20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00  (Lest 32229 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00
« Svar #45 på: 12. Nov. 2010, 12:06 »
Guthrie på kant i de to kampene han har spilt i år har vært magrete greier for å si det slik. Føler at det ligger noe uforløst i Routledge, han viste forrige sesong at han er i stand til å assistere han også. I tillegg føler jeg vi trenger både mer bredde og fart i midtbaneleddet. Da bør vi heller vurdere å flytte Nolan opp å gjøre plass til Guthrie sentralt i mine øyne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 12. Nov. 2010, 12:07 »
Ryan Taylor er ute med ankelskade. Ellers enig i at å gå tilbake til Nolan i en hengende spiss-rolle kan være et bra alternativ, om ikke annet så bare for variasjonens skyld.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 12. Nov. 2010, 12:15 »
OK, har ikke fått med meg at Ryan Taylor var skadet.

Rent spillemesig så er det ikke SÅ stor forskjell på spillet vårt i 4-4-2 kontra 4-5-1, og med Barton ute så mener jeg vi bør få inn både Guthrie og Routledge. Og Nolan er ikke mye dårligere som hengende spiss enn det Ranger er som ren spiss. Ranger er utvilsomt et meget spennende talent, men jeg ser ikke på ham som klar til å starte på topp for oss riktig ennå.

Ergo lander vi på:

Krul
Simpson, Williamson, Colo, José Enrique
Routledge, Tioté, Guthrie, Jonas
Nolan
Carroll

Ellers bør kanskje ikke stopperne føle seg altfor trygge på plassen med Campbell og Stephen Taylor lurende i kulissene? Både Willy og Colo har gjort sakene sine relativt bra, men var langt ifra helt patente mot Blackburn, riktignok et jævla knokkel-lag, men men...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 12. Nov. 2010, 14:34 »
Jeg synes ikke noe om å gjøre ditt og datt med laget, bare fordi vi mangler Barton og kanskje Shola. Synes ikke Ranger bør starte på topp, men jeg ser gjerne at Løven får sjansen. Jeg har skjønt at mange har gitt opp Løven fordi han spilte dårlig i de to kampene han har fått sjansen i år. So f...... what? Mange er skeptiske til Guthrie på høyrekanten fordi han var dårlig mot Wigan. So f...... what? Det er da vel fullt mulig å forbedre seg på fire uker? Dessuten var det VELDIG mange som hadde en crappy dag på jobb mot Wigan. Om Tiote var dårlig mot Blackburn, så var han en katastrofe mot Wigan, da han antakelig hadde en pasningsprosent på godt under 10 og en taklingsprosent på omtrent 0.

Guthrie har fått trent en god del mer etter Wigan-kampen, og det er ikke bare han i stallen som mangler matchtrening.

Jeg ser også Guthrie som det nærmeste vi kommer Joey Barton i spillestil. Guthrie gjorde også flere gode kamper på kanten forrige sesong, og ser ingen grunn til at han ikke skal kunne gjøre det samme i år. Jeg ser det som naturlig å gjøre et direkte bytte, Barton-Guthrie.

Løven blir omtalt som en bakromsspiller, hvilket han i og for seg er. Men det er ikke dermed sagt at han ikke kan spille mot etablert forsvar. Han er en smart spiller, en bevegelig spiller. Ikke så god i det oppbyggende spillet, men han er samtidig en spiller som, hvis han er i godt slag, kan utgjøre en trussel for ethvert forsvar. Løven er også en målscorer. Og er det noe vi er avhengig av mot Fulham, så er det å ta vare på de sjansene vi får. Med Løven på banen har vi da tre mer eller mindre sikre målscorere, som etter all sannsynlighet ikke vil bomme om sjansen er stor nok. Carroll, Løven og Nolan.

Jeg greier heller ikke å se at Løvens tilstedeværelse skal drastisk endre vår måte å spille fotball på. Vi har fremdeles ligaens beste hodespiller der fremme, som vi kan pole baller på, om nødvendig. Og selv om hold up-play er en del av spillet som Carroll har stor forbedringspotensiale på, så er han fremdeles vår beste også på det området. Og vi er uansett avhengig av GODE, PRESISE innlegg fra kantspillerne om vi skal klare å vinne denne kampen. Og med god service blir også Løven bedre. Dansken er dessuten en spiller som vi kan garantere at er i boksen når ballen kommer.

Jeg går for 4-4-2, med færrest mulig endringer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 12. Nov. 2010, 15:08 »
Absolutt et godt poeng at Løvenkrands kan spille på topp, kanskje er det en bedre løsning enn Ranger også, men det ser jo unektelig ut som om Hughton har langt mer tro på Ranger. Og det lover dårlig for vår danske venn.

Derav min tankegang: HVIS Ranger er alternativet, så foretrekker jeg heller Nolan som hengende spiss, og samtidig gjøre plass til både Guthrie og Routledge. Jeg skulle gjerne sett at det var plass til både Barton og Routledge når Barton også kan spille, for å si det sånn.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 12. Nov. 2010, 15:14 »
Joakim; Du overdriver Løvenkrands etter min mening. I PL går spillet mye fortere, det er vanskeligere å komme til sjanser og Løvenkrands har vært fullstendig blek de gangene jeg har sett han denne sesongen. Det kan også sies om enkelte perioder i fjorårssesongen til dansken. Min konklusjon er at Løven ikke har PL tempoet inne og er en Championship spiller. Men skulle han få sjansen senere så håper jeg han beviser at jeg tar feil....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 12. Nov. 2010, 15:33 »
Enig med deg, kø1. Tror ikke Løvenkrands har det som skal til, og vil heller se både Ranger og Nolan i tospann med Carroll. Er helt sikkert ikke uten grunn at han har fått såpass få sjanser, da Hughton nok er av samme oppfatning.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 12. Nov. 2010, 15:49 »
Enig med deg, kø1. Tror ikke Løvenkrands har det som skal til, og vil heller se både Ranger og Nolan i tospann med Carroll. Er helt sikkert ikke uten grunn at han har fått såpass få sjanser, da Hughton nok er av samme oppfatning.

Think so!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 12. Nov. 2010, 16:21 »
I de kampene Løven har spilt har han ikke vært dominerende. Likevel har han opptil flere ganger hatt supre løp hvor han hadde vært alene gjennom hvis midtbanespillerne spilte på ham. Så lenge vi ikke har en sentral midtbane av en slik karakter er det lite vits i bruke Løven. Ben Arfa og Løven hadde f.eks vært en god kombinasjon.

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #54 på: 12. Nov. 2010, 17:32 »
Ranger er vel også ung og lovende i motsetning til Løvenkrands.
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 12. Nov. 2010, 17:34 »
Ranger har flere ganger vist at han er i stand til å skape problemer for motstanderen på egen hånd. Han virker både til å være kjappere enn Løven, og langt sterkere i kroppen. I tillegg er nærteknikken brukbar allerede også. Av og til blir han litt for ivrig og gjør feile vurderinger - men jeg føler vi er farligere med ham på topp enn med Løven.
Det faktum at eneste måte han kan utvikle seg videre på er gjennom spill på dette nivået er selvfølgelig også en god grunn til å foretrekke han fremfor Løvenkrands.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 12. Nov. 2010, 18:20 »
Er Guthrie klar? Etter West Ham har han ikke engang vært på benken de siste tre kampene og så han ikke på Toon in training bildene. Nå har vi hatt en sterk benk de siste kampene, men Guthrie burde greie å hvert fall forsvare en plass der. Er vel ikke skadet igjen?

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 12. Nov. 2010, 18:53 »
Ser gjerne Ranger i startoppstillingen, men problemet hans er at avslutningene ikke er helt supre. Derfor tror jeg det beste er å gå tilbake til 4-5-1 formasjon, med nolan som hengende spiss, jeg tror også det er dette Hughton kommer til å gjøre. Det er utrolig viktig, som alltid ellers, at vi scorer tidlig mot et defensivt Fulham, for da må Fulham angripe, og det gir mer rom for oss. Klarer vi ikke å score tidlig, er jeg redd for at kampen bare drar ut i ingenting, og det blir 0-0, eller 0-1 hvor fulham scorer på en kontring.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 13. Nov. 2010, 10:39 »
Howay The Lads! Gler meg til kamp idag. Både trur og håpar at mi sler tilbake og teke 3 poeng idag :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 13. Nov. 2010, 11:02 »
Sitter med samme følelsen jeg også lgrinde. Mye bedre følelse i dag enn jeg hadde på onsdagen, men vi må passe opp for Clint Dempsey. Scorer vi først, vinner vi. Er ikke sikker på at Carroll klarer å score i dag, men satser på at Nolan setter en andreball eller to etter harde dueller mellom Hangeland og Carroll.