20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660725 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #210 på: 16. Feb. 2011, 18:53 »
Som det f.eks gjorde da han var manager i West Ham og Charlton ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 16. Feb. 2011, 19:05 »
Den statistikken er ikke snill mot Shearer, ikke en lett jobb han fikk.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #212 på: 16. Feb. 2011, 19:27 »
Kommentatoren i matchen mot Blackburn sa vel at Pardew bare hadde hatt en full sesong i PL, og at han den gangen klarte en 8. plass. Aner dog ikke om dette stemmer..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 16. Feb. 2011, 19:31 »
Shearer fikk en forferdelig jobb, og jeg synes han gjorde det helt greit - kanskje spesielt sett i ettertid. Det er først i ettertid en innser hvor usannsynlig doomed vi var den sesongen. Vi var nære å redde plassen, det var ikke så veldig mye som skulle til, men vi var likevel milevis unna å få det til. Og Shearer kunne ikke gjøre noe fra eller til med det. Jeg tror ikke en gang Jose Mourinho kunne reddet oss den sesongen. Eller Tom Nordlie for den saks skyld.

Men en tøffere trener hadde kanskje innsett at problemet lå i at de etablerte spillerne ga fullstendig faen i klubben - og gitt ungdommen tillit. Men det hadde sannsynligvis gitt omtrent samme resultat. Vi hadde kanskje gått ned med flagget til topps, men vi hadde likevel gått ned.

Alan Shearer kan absolutt ha noe for seg som manager. Men hvis han er interessert i å bli England- eller Newcastle-manager i fremtiden, så hadde jeg helst sett at han hadde takket ja når det kommer tilbud fra en mindre klubb som han ikke har noen spesiell tilknytning til, og "øver seg" der. Med mindre både 'arry og Roy svarer nei til å bli Capellos etterfølger, så kommer Shearer garantert ikke til å få tilbud om landslagsjobben. Og Mike Ashley kommer neppe til å ansette Alan Shearer igjen med det første - med mindre han faktisk har en CV å vise til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 16. Feb. 2011, 19:37 »
Kommentatoren i matchen mot Blackburn sa vel at Pardew bare hadde hatt en full sesong i PL, og at han den gangen klarte en 8. plass. Aner dog ikke om dette stemmer..

Det stemmer på en måte det, men grunnen er jo at han fikk sparken hos West Ham etter at de ikke akkurat greide å følge opp opprykksesongen. I Charlton ble han jo ansatt like etterpå og rykket ned så slik sett har han nesten to.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 16. Feb. 2011, 22:50 »
Min enorme frykt for Pardew har ei stund vært at han er litt Nordlie-aktig. Det vil si at jeg frykter litt at han starter bra, men at han er en krevende person å jobbe med som spillerne kanskje går litt lei og mister respekten for. Der ligger min største frykt, basert på hva han gjorde i endel andre klubber, og måten han blant annet tydeligvis mista jobben i Soton.
Ellers kan man jo også si at PL-statistikken til Hughton er noe streng også basert på at han var caretaker under den forferdelige nedrykkssesongen. Illustrerer også ganske klart hvor søppel Kinnear er, dog skal faktisk han også forsvares for veldig vanskelige omstendigheter ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 16. Feb. 2011, 23:17 »
Min enorme frykt for Pardew har ei stund vært at han er litt Nordlie-aktig. Det vil si at jeg frykter litt at han starter bra, men at han er en krevende person å jobbe med som spillerne kanskje går litt lei og mister respekten for. Der ligger min største frykt, basert på hva han gjorde i endel andre klubber, og måten han blant annet tydeligvis mista jobben i Soton.
Ellers kan man jo også si at PL-statistikken til Hughton er noe streng også basert på at han var caretaker under den forferdelige nedrykkssesongen. Illustrerer også ganske klart hvor søppel Kinnear er, dog skal faktisk han også forsvares for veldig vanskelige omstendigheter ;)

Ang. det. Jeg prata med en West Ham supporter i en hotellbar i London for et par uker siden :P Han var sesongkortholder og hadde fulgt klubben i flere tiår. Uansett, han hadde et veldig godt inntrykk av Pardew og han mente at det var en oppfattelse de fleste West Ham fans satt igjen med. Jeg fikk spurt han litt ut om Pardew, og han var ifølge West Ham supportern en veldig god coach og han var en type som ble likt veldig godt av spillerene. Han var typen som ble kompis med spillerene og som skapte god atmosfære, noe som han påpekte hadde både vært positivt og negativt på hver sine måter i West Ham.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 16. Feb. 2011, 23:24 »
Han ble vel ikke så populær i West Ham etter at han benka Tevez og Mascherano som eierne hadde brukt enorme summer på heller. Sånn sett er han jo omtrent så langt unna som en yes-man som man kommer, til tross for at mye av kritikken mot ham her inne har gått på akkurat det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 16. Feb. 2011, 23:29 »
Jeg har ihvertfall aldri hatt noe som helst inntrykk av at Pardew er noen yes-man, jeg tror han sier akkurat det han mener og tar akkurat de sportslige taka han mener er best for laget. Tror ikke Pardew var noen pådriver i Carroll-salget, for å si det slik.
Min største bekymring ligger i det kø1 kommenterte, men jeg håper det at han har arvet et lag som ble bygget opp på de prinsippene Pardew tydeligvis styrer etter er en fordel. Det kan dog bli hardere dersom vi etterhvert vokser og får flere egoer inn i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 17. Feb. 2011, 08:40 »
Han ble vel ikke så populær i West Ham etter at han benka Tevez og Mascherano som eierne hadde brukt enorme summer på heller. Sånn sett er han jo omtrent så langt unna som en yes-man som man kommer, til tross for at mye av kritikken mot ham her inne har gått på akkurat det.

Syns hele den greia med Mascherano og Tevez til West Ham var mildt sagt veldig spesiell. Denne "finansmannen" som eide de to solgte jo aldri Masch og Tevez til West Ham så de tilhørte klubben, men han brukte vel klubben mer som platform for å få spillerne sine ut i Europa og til større klubber, noe han selvfølgelig lyktes med. Dette noe "utradisjonelle" eierforholdet ble jo et problem for Tevez også mens han var i MænJu.

Jeg vil ikke gå så langt som å frifinne Pardew for all skyld i den gamle sagaen der, men jeg vil være forsiktig med å si noe for bastant ut ifra den situasjonen. Tror mange managere\klubber ville slitt i samme situasjon.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 19. Feb. 2011, 11:08 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/02/18/alan-pardew-focused-on-finer-details-61634-28191621/

Pardew i ferd med å sette sitt preg på klubben. Vil få en del nye ting på plass. Blant annet varmekabler på treningsfeltet slik at det kan brukes gjennom hele sesongen, samt bedre analyser av både egene spillere (skader osv.) samt vurdering av motstanderne.

Syns det er posetivt at Pardew tar tak i disse tingene. Det blir litt FOR old-school og bare ignorere det slik som jeg mistenker at det har blitt gjort frem til nå.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 19. Feb. 2011, 11:12 »
Jo, for all del. Men kor mange gonger har ikkje dette skjedd før? Kvar einaste nye manager mi har hatt vil setja sitt eige preg på ting. Alt dette er bra men då må litt av vitsen vera at Pardew fortsatt er her om 3-5 år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 19. Feb. 2011, 11:17 »
Mye det samme som Allardyce implementerte, som også er kjent som en "scientific manager", men som Ashley og co den gang ment var waste of money.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 19. Feb. 2011, 11:18 »
Jo, for all del. Men kor mange gonger har ikkje dette skjedd før? Kvar einaste nye manager mi har hatt vil setja sitt eige preg på ting. Alt dette er bra men då må litt av vitsen vera at Pardew fortsatt er her om 3-5 år.

Ja, men det å inntalere varmekabler på treningsfeltet er jo en invistering. Går f.eks ikke an å sammenligne med isbadet til Big Sam, som er nokke han har fått for seg skal vere veldig bra.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 19. Feb. 2011, 11:20 »

Ja, men det å inntalere varmekabler på treningsfeltet er jo en invistering. Går f.eks ikke an å sammenligne med isbadet til Big Sam, som er nokke han har fått for seg skal vere veldig bra.

Shearer innførte det, og det blei ihvertfall brukt under pre-seasonet til Hughton i Irland, som jo var basert på Shearers oppsett.