20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 224936 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #720 på: 18. Des. 2012, 10:12 »
Noen som har HBO her?

Har mottatt invitasjon, men kunne gjerne tenkt meg å vist litt mere om utvalget demmes før jeg evt binder meg til 12 mnd :)
sunt pueri pueri puerilia tractant

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 18. Des. 2012, 10:43 »
Har ikke HBO Nordic får en massive mengder klager fra folk pga. ELENDIG kvalitet? HD kvaliteten er vel dårligere enn de middelmådige rippene du laster ned fra TBP.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 06. Jan. 2013, 19:45 »
I kveld starter Halvbroren på NRK1. Store forventninger til den - boka er helt fantastisk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #723 på: 07. Jan. 2013, 15:16 »
Synes de to første episodene har innfridd mine forventninger. Har hatt en del foredrag med hun som er utøvende produsent, fått SKYHØYE forventninger, men jeg synes de ble innfridd. Meget, meget solid norsk drama, det er gledelig å se.

Har ikke lest boka.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 08. Jan. 2013, 10:06 »
Har ikke lest boka og kjenner ikke til historien. Mine erfaringer med norsk drama er så som så, og jeg ser sjelden norske serier på NRK. Hvorfor er Halvbroren annerledes? Har jeg gått glipp av noe når jeg ikke har sett de to første episodene, og i såfall hvorfor?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 08. Jan. 2013, 12:12 »
ser at folk generelt er positive til serien, men flere har allerede gitt opp på grunn av mogo dialekter og sånn. så fremsiden av avisen i ste og det ble til og med nevt der.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 09. Jan. 2013, 10:32 »
Så noe om det. Ser ut som skuespiller(e) og produsenter har tatt svært lett på dialektoppgaven. Forøvrig klassisk å tro at alle nordorske dialekter er helt like, og at man dermed glatt kan passere som røstværing, ved å snakke en merkelig blanding av finnmarksdialekt og egen fantasi.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #727 på: 09. Jan. 2013, 14:36 »
Hehe. Øigarden får godkjent av en som virkelig kan uttale seg om det, meg. Skal huske på at Arnold Nilsen har bodd vekke fra Røst i sitt voksne liv, og er ikke ment å skulle ha ren Røst-dialekt. Syns absolutt han er innenfor hva som kan være godkjent. Problemet til alt for mange som prøver etterligne nordnorsk dialekt er at de tryner i tonefallet. Og at de tror vi har "æ" i alt av ord. Hvilket bare stemmer i endingene i orda til folk som bor på Helgeland. Dette unngår han fint. Og forøvrig er han ellers en glimrende skuespiller.
Ellers er jo også Ghita Nørby meget god som Den Gamle (LSC sitt eneste krav var vel at hun måtte ha den rollen), og Agnes Kittelsen er ekstremt nydelig å se på.
Boka er fantastisk - og da stiller jeg automatisk høye krav til serien av den. Sålangt er jeg veldig fornøyd. Frank Kjosås virker også å være god som den psykopate Fred.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #728 på: 15. Jan. 2013, 15:43 »
Så episoden nå på søndag, ble litt forvirret. Synes det er veldig mange vanskelige tidshopp. Etter å ha sett den synes jeg heller ikke Øigardens dialekt var ok. Synes kanskje han hadde et tonefall som kan minne om det man gjerne hører i Finnmark, men det var ikke så ille som kritikken skulle tilsi. Likevel, skal man først snakke dialekt bør man gjøre det ordentlig.

Agnes Kittelsen er en fryd for øyet. Enkelt og greit.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 15. Jan. 2013, 15:55 »
Øigarden prater faktisk ganske så god Helgelands-dialekt fant jeg ut etter siste episode. Hvilket selvfølgelig er feil.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #730 på: 15. Jan. 2013, 16:15 »
Oh lordy lordy lordy. Shameless og Californication har akkurat hatt premiere på nye sesonger. Jeg går en morsom vår i møte.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 15. Jan. 2013, 16:31 »
Californication er latterlig fett. Ny sesong blir bra.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #732 på: 15. Jan. 2013, 16:35 »
Var sykt digg med Shameless igjen. Skuffa selvfølgelig ikke. Overlegent!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #733 på: 15. Jan. 2013, 19:50 »
Må ikkje glømme at Suits starter opp igjen og!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #734 på: 16. Jan. 2013, 15:33 »
Herlig episode av Shameless!

Når begynner suits igjen?