20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Name the band!  (Lest 7075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Name the band!
« Svar #15 på: 12. April 2010, 19:18 »
Neineinei! Tokio Hotel har null og niks med disse gutta og gjøre.  :P Tokio Hotel er et kjipt Tysk pop- band med visse elementer av Rock. Disse guttene er Japanere, blander trad. Japanske toner med "moderne" Rock og tar til tider bruk av en koto som hjelper bandet VELDIG når det kommer til særegen Rock, noe de også har uten den. Kan ikke nevne et eneste band som ligner på disse gutta musikalsk.

Men flott at du prøver deg! ;D
Nei.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. April 2010, 19:23 »
jeg må bare innrømme at jeg har ikke sjangs... hadde jeg hørt på musikk som lignet på dette så kunne jeg vært med å konkurrere, men jeg har ikke sjangs.. til forsvar på mitt the police gjett så klarte jeg ikke å se en neger i bakrunnen;D

Vanskelig å finne han på et sort hvitt bilde, uten at jeg legger noe rasistisk i det :P
Han kom, ble mett og dett var dett....

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. April 2010, 19:35 »
Jeg er faktisk enig. Han er ganske skjult i bakgrunnen der, hahah!
Nei.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. April 2010, 20:28 »
Ser ikkje helt likheten på bildet men kan jo høre om nr 2 er Yngwie Malmsteen?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. April 2010, 20:33 »
Nei, det er ikke helt rett gitt. Riktig land, dog.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 12. April 2010, 21:51 »
9 har jeg muligens lest om - men det er lenge siden. Noen videre småhints?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. April 2010, 22:13 »
Nå vil jeg ikke avsløre alt for mye, men okai. Er par hint: Reunion i 2007. Mekka og ga ut sin første skive siden 1995 i 2009. Tidlig, tidlig på 90-tallet fikk gutta en del penger de skulle bruke for å mekke ei skive, men endte opp med å bruke det opp på tull go tøys.

Nok!
Nei.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. April 2010, 22:17 »
nr 2 = Thåström?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 12. April 2010, 22:28 »
Unanimated?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 12. April 2010, 22:31 »
Van_Goor: Nope!

Kristoffer: Nei, men det ene medlemet i Unanimated har et band som er mer eller mindre en tribute til band/artist #2. Starta som et tributeband det er forsett en viss tribute-faktor over bandet. Hohoh!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 12. April 2010, 22:37 »
Okei! Unanimated fant jeg ved slump - da jeg prøvde finne tilbake til den derre metalkrigen jeg bestemt mener å ha lest om!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 12. April 2010, 22:40 »
Ahh, hehe. Ja, ser ut til at det her kanskje ble litt vansklig. Legget ut noen gigantisk hint i morgen. Da regner jeg med at vi blir ferdige her så får noen andre prøvd seg. :)
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 12. April 2010, 22:41 »
Bathory nr 2 da? Altså grunnlegger Quorthon? :P
Det som irriterer meg med nummer 9 er at jeg har lest litt om historien til black-metal og metalmiljøet forøvrig her til lands og litt i Sverige også - rett og slett av ren fascinasjon for de særs spesielle menneskene. Da husker jeg at det var no action mellom no nordmenn og svensker - men faen ikke hvem :P
« Siste redigering: 12. April 2010, 22:44 av Kristoffer »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 12. April 2010, 22:49 »
Det er selvfølgelig riktig! Kong Quorthon!

Jeg må også rette litt på meg selv. Band #9 er IKKE fra skandinavia, men fra et land som ofte blir sett på som skandinavisk av andre utenfor skandinavia. Er ikke rart den blir vansklig når jeg tuller sånn som jeg gjør.
Land: Finland.

Jeez, sory gutter. ::)
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 14. April 2010, 16:55 »
Ser ut som om det her ble i overkant vansklig, beklager det. Regna med at det skulle gå som smurt. Anyway, la ut fasit. Første som legger ut 10 nye bilder fortsetter.
Nei.