20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10  (Lest 33073 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #15 på: 24. Sep. 2010, 19:00 »
Vil se nøyaktig samme lag som startet mot everton, naturligvis med Krul inn for Harper.
Det er som Joakim sier, viktig at vi ikke endrer alt for mye på laget, slik at samholdet blir best mulig. Dessuten spilte laget såpass godt mot Everton, at det ikke finnes noen logisk grunn for at de samme ikke skal få starte. De som imponerte mot chelsea kan heller få prøve seg i 2. omgang.

Føler meg absolutt ikke sikker på seier. Vi har et bedre lag enn stoke, og vi har fordelen av hjemmebane, og sånn sett burde dette være en grei kamp for gutta. Men vi må ikke glemme at det er Newcastle vi holder med, og det er veldig typisk oss å tape en slik kamp. Vi kommer til å ha det meste av banespillet og skape mye sjanser, men det er ikke sikkert vi kommer til å score så mye, dessuten er Krul urutinert, og kommer HELT sikkert til å gjøre noen tabber i de kommende kampene.
Jeg tror det er viktig at vi klarer å score tidlig, slik at vi deretter kan kontrolere kampen, slik at spillerne ikke blir frustrerte over misbrukte sjanser, slik som mot B'pool.

Dette er en kamp vi bør vinne, men med Newcastle kan alt skje ;)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 24. Sep. 2010, 19:27 »
Det jeg tror blir utrolig viktig er å få et tidlig mål. Går vi opp i 1-0 tror jeg aldri at Stoke vil få med seg noe. Går det lenge uten uttelling, er jeg redd et lignende kampforløp som mot Blackpool.

Vil se dette laget:
                                  Krul
                Williamson        Coloccini
R. Taylor                                            J. Enrique
                    Barton            Tioté     
Routledge                                          Ben Arfa
                      Nolan
                                      Carroll

I tillegg til Krul vil jeg ha Raylor inn i stedet for Perch, nesten utelukkende på grunn av spisskompetansen på dødballer for. Da spesielt frispark i skuddposisjon. Dette blir sannsynligvis en fysisk kamp, og muligheten for slike sjanser anser jeg for ganske stor. Defensivt tror jeg att nivåforskjellen er minimal på de to, Raylor bør hvertfall få en skikkelig sjanse til å vise seg fram i PL. Perch har ikke vært såååå overbevisende.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 24. Sep. 2010, 20:05 »
Problemet med Raylor er at han er treig og svak i duellspillet. Det så vi mot Chelski. For å ta Stoke må vi ha fart/få touch og mye bevegelse. Da vil Stoke få kjørt seg. SOm du nevner Torfinn, får vi tidlig mål tror jeg kampen er kjørt. Var jo nettopp det som IKKE skjedde forrige PL-kamp mot stoke. Brente bøttevis med muligheter. Men det skal ikke skje igjen!!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 24. Sep. 2010, 20:43 »
Synes Joey Barton også er brukbar på frispark, i tillegg skal Ben-Arfa ha en bra frispark-fot. Vi trenger hodespillet, farta og fysikken til Perch.

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 24. Sep. 2010, 21:12 »
Jeg syntes absolutt Shola skal starte denne kampen. Shola er både stor, tung og sterk og spiller hardt. Og det passer bra mot stoke. Shola viker ikke unna som Nolan gjør. Tror også Shola kommer til å putte og er sugen på forsette skoringshowet sitt hvis han får starte eller komme innpå i løpet av kampen.
Ba Ba Ba!!!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 24. Sep. 2010, 21:23 »
Jeg syntes absolutt Shola skal starte denne kampen. Shola er både stor, tung og sterk og spiller hardt. Og det passer bra mot stoke. Shola viker ikke unna som Nolan gjør. Tror også Shola kommer til å putte og er sugen på forsette skoringshowet sitt hvis han får starte eller komme innpå i løpet av kampen.

Det eneste problemet er at Shola på en normal dag, er en ganske så dårlig spiller!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 24. Sep. 2010, 21:28 »

Nolan, vike unna?  ???

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 24. Sep. 2010, 21:58 »
Ser på Shola mer som en type som kan komme inn å putte hvis vi sliter, slags super-sub. Er i den rollen han kan få bidratt i år, etter min mening. Liker Shola, my hero :-*
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 25. Sep. 2010, 01:16 »
Mannen (Ameobi) klarer ikke å prestere jevnt.

Nevn sist han faktisk hadde forutsetningar for å prestere jevnt. Har vi grunnlag for å slakte han, når han faktisk ikkje har fått spelt fast frå start over tid (det vere pga. at andre har blitt prioritert/han har vore skada) på aldri så lenge? Eg bestrider ikkje at han har hatt mange elendige innhopp, og eg er også av den oppfatning at vi bør stille med same lag som mot Everton (bortsett frå Harper, sjølvsagt), men er ikkje stabilitet noko som kan faktisk kan gjerast noko med?

Kor mange Newcastle-spelarar var det som faktisk IKKJE leverte stabilt godt spel dei siste 3-4 sesongane før nedrykket? Mange, og langt fleire enn berre Ameobi. Han kan prestere på dette nivået (bla. uavgjortkampen mot City sist vi var i PL, fleire kampar mot Sunderland), og han har vist at han er altfor god for CCC. Eg er sikker på at Hughton kunne gitt Ameobi betre arbeidsforhold enn både Souness, Roeder, Allardyce, Shearer, Kinnear, Keegan osv. osv., men akkurat no er vi i ein posisjon der han kanskje likevel ikkje bør få den sjansen.

Men blir Carroll skada, er eg pro å gi Ameobi skikkeleg tillit (og då snakkar eg om meir enn berre to kampar før slaktekniven blir tatt fram), heller enn å blåse av pengar på ein dyr spiss.

Det er ein forskjell på Carroll og Ameobi i kvalitet, men den forskjellen deler på ingen måte mellom "berge plassen+++" og "nedrykk".   

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 25. Sep. 2010, 08:41 »
Hadde du tatt fotballhjernen til Iversen og pjåta den i hodet på Shola hadde vi hatt en sykt god spiller. Shola har teknikken. Hans største problem er til tider et fullstendig fravær av spilleforståelse.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 25. Sep. 2010, 13:34 »
Da ble det Arsenal på hjemmebane i cupen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 25. Sep. 2010, 13:42 »
Da ble det Arsenal på hjemmebane i cupen.

Det er jo perfekt trekning! Mye bedre å slå ut Arse men en gang en å møte et toppet lag i finalen.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #27 på: 25. Sep. 2010, 14:35 »
og skulle vi ryke på et tap er det bedre å gjøre det nå enn i kvartfinale/semifinale

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Sep. 2010, 22:55 »
                          Krul
Raylor     Colo             Williamson          Enrique

Jonas       sjeik             batong            ben arfa
                          nolan
                         carroll

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 25. Sep. 2010, 23:05 »
Er ikke Simpson snart skadefri?
Er enig i at R.Taylor burde starte denne etter hva han har prestert i LC dog.