20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #405 på: 22. Des. 2011, 13:41 »
Patetisk taktisk i dag. Blir så forbanna!
Spele høg linje mot spelarar som Long og Odemwingie. Sjakktrekk!
Kva var det med byttet med Santon? Patetisk om han ikkje var skadet.

Ameobi kjem til å starte neste kamp, foran Ben Arfa.

Det såg ut som me ikkje var forberedt på desse to i det heile teke.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 22. Des. 2011, 18:58 »
You locate a player, but then they have got to get a replacement and is another first-team going to let a replacement go?
Pardew prater om at det er vanskelig å få inn nye folk fra andre klubber og at de ikke vil selge i januar. Vel den uttalelsen der er noe du virkelig kan tenke over før du selger Tiote slik at vi ikke sitter igjen med en solgt spiller og ingen til å ta plassen hans.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 30. Des. 2011, 02:06 »
For å få litt diskusjon rundt Pardew nå som han har vært manger i litt over ett år.
For å ta en titt på stistikken hans som NUFC manager så ser vi at han etter totalt 46 kamper står med en seiersprosent på 34,78%, med 16 seire, 17 uavgjorte og 13 tap.
Dette er såvidt foran managere som Sam Allardyce med 33,33% og Ruud Gullit på 34,61%,  men langt bak typer som Souness som hadde en seiersprosent på 44,82% og Roeder på 45,83%.

Så er spørsmålet om dere synes dette er bra nok, om vi har møtt så mye motgang at dette er noe som er akseptabelt og som vi er fornøyde med? Hvor lang tid kan man finne seg i å være et lag i "ingenmannsland" før fansen begynner å vise sin misnøye?

Selvfølgelig, NUFC startet denne sesongen meget friskt, og det er ikke noe som skulle, eller skal tilsi at vi har noen grunn til å være misfornøyde. Men noe er det alltids. For min del synes jeg Pardew blir mer og mer nikkedukke for Ashley og co ettersom tiden går. Det er ingen tvil om at han blir overkjørt på transferfronten og får særdeles lite cash å rutte med.
Da sommervinduet var over var Pardew visstnok fly forbannet over at det ikke kom inn en spiss, og det ble jo sagt i ettertid at dette skulle ordnes nå i januar. Nå må vi nok vente til sommeren, dette er vist plutselig helt greit for godeste Pardew.
Videre er jeg mer og mer skeptisk til laguttakene. De synes jeg virker feige og defensive, spesielt på hjemmebane. Tapet hjemme for WBA var tungt å svelge, Swansea kampen var også skuffende at ikke endte med 3 poeng. Jeg vil se litt mer finesse og fotball, og litt mindre av de lange ballene. At Ben Arfa ikke har startet de siste kampene skjønner jeg også lite av. Greit at han ikke har prestert, men det har ikke Best eller Ameobi heller gjort i det siste. Må jo være av interesse å få Ben Arfa 100% i form......

Jeg er ikke misfornøyd med Pardew, ihvertfall ikke enda, men jeg begynner å bli mer og mer kritisk til det han gjør på enkelte fronter. At han ikke ser at klubben trenger en ny spiss nå i januar er skremmende. Hvem skal score målene når Ba forvinner i kanskje 2 mnd? Dette skulle selvfølgelig vært ordnet for lenge siden. Vi trengte en spiss allerede før Carroll forsvant.

At han "jatter" med Ashley og Llambias og co istedenfor å passe på at han selv får best mulige arbeidsvilkår i form av forsterkninger er synd. Det er til slutt resultatene vi fans ser etter når vi summerer opp, og de får han enklere med bedre spillere tilgjenglig.

Får vi ikke en spiss inn i januarvinduet er det tragisk og noe som ikke kan unnskyldes. Og jeg forlanger mer enn en ny Kuqi. Midtstopper er selvfølgelig noe som også må ses på som nødvendig.
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 02:09 av Frode »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 30. Des. 2011, 03:13 »
Enig i det meste du skriver. Ang det du skriver om det taktiske: Jeg synes også at laguttakene er kjedelige og midtbanen ligger altfor dypt! Blir mye måking mot spissene.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 30. Des. 2011, 06:47 »
Det er klart Pardew ser at vi trenger en ny spiss, men hva hjelper det når vi vet hvem som sitter på pengesekken?

Pardew har fått "drømmejobben" han og kommer selvfølgelig aldri til å komme i nærheten av en slik jobb igjen, så skjønner på en måte at han gjør alt for å beholde den! :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 30. Des. 2011, 15:04 »
Hehe. Sant det Daniel.

Ellers er jeg veldig i de andre aspektene du nevner. Har liksom blitt en slags kultur her inne om at Pardews valg er loven - og kan ikke bestrides. "In Pardew I trust" er jo blitt en gjenganger. Men han bør selvfølgelig ikke fritas for kritikk eller ansees som perfekt. Hadde han det vært hadde han jo aldri jobbet under Mike Ashley.
Jeg har latt meg irritere litt over hans taktiske disposisjoner den siste tiden. Syns vi kunne vært langt mer offensive i kamper mot lag som Swansea, Norwich og WBA. Var forresten ikke klar over at Souness hadde bedre seiersprosent enn Pardew, selv om det selvfølgelig blir vanskelig å se på det slik mtp de ulike omstendighetene. Forøvrig er det vel blitt skrevet at Pardew får bonuser dersom han klarer trimme lønnsutgifter og slikt også.
Det jeg også lurer på er hvorvidt Pardew trives med større egoer og individualister. Han klarte ikke ha Tevez eller Mascherano i laget sitt - og han vegres for å bruke Hatem Ben Arfa. Ben Arfa vil alltid være en vanskelig type både som spiller og som person - men jeg ser helst at vi har råd til å ha slike potensielle klassespillere i laget kontra bare hardt arbeidende spillere. Husker jo Souness som ikke taklet Robert og Bellamy.
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 15:07 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 30. Des. 2011, 15:19 »
"In Pardew I trust" er jo blitt en gjenganger.

Noe av det absolutt verste jeg vet. Minner meg så jævlig om tafatte Liverpool-supportere som løper rundt og skriker "YNWA" og "In PDalglish I/we trust". Det er så jævlig flaut, og jeg gremmes over Newcastle-fans som gjør det samme.
Nei.

Simmi

• Gjest
« Svar #412 på: 30. Des. 2011, 15:29 »
Hvorfor? Er det så rart at man skriver "In Pardew I trust" etter en fantastisk sesongstart? Ofte har de litt "pussige" valgene hans vært svært lure. (Da regner jeg virkelig ikke med klippekortet til Obertan) Han har jo tross alt mye bedre peiling enn oss og, selv om vi liker å ikke tro det ;)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 30. Des. 2011, 15:35 »
Tror absolutt ikke Pardew gjør noen bedre jobb enn f.eks Chris Hughton ville gjort. Er ikke hans fortjeneste at vi hadde en fantastisk ligastart. Selvom han selvfølgelig skal ha sin del av kaka.

Sier man In Pardew I trust, så sier man det til whoever som sitter som manager. IMO
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 15:37 av Cheik_Tiote_Fy_Fasan »
Same old Shearer, always scoring!

Simmi

• Gjest
« Svar #414 på: 30. Des. 2011, 15:39 »
Seriøst?

Alan Pardew har vært glitrende taktisk, det er det ingen tvil om. Den defensive organiseringen i NUFC i år har vært klasse, og Pardew har ofte lyktes med sine taktiske disposisjoner, som feks mot Stoke. Selv om ting ikke har gått fantastisk den siste måneden syntes jeg det blir dumt å si at Pardew ikke har gjort det mer enn greit. Folk snur søren meg på flisa her.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 30. Des. 2011, 15:45 »
Spillerne på banen har gjort det mer enn greit. Blir for dumt å genierklære AP etter en 1/4 sesong.

Men selvfølgelig, han skal ha respekt for det han har gjort og vi får bare håpe det fortsetter i riktig spor.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 30. Des. 2011, 15:49 »
Grattis med 1000 innlegg, Simmi  :smitten:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 30. Des. 2011, 15:49 »
Har til gode å se noen genierklære Pardew. Men han har gjort en veldig god jobb, og han skal absolutt ha skryt for det han har fått til. Han sansen for kisen, selv om jeg mener han virker litt feig til tider. Venter for lenge med bytter, gjør feil bytter (i mine øyne, selv om han selvfølgelig har mer peiling). Men jeg liker'n og synes han har gort e veldig god jobb, og om Ashley ikke hadde vært ei gnien fitte hadde nok ting sett enda bedre ut.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 30. Des. 2011, 17:13 »
Å genierklære ham er selvsagt altfor tidlig. Men jeg må si at jeg er imponert over det han har fått til defensivt med såpass begrensede spillere som Simpson og Raylor blant annet. Jeg tviler ikke et sekund på at hans taktiske egenskaper går langt utenpå mange andre managere sine, deriblant Chris Hughtons. (For ikke å snakke om alle her inne. :P )

Simmi

• Gjest
« Svar #419 på: 30. Des. 2011, 17:25 »
Grattis med 1000 innlegg, Simmi  :smitten:

Yahoo!  :coloccini: