20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Juventus-star til NUFC?  (Lest 4473 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

validus

• Supersub
    • Vis profil
Juventus-star til NUFC?
« Svar #15 på: 29. Juni 2005, 13:17 »
Vel, som jeg sa tidligere på denne tråden så vet jeg ingenting om denne spilleren.. Men hvis han ikke har scort mer enn 38 mål på 138 kamper (Var det noe sånt btw) så er ikke han god nok... Vi trenger spisser som bøtter inn mål! iallefall hvis forsvaret ikke skjerper seg snart...
ieron Dyer

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus-star til NUFC?
« Svar #16 på: 29. Juni 2005, 15:23 »
Det var mange grunner til at det gikk så dårlig i PL som det gjorde. Forsvaret mener nå jeg har skjerpet seg en del, selvom det er mer å gå på baki der. Men jeg syns det skuffende denne sesongen var det ofansive. Vi hadde ingen plan virka det som. Får håpe det terpes på angrepsspill på treninger. Det er det Newcastle alltid har vært kjent for, vertfall så lenge jeg har kjent dem, og dersom forsvaret fortsetter oppgangen og angrepene blir bedre og farligere så kan vi komme på "vinnersporet igjen".

Men hele laget må løfte seg mange hakk fra måten vi avslutta forrige sesong på...det er mye potensiale i laget vårt, gjelder bare å få det ut, samt et par tre nye ofansive spillere!

Bjørn - en eller to f i ofansiv??
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Juventus-star til NUFC?
« Svar #17 på: 29. Juni 2005, 15:39 »
Sitat fra: "Bjørn"
en eller to f i ofansiv??

For det første. Det heter offensiv. Og ja, det skrives med 2 f'er.
O F F E N S I V.

Det er ingen tvil om at det er det offensive som har sviktet. Vi har ikke hatt noen plan for hvordan vi skal spille fotball. Det har vært veldig tilfeldig. Dette mener jeg har vært med på å gjøre Shearer og Kluivert dårlige. Og uten en kreativ løpsmaskin som Bellamy ble det ganske så tamt der fremme. Kluivert og Shearer har aldri vært blant verdens raskeste og har aldri hatt verdens beste ballkontroll, selv om Kluivert har mye mer peiling enn Shearer på dette. Spissparet Shearer-Kluivert kunne blitt svært så vellykket, om vi hadde hatt en plan for hvordan vi skulle gjøre de to best mulig. Det har vi ikke gjort. Souness har vist at han ikke evner å utvikle en strategi for det offensive spillet, og han har ikke skjønt hvordan han best mulig kan få utnyttet Shearers spisskompetanse, som ligger i å putte ballen i nettmaskene. Enten det er med høyrebeinet eller med pannebrasken. Det har kommet altfor få innlegg fra kant, men de gangene Robert ble brukt ordentlig, så skapte vi som regel store målsjanser. Det var ikke bare en høyrekant som manglet. Det manglet en godt gjennomtenkt strategi.

Jeg er spent på å se om det er noen strategi for det offensive spillet kommende sesong. Jeg har stor tvil om akkurat det. Og har vi ingen spillstrategi, så vinner vi heller ikke fotballkamper. Og da vil vi få en lik sesong som i fjor.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Juventus-star til NUFC?
« Svar #18 på: 29. Juni 2005, 15:45 »
Takk skal du ha, man lærer noe hver dag ;)

Jeg er helt enig i det du sier. Det holder kanskje med spillertyper som Shearer/Kluivert/Ameobi på topp, hvor de to sistnevnte er litt mer teknisk begavet, men med slike typer må man som du sier ha et mønster i angrepet som utnytter deres kvaliteter. Innlegg fra kantene, baller inn i boksen til rettvendte spisser, korte presise pasninger/stikkere til spissene som bare kan dundre ballen i mål (Shearer). Bellamy hadde fart, han kunne løpe opp en langpasning som virket håpløs, eller Shearer kunne heade videre til en Bellers på løp. Det er en plan.

Men som du sier, med de spillerne og det systemet vi har, så finnes det ingen plan, ivertfall virker det ikke som Souness har en god en vertfall. Og det vil gå på samme vis i år dersom ikke man kommer opp med en god plan.
Jeg velger å være litt mer optimist enn deg, og håper på at det kommer en slik plan, at vi får orden på det OFFENSIVE ( ;) ). Den som lever får se.

Bjørn - god på trykkleif
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads