20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 163191 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #495 på: 12. Des. 2011, 07:44 »

Jeg vil faktisk gå så langt som å spekulere i om det er fastsatt i kontrakten hans at han skal oppfordre til salg. Det er på mange engelske forumer omtalt at han har klausuler om bonuser ved videresalg av spillere som er hentet billig.

Skuffende, men ikke overraskende om dette stemmer.

Er vel derfor Obertan får så mye tillit..

Tror jeg også, Obertan kan ikke slenges ned til reservene etter så dårlig spill. Uten å ha prestert ordentlig vil han ikke være noe attraktiv for videresalg.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #496 på: 12. Des. 2011, 11:38 »
La oss inderlig håpe at han faktisk er skadet, og at dette ikke er spill for galleriet.
Grøsser når jeg hører rykter om at agenten har hatt møter med Chelsea.
Håper Tiote er Newcastle-spiller når vinduet stenger, men tror at vi får store problemer med å beholde ham dersom det tikker inn et bud på over £20 mill.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #497 på: 12. Des. 2011, 12:40 »
Jeg tror uansett at Enten Chelsea eller Manchester United kommer til å slenge et  bud på £20m-25m på bordet come January. Så er vel bare å holde seg fast, og håpe at MA har sett litt de siste kampene at vi kan ikke selge unna de beste spillerne hvis vi skal komme tilbake som en toppklubb i PL.

Men jeg kjenner at å håpe på dette er som å håpe på å vinne 7 rette i lotto. Kan skje, men HØYST usannsynlig... :(

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #498 på: 12. Des. 2011, 14:24 »
Om sjeiken stikker av i Januar er det iallefall farvel til Europa-drømmen.  Kanskje vi får inn £25m (som egentlig ikke er så mye penger for en så viktig spiller), men lurer virkelig på hvem som kan fylle det tomrommet han etterlater seg og innarbeide seg til å bli en like sentral brikke som Tiote, om Ashley bare har tenkt å bruke en liten brøkdel av det på en Tiote-erstatter. Denne erstatningen har vi ikke sett spor av i stallen, forutenom en skadet Guthrie som forøvrig har en helt annen spillestil... Betviler sterkt på at noen klarer å tilpasse seg den samme rollen som Tiote i det hele tatt i løpet av resterende sesong, uansett hva de skulle koste...

Dette blir vel årets versjon av Carroll-salget, uten at han har tenkt å bruke disse penga heller.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #499 på: 12. Des. 2011, 15:15 »
Jeg tror det er en fair sjanse for at Cheiken blir solgt. Det foregår et avtalt spill mellom agenter og klubbeier, og budrunden (deadlineshowet) om Cheiken starter og avsluttes 31.januar 2012. Glimrende forutsetning for MA å sikre seg ekstra ressurser ?inn i klubben". Så kan hans gode venn Pardew bruke sin sedvanlige unnskyldning når det går trått i vårsesongen pga dårlig dekning på midtbanen: "vi fikk ikke inn en erstatter i tide" osv. osv.
Beklager er jeg er naiv og setter det litt på spissen. Men dersom dette skulle skje; har Newcastle det bedre i visshet om at vi har redusert gjelda? For min del og sikkert for mange andre, så er det mer betryggende å ha visshet om at klubben satser og betaler gjelda via langsiktig satsing på de beste spillerne (såfremt en spiller ikke leverer transfersøknad og vil dra).

MA har styrt klubben som en businessmann etter nedrykket i 09/10. Han styrer på små marginer og regnestykket er enkelt: klubben har høyst sannsynlig nådd 40 poeng og sikret plassen i god tid før serieavslutningen. Dermed er det bare å selge til høystbydende i januar. Så driver Carr og speiderne en intens jakt på billige, ?videresalgbare? spillere. Ganske logisk og god business dette, men forferdelig for ambisiøse og utålmodige fans..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 13. Des. 2011, 07:33 »
Utruleg lite oppdatering om skadesituasjonen til denne karen...

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #501 på: 13. Des. 2011, 08:29 »

Det er nettopp det som bekymrer meg... Blir paranoid av det her, og tenker med EN gang at nå har Chelsea og MA blitt enig om en eller annen avtale, og Tiote skal holdes skadefri frem til transfer, og spiller derfor ikke...

Ingenting hadde overrasket meg!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #502 på: 13. Des. 2011, 09:18 »

Det er akkurat dette som skremmer meg også! Tipper vi får en melding i morgen om at Tiote ikke rekker helgens kamp....

Edit: Ser ut som om han rekker Swansea- kampen.   :)
« Siste redigering: 13. Des. 2011, 09:21 av Vegard9 »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #503 på: 13. Des. 2011, 09:28 »
http://www.journallive.co.uk/authors/mark-douglas/

Denne karen skrev forøvrig på Twitter i går at det kommer store nyheter om Maiga ila dagen i dag, samt at "Tiote's camp respond to recent speculation" (takk Christian).

Satser på at vi da snakker om, ikke bare store, men også *gode* nyheter.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andrei

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #504 på: 13. Des. 2011, 09:51 »
Fra Journal Live:

"
Meanwhile, a source close to Tioté has told The Journal the midfielder has ?no intention? of quitting St James? Park next month, despite mounting speculation surrounding his future."

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 13. Des. 2011, 10:55 »
Sikkert....
Han kom, ble mett og dett var dett....

Andrei

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #506 på: 13. Des. 2011, 11:05 »
Andy Carrol sa vel også det samme før han ble solgt.
Vi får se nå vinduet stenger 31. januar om Tiote er Newcastlespiller enda.
Selv håper jeg det. Så vi kan få litt stabilitet rundt klubben og prøve å etablere oss rundt 7. plass.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #507 på: 13. Des. 2011, 12:38 »
Så grisk som Ashley er så kommer han aldri til å selge Tiote under bordet til en klubb to uker før et transfervindu. Det sier seg selv at han er interessert i en budkrig om sjansen for det er tilstede. Om vi beholder Tiote tør jeg ikke spå, men jeg føler meg tilfredsstillende trygg på at det ikke er begått noen hestehandler bak lukkede dører for en så verdifull ressurs som Tiote.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #508 på: 13. Des. 2011, 12:51 »
Godt poeng Hughie. Har ikke sett på det på den måten faktisk.. Makes perfect sense!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 13. Des. 2011, 13:18 »
Det er nok et avgjørende poeng, ja.