20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klassiske Newcastlekamper  (Lest 6972 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Klassiske Newcastlekamper
« på: 24. Mai 2010, 18:25 »
 Nå som vi venter på at PL sesongen 10/11 skal sparkes igang, tenkte jeg å drepe tiden med noen Newcastle kamp highlights som var helt unike ;D

Leeds United 3 - 4 Newcastle United

Arsenal 1 - 3 Newcastle United

Newcastle United 7 - 1 Tottenham

Newcastle United 5 - 0 Manchester United

Newcastle United 3 - 2 Barcelona

Newcastle sesong 09/10 highligts, mål osv..

Feyenoord 2 - 3 Newcastle United

Alan Shearer nekter å ta på seg sunderland drakt
« Siste redigering: 30. Mai 2010, 20:21 av TheBandit »

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Klassiske Newcastle kamper
« Svar #1 på: 24. Mai 2010, 18:46 »
Herlige kamper det der ja!

Var jo i Newcastle da vi slo Sunderland 3-2 for noen år tilbake, syyykt artig kamp med mye spenning og tenning! :) Er ikke like klassisk som de kampene du nevner her da, men vil huske den en god stund fremover :)
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24. Mai 2010, 18:56 »
Alle kamper hvor vi banker sunderland er noe spesielt ;)

Dere er velkomne til å legge ut highlights, mål osv ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24. Mai 2010, 20:25 »
Velkommen til forumet. Bare en liten kjepphest fra min side når det gjelder orddelingsfeil. Heter newcastlekamper og ikke newcastle kamper. Og det skal være liten bokstav siden det er egennavn som er satt sammen med et annet substantiv.  :)
« Siste redigering: 24. Mai 2010, 20:35 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24. Mai 2010, 22:43 »
Kan til nøds skrive Newcastle-kamper :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24. Mai 2010, 22:49 »
(litt svak kvalitet, men herleg likefullt)
Feyenoord - Newcastle 2-3.

Bellamy på overtid. Kanskje mitt lykkeligaste Newcastle-øyeblikk, av mange.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Klassiske Newcastlekamper
« Svar #6 på: 25. Mai 2010, 06:51 »
Velkommen til forumet. Bare en liten kjepphest fra min side når det gjelder orddelingsfeil. Heter newcastlekamper og ikke newcastle kamper. Og det skal være liten bokstav siden det er egennavn som er satt sammen med et annet substantiv.  :)

Happy?? :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 25. Mai 2010, 08:48 »

Happy?? :P

Jepp.  :)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25. Mai 2010, 10:52 »

Var jo i Newcastle da vi slo Sunderland 3-2 for noen år tilbake, syyykt artig kamp med mye spenning og tenning! :) Er ikke like klassisk som de kampene du nevner her da, men vil huske den en god stund fremover :)

Jeg var på den kampen selv, det var magisk :)

Og man kan fint skrive Newcastlekamper, så lenge det er med stor bokstav

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. Mai 2010, 12:11 »

Jeg var på den kampen selv, det var magisk :)

Og man kan fint skrive Newcastlekamper, så lenge det er med stor bokstav
Ikke for å være pirkete, men subjektet Newcastle er et egennavn og så lenge det står alene skal subjektet skrives med stor N, men når egennavnet pares sammen med et annet subjekt  (kamper) og dermed settes sammen til ordet newcastlekamper, skal det være liten n. Du kan skrive stor N hvis du bruker bindestrek mellom newcastle og kamper: Newcastle-kamper.  Men det er ikke godt språk i dette tilfellet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 25. Mai 2010, 12:26 »
Feyenoord kampen var helt utrolig, og det er kanskje en av Newcastles aller beste prestasjoner de siste 40 årene, nemlig det å komme til de avsluttende rundene i CL. Vi var blant de 16 siste lagene i turneringen, og kjempet hele veien inn for kvartfinaleplass i tillegg, mot storhetene Inter og Barcelona. Bayer Leverkusen var derimot et lag vi feide av banen både hjemme og borte, hvilken prestasjon det faktisk var!!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25. Mai 2010, 13:07 »
Arsenal 1 - 3 Newcastle United
Så dette klippet i går, og det er virkelig et under at vi greier å vinne denne. Arsenal presser som fy, og forarbeidet til Henry på 1-0 er fantastisk!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 25. Mai 2010, 13:30 »
Feyenoord kampen var helt utrolig, og det er kanskje en av Newcastles aller beste prestasjoner de siste 40 årene, nemlig det å komme til de avsluttende rundene i CL. Vi var blant de 16 siste lagene i turneringen, og kjempet hele veien inn for kvartfinaleplass i tillegg, mot storhetene Inter og Barcelona. Bayer Leverkusen var derimot et lag vi feide av banen både hjemme og borte, hvilken prestasjon det faktisk var!!

Vi var neimen ikke langt unna å slå Inter borte heller! Ameobi var faktisk utrolig den turneringa!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ameobi

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25. Mai 2010, 14:32 »
En kamp jeg husker godt er Newcastle - Chelsea i FA Cupen, februar 2005 (?). Da vant vi 1-0 etter en heading av Kluivert. Nesten en erotisk følelse å se den gå inn, en kamp jeg sent vil glemme. Fant dessverre ikke noen highlights nå.

Fra denne sesongen kan man vel nevne dramatikken i 3-2 seieren mot Doncaster, husker jeg fikk høre at Kevin Nolan satte inn 3-2 målet på radiostreamen.

5-1 Utklassingen mot Cardiff, som hadde hengt bra med i toppen hele sesongen, og 6-1 seieren over Barnsley glemmer jeg nok ikke med det første, forbanna synd at ingen av de kampene var TV-sendte. Ingen av de kampene vil nok gå i "historiebøkene" siden det var i Championship.
Patrick Walker: "Det er ingen jævla kuk i dem!"

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. Mai 2010, 16:22 »
Plymouth kampen borte er nok noe som kommer til å huskes en stund. Litt på grunn av at spillerene og fansen måtte gjennom 7-8 timers busstur hver vei og ikke minst at vi på turen sikret pokalen. Med storming av bana og fine gledesscener fra både spillere og fans tror jeg den kampen vil huskes best fra denne sesongen iallefall.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM