20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 130145 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #705 på: 06. April 2011, 15:48 »
Den skriver jeg glatt under på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #706 på: 06. April 2011, 16:04 »
La det være sagt - skulle vi slå ManU denne sesongen, vil jeg kalle det en bortimot komplett sesong. Da mangler bare ei sluttplassering over Mackems i ligaen.

Også dersom det blir 18. plass med 42 poeng? :P

Sunderland er heilt forjævlige for tida, så sjansen for at dei havnar under oss er sikkert 60-70 pst minst akkurat no.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 06. April 2011, 16:06 »
Men Sunderland har vel unnagjort de verste kampene også?
Hehe, for å si det slik, skal jo endel til for å havne på 18. plass om vi vinner over ManU, selv med tap i resterende kamper :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #708 på: 06. April 2011, 16:10 »
Sunderland har igjen West Brom, Wigan, Fulham og Wolves heime, og Birmingham, Bolton og WHU borte.

På papiret har dei lettare motstand igjen, men det må presiserast at dei med si elendige form er i stand til å tape mot kven som helst. Og det er jo ekstra viktig å unngå tap, helst vinne, mot dei laga som ligg rundt/under dei på tabellen.

Men ja, tippar begge laga frå Nord-Øst er i PL også neste sesong. Og godt er vel det, mtp. to nye derbykampar.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #709 på: 09. April 2011, 11:24 »
Sunderland har igjen West Brom, Wigan, Fulham og Wolves heime, og Birmingham, Bolton og WHU borte.

På papiret har dei lettare motstand igjen, men det må presiserast at dei med si elendige form er i stand til å tape mot kven som helst. Og det er jo ekstra viktig å unngå tap, helst vinne, mot dei laga som ligg rundt/under dei på tabellen.

Men ja, tippar begge laga frå Nord-Øst er i PL også neste sesong. Og godt er vel det, mtp. to nye derbykampar.

Det burde også presiseres at disse lagene, kanskje med unntak av Bolton, fortsatt kjemper bittert om å unngå nedrykk, noe som vil gjøre saken enda vanskeligere for dem. De kommer nok til å holde seg oppe, og antakeligvis havne høyere på tabellen enn oss, men det er lov å spekulere så lenge det er en mulighet  :D

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #710 på: 09. April 2011, 14:44 »
Leser i artikkel om Bests operasjon at "Newcastle er igjen med i kampen om en viktig syvendeplass, etter en overbevisende seier mot Wolves på lørdag."

Noen som kan forklare meg hvorfor denne 7. plassen er så viktig?  Det er jo selvfølgelig bra å komme høyest mulig, men Europa League må vi vel opp på 6.plass for å få etter Birmingham tok cuptittelen?

Slik jeg har forstått kvalifiseringsformatet:
-I 3. kvallikrunde får 6.plass i ligaen en plass.
-I 4. kvallikrunde får 5.plass i ligaen en plass, samt cupvinneren får en plass.

7.plass i ligaen får vel kun en plass dersom cupvinneren har kvalifisert seg til CL (altså 1-4. plass i ligaen)?

Har jeg misforstått kvalifiseringskravene eller er det andre grunner til at spesielt 7.ene er så viktig?
Genius by birth. Slacker by choice.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #711 på: 09. April 2011, 15:15 »
Tror du har rett i det. Edit: Feil. FA cup vinneren får også en plass. Dersom vinneren er blandt topp 5, så går plassen til 6.plassen.

Eneste 7.plassen er god for er penger (£500k pr plassering) og til dels rykte for å kunne lokke bedre spillere til klubben.
« Siste redigering: 09. April 2011, 15:20 av Tim Buch »

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #712 på: 09. April 2011, 15:36 »
Er du helt sikker på at FA cup vinneren får en plass? 

Fant nettopp:
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Regulations/competitions/Regulations/01/48/48/90/1484890_DOWNLOAD.pdf

I vedlegg Ia her står det da vel N6 (altså 6.plass i ligaen) under Q3 for England?? (Samt CupWinner og N5 under Playoffs).  Eller står det annenstedshen dette med FA cupen?

Det er vel uansett klart at 7.plass ikke innebærer europa, så sånn sett fikk jeg jo uansett svaret jeg var ute etter :p
Genius by birth. Slacker by choice.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #713 på: 09. April 2011, 15:44 »
Vet ikke helt jeg. Kan være det samme som du sier, siden 7.plass er uaktuell uansett.  :) Hentet min informasjon herfra: http://www.premierleague.com/page/Faqs

Sitat
The fifth-placed team qualifies for the UEFA Cup, as do the FA Cup winners and the Carling Cup winners.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 09. April 2011, 17:35 »
I følge Pards er det £800 000 per plass. Forøvrig er alle resultatene perfekt for oss nå. Uavgjort mellom Burn og Bham, WH taper mot Bolton, Stoke ligger under mot Tham men nå har faen meg WBA snudd mot Sland..Wba leder 3-2..hehe! Og Wigan ligger under mot Chelsea...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 09. April 2011, 17:40 »
Heilt utruleg ke dårleg Sunderland er for tida. Haha, kan jo rykka ned fortsetje dei slik.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 09. April 2011, 17:50 »
Bruce er tydeligvis ikke fornøyd med tingenes tilstand..  Henderson og Muntari vraket

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 09. April 2011, 18:04 »
Ganske utrolig å se hva Hodgson har utrettet i WBA på så kort tid også. Har de i det hele tatt tapt etter at han tok over?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 09. April 2011, 18:05 »
Hadde han vore manager hjå oss, so hadde han vore sparka for lengst! :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 09. April 2011, 18:11 »
Ganske utrolig å se hva Hodgson har utrettet i WBA på så kort tid også. Har de i det hele tatt tapt etter at han tok over?

Vet ikke..Men han har åpenbart fått til det defensive.