   8   3   8   27   34   19   8   11   56   51   65
2010/2011   1   Barclays Premier League   12th/20   38   6   8   5   41   27   5   5   9   15   30   11   13   14   56   57   46
2009/2010   2   Coca-Cola Championship   1st/24   46   18   5   0   56   13   12   7   4   34   22   30   12   4   90   35   102
2008/2009   1   Barclays Premier League   18th/20   38   5   7   7   24   29   2   6   11   16   30   7   13   18   40   59   34
2007/2008   1   Barclays Premier League   12th/20   38   8   5   6   25   26   3   5   11   20   39   11   10   17   45   65   43
2006/2007   1   Barclays Premiership   13th/20   38   7   7   5   23   20   4   3   12   15   27   11   10   17   38   47   43
2005/2006   1   Barclays Premiership   7th/20   38   11   5   3   28   15   6   2   11   19   27   17   7   14   47   42   58
2004/2005   1   Barclays Premiership   14th/20   38   7   7   5   25   25   3   7   9   22   32   10   14   14   47   57   44
2003/2004   1   Barclaycard Premiership   5th/20   38   11   5   3   33   14   2   12   5   19   26   13   17   8   52   40   56
« Siste redigering: 03. Mai 2013, 08:24 av lgrinde »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1888 på: 03. Mai 2013, 09:40 »

Med mindre ein er fluga på veggen til garderoben, treningsfeltet, styrerommet, etc. er det vanskelig å fordele ære fullstendig nøyaktig. Det sportslege utvalget (som Pardew ubestridt er ein del av) gir vel retningslinjer for kva Carr skal leite etter, så det er vel udiskutabelt at kanskje andre spelarar hadde kome inn dørene under ein annan manager. Ulike folk ser ulike behov = Ulike kjøp.

Vi hadde ein spelestil som sikra oss veldig mange poeng i fjor, og på vårparten alternerte vi fint til den 4-3-3-en som gav oss sesongens kanskje to best gjennomførte kampar; mot WBA og Liverpool, samt veldig profesjonelle og botnsolide prestasjonar mot Man Utd og Chelsea i 4-4-2. Det er klart det var taktiske grep inne i bildet som bidrog. Å hevde noko anna vil vere å redusere Premier League til breiddefotball, der det ikkje er så nøye kven som står på linja så lenge alle spelarane kjempar godt og gjer sitt beste. Ein kan henvise til den sentrallinja vi hadde (Krul - Colo - Cabaye - Ba/Cissé, og som no er enten skada/solgt/ute av form) og seie at dei - og ikkje Pardew - skal ha mesteparten av æra for supersesongen. Javel, fair enough. Men det var då ein gong Pardew som stod på treningsfeltet og coacha dei. Igjen, om Pardew hadde vore så evneveik som mange skal ha det til, så er jo det sensasjonelt. Stopp pressa! "The team that managed itself" klarte ein sterk 5. plass! Før Champions League-vinnaren, før Liverpool, før Everton. Kan ikkje dei elleve som spelte mest i fjor ta over som manager etter Benitez i Chelsea? Roman, velg "the special team", ikkje "the special one". I digress.

I sum, så synest eg det er ufattelig at ein kan gå rundt å tru at ikkje Pardew spelte ei vesentlig rolle i den 5. plassen. Det heng ikkje på greip om ein er inneforstått med at Premier League er toppidrett, og at 38 seriekampar kontrollerer for nesten alt som heiter flaks. Ja, det finst medgangsbølger. Ja, det finst marginar. Men over 38 kampar skal du vere dyktig. Og det var vi. Spelarane var dyktige. Ashley og Llambias var dyktige. Pardew var dyktig.

At vi har vore på staden kvil sidan desember 2010 er eg uansett ikkje enig i. Eg følte ikkje det samme i mai i fjor som eg føler i mai i år, dessverre. Utviklinga og prestasjonane har gått i bølger, men statisk har den ikkje vore. Enkelte justeringar (deriblant bytte ut Pardew), så trur eg vi er i posisjon til å konkurrere om det vi konkurrerte om i fjorårssesongen.

Forresten, så er eg enig med deg i at synet ditt på Pardew er relativt objektivt. Du skal ha ros for det.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1889 på: 03. Mai 2013, 18:09 »
Skal AP få fyken for årets sesong så skal vel han ha mye credz for 5. plassen i fjor. Jeg mener fremdeles at han gjorde det veldig bra i EL, og tror vi hadde spilt finale hadde vi fått den uttellingen vi fortjente. De taktiske disposisjonene vi gjorde gjennom EL var veldig bra, vi kom oss videre fra gruppespillet med å bruke mange spillere jeg ikke mener er god nok - og vi slo ut Anzhi og Metalist på god (defensiv) taktikk og vi burde vunnet borte mot Benfica etter å ha spilt en overraskende offensiv kamp. Vi har også hatt noen kamper i PL vi har fått dårlig uttelling, og det er bare 5p opp til 9. plass. Så sånn sett kunne vi hatt en meget akseptabel sesong.

Når det går som det går, spesielt med Mackems og Pool kampene, og rykter om en splittet garderobe så bør det være en skikkelig evaluering ved sesongslutt som til slutt ender med at han må gå på bakgrunn av årets sesong.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"